Home TekstoviB&F Plus Alemsah Oztur: Kako privući pažnju potrošača u digitalnom dobu

Alemsah Oztur: Kako privući pažnju potrošača u digitalnom dobu

by bifadmin

Potrošači su sve manje zainteresovani za tradicionalne medije, te oglašivači treba da nađu novi pristup potencijalnim potrošačima – kreiranjem interesantnih priča koje će oni rado čitati i deliti, smatra Alemsah Ozturk, Chief Happiness Officer and Co-Founder agencije 4129 Grey EMEA (Turska), jedan od predavača na ovogodišnjem festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2017, koji će biti održan 1. i 2. novembra u hotelu Crowne Plaza u Beogradu. Tim povodom, Ozturk govori o budućem i sadašnjem potrošaču, influenserima i digitalnom storytellingu.

 

 

Koje vrste inovacija ili pristupa su potrebni kako bi se privukla pažnja potrošača?

Zamislite svet u kome su stariji od 18 godina već videli više od 25 miliona brend poruka. Zamislite svet u kome vidimo hiljade sadržaja koji prolaze kroz naš život, svaki dan. I na kraju, zamislite potrošača, koji svakodnevno donosi hiljade odluka. Mi lako možemo da kažemo da su potrošači izgubljeni! U takvom svetu najveća inovacija je i dalje najstarija: storytelling. Ali sama po sebi, to je samo platforma, koju morate osnažiti pravim alatima. Danas, alati su tehnologija, sadržaj i kultura. Inovacija podrazumeva raditi stvari drugačije na novi način kao se do sada nije radilo. Uglavnom „inovacija“ ide ruku pod ruku sa „tehnologijom“. Ne i nužno. Tehnologija pruža platforme i alate za postizanje željenog uticaja. To je ono što ja zovem „hakovanje“… Razumevanje platformi sa kojima se potrošači suočavaju u svakom trenutku, pronalazeći funkcije koje su relevantne za naše potrebe i kombinujući se sa inovativnom upotrebom sadržaja i konteksta, možemo da iznenadimo potrošače na način koji je nov, uticajan i najvažnije zanimljiv.

 

 

Da li je dobar dizajn, koji evocira pozitivna iskustva i emocije, prvi korak u procesu?

Mislim da je to treći korak. Prvi korak je pronalaženje pravog uvida i konteksta za željeni rezultat. Drugi korak je dizajniranje korisničkog iskustva pre nego što se napravi konačni dizajn. I kad imamo konačan put razvoja, kontekst i uvid u sadržaj tada možemo da radimo na dizajnu koji evocira emocije, iskustvo i čulni doživljaj.

 

 

Ljudi više nisu zainteresovani za televiziju. Ako reklame nisu interesantne, postaju zamorne. Šta vi mislite o tome?

U stvarnosti ljude interesuju priče. TV je samo platforma. Ne mogu reći da nisu zainteresovani za televiziju. Oni su pronašli novi ekran, mobilni telefon. Za većinu evropske populacije televizija je još uvek najveći ekran. Ali mlađe generacije su se prebacile sa TV ekrana na mobilni. Mi pravimo priče za brendove i pravimo ih dovoljno interesantne da privučemo pažnju potrošača. Dakle, mi radimo tako da će im se u pretraživanju pojaviti naša priča o brendu. Naš medij i jesu oglasi. Da li su? Mislim da je najbolji oglas koji nije pravi oglas u potpunosti. Mislim da je pravo pitanje: „Na koji način možemo da integrišemo naš brend u svakodnevni život potrošača?“ Odgovor je, možda neće biti oglas sve vreme. Hajde da se fokusiramo na to.

 

 

Da li dobar digitalni oglas menja brend? Šta je dobar digitalni storytelling?

