Film Barbi je na američkim blagajnama do sada zaradio 575,4 miliona dolara, što ga čini najprofitabilnijim ovogodišnjim ostvarenjem.
Uskoro bi mogao postati i film koji je u u bioskopima širom planete u 2023. prihodovao više od svih drugih ostvarenja, budući da mu dosadašnja zarada na globalnom nivou iznosi 1,3 milijarde dolara.
Ovo nije iznenađenje – pomenuti film je počeo da obara rekorde odmah po prikazivanju, dakle u julu ove godine, postavši već prilikom premijere najprodavanije filmsko ostvarenje koje je režirala žena.
O njegovoj popularnosti pišu mnogi mediji, uključujući i poznate ekonomske poput Forbsa. Oni se trude da objasne šta publiku masovno privlači u bioskope. Iz Forbsa možemo saznati da su premijeri prethodili meseci reklamiranja na društvenim mrežama, vrlo dobro usmerenog na ciljanu publiku i osmišljenog tako da postane viralno. Tajms izveštava da je režiserka odabrala i dobru glumačku postavu ali i veoma aktuelne teme kao što je feminizam, odnosno osnaživanje žena. Istovremeno, Warner Bros i Mattel, filmske kuće koje stoje iza ovog filma, nisu štedele na marketingu, ne samo na društvenim mrežama nego i u svakodnevnom životu. To se moglo videti na svakom koraku, počev od brojnih bilborda, preko prodavnica odeće koje su ovog leta bile pune roze stvari, pa sve do supermarketa u kojima se prodavala Barbi pasta.
Dodatni razlog za popularnost ovog filma je, kako pojedini novinari tvrde, i nostalgija za detinjstvom koje su mnoge generacije žena provele igrajući se sa barbikama, ali i potreba za begom od surove realnosti – inflacije, rata u Ukrajini, ekonomske krize itd – u obojeni Barbi svet gde je sve blistavo i lepo. Odlazak u bioskop ovih dana znači i mogućnost da bar na trenutak zaboravimo da smo odrasli, ozbiljni i zabrinuti ljudi, i da opet budemo deca koja se fotografišu u roze kutiji za lutke.
Izvor: CNBC, Tajm, Forbs
Foto: severyanka, Pixabay