Jedna od najvećih naučnih studija o uticaju muzike na ljudski mozak dosad sprovedenih zaključuje da učenje i vežbanje muzičkih veština ne samo da povećava muzičke spososbnosti dece učenika, već doprinosi njihovom ispravnom emotivnom i ponašajnom sazrevanju, prenosi Vašington Post.
Studija Univerziteta medicine u Vermontu pokazala je da su čak i ona deca koja u svom odrastanju nisu mnogo odmakla od učenja osnovnih pesmica u vrtiću i uspavanki imala od toga značajne razvojen koristi. Stoga, pružanje srednjeg i visokog muzičkog obrazovanja može biti jedan od najefikasnijih načina da se učenicima obezbedi put ka uspešnom životu u zrelom dobu.
Profesor Džejms Hudžjak i njegove kolege su analizirali rezultzate skeniranja mozga kod 232 dece uzrasta od 6 do 18 godina, tražeći povezanost između muzičkog treninga i gustine korteksa. Jedno prethodno istraživanje je ukazalo na to da anksioznost, depresija i problemi u pažnji imaju veze sa gustinom korteksa.
„Ustanovili smo da što je neko dete izloženije muzičkom vaspitanju i treningu, to ono ima bržu i bolju organizaciju korteksa u osobinama održavanja pažnje i upravljanja emocijama“, istakao je Hudžjak.
Istraživači iz Vermonta ubeđeni su da izloženost muzici i učenje sviranja nekog muzičkog instrumenta može pomoći u lečenju nekih kognitivnih poremećaja, kao što je ADHD.
Međutim, ovo istraživanje je zapravo podvuklo jednu poražavajuću činjenicu vezanu za američki školski sistem: čak tri četvrtine srednjoškolaca u Sjedinjenim Državama uopšte ne dobija ni najosnovnije obrazovanje iz muzike, ili bilo koje druge umetnosti.