Dvanaesti put zaredom revizorsko-konsultantska kompanija EY (Ernst&Young) organizovala je takmičenje za EY Preduzetnika godineTM. U jakoj konkurenciji pobedu je odneo Vukan Simić, osnivač i vlasnik kompanije FishingBooker, a ovo su svi učesnici konkursa:
ABBA design – Nemanja Radović
Kompaniju ABBA design osnovao je gospodin Nemanja Radović, inicijalno kao kompaniju usmerenu na proizvodnju unikatnog nameštaja. ABBA design je iz lokalne kompanije prerasla u onu koja posluje globalno i prepoznaje se po vrhunskom kvalitetu i profesionalizmu. Tim stručnih inženjera, arhitekata, dizajnera, kao i veštih majstora starih zanata, predvođen menadžmentom, čini tim koji radi ka istom cilju – vrhunskom zadovoljstvu klijenata. Do zadovoljstva klijenata se stiže tako što se prvenstveno predano radi na preciznom definisanju njihovih potreba, a zatim prati i kontroliše proizvodni i instalacioni proces do detalja.
Veština kombinovanja najrazličitijih materijala (mesing, furniri, tkanine, koža, kamen), uz obradu masivnog drveta, predstavljaju najsavremeniju tehnologiju za proizvodnju “high-end custom“ nameštaja i upravo je primena iste dovela kompaniju ABBA design na vodeće mesto u regionu. Osim toga, u razvoju je i projekat razrade polu serijske proizvodnje ekskluzivnog nameštaja, prvenstveno ultra luksuznih kuhinja i garderobera, koji se realizuje u saradnji sa vrhunskim italijanskim dizajnerima.
Kompanija je velikim delom svog poslovanja fokusirana i na hotelsku industriju, a zahvaljujući inovativnom pristupu u svom radu, u portfoliju ABBA design-a nalaze se najekskluzivniji hoteli u Srbiji i regionu.
Algotech – Aleksandar Bakoč
Kompaniju Algotech osnovali su Aleksandar i Goran Bakoč 1992. godine sa idejom da se bave informacionim tehnologijama. Misija kompanije je od osnivanja bila da se ide korak dalje u potrazi za najsavremenijim rešenjima u oblasti podrške korisničkim centrima. Sa svojim inovativnim rešenjima, kompanija Algotech omogućava svojim klijentima da podignu kvalitet njihove korisničke podrške na viši nivo. Prepoznati su kao lideri u oblasti digitalne transformacije korisničke usluge, kao i implementacije najnaprednijih sistema integrisanih komunikacija.
Pored „digitalnih rešenja za brigu o korisnicima“, u kompaniji postoje još dve oblasti poslovanja – „kolaboraciona rešenja i digitalna poslovnica“ i „bespapirno poslovanje“. Kompanija Algotech svoj uspeh ostvaruje na regionalnom nivou, šireći svoj uticaj i delatnost. Pored integrisanih komunikacija, u njenom portfoliju se mogu pronaći raznovrsna rešenja iz oblasti automatizacije poslovanja, kao i integracije komunikacionih i prodajnih kanala. Industrije u kojima posluje kompanija su mnogobrojne uključujući telekomunikacije, finansije i bankarstvo, osiguranje, medicinu, javni sektor i lokalne samouprave, logistika, distribucija i maloprodajni lanci…
Armont – Dejan Slavulj
Kompaniju Armont osnovao je gospodin Dejan Slavulj, diplomirani mašinski inženjer, 2007. godine. Osnovana je kao kompanija za oblaganje fasada i krovova prevashodno na industrijskim i komercijalnim objektima. Danas je kompanija Armont prepoznata kao kompanija koja se bavi proizvodnjom, projektovanjem i montažom fasada i fasadne bravarije, unikatno i visokokvalitetno. Kompanija Armont svim svojim klijentima nudi inovativna i efikasna rešenja u oblasti inženjeringa i montaže aluminijumskih, staklenih i ventilisanih fasada.
Kvalitet, efikasnost, sigurnost i odgovornost su četiri ključne reči poslovne filozofije kompanije Armont. Zacrtani ciljevi u svim izvođenim projektima kompanije jesu najviši standardi u kvalitetu, energetskoj efikasnosti kao i zdravo životno i poslovno okruženje. Među najznačajnijim projektima kompanije Armont ističu se projekti kompletnog renoviranja fasade i enterijera Sava Centra, kula West 65, rekonstrukcija zgrade BIGZ, Palate pravde, zamene fasade zgrade Beograđanka, tržni centar Galerija, Pupinova palata i mnogi drugi.
Sedište kompanije Armont danas je u Staroj Pazovi, u novom prostoru od čak 7.000m2, a kompanija zapošljava oko 80 ljudi.
