Uprkos nepovoljnom ekonomskom okruženju u automobilskoj industriji, Bosch Grupa je uspela da u 2019. održi visok nivo prodaje zabeležen u prethodnoj godini. Prema preliminarnim rezultatima, dobavljač tehnologija i usluga prošle godine ostvario je prodaju od 77,9 milijardi evra. To znači da su prihodi na istom nivou sa onima ostvarenim godinu dana ranije. Ipak, posle usklađivanja kursnih razlika, prihod je manji za 1,1 odsto.
Predstavljajući preliminarne rezultate, dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH, izjavio je da su „slaba privreda i nagli pad u proizvodnji automobila uticali i na Bosch. Što se tiče postojećih izazova, ono što doprinosi stabilizaciji je činjenica da naša kompanija posluje u okviru izuzetno različitih oblasti poslovanja, što pomaže da se proširi postojeće poslovanje kao i da se razviju novi poslovi. Uprkos veoma izazovnoj ekonomskoj situaciji, nastavljamo da ulažemo u važne oblasti razvoja.“
Samo u ovoj godini Bosch planira da potroši više od milijardu evra na elektrifikovanu, automatizovanu i umreženu mobilnost . „Kao lideri u oblasti inovacija, mi pomažemo u oblikovanju samog prelaska na alternativne vidove mobilnosti i koristimo sve mogućnosti koje to nosi sa sobom“, kaže Dener.
U poslovnoj 2019. godini, dobit od poslovanja pre oporezivanja (EBIT) dostigla je 3 milijarde evra. To znači da je procenjena EBIT marža nešto ispod 4 odsto. Na rezultat su uticali pad u proizvodnji automobila, posebno na ključnim tržištima u Kini i Indiji, dalje smanjenje udela dizel motora u ukupnom broju vozila, veliki troškovi restrukturisanja (posebno u segmentu mobilnosti) i sve veća direktna ulaganja u projekte koji su važni za budućnost.
„Tekuća godina i dalje je puna izazova za mnoge kompanije, posebno u automobilskoj industriji – pa tako i za kompaniju Bosch“, izjavio je profesor Štefan Azenkeršbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika upravnog odbora kompanije Bosch. „U sektorima i
regionima koji su za nas važni, želimo da se i u 2020. godini razvijamo snažnije od tržišta“, dodao je on, upozoravajući da će Bosch morati da nastavi da naporno radi na svojoj profitabilnosti i da prilagodi svoje proizvodne kapacitete.
Novi vidovi mobilnost u budućnosti: izazovi vezano za promene
Bosch ima jasnu sliku o budućoj mobilnosti i kako da uspešno pređe na alternative. „Mobilnost sutrašnjice neće biti samo elektrifikovana i automatizovana, već i umrežena i personalizovana“, kaže Dener, dodajući da je kompanija Bosch, zbog svog raznovrsnog portfolija, bolje pripremljena za različite scenarije i razvoj događaja od skoro bilo koje druge kompanije. Ipak, on je upozorio da put ka budućoj mobilnosti postavlja neke od najvećih izazova u automobilskoj industriji.
Prvo, iracionalni argumenti o kolima onemogućili su bilo kakvu razumnu, smirenu debatu o drumskom saobraćaju. Drugo, industriji je potrebno više vremena za prolazak kroz tranzicioni period. Kako Dener naglašava: „Suštinski proces kao što je prelazak na elektromobilnost ne može se postići preko noći, posebno kada se radi o radnim mestima.“
Treće, ekonomska situacija ističe potrebu za strukturalnom promenom u industriji. Bosch očekuje da će se globalna proizvodnja automobila smanjiti i u 2020. godini, treću godinu za redom.
Ove godine kompanija predviđa dalji pad od 2,6 odsto na nekih 89 miliona vozila širom sveta – skoro 10 miliona jedinica manje nego 2017. Bosch očekuje da taj nivo ostane konstantan tokom narednih nekoliko godina, i ne predviđa bilo kakvo povećanje globalne proizvodnje automobila pre 2025. godine.
Kompanija namerava da prilagodi svoje strukturne troškove i radnu snagu dramatičnim promenama i smanjenoj potražnji u industriji na način koji je društveno najprihvatljiviji. Dener: „Po tom pitanju smo već postigli dogovore sa našim partnerima na glavnim lokacijama kao što su Bamberg, Šviberdingen i Štutgart-Fojerbah.“ Cilj je da se usvoji pristup koji u najvećoj mogućoj meri omogućava da se očuvaju mogućnosti za individualni razvoj na lokacijama, zadrži što je moguće više saradnika i sačuvaju njihove kompetencije.