Nakon skandala s Volkswagenom u kojem je otkriveno da je kompanija varala na emisijama CO2 na više od 11 miliona dizelaša, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila, što u nepovoljan položaj stavlja preprodavce polovnjaka, ocjenjuje DW.
Jedan prodavac je kazao sa mu je prodaja dizelaša donedavno išla odlično, a sada ih se ne može rešiti zbog tih zabrana.
“Evo, Pasat dizel, euro 6, novi automobil koji inače košta 28.000 eura, danas ne mogu ga prodati ni za 21.000”, rekao je vlasnik prodavnice polovnih automobila u Nemačkoj.
Prema podacima nemačkog udruženja trgovaca automobilima, dizel automobil star tri godine, s 45.000 pređenih kilometara, izgubilo je polovinu svoje vrednosti, a u rukama nemačkih trgovaca takvih automobila ostalo je 350.000, ukupne vrednosti pet milijardi evra, koji ne mogu naći svog kupca.
Nemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrane, odnosno, ograničenja, tzv. ekoloških zona, koje su u zadnjih nekoliko godina uvedene u 50-ak nemačkih gradova, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije. Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.
„Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko, priča jedan trgovac.
To je, po prilici, ono što nemački autodileri i čine. U 2018. godine izvoz polovnih automobila na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Nemačke bio je 226.000 vozila, a to je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, pre skandala VW, kada ih je izvezeno 142.000.
U Hrvatsku je tako samo lani iz Nemačke došlo 7.500 automobila, što predstavlja ekstreman porast od 90 posto u odnosu na godine pre.
Izvor Investitor.me