Bohor – Milojko Radovanović
Dosledno prateći visoko postavljene ciljeve i principe poslovanja utvrđene još 1978. godine kada je osnovana, firma BOHOR je za četiri i po decenije izrasla u savremeni poslovni sistem koji obuhvata BOHOR Užice, BOHOR Beograd- logistički centar Bohor Makiš i Bohor Gandijeva, ATENA BOHOR, Crna Gora. Poslovna politika i racionalno upravljanje privatnim kapitalom firme učinili su da BOHOR danas egzistira kao stabilno preduzeće, sa jasno definisanim pravcima budućeg razvoja. Reč je o firmi energičnih i obrazovanih ljudi spremnih da prihvate nove izazove, a svaki prazan tržišni prostor vide kao šansu. BOHOR je inovativna firma sa jasnim fokusom na izgradnji kompletnog enterijera. BOHOR intenzivno investira u razvoj više proizvodnih linija i tako širi lepezu svog proizvodnog asortimana. Kompletno poslovanje firme BOHOR je sertifikovan prema standardu ISO 9001: 2015 od strane TUV NORD CERT GmbH što potvrđuje TMS sertifikat BOHOR je ispunio sve uslove i uveo CE znak kao još jednu potvrdu kvaliteta svojih proizvoda.
Cincović – Aleksandar Cincović
Kompanija Cincović osnovana je 1992. godine u Priboju. Kompanija pruža usluge u građevinarstvu, prvenstveno u oblasti izrade industrijskih i dekorativnih podnih sistema na bazi smola, kao i usluga izrade polyurea hidroizolacionih sistema.
Kompanija Cincović prati velike građevinske kompanije koje posluju na teritoriji Srbije, ali i u regionu – u Bugarskoj, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Češkoj Republici. Od većih projekata kompanije ističe se kompletna izrada garažnih podnih sistema u Airport City-ju, Beo Shopping centru, SKY LINE poslovnom kompleksu, CENTRAL GARDEN kompleksu. Posebna specijalnost CINCOVIĆ d.o.o. je ugradnja podnih sistema u industriji hrane i pića, gde bi izdvojili projekte NEOPLANTA, NESTLE, COCA COLA, KNJAZ MILOŠ, veli broj vinarija, mlekara… Godišnje, CINCOVIĆ d.o.o. ugrađuje između 60,000 i 80,000 m2 podnih sistema. Najveća inovativnost u poslovanju se ogleda u pogledu upotrebe novih materijala u građevinarstvu, kao što su Xolutec® , polyurea i sl.
U upotrebi specijalnih materijala za industriju hrane koriste najotpornije podne sisteme na svetu serije UCRETE, koji u osnovi nemaju atraktivan izgled, ali posebna pažnja se pridaje estetskim potrebama klijenata po čemu se kompanija Cincović izdvaja od ostalih jer ume da stvori lepotu i tamo gde je inicijalno nema.
ColdPressok – Sandra Avramovski
Kompaniju Cold Pressok osnovala je 2013. godine u Beogradu, gosp. Sandra Avramovski, nakon dvadesetogodišnjeg radnog iskustva u Sjedinjenim Američkim Državama. Kao pionir u ovoj oblasti, ne samo u Srbiji već u gotovo celoj Evropi, kompanija Cold Pressok je počela da se bavi proizvodnjom potpuno prirodnih hladno ceđenih sokova u službi zdravlja. Jedan od najvećih inovativnih poduhvata kompanije pored pažljivo odabranih receptura je nabavka mašine sa „high pressure“ tehnologijom koja produžava rok trajanja sokova bez pasterizacije sa istovremenim očuvanjem svih nutritivnih svojstava sveže ceđenog soka. Produžetkom roka trajanja soka i do 3-4 meseca, omogućena je prisutnost proizvoda u većim trgovačkim lancima i široku distributivnu mrežu.
Svi sokovi su potpuno prirodni, dobijeni od svežeg voća i povrća domaćih proizvođača, bez GMO, bez dodatog šećera i aditiva. Pored sokova, kompanija ima liniju za proizvodnju putera od koštunjavog voća, biljnih mleka i 100% voćnih namaza.
Constellation – Aleksandar Besarović
Preteča kompanije Constellation je domaći startup „FLOCK“ – cloud-based aplikacija za automatizaciju interakcija i organskog rasta korisničkih Instagram naloga. Flock je danas jedan od devet brendova kompanije Constellation.
Kompanija Constellation je izgradila jedinstvenu platformu koja pomaže malim biznisima da privuku preciznu, ciljanu publiku sa Instagrama i direktno kontaktira pojedince i nudi svoje usluge ili proizvode. Ovako napredno izgrađena digitalna platforma čini Constellation tim daleko naprednijom od svih konkurenata pa danas predstavljaju lidera na tržištu, danas Constellation broji preko 50 zaposlenih u Srbiji koji pružaju usluge mahom za prekookeanske klijente koji su mikro i mali biznisi koji pokušavaju da ostvare tržišnu ekspanziju.
Kompanija razvija i Aimfox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu. U pitanju je regrutovanje, umrežavanje i proces generisanja potencijalnih klijenata na LinkedInu gde procesi postaju jednostavni i automatizovani, zahvaljujući iskustvu baziranom na cloud-u.
