Iz Japana opet stižu dobre vesti. Poverenje potrošača u drugom kvartalu ove godine u zemlji izlazećeg sunca popelo se na najviši nivo u poslednjih sedam godina, sudeći po rezultatima istraživanja koje je sproveo Nielsen.
Iako je sada spremnost Japanaca da „odreše kesu“ na nivou od 78 poena, ono je i dalje ispod svetskog proseka (94).
Dalje, istraživanje je pokazalo da su stanovnici Japana optimisti i po pitanju nalaženja posla, i to 4% više njih nego u poslednjem kvartalu 2012. I kada su zarade u pitanju Japanci bi trebalo da budu zadovoljniji – jedno drugo istraživanje pkoazalo je da je 40% zaposlenih dobilo veće bonuse ove godine nego prošle.
Da li nam ovaj optimizam može pomoći da utvrdimo šta je razlog ponovnog izbora Šinzo Abea za premijera Japana? Mnogi misle da je u pitanju spremnost premijera da sprovedena ekonomske reforme poznate pod (njegovim) imenom „abekonomija“. U tome mu svakako neće odmoći spremnost potrošača da pojačaju domaću tražnju.
Izvor: BBC