Prošle godine je društvene mreže za reklamiranje koristilo tek sedam odsto domaćih firmi, što je pad u odnosu na godinu dana ranije kada ih je bilo 12 odsto.
Većina preduzeća iz EU bila je prisutna na internetu u 2021, njih 78 odsto je imalo veb lokaciju, 59 odsto je koristilo društvene medije, a 22 odsto je imalo opciju e-trgovine, objavio je Eurostat.
Iako je većina preduzeća prisutna na društvenim mrežama, manjina ih aktivno koristi, a za reklamiranje na njima najviše se odlučivalo firmi u Španiji, 26 odsto. Više od 20 odsto preduzeća je društvene mreže koristilo za ovu namenu u Finskoj, Holandiji, na Kipru, Irskoj, a najmanje u Mađarskoj, svega tri odsto, i Bugarskoj četiri odsto.
U Srbiji je prošle godine tu mogućnost koristilo sedam odsto firmi, što je pad u odnosu na godinu ranije kada ih je bilo 12 odsto, ali i na 2014. kada se na mrežama reklamiralo 10 odsto.
Rast e-trgovine
Prodajom preko interneta najviše su se tokom prošle godine bavila preduzeća u Danskoj, čak 38 odsto njih je imalo ovu opciju i prihodovalo na ovaj način, u Irskoj i Švedskoj je to bilo 34 odsto, Litvaniji 32, Hrvatskoj 30 odsto.
Sve ove zemlje su u poređenju sa 2020. zabeležile blagi rast, pojedine čak i rast u odnosu na 2019. ali je u većini zemalja taj procenat firmi koje se bave onlajn prodajom pao u odnosu na 2019. godinu, odnosno poslednju godinu pred pandemiju.
U Srbiji je prošle godine 27 odsto preduzeća bilo u sistemu e-trgovine, godinu dana ranije to je bilo 26 odsto, a 2019. 29 odsto. To je sve iznad EU proseka, koji u ovom segmentu kvare države poput Luksembruga ili Bugarske u kojima je tek devet, odnosno 10 odsto preduzeća koristilo internet prodaju.
Izvor: Nova.rs
Foto: Pixabay