Contrast Studios – Jelena Bajić-Jočić, Nedeljko Bajić i Predrag Jočić
Kompaniju Contrast Studios osnovali su gosp. Jelena Bajić-Jočić, i gospoda Nedeljko Bajić i Predrag Jočić, kao producentsku kuću usmerenu ka proizvodnji filmskog i televizijskog sadržaja. Primarna delatnost je proizvodnja igranog sadržaja, u svim fazama njegove izrade, počev od ideje do finalne realizacije. Apsolutna prekretnica u poslovanju kompanije bila je realizacija televizijske serije „Selo gori a baba se češlja“ autora Radoša Bajića. Nakon velikog uspeha ove serije, usledili su sledeći projekti kompanije Contrast Studios: TV serije Ravna gora, Psi laju, vetar nosi, Šifra Despot, Preživeti Beograd, Srpski junaci srednjeg veka i veoma popularna Azbuka našeg života, kao i filmovi Led – autorski film Jelene Bajić-Jočić, film Za Kralja i Otadžbinu, Braća po babine linije i istorijski spektakl Heroji Halijarda u režiji Radoša Bajića.
Osim osnovne delatnosti proizvodnje igranog programa, Contrast Studios podjednako angažovano i kvalitetno pruža i usluge izrade svih vrsta video spotova, muzičkih i televizijskih, kao i kratkih, namenskih filmova i reklama.
Kompanija Contrast Studios je dobitnik mnogobrojnih značajnih nagrada i priznanja i već punih 19 godina predstavlja jednu od vodećih filmsko-televizijskih produkcija u zemlji i regionu.
Delta filter – Bratislav i Anđa Stefanović
Kompaniju Delta Filter osnovala su dva brata u Arilju, gde se proizvodni pogon kompanije nalazi i danas. Počela je kao samostalna zanatska radnja 1999. godine, ali s obzirom na brzo proširenje poslovanja, od 2005. godine kompanija Delta Filter je registrovana kao d.o.o. Godine 2008. kompanija je kupila kompletan pogon za proizvodnju filtera Kron Beograd. Od tada kompanija posluje pod brendom Kron. Danas, kompanija Delta Filter prostire sa na 3.000m2, u kojoj se nalazi preko 200 različitih mašina, i zapošljava 30 radnika.
Kompanija Delta Filter nudi širok spektar proizvoda i usluga uključujući proizvodnju filtera za ulje, vazduh, gorivo, hidrauličnih, pneumatskih filtera, metalnih komponenti filtera kao i metalnih delova dobijenih dubokim izvlačenjem i presovanjem. Pored toga, generalni je zastupnik Renner Kompressoren, nemačke kompanije koja se bavi proizvodnjom kompresora i različitih rešenja u vezi sa komprimovanim vazduhom.. Tim kompanije ima više od 20 godina iskustva koji konstantno radi na unapređivanju svog znanja iz ove oblasti, a kako se potrebe klijenata menjaju i tržište proširuje, kompanija se kroz razne izazove razvija i adaptira.
DMV – Dušan Šarković
Kompaniju DMV iz Niša osnovao je gospodin Dušan Šarković, po profesiji inženjer elektrotehnike i programer. Kompanija proizvodi, prodaje, servisira i održava LED ekrane u saobraćajnoj upotrebi u 90 država. Osim u saobraćaju, ovako osmišljeni ekrani sa originalnim softverom našli su primenu i u sportu, industriji, i gde god da postoji potreba za jasnim isticanjem obaveštenja. Pored osnovnih funkcija kao što su regulisanje jačine osvetljaja ili boje, uređaji imaju još puno naprednih funkcija kao što su detekcija nasilnih vozača ili povezivanje na Oblak.
Osim toga što rukovodi kompanijom, gospodin Šarković se i dalje bavi programiranjem mikrokontrolora. Softver koji je implementiran u prve proizvode je kreirao gospodin Šarković, a razvoj sopstvenih hardvera i softvera postavio kao osnovu tehnologije.
U kompaniji 250 ljudi razvija i ugrađuje sve tehnološke delove za proizvodnju LED ekrana. Važno je istaći da su softveri uređaja automatski generisani jer je DMV razvio softver za generisanje softvera. U periodu od oko 30 godina skoro 10.000 različitih softvera je tako generisano. Time se postiže da svaki novi različiti uređaj ne utiče na stabilnost tehnologije i da svaka nova funkcija čini tehnologiju bogatijom.
Eurocons – Goran Đurić
EuroCons Group je kompanija koja je osnovana 2003. u Vršcu, sa idejom da bude prva srpska firma i postane grupacija koja će u oblasti izgradnje čistih soba nuditi klijentima rešenja po principu „ključ u ruke“, od konsaltinga, projektovanja, izgradnje i instalacije opreme renomiranih proizvođača, validacije, do puštanja objekata u rad, servisiranja i postprodajne podrške.
Kompanija projektuje i izvodi čiste sobe za farmaceutsku, procesnu, prehrambenu, automobilsku i druge industrije. EuroCons Group ujedno preko ekskluzivnih zastupstva najpoznatijih svetskih proizvođače opreme za filtraciju vazduha i tečnosti, regulaciju vlage u vazduhu, procesne opreme, opremu za pakovanje u farmaceutskoj industriji, kao i za tretman industrijskih voda i hidropneumatsku tehniku, implementira najsavremenija tehnološka rešenja u svoje projekte.
