Postoje osnovane indicije da je Srbija prevazišla fazu blagostanja i zakoračila u novi društveni i ekonomski poredak do sada nepoznat u ekonomskoj teoriji, a kamo li praksi. I pored korišćenja najsavremenijeg softvera, agencija Real Time Clipping, koja redovno prati preko 130 štampanih izdanja, 24 televizije, tri radio stanice i preko 200 web stranica, prošle nedelje nije evidentirala ovu reč ni u jednom jedinom ekonomskom tekstu, pa čak ni u obećanjima političara.
Da podsetimo, pojam blagostanje ili prosperitet potiče od latinske reči prosperitas (uspešan rast), i u najširem smislu označava uspeh i sreću, a u ekonomskom bogatstvo, odnosno optimističko stanje društva u fazi ubrzanog ekonomskog rasta. Sve ove kategorije su već odavno izumrle u Srbiji, ali su ih domaći političari, bez obzira na stranačku pripadnost, uporno i predano negovali u svakom javnom obraćanju, u svakoj prilici i šta god ih novinari pitali. Potpuni izostanak ove reči iz bogatog arsenala domaće političke frazeologije u periodu od 18. do 24. februara, možda je posledica tek privremene amnezije izazvane konzumiranjem velikih količina najkvalitetnijeg domaćeg mleka, ili pak indicija da je Srbija konačno pronašla nov, ekonomski model, koji može poslužiti kao putokaz i za posrnulu Evropsku uniju.
Svakog četvrtka uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednu nedelju. U toku nedelju dana, od petka do petka, agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom kontekstu.