/ Politika i društvo / Kako sačuvati simbol Londona – crne taksije?
BiF Analize Čitajte B&F online

Kako sačuvati simbol Londona – crne taksije?

This post has already been read 926 times!

Nije lako biti taksista u Londonu – treba zapamtiti 100.000 znamenitosti i 25.000 ulica. Zato samo 27% ljudi uspe da prođe težak test geografije koji već 164 godine polažu oni koji žele da budu taksisti u prestonici Velike Britanije. Ovaj test je kako se London širio postajao sve teži i teži, i opšte je mišljenje da danas nigde u svetu ne postoji teži test znanja za taksiste.

Za razliku od taksista, vozači koji zarađuju preko aplikacija kao što je Uber ne moraju posedovati ovakvo znanje, niti plaćati porez. Osim toga, ne treba im ni veliki početni kapital. Naime, procenjuje se da onaj ko želi da postane londonski taksista mora da studira ulice tri do četiri godine, a troškovi licenciranja mogu mu biti čak i 1.000 funti.

U svom izveštaju “Očuvanje ikone: Spasavanje londonskih crnih taksija od nestajanja”, Ričard Trejsi, član organa koji kontroliše rad vlasti u Londonu, kaže da ovakve aplikacije predstavljaju opasnost po taksi industriju jer dok taksisti provedu godine učeći da bi postali taksisti, vozači koji to rade nezvanično koriste GPS i mogu odmah da počnu da zarađuju.

Starost taksista je takođe zabrinjavajuća – 40% vozača je iznad 55 godina starosti, a samo pet odsto je mlađe od 35 godina. Tražnja za taksijima pada a broj vozača je ostao isti – 22.000 – pa se pretpostavlja da su i njihovi prihodi smanjeni. Sa druge strane broj privatnih nelicenciranih vozača koje je moguće unajmiti se u poslednjih 10 godina udvostručio – sa 32.000 porastao je na 60.000.

Nešto se mora promeniti kako bi se očuvao simbol Londona, zaključuje Trejsi ali njegove ideje o modernizaciji taksi industrije nisu baš omiljene među esnafskim udruženjima taksista.

 
Izvor: Kvarc

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close