Kompanija je svoju najveću inovativnost pokazala prilikom projektovanja čistih soba za prvu fabriku za proizvodnju litijumskih – LFP- baterija u Evropi. Zbog specifičnosti i osetljivosti litijuma, kompanija je isprojektovala i izvela ne samo čistu sobu po pitanju čestica, već istovremeno i „dry“ sobu sa svega 0.5% vlage, koristeći sopstvenu razvijenu tehnologiju – „light modular clean room“ i na taj način obezbedila sebi učešće u najvećim svetskim projektima ove vrste u svetu.
FishingBooker – Vukan Simić
FishingBooker je jedna od najuspešnijih domaćih start-up kompanija, koju je 2013. godine osnovao gospodin Vukan Simić, diplomirani softverski inženjer. U pitanju je platforma koju koriste rekreativni ribolovci kako bi rezervisali pecarošku turu za bilo koju destinaciju u svetu, za koju postoji ponuda.
Kompanija FishingBooker je specijalizovana on-line putnička platforma, tj. agencija softverskog tipa, usmerena ka tome da rekreativnim ribolovcima pomogne da brzo i lako na klik isplaniraju pecarošku turu za sebe ili grupu ljudi, a jednostavnosti platforme ide u prilog i činjenica da je samo u 2023. godini kompanija ostvarila 200.000 uspešnih rezervacija. Osim toga što su razvili specifičan biznis model koji svojim partnerima omogućava fleksibilno plaćanje provizija od 10 do 30%, u kompaniji se vodi računa o svim kapetanima koji pružaju usluge, njihovim licencama i opremljenosti brodova. Tim kompanije je na misiji da svima omoguće uživanje u ribolovu, na bilo kojoj svetskoj destinaciji.
Ključ za dobro razumevanje ponašanja korisnika je u analizama koje se prave na sajtu kompanije kroz sofisticirane programske alate, a kvalitet informacija kojima kompanija raspolaže (kao što su podaci o osiguranjima, licencama itd) svakako je potvrđen činjenicom da ih u sopstvenim pretragama koristi i američka Obalska straža.
Growit – Nemanja Čedomirović
Kompanija Growit je doživela svoj procvat kada je počela da pruža konsultantske usluge u oblasti čija je teorija odavno razvijena, ali se do pre nekoliko godina nije primenjivala skoro nigde u svetu. Radi se o metodama agilnosti odnosno o poboljšanju prilagođavanja velikih, tromih kompanija ili njihovih delova na tržišne uslove, na poboljšanje komunikacije među zaposlenima, povećanje zadovoljstvom na poslu i samim tim ukupnim efektima rada.
Growit Agile je tim posvećenih, hrabrih i doslednih individualnih profesionalaca okupljenih oko vizije radnog mesta otpornog na budućnost. Podržavaju organizacije na njihovom putu da implementiraju Agile prakse i uživaju u vožnji.
Kompanija Growit je implementirala metode agilnosti u radu klijentima sa kojima je sarađivala tokom 5 godina bavljenja ovom temom. U kompaniji Growit insistira se na potpunoj transparentnosti, od protoka novca kompanije do zarada zaposlenih i svih protokola kompanije.
Ingsoftware – Nenad Ilijić i Milan Stamenković
Kompanija Ingsoftware od svog osnivanja 2009. godine pruža usluge razvoja softverskih rešenja po meri klijenata. Danas imaju jedan od najboljih razvojnih timova za B2B i B2C rešenja i ekspertizu i raznovrsnim industrijama kao što su maloprodaja i online trgovina, automobilska i energetska industrija, trgovina plemenitim metalima, pametni uređaji…
Svoje usluge pružaju i u drugim industrijama, a rade sa kompanijama svih veličina – među njihovim klijentima su i startapi u ranim fazama poslovanja, i organizacije MSP sektora, i velike internacionalne korporacije.
Centrala kompanije Ingsoftware se nalazi u Nišu, a njen time čini više od 130 softverskih inženjera, UI/UX dizajnera, QA inženjera i zaposleni drugih ekspertiza koji omogućavaju da Ing sa svojim klijentima ostvaruje blizak partnerski odnos i da ostvaruje saradnje koje na obostrano zadovoljstvo traju godinama.
Ing je osnovan s idejom kreiranja softvera koji bi klijentima omogućio da brže, preciznije, bolje i lakše rade. Prvi projekat kompanije je platforma za trgovinu plemenitim metalima razvijena za američki GBI, rešenje koje je Ingovom klijentu omogućio da digitalizuje svoje poslovanje i promeni svoj poslovni model. Ovaj projekat je više od 10 godina kasnije još uvek aktivan, a Ing je strateški tehnološki partner američkoj kompaniji.
