NAJNOVIJE
Šta to zida cene starogradnje: Polovni stan skuplji od...
Prodaje se još jedna palata Dunđerskih
Koja vozila se smatraju otpadnim i moraju da idu...
Kvartalni monitor: „Ako niste za stolom onda ste na...
Šta se menja u porezima, PDV-u i e-fakturama?
Neto zarada u oktobru iznosila je 110.670 dinara, medijalna...
Sajberkriminalci koriste čak i tragediju u Novom Sadu za...
Koliko bi trebalo da zarađujete da biste mogli da...
Kako „mala“ zemlja jedina na svetu može sama sebe...
Vlasnici pumpi: Naftni derivati NIS-a skuplji od uvoznih
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
Promo

Zajedno osamdeset godina, usredsređeni na ispunjavanje obećanja

by bifadmin 16. мај 2025.

DDOR osiguranje ove, 2025. godine, s ponosom obeležava 80 godina poslovanja u Srbiji. Osam decenija posvećeni smo pružanju vrhunske usluge osiguranja našim mnogobrojnim klijentima, kao i konstantnom napretku i dostupnosti na tržištu.

Vodeći brend među osiguravajućim kućama, DDOR osiguranje predvodi razvoj u industriji i inovativnim rešenjima odgovara na različite potrebe građana i privrede.

Sa preko 1300 zaposlenih i angažovanih lica, i uz pomoć svoje razvijene mreže od oko 800 prodajnih mesta i online platformi, DDOR je jedan od lidera na tržištu, uvek dostupan za pronalaženje optimalnih rešenja za različite potrebe osiguranika.

Zajedno sa vama, našim klijentima, poslovnim partnerima, saradnicima i zaposlenima prešli smo dug put od 1945. godine. Posebno smo ponosni na to koliko smo daleko stigli, i verujemo da je tokom svih ovih godina ključni element uspeha bila naša posvećenost ispunjavanju obećanja, i naš fokus na ono što smo sposobni da uradimo.

Duboko cenimo podršku naših uvaženih partnera, jer su izvanredni rezultati koje smo zajedno postigli svedočanstvo saradnje, stručnosti i poverenja koje su nam poklanjali tokom svih ovih godina.

Posebno smo zahvalni našim vernim korisnicima osiguranja, jer su nam omogućili da ispunjavamo obećanja, zahvaljujući poverenju koje su nam poklanjali svih ovih godina, a koje dodatno podstiče našu posvećenost stalnim poboljšanjima i nastavlja da nam bude inspiracija!

Tokom svih ovih godina, najvažniji faktor u građenju našeg brenda bili su i ostali naši zaposleni. Svojim napornim radom i velikom posvećenošću oni postavljaju temelje našeg uspeha i imaju značajnu ulogu u ostvarenju ciljeva. Odlučnost, pozitivan stav i spremnost naših saradnika i zaposlenih da se kroči izvan očekivanja su najvažniji doprinos u održavanju pozicije lidera na tržištu.

80 godina poslovanja DDOR-a, obeležavamo sloganom “80 godina posvećenosti. Jedna kompanija. Jedan brend. Jedna kultura.”, i nizom aktivnosti koje će se odvijati tokom čitave godine. Kroz zajedništvo sa našim klijentima, saradnicima i partnerima i ubuduće ćemo težiti pružanju najboljih usluga u osiguranju, jer dela govore više od reči.

 

16. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

Građanski nemiri i ekonomija: Rast srpskog BDP-a u prvoj četvrtini godine iznosio tek 2%

by bifadmin 16. мај 2025.

Građanski nemiri osetno su usporili rast srpske ekonomije, ali bi dugoročno mogli imati pozitivne posledice po nju, pokazuje analiza kompanije Coface.

