Australija je upravo usvojila zakon koji će velike tehnološke kompanije primorati da plaćaju medijski sadržaj koji se na njima deli. Slične ideje već se javljaju u nekim drugim zemljama, a tehnološki giganti se na različite načine dovijaju kako da prođu sa što manje troškova.
Nacrt ovog zakona uzburkao je javnost u proteklih nekoliko meseci. Gugl i Fejsbuk su se oštro protivili ovoj najavi australijskog zakonodavstva, a čak se u jednom trenutku u celu ovu zamrzlamu umešala i američka vlast. Međutim, Australijanci su istrajali u svojoj odluci.
No, prilikom iščekivanja usvajanja ovog zakona, Fejsbuk je već objavio da će u naredne tri godine investirati milijardu dolara u medijsku industriju.
Ova kompanija podsetila je javnost da ona konstantno pruža materijalnu podršku medijima. “Od 2018. godine investirali smo 600 miliona dolara u medije a planiramo da ta sredstva povećamo na milijardu dolara u naredne tri godine”, piše na blogu Nika Klega iz ove popularne društvene mreže.
Prethodno je Fejsbuk skopio dogovore o saradnji sa mnogim britanskim medijima, među kojima su i Gardijan, Telegraf, Fajnenšl Tajms i drugi. Tako će im omogućiti da se njihove vesti plasiraju u Fejsbukovoj rubrici za medije (Facebook News). Sada o ovakvom načinu prenošenja vesti pregovara i sa nemačkim i francuskim medijima, a sa američkim je već postigao sličan dogovor. Da li će mu to pomoći da izbegne plaćanje korišćenja sadržaja ostalih medija, ostaje da se vidi.
Gugl pak ima drugačiji pristup. On je najavio da će osnovati sopstveni medijski portal sa kojeg će prenositi sadržaje. Zato je već sklopio partnerstva sa lokalnim portalima sa kojih bi preuzimao vesti.
Foto: geralt, Pixabay