Jela Jagodina – Miroljub Radovanović
Na osnovama dugogodišnje porodične tradicije u proizvodnji nameštaja, 1991. godine gospodin Miroljub Radovanović osniva preduzeće Jela Jagodina. Prateći i proučavajući zahteve tržišta, počinje serijska proizvodnja programa „KIKI“, sistema elemenata za opremanje dečijih soba, koji se i danas nalazi na tržištu kao jedan od najuspešnijih i vrlo jakih brendova u nameštaju. Osim standardnih proizvoda koji se decenijama nalaze u asortimanu, kompanija Jela Jagodina je postala prepoznatljiva i po izuzetno brzom roku izrade od 7 do 10 dana, kada su u pitanju kuhinje po meri. Takav koncept je doživeo procvat razvojem internet prodaje koja je posebno zastupljena u inostranstvu.
Ubeđen da je jako važno da se svako bavi poslom za koji se specijalizovao, gospodin Radovanović se zadržao na proizvodnji nameštaja dok je prodaju prepustio kooperantima – tako je došao do maloprodajne mreže od oko 700 prodajnih mesta za preko 700 svojih proizvoda.
Osnovne karakteristike ovih proizvoda su vrlo visok kvalitet uz vrlo pristupačne cene. Svojim načinom poslovanja i razmišljanja kompanija Jela Jagodina tržištu pruža pouzdan, brz i siguran izbor kvalitetnog nameštaja za dom.
LambdaWorks – Bojan Babić
LambdaWorks d.o.o. je digitalna agencija koja klijente vodi od početne ideje i koncepta do funkcionalnog rešenja, strategije, kroz sve iteracije, validacije i testiranja celog procesa do isporučivanja proizvoda, tj. softvera. Zapravo, LambdaWorks sebe smatra pravim partnerom svojih klijenata, koja stvara proizvod tempom koji može u potpunosti da zadovolji potrebe klijenta.
Delatnosti koje kompanija LambdaWorks obavlja su digitalna transformacija, tehničko savetovanje, razvoj novih proizvoda, a kompanija koristi različite platforme, baze podataka, programske jezike i alate kako bi što uspešnije isporučila nove proizvode svojim klijentima.
Kompanija se primarno bavi pružanjem usluga koje su digitalni proizvodi (projektni menadžment, UX, UI, development). Poslovanje se odvija uglavnom na američkom tržištu (istočna i zapadna obala), a u Evropi već godinama posluje sa Švajcarskom.
Manual – Siniša Žarin
Kompaniju Manual osnovao je gospodin Siniša Žarin 1985. godine kao radionicu za izradu predmeta od kože baziranu na tradicionalnim metodama proizvodnje kožne galanterije. Trenutno kompanija ima oko 150 zaposlenih. Ručno-obrađena i sečena koža, tehnikama starih zanata, jedan je od kvaliteta ovog poznatog brenda. Starim alatima i zanatlijskim znanjem, nastaju torbe, novčanici, kaiševi i ostali predmeti od kože.
Pažljiv odabir najfinije kože od najboljih svetskih proizvođača ogleda se u svakom proizvodu kompanije Manual, pa tako proizvode ove kompanije kupci jasno definišu kao vanvremenske, a s obzirom na to da se u proizvodnji koriste najkvalitetnije sirovine, kompanija Manual garantuje vrhunski kvalitet i dugotrajnost svih svojih proizvoda.
Posle više od dvadeset pet godina proizvodnje, 2015. godine, kompanija Manual pokrenula je i novi brend „Coffee With Milk“, namenjen mlađoj populaciji, u čijem asortimanu dominiraju jarke boje, što se preklopilo i sa svetskim trendovima u ovoj industriji pa je novi brend ništa manje uspešan od tradicionalnog Manual-a.
Matalj vinarija – Nikola Mladenović
Porodična vinarija Matalj osnovana je 2008. godine kao produžetak biznisa porodice Mladenović u Negotinu. U roku od tri godine zasađene su sve površine kojima je gospodin Mladenović raspolagao, pa danas vinarija ima 23ha pod zasadima. Već prva berba, 2011. godine, dala je perjanicu vinarije Matalj – crveno vino Kremen kamen, koje je do danas osvojilo brojne nagrade.
Matalj vinarija poseduje vinograde na tri različite pozicije u okolini Negotina, a u proizvodnji svih vina koriste se isključivo lokalna grožđa. U asortimanu vinarije Matalj nalazi se devet vrsta vina. Portfolio vina koja su u ponudi se deli na tri serije: osnovnu (Chardonnay, Sauvignon Blanc, Dušica, Crna Tamjanika, Bagrina), Rezervu (Zemna) i Grand Rezerva (nagrađivani Kremen Kamen), a godišnji kapacitet kompanije iznosi 150.000 boca.
Najveće zvezde ove vinarije su boce sa etiketom vina Kremen Kamen i Zemna, nagrađivani u više navrata, za više godišta i na domaćim i svetskim sajmovima vina. Kremen Kamen je čisti Cabernet Sauvignon, pravi se od grožđa iz Kremenjače, ali samo iz određenih delova vinograda, strogom selekcijom i samo u dobrim godinama. Kremen Kamen 2019 i Zemna Reserva 2021 su vina koja su bilo rasprodata za samo nekoliko meseca od puštanja u prodaju zahvaljujući velikoj potražnji, dokazanom kvalitetu i poverenju koje ova vinarija ima kod svojih kupaca.
