Londonski aerodrom Hitrou je zbog manjka radne snage morao da ograniči broj putnika na 100.000 na dnevnom nivou. Njegovo rukovodstvo je pored toga apelovalo i na avio-kompanije da prestanu da prodaju karte za putovanja, bar do septembra.
Jedan od najprometnijih aerodroma na svetu ovog leta imaće znatno manje putnika nego obično. Ne zbog samih putnika, kako je bilo na početku pandemije kada su ljudi masovno otkazivali putovanja plašeći se da će se na njima zaraziti.
Ovaj put je situacija potpuno drugačija – u poslednje vreme broj putnika je toliko porastao da aerodrom jednostavno ne može da servisira njihove potrebe. Iako već mesecima intenzivno radi na zapošljavanju novih kadrova i njihovim obukama, Hitrou ne može da obezbedi onoliko radnika koliko mu je trenutno potrebno.
Zato se odlučio na krajnje neobičan potez – da ograniči broj putnika na 100.000 dnevno do 11. septemba, kada se očekuje da će se smanjiti broj letnjih putovanja.
Putnici koji su već kupili karte će biti kontaktirani ukoliko spadaju u one koji su prevazišli broj od 100.000 i biće im javljeno ako je njihov let pomeren.
Ovaj problem ne muči samo Hitrou. Aerodromi širom sveta teško se nose sa ogromnom navalom turista koji se sada, kada su primili vakcine i kada je dominantan slabiji soj korona virusa, osećaju sigurnije da putuju. Zbog svega navedenog je broj otkazivanja letova u “poslednjem minutu” ovog juna porastao svuda u svetu. U Velikoj Britaniji konkretno je njegov rast iznosio 188 odsto u poređenju sa istim periodom 2019. A izgleda da će rasti još.
Sličan deficit radnika beleži se i u ugostiteljstvu i hotelijerstvu, o čemu možete čitati ovde.
Izvor: CNN
Foto: Yolanda Suen, Unsplash