Blokade i protesti koji se trenutno dešavaju u Srbiji najviše utiču na njenu političku klimu, ali istovremeno imaju značajne posledice i po privredu naše zemlje. Navedene ekonomske posledice prevazilaze granice Srbije i prelivaju se na čitav jadranski region, iako u susednim zemljama još uvek nisu izbili protesti većih razmera.

Postoji nekoliko ključnih kanala putem kojih ovakvi nemiri utiču na domaću privredu, kako u Srbiji tako i u susednim zemljama. Najizrazitiji primer predstavljaju poremećaji u saobraćaju i logistici prouzrokovani protestnim marševima i blokadama najvažnijih delova infrastrukture u organizaciji demonstranata. Pod blokadama su bila ključna saobraćajna čvorišta, kao što su mostovi u Novom Sadu i Beogradu i petlja na Autokomandi, na kojoj se ukrštaju dve velike saobraćajnice koje vode do glavnog grada Srbije.

Posledice se prenose i van granica srpskog tržišta, budući da najvažniji saobraćajni koridori koji povezuju Sloveniju i Hrvatsku sa tržištima u zemljama jugoistočne Evrope prolaze upravo kroz Srbiju. Uticaj navedenih poremećaja je naročito vidljiv u jadranskim lukama, kao što su Koper i Rijeka. Zastoji i rastuće cene logističke komponente mogu navesti rukovodstva nekih kompanija da razmotre uvođenje izmena u svoje dobavljačke lance i eventulano izaberu rute kojima se zaobilaze luke na Jadranu. Ovakva nestabilnost dobavljačkih lanaca bi mogla da ostavi značajne posledice i na sektor proizvodnje u čitavom regionu.

Prema pisanju analitičara Coface-a, posledice ograničenog kretanja osećaju se u različitim oblicima prevoza. Kao što je prikazano u donjem grafikonu, saobraćaj povezan sa turističkim aktivnostima beleži pad prouzrokovan građanskim protestima, što je samo odraz umanjene mobilnosti na jednom širem planu. Ovakav pad aktivnosti se odražava ne samo na lance snabdevanja već i na putovanja investitora čime se sputavaju potencijalne preduzetničke aktivnosti u ovom regionu.

Palo i poverenje potrošača

Gore navedena umanjena mobilnost u fokus stavlja još jedan ključni kanal preko kog građanski nemiri utiču na privredu regiona: potrošačko poverenje i otpornost sektora maloprodaje. Zatvaranje lokalnih firmi i prepreke mobilnosti su osetno umanjile potrošačko poverenje. Na sličan način, sektor maloprodaje se suočava sa sopstvenim izazovima. U martu 2025. godine u Srbiji je zabeležen prvi pad u maloprodajnom sektoru još od 2023. Istini za volju, sektor maloprodaje je počeo postepeno da posustaje mnogo pre izbijanja građanskih protesta zbog čega je jako teško odrediti tačnu meru njihovog uticaja na pomenuti sektor. Iako se dobar deo odložene potrošnje može naknadno ostvariti, oni delovi maloprodajnog sektora koji u velikoj meri zavise od spontane kupovine nailaze na ozbiljne prepreke.

Ovakvo raspoloženje među potrošačima iz svih zemalja jadranskog regiona je dodatno pogoršano skorašnjim bojkotima trgovinskih lanaca organizovanih u sklopu protesta protiv rastućih cena namirnica i sve većih životnih troškova. Poremećaji u procesu rada su se negativno odrazili i na funkcionalnost vlade, naročito u Srbiji. Sposobnost vlade da sprovodi ključne reforme i investicione projekte, posebno one obuhvaćene razvojnim planom „Skok u budućnost – Srbija EXPO 2027“, je u značajnoj meri umanjena jer se pažnja sada preusmerava na upravljanje krizom. Osim toga, deo javnog budžeta će u jednom trenutku možda morati da se odvoji za delimično ispunjenje zahteva protestanata, što bi opteretilo izvore finansiranja i umanjilo raspoloživa sredstva namenjena finansiranju planiranih javnih investicija.