MIND GROUP – Marko Milanović i Darko Đorić
MIND Park je integrisani centar koji je osnovao gospodin Bratislav Milanović u blizini Kragujevca, sa fokusom na proizvodnju, tehnologiju i logistiku, a prvenstveno je posvećen železničkoj industriji i zaštiti životne sredine. Poseduje inženjerske kapacitete, proizvodnju za kompletne karoserije šinskih vozila i lakirnicu. Mind grupu čini više kompanija: AMM Manufacturing, Milanović tretman voda, Mind Real Estate, Culinaris, Mini Mind, IMW institut, Mind LSS, Mind Aviation, Mind Edu.
Trenutno u Mind parku posluje 18 kompanija. To je broj od oko 2.000 zaposlenih sa tendencijom širenja. S obzirom na konstantno širenje i inovativnost, park je projektovan da bude u skladu sa zahtevima industrije 4.0 zelenom agendom i održivim razvojem a uvidevši izuzetan značaj dualnog obrazovanja, u svakom trenutku u Mind grupi je u okviru ovog sistema obrazovanja uključeno oko 50 učenika i studenata.
NITEA – Vesna Ječmenica
Kompaniju NITEA osnovala je gosp. Vesna Ječmenica 1995. godine u želji da, kao distributer ekskluzivnog nameštaja, postavi nove standarde u opremanju poslovnih prostora. Već na samom početku poslovanja, kompanija se izdvojila kao sinonim za inovativnost na srpskom tržištu nameštaja. Prvo predstavljanje kancelarijskog stola TIPER od italijanskog proizvođača FREZZA sa staklenom radnom površinom i aluminijumskom strukturom, na Sajmu nameštaja 1997. godine, pozicioniralo je kompaniju NITEA kao lidera u opremanju poslovnih prostora. Danas, NITEA zastupa neke od najvećih svetskih brendova kancelarijskog nameštaja kao što su Herman Miller, Knoll, Vitra, Haworth i Okamura.
Kroz organizaciju događaja „Dream Office“, kompanija je tokom pet godina predstavljala najbolje proizvode iz industrije nameštaja na lokacijama značajnim za arhitekturu i kulturu Beograda. Razvojem svog portfolija, NITEA učvršćuje svoju reputaciju inovatora u kompletnom opremanju poslovnih i javnih prostora sa kultnim ikonama dizajna i najpoznatijim svetskim brendovima. Osim toga, otvara i novi koncept – showroom „NITEA Home“ – sa vizijom da to postane jedinstveno mesto gde je moguće opremiti svoj dom i kancelariju vrhunskim nameštajem.
Veliko je priznanje što je kompanija NITEA više od deceniju nagrađivani partner grupacije MillerKnoll, svetskog lidera u industriji kancelarijskog nameštaja.
Ostara Group – Radoslav Rajković
Ostara Group je osnovana 2017. godine kao logistička kompanija za transport tereta 100% specijalizovana za konsolidaciju pomorskog tereta. Tokom proteklih 7 godina, kompanija je izgradila značajnu pokrivenost uslugama konsolidacije za lokalne i inostrane špeditere u industriji koja razvija nedeljne usluge od Dalekog istoka do regiona Balkana i Centralne Evrope. Ova globalizovana mreža ne samo da obezbeđuje optimalno rutiranje, već i minimizira troškove i vreme tranzita za svaku pošiljku. Ostara Group nudi kompletne logističke usluge: drumski transport (FTL i LTL), carinjenje, skladištenje i distribuciju, vazdušni, okeanski (FCL i LCL) i železnički transport.
Kompanija Ostara Group je otvorila svoju zbirnu liniju iz Kine, postala je vodeća za brodski transport u Republici Srbiji. Prošle godine je otvorena kompanija u Sloveniji, a u planu je da se otvore ekspoziture i u regionu – u Hrvatskoj, Slovačkoj, Austriji, Mađarskoj i Bosni i Hercegovini.
P….S…. Fashion Design – Slađana Pantović
Kompanija P….S…. Fashion Design je osnovana pre 28 godina od strane bračnog para Predraga i Slađane Pantović, sa sedištem u Čačku, gde je započela svoju priču otvaranjem prvog butika. Putem strategije proširenja na tržište, brend je postigao značajnu ekspanziju otvaranjem prodajnih objekata u ključnim gradovima širom Srbije. Danas, prodajna mreža obuhvata ukupno 105 objekata, sa prisustvom ne samo u Srbiji, već i u širem regionu, uključujući Crnu Goru, Severnu Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu, i Hrvatsku. Od ukupnog broja prodajnih objekata, 26 je direktno u vlasništvu kompanije, dok ostali čine franšizna mreža i veleprodajni partneri čija se prisutnost kontinuirano širi.
Prema rečima gospođe Pantović, modna industrija neprestano evoluira i predstavlja se kao neprekidna inovacija. Poslujući pod ovim principom, uspešno se izborila za poziciju kompanije P….S…. na modnoj sceni Republike Srbije.
