Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) podnela je u utorak dugo očekivanu antimonopolsku tužbu protiv Amazona, tvrdeći da ovaj onlajn prodavac šteti potrošačima tako što veštački drži visoke cene, prenosi Momentum.
Ovo je najnovija pravna akcija američke vlade koja ima za cilj da razbije dominaciju velikih tehnoloških kompanja, a dolazi nakon godina pritužbi da su Amazon i drugi tehnološki giganti zloupotrebili dominaciju u pretrazi, društvenim medijima i onlajn prodaji kako bi za sebe sačuvali najunosnije aspekte Interneta.
Tužba, kojoj se pridružilo 17 državnih tužilaca, usledila je posle četvorogodišnje istrage i federalne tužbe protiv Alphabet-ovog Google-a i Metinog Facebook-a.
Monopolsko ponašanje
„FTC i njeni državni partneri navode da su potezi Amazona omogućili toj kompaniji da spreči konkurente i prodavce da smanje cene, umanji kvalitet za kupce, previše naplaćuje prodavcima, guši inovacije i sprečava konkurente da se nadmeću sa ovom kompanijom“, navodi se u saopštenju FTC-a.
FTC je saopštila da traži trajnu zabranu kojom bi se Amazonu naložilo da zaustavi nelegalno ponašanje.
Takođe je zatraženo od suda da razmotri prisiljavanje Amazona da proda imovinu kako bi obnovio fer konkurenciju.
Pravni zastupnik Amazona je saopštio da je „praksa koju FTC dovodi u pitanje pomogla da se podstakne konkurencija i inovacije širom maloprodajne industrije i rezultirala većim izborom, nižim cenama i bržoj isporuci za potrošače, te većim prilikama za mnoge kompanije koje prodaju svoje proizvode na Amazonu“.
Ova tužba nije prva koju je protiv Amazona podneo FTC. Agencija je u junu tužila tehnološkog giganta jer je navodno „prevario“ milione potrošača da se prijave za pretplatu usluge Amazon Prime bez njihovog pristanka i otežao im otkazivanje.
Izvor: Reuters, Momentum
Foto: Quimono, Pixabay