Šta je dobra priča? To je nešto što radite, a rekli biste prijateljima. Da li je stvarno bitno gde ste to videli? Ne, naravno da nije. Ali je veoma bitno da li to možete da ponesete sa sobom. Tu je moć mobilnih telefona. Iako fizički nismo u istoj prostoriji, mogu to da podelim sa vama na nekoj platformi (najčešće putem mobilnog). A ako smo zajedno jednostavno vam pokažem na ekranu svog telefona (i verovatno se pohvalim kako uvek pronađem dobru priču). Naš mozak ne pamti činjenice, pamti dobre priče. Priče funkcionišu kao spona koja povezuje činjenice, iskustva, uspomene i osećanja. Zato smo uvek kritični kada su u pitanju dobre priče. Kad pričamo o digitalnom storytellingu, moramo dodati još jedan nivo: interakciju. Kao drevni šaman, koji priče priča ljudima koji se okupe oko vatre, upotrebimo magični prah (tj. interakciju i druge alate) kako bi osnažili priču. Korišćenjem interakcije, priča može biti sve bolja i bolja, ali može se i modifikovati onako kako se vama sviđa kako bi postala još bolja.

 

 

Veoma ste aktivni na društvenim mrežama. Kako vidite ovaj digitalni svet? Gde je linija između ličnog i profesionalnog mišljenja na društvenim mrežama?

Uvek sam aktivan. Ja bukvalno živim na društvenim mrežama. Mislim da imamo nekoliko ličnosti, jednu za koje znaju prijatelji, porodica i jednu za koju znaju pratioci i samo jednu unutrašnju ličnost koju samo mi poznajemo (ovo je još jedna tema!). Ali mislim i da kad šerujemo, pretežno šerujemo glamurozni deo naših života, tako da naša „društvena ličnost“ izgleda kao veoma zabavna, uvek srećna, inspirisana, opuštena (što nije!). Dakle, ja šerujem moj život i moj kreativni deo da bude vidljiv koliko je to moguće, da bude što stvarniji, sa svim padovima i uspesima. Mislim da je to najveći izazov društvenih mreža danas, da nema „lažni“ miris.
Kada govorim o mojim stavovima, imam jasan pristup, uvek govorim srcem i ne volim seronje, pa pokušavam da ne postanem jedan! Ne volim politiku, ali imam svoj stav, i uvek gledam da bude tačan. Osim politike, ne odustajem od mojih odgovornosti kao influenser. Jer kada imate veliku zajednicu kao što je moja, postaješ vođa mišljenja sa puno odgovornosti.

 

 

Ko je budući potrošač?

On je sad star 7 godina. Ne zna kako da ukuca, ali može da govori. Dakle, on uzima očev iPad, klikne na dugme mikrofona i govori ono što traži. Zatim YouTube otvara video zapise koje želi, Siri odgovara na njega ili pušta muziku. Sve će biti personalizovano za njega, neće imati mnogo muke u pretrazi, nema fizički novčanik, jer su njegove kreditne kartice i novac digitalne. Već je tvorac i verovatno će započeti svoju novu kompaniju u dobi od 12 godina, prodajući igrice. On nije samo potrošač, već i sam brend. Dakle, oglašavanje za njega mora biti drugačije. To će biti komunikacija kroz međusobno šerovanje.

 

 

Šta posetioci festivala KAKTUS 2017 mogu da očekuju na vašem predavanju?

Oh, to će biti paklena vožnja! Mislim da je najveće pitanje za bilo koju agenciju ili brend danas, kreativna kultura. Jer ako možete da izgradite pravu vrstu kulture, onda možete imati najbolje ljude i zadržati ih. Kreativna kultura i inovacija je način života. To nije samo način rada, nego način života. To je više od procesa, alata i tehnika. To je živi ekosistem ljudi, a mi ćemo pričati o tome kako možete da kreirate svoje! Ako ste zainteresovani za dobijanje i zadržavanje najboljih kreativaca ili stvaranje kulture koja traje, ovo je predavanje koje morate poslušati! Pričaću o tome kako da razmišljaju, načinu rada koja će vam pomoći da postanete nova generacija kompanije koja privlači talenat!

Pročitajte i ovo...