Danas, proizvodni program modne kuće P….S…. iz Čačka privlači ne samo dugogodišnje kupce, već svaku modno osvešćenu ženu, koja ceni stil, bez obzira na godine ili životnu fazu. U procesu proizvodnje, koriste se materijali koji zadovoljavaju visoke standarde i specifične zahteve kompanije, što je rezultiralo unapređenjem vizuelnog utiska i rastom prodajnog obima. Ovaj uspeh ostvaren je u skladu s osnovnim principom brenda P….S…., koji teži tome da svaka žena izgleda izuzetno – „Jer Vam dobro stoji“
Pertini Toys – Aleksandar Ignjatović
Porodična kompanija Pertini Toys, na čelu sa gospodinom Petrom Ignjatovićem, osnovana 1990. godine u Srbiji a po italijanskoj licenci. Posle više od tri decenije postojanja i uspešnog rada, ime Pertini, danas je prepoznato kao brend i prva asocijacija kada je u pitanju širok asortiman igračaka, didaktike i učila. S obzirom na to da svoje proizvode posmatraju kao investiciju u pravilan dečji rast i razvoj, Pertini Toys, uz primarni fokus na kvalitet, bavi se proizvodnjom, pre svega edukativnih igračaka, koje stimulišu celokupan psiho-fizički razvoj dece, uključujući maštu, empatiju i socijalne veštine kod dece. Danas, kompanija Pertini u svom širokom asortimanu maloprodaje i veleprodaje ima 50% svojih proizvoda, a drugu polovinu proizvoda pažljivo bira od najrelevantnijih svetski poznatih brendova. Poslovanje kompanije se prostire na približno 8500 m2 sa preko 200 zaposlenih.
dr Aleksandar Ignjatović, danas generalni direktor kompanije Pertini Toys, Danas se bavi kreiranjem i implementacijom različitih inovacija u oblasti obrazovanja, uspešno kombinujući tehnološki napredak i izazove digitalizacije sa tradicionalnim vrednostima. Pokretač je srpsko-američkog multikulturalnog projekta između Srbije, Amerike i Ugande pod nazivom “Deca kao ambasadori kulture“. Sa kreiranjem edicije inovativnih igara počeo je 15 godina, a jedna od njih, igra Tesla – Potraga za pronalascima, najveća je inovacija kompanije Pertini, kako na srpskom tako i na tržištu Amerike, a i jedan od proizvoda koji je predstavljao Srbiju na EXPO Dubai 2020. Aleksandar je nosilac brojnih priznanja u ovoj oblasti, a kao najnovije izdvaja se i priznanje „Innovation in Education Award“ koje je početkom 2024. godine dobio od američkog sistema škola „American Paradigm schools“.
Mirko Zorić – Staklo Zorić
Kompanija Staklo Zorić je jedan od najsavremenijih i najopremljenijih prerađivača stakla i proizvođača proizvoda od stakla među kojima su tuš kabine, staklena vrata, staklene stepenice, sigurnosna stakala i druge vrste stakala za enterijere i eksterijere. Ugradnjom svojih proizvoda, pored znatno niže cene kupcima pruža uštedu energije i održavanja kao i najmodernije proizvode visokog kvaliteta koji su rezultat višegodišnjeg iskustva i partnerstva sa najboljim svetskim proizvođačima mašina, okova i stakla.
Kompanija Staklo Zorić stalno uvodi novine u svom poslovanju na poljima mehanizacije proizvodnje i ljudskih resursa. Kako bi omogućili što bolju uslugu i kvalitet na svetskom tržištu, kompanija svojom politikom kvaliteta, partnerskom saradnjom sa renomiranim firmama i proizvođačima, ulaganjem u nove tehnologije i materijale i konstantnim napredovanjem u obuci ljudstva, na poljima novih proizvoda i kvalitetnom instalacijom istih, montažama složenih konstrukcija i automatskih sistema, upoznavanjem sa novim materijalima, uspeva da ponudi vrhunski kvalitet i najnovije tehnologije uz minimalnu cenu. Kompanija Staklo Zorić je prva u Srbiji počela da se bavi proizvodnjom tuš kabina po meri, staklenih vrata, sobnih i kancelarijskih pregrada, boljom izolacijom pregrada kao i tehnologijom tečnog kristala.
Stamevski – Aleksandar Stamevski
Kompanija Stamevski je osnovana 1953. godine u Staroj Pazovi kao mala lokalna pekara. Tadašnja pekara je prerasla u jednu od vodećih srpskih kompanija u oblasti poslastičarstva, koja je nastavila je da postoji kroz četiri generacije. Razvijanje receptura se odvijalo postepeno, a sve su zasnovane na tradicionalnim receptima iz porodičnog miljea, ostavljenih u nasleđe. Danas se proizvodi kompanije Stamevski mogu naći u svim većim trgovinskim lancima u Srbiji, ali i u regionu, a nalaze se i u velikom broju hotela i ugostiteljskih objekata. Osim toga, u desertima kompanije Stamevski se može uživati i u četiri poslastičarnice na atraktivnim lokacijama u Beogradu, Novom Sadu i Staroj Pazovi.
