Pad potrošnje u Srbiji je u trgovinskim lancima osetno smanjio izbor robe, a statistika govori da je za poslednjih godinu dana promet u maloprodaji smanjen za 5,2 odsto, a na mesečnom nivou za 2,9 odsto. U praksi to znači da se pojedini proizvodi manje pazare za čak 20 do 30 odsto.
Kompanija „Delta Maksi“ je u pojedinim robnim grupama, pre svega neprehrambenih i skupih kozmetičkih proizvoda, neznatno suzila ponudu, usled manje tražnje ovih robnih kategorija:
„Postojeća ponuda u svim robnim grupama prilagođena je potrebama i mogućnostima najvećeg broja potrošača -kaže Miloš Ristić, direktor „Delta Maksija“ u Srbiji. – Aktivno pratimo potrebe potrošača i prilagođavamo se tržišnim prilikama i u trenutku kada se opšta platežna moć naših potrošača poveća, proširićemo ponudu i u pomenutim robnim grupama“.
Polovinu kućnog budžeta domaći kupac troši na elementarne potrebe, hranu i komunalije, pa su ljudi sa niskim primanjima značajno smanjili potrošnju i proredili odlaske u trgovinu. Najveći pad je u prodaji pića i kozmetike. Trgovci kažu da se zbog pada standarda više prodaje roba koja je na akcijama,posebno proizvodi privatnih robnih marki i roba manje poznatih proizvođača.
Istraživanja GFK agencije pokazuju da je 8,6 odsto ukupno prodate robe prošle godine kupljeno na akcijskim sniženjima, da su potrošači u kupovinu odlazili ređe, ali i da su kupovali količinski manje.