Home Promo Aplikacije u službi optimizovanja poslovanja

Aplikacije u službi optimizovanja poslovanja

by bifadmin

Dosadašnji tok XXI veka obeležava ne samo upliv, nego već možemo reći sinergija digitalnih tehnologija i naših životnih navika. Pametni telefon je postao uobičajeni dodatak ličnim stvarima, pored novčanika, ključeva od nekretnine, automobila i ručnog sata.

Štaviše, trend je da pametni telefon zameni sve ove potonje. Kada smo negde na putu, više ne moramo da se zaustavljamo sa strane, širimo glomazne karte i dopunjujemo se informacijama od lokalaca. Prigodna aplikacija na našem telefonu nam daje nam instrukcije kuda da idemo, koje pravce da izbegavamo i šta bi trebalo da posetimo.

Na ovom jednostavnom primeru, kada ga posmatramo kroz prizmu Lean-a, vidimo kako nam jedna aplikacija optimizuje naš proces – u ovom slučaju put i eliminiše aktivnosti koje nam na tom putu ne donose vrednost – zaustavljanje i pitanje za pravac.

Tako i u jednom poslovnom okruženju, gde može postojati i hiljade procesa, korišćenjem aplikacija možemo da eliminišemo nepotrebne radnje i da brže dolazimo do neophodnih podataka. Prenošenje informacija postaje jednostavno. Čak i tamo gde nema zvanično uspostavljenog kanalisanja informacija, zaposleni se interno organizuju koristeći aplikacije za slanje poruka, što je signal sam po sebi o neophodnosti korišćenja aplikacija u službi optimizacije poslovanja. A pomenute aplikacije za komunikaciju su samo obris onoga što se može i treba koristiti u jednom poslovnom sistemu.

Sistem prikupljanja podataka u jednoj proizvodnji može se organizovati na način da u realnom vremenu mogu da se prate parametri proizvodnje, količina napravljene ili isporučene robe, pozicija naših transportnih vozila, narudžbine i dr. I to sve vidljivo na jednoj „pametnoj pločici“ koju držimo u džepu.

Na taj način možemo i mi brže da reagujemo na svaku promenu u sistemu i da donesemo odgovarajuću odluku. Služba održavanja može da dobija notifikacije sa mašine u slučaju kvarova, neretko i dijagnostiku kako bi se kvar brže otklonio. Analizom tih kvarova, dalje možemo da zaključimo kako da iste eliminišemo u budućnosti. Analizom zaliha u realnom vremenu služba planiranja može da prilagođava svoju nabavku.

A sama tolika količina podataka i odluka vezanih za njih, može da zasmeta, pa tako postoje i aplikacije koje mogu da nam ih filtriraju i organizuju za nas – praktično digitalni asistent. Uporedimo to sa tromošću sistema ručnog vođenja podataka, štampanih naloga za proizvodnju, otpremnica, evidencija kvarova i silnih registratora potrebnih za čuvanje tih infromacija, kao i napora da se iz tih registratora izvuče potreban podatak. U nekoj, kako se čini skorijoj budućnosti pitaćemo se kako smo uopšte funkcionisali tako manuelno.

Naravno, da bi svaka aplikacija funkcionisala na način omogućavanja benefita, moramo je tome i naučiti, odnosno omogućiti prikupljanje pravih podataka. U domaćoj kompaniji Tecor consulting posvećeni su optimizaciji procesa, kao i važnosti odabira pravih inputa i fokusiranju na unapređenja koja se mogu izvesti preko njih.

Jedan od izazova, pored usmeravanja ljudi ka Lean razmišljanju, je i učenje aplikacija o postupanju na Lean način, do onog momenta kada će aplikacije usvojiti Lean način rada i samostalno se usmeravati na unapređenja. – poručuju iz domaće kompanije Tecor consulting.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar