Home TekstoviB&F Plus „Chez Pierre“, domaći proizvođač parfema: Nišlije u svetu mirisa

„Chez Pierre“, domaći proizvođač parfema: Nišlije u svetu mirisa

by bifadmin

Preduzeće „Chez Pierre“ iz Niša već skoro tri decenije posluje u kozmetičkoj industriji, a njihov najveći adut je proizvodnja više od 150 parfema koje izvoze od Evrope, preko Sjedinjenih Država, do Singapura. Repromaterijal nabavljaju uglavnom u Francuskoj, a osim u sopstvenim prodavnicama, parfeme prodaju i posredstvom interneta. Muškarci čine 85 do 90 odsto onlajn kupaca, dok najveći broj žena kupuje njihove parfeme u radnjama.

Niš je u poslovnom svetu poznat kao grad elektronike, ali porodica Perić iz tog grada već skoro tri decenije bavi se nečim nesvakidašnjim ne samo za niški kraj, već i Srbiju. Perići u svojoj firmi „Chez Pierre“ proizvode parfeme i kozmetiku.

Firmu su 1994. godine osnovali supružnici Goran i Dragana, a posao su se uključili i sinovi Petar i Aleksandar. Oni sada kupcima širom sveta nude više od 150 parfema i najrazličitije kozmetičke proizvode poput sapuna, gelova za tuširanje, mleka za telo, soli i pene za kupanje.

Menadžer razvoja u firmi „Chez Pierre“ Petar Perić kaže za „B&F“ da su njegovi otac i majka privatni posao započeli otvaranjem prodavnice parfema i kozmetike. Posle dve godine počeli su da proizvode parfeme, a 2009. godine i kozmetiku.

„Niš nema tradiciju u proizvodnji kozmetike, ali su moji roditelji videli da na tržištu postoji potencijal za mnogo veću prodaju od one koju su oni imali sa dve radnje. Bilo je to vreme kada na tržištu nije bilo toliko proizvoda kolika je bila potražnja. Kupili su opremu, zaposlili tehnologa i krenuli korak po korak da razvijaju firmu i proizvode sve veći broj parfema. Morali su mnogo toga da nauče u hodu, jer su se školovali za neke sasvim druge poslove. Kada su ’stali na svoje noge’ i videli da firma može uspešno da radi, započeli su i proizvodnju kozmetike“, objašnjava Perić.

Prema njegovim rečima, „Chez Pierre“ proizvodi širok asortiman kozmetičkih proizvoda, ali su parfemi ipak glavni adut firme. Njima se poklanja najveća pažnja, a ponuda se svake godine obogati za 10 do 15 parfema.

„Na moju inicijativu krenuli smo 2019. godine sa onlajn prodajom parfema i sada smo jedno od domaćih preduzeća koje je najveći izvoznik posredstvom Javnog preduzeća ’Pošta Srbije’. Putem veb sajta parfeme prodajemo širom sveta, počev od Evropske unije, preko Sjedinjenih Američkih Država do Singapura. Prisutni smo na svim društvenim mrežama, poput ’Instagrama’ i ’Tik-Toka’ i imamo već jednu solidnu ’zajednicu’ naših kupaca u inostranstvu. Dogodilo mi se recimo, da sam tokom službenog putovanja u Singapur i Indoneziju upoznao mladića iz Nemačke koji mi je, kada sam mu rekao čime se bavim, izvadio telefon i pokazao parfem koji je naručio upravo od naše firme“, navodi Perić.

Šta je važno muškarcima, a šta ženama

Niško preduzeće je na početku epidemije korona virusa imalo problem sa prodajom u inostranstvu jer paketi nisu isporučivani, pošto pošte nisu radile, a inače, u normalnim okolnostima, porudžbine stižu kupcima za pet do 15 dana. Međutim, kada je prvi talas epidemije prošao, prodaja je krenula još bolje nego ranije jer su ljudi mnogo više sedeli kraj računara i mnogo više proizvoda kupovali onlajn.

Naš sagovornik kaže da preko interneta za sada prodaju samo parfeme, ali planiraju da u dogledno vreme krenu i sa prodajom kozmetike. Sapune, gelove za tuširanje, soli za kupanje i ostale kozmetičke proizvode izrađuju trenutno po narudžbini kupaca, ili za svoje dve prodavnice u Nišu.

„Zanimljivo je da posredstvom veb sajta parfeme naručuju uglavnom muškarci. Oni čine 85 do 90 odsto naših onlajn kupaca, dok žene predstavljaju isti procenat kupaca u maloprodajnim radnjama. Muškarci su, prema našem zapažanju, skloni da kupuju proizvode koji su lepo upakovani i za koje je urađen dobar marketing, vodeći se time da, ukoliko im se nešto svidi kada počnu da koriste, svidi im se, ukoliko ne, naručuju drugi proizvod. Žene su drugačije, one vole da sve najpre probaju, pomirišu, da budu sto odsto sigurne da im se nešto dopada, pa tek onda da kupe“, objašnjava Perić.

