Istraživanje MasterIndex koje kompanija MasterCard sprovodi svake godine na temu navika i potreba korisnika kartica u Srbiji, pokazalo je da 71,3% ispitanika koristi svoje debitne i kreditne kartice za plaćanje jednom nedeljno ili češće.
Ovo istraživanje pokazuje da 77% aktivnih korisnika kartica smatra da je brzina plaćanja bitna, dok 58% ispitanika ističe brzinu plaćanja kao nešto što bi ih u najvećoj meri podstaklo da češće plaćaju karticama. Kada je reč o ovom svojstvu, značajno mesto na tržištu pripada MasterCard PayPassTM beskontaktnoj platnoj tehnologiji, kao novoj i brzoj metodi plaćanja dostupnoj u 56 zemalja sveta, uključujući i Srbiju. Da građani Srbije idu u korak sa savremenim trendovima u plaćanjima, pokazuje činjenica da bi 48,9% ispitanika želelo da koristi mobilni telefon za beskontaktno plaćanje, 24,2% bi želelo da plaća putem ručnog sata, 11,2% putem priveska za ključeve, a 7,9% ispitanika bi koristilo platni stiker. Za sada se u Srbiji PayPass kartice nalaze u ponudi „Banca Intesa“, „Eurobank EFG“, „UniCredit Bank“ i „Komercijalne banke“, dok „AIK banka“ nudi PayPass platni stiker.
Što se tiče lokacija na kojima bi korisnici kartica želeli da koriste PayPass za kupovinu, supermarketi su na prvom mestu (72,2% korisnika je odabralo njih), a nakon toga slede benzinske pumpe (48,2%) i restorani i kafići (35%). Zanimljivo je da bi građani Srbije želeli da plaćaju putem PayPass kartica i stikera i u sredstvima javnog prevoza (20,5%) i na kioscima (16,5%), odnosno na mestima gde je brzina plaćanja od velike važnosti. U odnosu na prethodnu godinu je uvećan procenat korisnika kartica koji su zainteresovani za beskontaktno plaćanje, što je dobar pokazatelj da PayPass beskontaktna tehnologija dobija na popularnosti zbog svoje brzine i jednostavnosti za korišćenje, i da svakodnevne platne aktivnosti čini ne samo lakšim, već i sigurnijim i efikasnijim za sve učesnike.