Usled specifičnosti prirode proizvoda i njihovog čuvanja, kompanija Stamevski je uvela nove pristupe i tehnologije, što omogućava dalju distribuciju proizvoda i produženo trajanje uz potpuno očuvanje svih organoleptičkih osobina proizvoda, kao i prepoznatljivog ukusa. Kompanija Stamevski danas pravi više od 35 tona poslastica mesečno. Najnovije inovacije su linija „Victus“, program poslastica bez dodatog šećera, sa visokim procentom proteina iz najkvalitetnijih izvora. Nedavno je kompanija Stamevski potpisala licencu za rad i sa čuvenim Baileys-om, što je poseban ponos i pokazatelj prepoznatljivosti kvaliteta rada i napretka, kao i inovativnosti poslovanja.
Uniplast – Đorđe i Radovan Jovanović
Kompanija Uniplast je regionalni lider na tržištu u proizvodnji i distribuciji farmaceutske, medicinske i kozmetičke ambalaže. Kompanija je samostalno razvila preko 200 različitih proizvoda, u koje su utkani znanje, ideje i trud koji su garancija besprekornog i konstantnog kvaliteta. U proizvodno distributivnom portfoliju kompanije nalazi se preko 20 grupa proizvoda (plastične boce, supoforme, stikovi i inhalatori, boce sa sigurnosnim tamper proof zatvaračem itd).
Inženjeri kompanije Uniplast su u svaki proizvod utkali neki inovativni dodatak, najčešće kao odgovor na posebne zahteve klijenata. Često su u pitanju bile jednostavne stvari, ali koje su mnogo ubrzavale i olakšavale procese pakovanja u finalnoj fazi rada klijenata. Uniplast u proizvodnji zapošljava 37 ljudi, a proizvodi broj artikala za 80 ljudi jer je u proizvodnji prisutan izuzetno visok stepen automatizacije.
Uniplast poseduje sertifikate kojima potvrđuje da upravlja integrisanim sistemom menadžmenta organizacije, a dodatno su lideri kompanije razvili sopstveno softversko rešenje DigiPro po zahtevima 4.0 tehnologije, kojim imaju kompletan monitoring proizvodnje. Njihov softver u 2024. godini spreman je za lansiranje na tržište kao proizvod koji se univerzalno uklapa u bilo koji tip proizvodnje.
VF Holding – Jovan Vujasinović
Potpuno posvećena svakom klijentu, kao i potrebama zaposlenih, VF Holding je kompanija koja se razvija u pet glavnih poslovnih oblasti: energetika, konsalting, informacione tehnologije, nekretnine i poljoprivreda. Kompaniju izdvaja velika posvećenost zelenoj tranziciji i održivoj budućnosti, posebno u domenu proizvodnje i potrošnje električne energije.
Osnivač kompanije VF Holding je od početka svoje profesionalne karijere okrenut kreiranju i implementaciji inovativnih projekata. Prva značajna inovacija bavila se upravljanjem i nadzorom punjača za akumulatore. Ova inovacija je kasnije uspešno komercijalizovana u Fabrici akumulatora Sombor (FAS). Druga inovacija odvijala se u okviru projekta daljinskog upravljanja fiskalnim kasama i uspešno je komercijalizovana u gradovima širom Srbije. Period od 2001. do 2018. obeležen je ključnom inovacijom – daljinskim upravljanjem brojilima. Iz ovog projekta osnovana je nova kompanija, čiji su inovativni proizvodi implementirani širom sveta.
Svaki od ovih proizvoda započeo je naučnim istraživanjima i daljim preduzetničkim i menadžerskim veštinama došao do komercijalizacije.
Vis Health – Aleksandar Divac i Dušan Obradović
Od svog osnivanja 2016. godine, VisHealth kompanija je ostvarila izuzetan uspeh i utemeljila svoju reputaciju kao vodeći venture builder. Počevši sa uvozom i distribucijom japanskih četkica za zube Ionickiss, VisHealth je razvio jedinstvenu mrežu distributera kojom posluje širom Evrope. Takođe je zaslužan za razvijanje 9 različitih vrsta suplemenata pod brendom GET1. Pod holdingom Bold International Group-a, VisHealth poseduje i tri startapa koji predstavljaju globalno inovativna rešenja.
• Petsie, revolucionarna četkica za zube za pse, koristi elektrolizu kako bi uklonila plak i indirektno uticala na produženje životnog veka ljubimaca.
• Smartsy, pametna kućica za pse, koja stvara bezbednu zonu ispred komercijalnih objekata i prikuplja jedinstvene podatke iz PET industrije.
• NeoPill, inovativni dentalni uređaj za ljude sa fiksnim protezama, koji je nagrađen kao najbolji projekat u Evropi u health kategoriji za 2023. godinu.
VisHealth posluje širom Evrope, ali se takođe fokusira na plasiranje svojih proizvoda na MEA region i Ameriku. Osnivači kompanije VisHealth ove godine pokreću startap akcelerator u saradnji sa FEFA fakultetom pod nazivom SEE UP, sa ciljem da drugim domaćim i regionalnim startapima pomognu u skaliranju svojih inovativnih rešenja.