Home VestiEkonomija Kako su jedan proizvod i jedna kompanija postali najvredniji na svetu?

Kako su jedan proizvod i jedna kompanija postali najvredniji na svetu?

by bifadmin

Voren Bafet (92), veliki investitior sa do sada još neviđenim poslovnim iskustvom, nedavno je prihvatio poziv i pojavio se na CNBC-ju. Bio je kratak i jasan. Govorio je o vrednostima kompanija i njihovih proizvoda. Ključno je bilo kako se uopšte njihove vrednosti mogu proceniti.

Po rečima Bafeta, Apple je najuspešnija kompanija na svetu. iPhone je najvredniji proizvod koji je ikada napravljen. Kako je uopšte Bafet došao do ovakvog zaključka ako se izuzmu vrednosti deonica, prihodi ili imidž?

Ponuda za neverstvo

Bafet tvrdi – na koji god način da merite vrednost, iPhone je najvredniji proizvod ikada stvoren. To je sigurno učinilo da akcionari postanu bogatiji, pa i da Apple stane na čelo kao najvrednija kompanija. Takođe, Apple je postao i najprofitabilnija kompanija.

Ako ste korisnik iPhone-a, Voren Bafet veruje da se ne biste rastali od svog aparata, čak ni za 10.000 dolara. Ovako je rekao:

„Ako ste korisnik Apple-a i neko vam ponudi 10.000 dolara uz jedini uslov da će vam oduzeti vaš iPhone i da nikada nećete moći da kupite drugi, siguran sam da nećete prihvatiti.“

Ovo Bafet dalje objašnjava:

Veruje da je Apple odlična investicija uglavnom zbog načina na koji je kompanija uspela da stvori takav odnos lojalnosti svom ’ikonskom’ proizvodu. „Ako vam kažu da će vam dati 10.000 dolara da ne kupite još jedan Ford automobil, uzećete novac i kupiti Chevrolet, recimo.

Poznato je da su ljudi koji prate automobilsku industriju prilično lojalni i siguran sam da postoji broj vozača koji bi promenili proizvođača. Istina je da danas u ponudi mnogo sjajnih automobila, ali čak se i oni najodaniji Fordu ne mogu porediti sa korisnicima iPhone-a“, rekao je Bafet.

Najvredniji na svetu

Ako se govori o pasti za zube ili proizvođaču voćnog soka ili piva, ’verni’ korisnici bi bez oklevanja pristali da koriste ili konzumiraju proizvode druge kompanije i za daleko manji iznos. Postoje dokazi zbog kojih ljudi menjaju potrošačke navike ako je, recimo, alternativni proizvod na rasprodaji ili šire dostupan.
Koliko ima brendova koje koristite svakodnevno? Da li biste za bilo koji od njih pristali da uzmete novac u zamenu za neverstvo i korišćenje druge robne marke?

Ako ste korisnik Mac-a, MacBook-a, i Phone-a, da li biste uzeli pomenutih Bafetovih 10.000 dolara i zauvek odustali od Apple proizvoda?

Ako ste jedan od klana vernih i ne biste ovako trgovali, za to ukratko postoje dva razloga:

Ključni razlozi

Uživate u iskustvu korišćenja iPhona u poređenju sa konkurentskim aparatima. Ne radi se o tome da konkurencija nema kvalitetnu zamenu. Na tržištu postoje aparati sa boljim karakteristikama, barem po specifikacijama. Međutim, nijedan od njih ne nudi iskustvo korišćenja iPhone aparata.
Neke ankete su pokazale da korisnici Apple proizvoda jednostavno ’vole kako radi’. Zatim, ’vole kako se povezuje sa drugim Apple uređajima ili uslugama. Jedan od komentara je i da im se ’sviđa jer ne moraju mnogo da znaju o softveru ili podešavanjima i sve to nekako ima smisla’.

Drugi razlog, koji navode kritičari i analitičari kakav je Džejson Ejten, je što ’ljudi uživaju u povezanosti sa robnom markom. „Ako korisniku ponudite 10.000 dolara da odustane i nikada više ne kupi iPhone, ne tražite samo od njega da odustane od uređaja koji voli da koristi. Od njega tražite nešto više – da odustane da bude deo grupe čiji je član. Na neki način, od njega tražite da odustane od načina života“, zapisao je Ejten.

Kakve biste sve odgovore kompanija dobili ako biste ih pitali da li prave nešto što se njihovim kupcima toliko dopada, da bi se toga teško odrekli?

Ako ste i sami na čelu jedne kompanije, zamislite da vam je cilj da stvorite nešto sa čime bi ljudi voleli da budu povezani, nešto čime ne bi trgovali čak ni za onih Bafetovih 10.000 dolara.

Bafet tvrdi da činjenica da je Apple ovo razumeo i prihvatio pravi razlog zašto je i najvrednija kompanija sveta.

Izvor: Bonitet.com

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar