Home VestiEkonomija Profit Folksvagena pao za 42%, problem navodno uzrokovala „transformacija“ auto-industrije

Profit Folksvagena pao za 42%, problem navodno uzrokovala „transformacija“ auto-industrije

by bifadmin

Nemačkom automobilskom gigantu Folksvagenu u trećem kvartalu 2024. profit je pao na 2,86 milijardi evra, a prodaja za 8,3% u odnosu na isti period lane.

Operativni profit ove kompanije je od januara do septembra 2024. smanjen za čak 21%. Iz Folksvagena kažu da su za ovako loše rezultate krivi „viši fiksni troškovi i restrukturiranje“, kao i „izazovno tržišno okruženje“ i druge floskule.

Nemački proizvođač automobila već nekoliko meseci otežano posluje zbog čega je i sam objavio da u narednom periodu može doći do zatvaranja njegovih fabrika u Nemačkoj. Radnički savet ove kompanije podelio je sa javnošću da menadžment trenutno razmatra smanjenje zarada i otpuštanja, i naravno već pomenuto zatvaranje fabrika. Izgleda da je to restrukturiranje koje je Folksvagen naveo kao objašnjenje za loše poslovne rezultate, međutim restrukturiranje je samo odgovor na pogoršanje poslovanja a pitanje je šta je do njega dovelo.

Problemi nisu od juče

Folksvagen je jedan u nizu evropskih proizvođača vozila koji se ovih dana suočavaju sa velikim egzistencijalnim rizicima. Njima drastično pada prodaja, a konkurencija iz Kine je sve privlačnija evropskim kupcima.

Mnoge od njih našle su se u nebranom grožđu jer su se trudile da prate trendove, ali i planove svojih vlasti, pa su ulagale velike sume novca u proizvodnju električnih vozila za koje sada ne mogu da nađu kupce.

Hans-Verner Sin, bivši predsednik poznate istraživačke NVO pod imenom Ifo institut, tvrdi da je evropski Green Deal, odnosno politička odluka o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. kao i ona o uvođenju veoma strogih standarda za izduvne gasove u EU, značajno uticao na poslovanje proizvođača automobila jer je promenio tržišne uslove u veoma kratkom roku. To je, kaže Sin, primoralo auto-industriju da uđe u politički a ne ekonomski motivisanu transformaciju koja se pokazala kao veoma loš izbor za kompanije koje nisu mogle brzo da se prilagode. Pored svega toga, Folksvagenu je dodatno naštetio skandal sa lažiranjem emisije izduvnih gasova, pa je verovatno to razlog što će on prvi morati da povuče ručnu.

Paralelno sa ovim dešavanjima više konkurenata, a pre svega Kina i Francuska, se upreglo kako bi prekinulo nemačku dominaciju u auto-industriji. Šansa za njih je upravo bila nova vrsta vozila, na baterije, u čijoj proizvodnji Nemačka nema višedecenijsko iskustvo.

Izvor: CNBC, DW

Foto: jp26jp, Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar