Home VestiEkonomija Atlantic Grupa: Rast prodaje od 3%

Atlantic Grupa: Rast prodaje od 3%

by bifadmin

Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2015. godine ostvarila prihode od prodaje od 154,4 miliona evra, što u odnosu na prvi kvartal 2014. godine predstavlja rast od 3 posto. Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 9,6 miliona evra i pala je za 14,2 posto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 5,8 miliona evra i predstavlja rast od 39,3 posto.

„Uprkos izazovnim ekonomskim uslovima u regionu i šire, a posebno u Rusiji i Ukrajini, Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2015. godine ostvarila rast prihoda od prodaje te dalje poboljšanje neto profitabilnosti. Sredinom marta u rad je pušten proizvodni pogon energetskih pločica u Novoj Gradišci što predstavlja najveći investicioni ciklus Atlantic Grupe u razvoj proizvodnje, a uspešno je započet proces integracije kompanije Foodland koja s brendom Bakina tajna predstavlja pojačanje brendiranog asortimana Atlantic Grupe. U nastavku 2015. godine fokus će biti na daljem rastu i internacionalizaciji poslovanja, upravljanju operativnim i finansijskim rizicima, optimizaciji poslovanja, održavanju likvidnosti i upravljanju finansijskim obvezama“, istakao je Emil Tedeski, predsednik Uprave Atlantic Grupe.

Otvaranjem novog savremenog pogona za proizvodnju energetskih pločica u čiju je izgradnju i opremanje uloženo 13 miliona evra nastavljena je konsolidacija proizvodnih kapaciteta Atlantic Grupe, a proizvodnja energetskih pločica uspešno je prebačena s ugovornih eksternih proizvođača u lični pogon. Dodatno, početkom ove godine srpska Komisija za zaštitu konkurencije odobrila je Atlantic Grupi preuzimanje kompanije Foodland, čime su zadovoljeni preduslovi za integraciju kompanije u poslovni sistem Atlantic Grupe i uključivanje u konsolidovane rezultate za 2015. godinu. Tokom prvog kvartala fokus je bio na intenzivnoj integraciji kompanije u sistem Atlantic Grupe s ciljem ostvarivanja prodajnih i troškovnih sinergija. Među prvim preduzetim koracima u tom smislu ističe se prelazak na regionalnu distributivnu mrežu Atlantic Grupe i širenje regionalne prisutnosti brenda Bakina tajna.

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom kvartalu 2015. godine najviše su doprineli Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 5,9 posto, Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 9,8%, Strateško poslovno područje Kafa s rastom od 3,1%, Strateško distributivno područje Hrvatska s rastom od 15,2%, Strateško distributivno područje Srbija s rastom od 5,0% i Distributivno područje Slovenija s rastom od 6,0%. Kafa se s 18,8 posto udela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 28,7 miliona evra prihoda od prodaje.

Posmatrano po tržištima, najveći rast od 11,7% ostvaren je na tržištu Hrvatske koje ima najveći udeo u ukupnom prihodu od prodaje, odnosno 25,8 posto. Prodaja u Srbiji, drugom najvećem tržištu s 22,6 posto udela u ukupnom prihodu od prodaje, zabeležila je rast od 6,3%.

Lične robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 63,1 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20,1 posto, apotekarski lanac Farmacia sa 7,2 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju s 9,5 posto.

Pročitajte i ovo...