Lavanda na sopstvenom imanju

Kako bi ljudi koji kupuju njihove parfeme onlajn imali mogućnost izbora, firma „Chez Pierre“ je ponudila po pristupačnoj ceni kutiju uzoraka sa 10 parfema od pet mililitara, dok standardno pakovanje ima 50 mililitara.

„Potrošačima nudimo mogućnost da odaberu parfeme koji najviše odgovaraju njihovom tipu kože. Nekim ljudima odgovaraju parfemi sa većim procentom alkohola, a nekima sa većim procentom parfemskog ulja. Ukusi se veoma razlikuju, a i u svetu se stalno pojavljuju nove mirisne note i mi nastojimo da to pratimo. Recimo, modna kuća ’Tom Ford’ je napravila pravi bum na tržištu plasirajući parfeme sa mirisima koji do sada nisu postojali i dosta je ’pogurala’ parfeme koje mogu da koriste i muškarci i žene. Mi imamo parfeme inspirisane sličnim notama. Jedan od trenutno najpopularnijih parfema je ’Hint of vanila’. To je specifičan parfem koji se najviše koristi tokom zime jer ima veoma teške note, a jedna od nota koja se najviše oseća je, naravno, vanila“, kaže Perić.

Repromaterijal za izradu parfema nabavljaju uglavnom u Francuskoj, ali i u Turskoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. „Francuska je neprikosnovena i bilo koje parfemsko ulje da naručite u toj zemlji dobijate ga za najviše pet dana“, ističe Perić i dodaje: „Da bismo imali i sopstvene sirovine, na našem imanju kraj Niša zasadili smo pre pet godina lavandu. Ispostavilo se da je zemljište odlično za uzgoj te biljke i zadovoljni smo prinosima. Ideja nam je da od lavande pravimo eterično ulje, a za sada je samo pakujemo u jastučiće i tako prodajemo“.

Prema njegovim rečima, preduzeće iz godine u godinu beleži rast proizvodnje i prodaje zahvaljujući inovacijama u proizvodnji, širenju asortimana i usmerenosti na dugotrajnost parfema. Trenutno upošljavaju dvadesetak radnika, najviše u proizvodnji kozmetike, jer se svi proizvodi ručno izrađuju.

„Posao je specifičan i u Srbiji se proizvodnjom parfema bavi veoma mali broj firmi. Potrebna je velika posvećenost, da stalno pratite trendove, što zahteva putovanja i obilazak sajmova širom Evrope i sveta. Sajmovi su prilika da se predstavite, ali i da vidite šta je to novo u proizvodnji parfema i kozmetike. Ono što nama ide u prilog je iskustvo u proizvodnji od bezmalo 30 godina. Za to vreme uspeli smo da uočimo nedostatke i greške u procesu proizvodnje i da ih ispravimo“, ističe Petar Perić.

Dan u kome ne naučite nešto novo je izgubljen

Vlasnica firme „Chez Pierre“ Dragana Perić kaže za „B&F“ da ni ona, ni njen suprug Goran, nisu imali dilemu da li da nakon završetka školovanja pokrenu sopstveni posao ili da se zaposle u nekoj državnoj firmi. Između više mogućnosti, opredelili su se za proizvodnju parfema i kozmetike jer su uvideli da u tome mogu da se ostvare.

„Pokrenuli smo privatni posao jer smo oboje u sebi imali preduzetnički duh. Odrasla sam u vojvođanskoj porodici u kojoj se više generacija bavilo privatnim poslom. Vaspitavana sam da čovek treba sam sebi da obezbedi egzistenciju, a tako sam vaspitavala i svoju decu“, ističe Dragana Perić i dodaje da su se sinovi opredelili za budući posao u firmi shodno svojim interesovanjima. Petar je zainteresovan za marketing i to studira, a Aleksandar za proizvodnju i završava Tehnološki fakultet u Leskovcu.

Vlasnica firme „Chez Pierre“ napominje da ona i njen suprug smatraju da budućnost pripada mladima i da njima treba prepustiti posao, što oni polako i čine. „Mladi jedino nemaju iskustvo sa ljudima koje mi imamo, sve ostalo znaju isto kao i mi, a mnoge stvari i više od nas. Oni putuju po svetu, prate nove tendencije i idu napred, a mi smo još u devedesetim godinama kada je reč o digitalizaciji. Zato mladima treba dati šansu, prepustiti im sve i ne sputavati ih“, uverena je Dragana Perić. Prema njenim rečima, uspehu firme je najviše doprineo porodični stav da je dan u kome ne naučite nešto novo – izgubljen dan.

Biljana Ljubisavljević

Biznis & finansije 209, maj 2023.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar