Home VestiPolitika i društvo Jedan vulkan na Antarktiku svakodnevno izbacuje zlato

Jedan vulkan na Antarktiku svakodnevno izbacuje zlato

Aktivni vulkan na Antarktiku svakog dana izbacuje iz sebe zlatnu prašinu čija vrednost iznosi 6.000 dolara, otkrila je NASA-ina zemljana opservatorija.

Pomenuti vulkan nalazi se na planini Mont Erebus i na dnevnom nivou izbacuje gas koji su sebi sadrži 80 grama kristalizovanog zlata. Vrednost te količine zlata je trenutno oko 6.000 dolara.

Tek 1991. godine naučnici su primetili da ovaj vulkan izbacuje čestice zlata, koje su otkrili i na okolnom snegu. Ovih dana je njihov nalaz i potvrđen. Oni koji se danas bave proučavanjem ovog vulkana tvrde da zlato, koje izlazi zajedno sa lavom, verovatno dolazi iz vulkanskih stena. Tragovi zlata mogu se naći ne samo na obroncima vulkana već i mnogo dalje. NASA je pronašla zlatnu prašinu i na udaljenosti od 999,4 kilometara od imenovanog vulkana. Kao razlog tome navodi se visina vulkana (3,794 metara), te njegov veliki domet, ali i činjenica da on nekada izbacuje paru i gas, a nekada i kamenje koje leti znatno dalje.

Vulkan ipak nije pokrenuo novu zlatnu groznicu

Naravno, ljudi ne bi bili ljudi da nisu odmah postavili pitanje kako bi ovaj vulkan mogli upotrebiti u svoju korist. Međutim, ispostavilo se da su uslovi za prikupljanje ali i preradu njegovog zlata otežani, te da nisu ekonomski isplativi.

Vulkan Mont Erebus na dnevnom nivou proizvodi 80 grama zlata a prosečna svetska dnevna proizvodnja plemenitog metala je preko 3.000 tona, što znači da je njegov doprinos samo jedna kap u moru. Čak i kada bi pojedini sakupljači zlata uspevali da prikupe svo zlato koje je vulkan izbacio, a to je gotovo pa nemoguće, ta količina bi bila nedovoljna da unese promene na globalno tržište zlata.

Ovde treba napomenuti da nije nimalo lako doći do samog vulkana, kao i da uslovi za život i rad na Antarktiku nisu baš idealni imaući u vidu da je to najhladniji kontinent na našoj planeti. Prosečna godišnja temperatura na njemu je -57 stepeni Celzijusa, mada ume da bude i hladnije u zimskom periodu. U takvim uslovima prevoz robe, pa makar to bile i male količine zlata, ne može biti jednostavan i jeftin, tako da se potraga za zlatom na Antarktiku jednostavno ne isplati. Bar dok cena zlata osetno ne poraste.

Izvor: Greek Reporter