Investitori zaobilaze srpsku privredu

Ništa manje značajne nisu ni indirektne posledice protesta, koje se najpre uočavaju u izmenjenoj percepciji investitora. Nestabilnost vlade stvara opasnost od odvraćanja privrednih subjekata od učešća na tržištu.

Ovakvo raspoloženje se već odrazilo na finansijske pokazatelje, o čemu svedoči i činjenica da su se srpske obveznice obračunate u dolarima tokom poslednjih nekoliko sedmica pokazale kao jedne od najneisplativijih među zemljama u razvoju.

Agencije za procenu kreditnog rejtinga su nedvosmisleno pokazale da postoji veza između kreditnog rejtinga Srbije i pravca u kom se kreću građanski nemiri u toj zemlji, navodeći na zaključak da bi građanski nemiri u dužem periodu mogli dodatno da naruše poverenje investitora. Ukupni iznos stranih direktnih investicija je upadljivo niži nego prošle godine, dok je iznos investicija iz Srbije neznatno uvećan. Ovo ukazuje na činjenicu da investitori preusmeravaju sredstva u nameri da zaobiđu srpsku privredu i to čine ili prodajom svojih investicija u Srbiji ili pak prodajom konkretnijih oblika kapitala. Da bi nadomestila pomenuti odliv sredstava i stabilizovala svoju valutu, Narodna Banka Srbije je morala da proda deo svojih deviznih rezervi u iznosu od skoro milijardu evra.

Ispunjenje zahteva protestanata koristilo bi i ekonomiji

Osnovni rizik po privredu regiona predstavlja mogućnost da se građansko nezadovoljstvo prenese i na susedne zemlje na području Jadrana. Najraniji znaci protesta su već primećeni u Sloveniji, čiji su građani izrazili solidarnost sa učesnicima demonstracija u Srbiji. Raspoloženje u narodu iz čitavog regiona je neizvesno, budući da su već započeti slični pokreti, kao što su bojkoti trgovinskih lanaca u Hrvatskoj zbog visokih cena namirnica i kritike koraka koje je vlada Bosne i Hercegovine preduzela u vezi sa skorašnjim poplavama.

U Srbiji bi na dnevni red ponovo mogli da dođu problemi iz prošlosti, kao što je nezadovoljstvo građana povezano sa projektom iskopavanja litijuma, koji predstavlja ključnu inicijativu u vezi sa učešćem Srbije u dobavljačkom lancu za proizvodnju električnih vozila na teritoriji Evrope. Ako bi se ta vrsta nemira prelila i u susedne zemlje, privredni poremećaji slični onima koji se dešavaju u Srbiji bi mogli da se jave i u tim zemljama, iako ne u istoj meri.

Istini za volju, ovi pokazatelji zasnovani na učestalim ispitivanjima jesu u određenoj meri bili najava činjeničnog stanja koje je bilo nepovoljnije od očekivanog. Stopa rasta BDP-a tokom prve četvrtine 2025. godine je spala na nikad nižu vrednost od 2% u odnosu na prethodnu godinu. Iako su brojke nesumnjivo nezadovoljavajuće, taj period je takođe bio obeležen povišenm stepenom neizvesnosti izazvanim trgovinskim ratovima, zbog čega je teško ustanoviti uticaj koji su na privredu imali građanski protesti.

U paradoksalnom smislu, trenutna društvena previranja bi na dugoročnom planu mogla da dovedu do konstruktivnih ishoda. Rastuće nezadovoljstvo građana izazvano korupcijom bi moglo da izvrši neophodni pritisak na predstavnike vlasti i natera ih da usvoje transparentnije oblike vladanja. Suzbijanje korupcije bi u krajnjoj liniji moglo da uveća ekonomsku efikasnost ublažavanjem posledica pogrešne preraspodele budžetskih sredstava, kao u primeru nestručne rekonstrukcije železničke stanice koja se završila tragedijom, zaključuje Coface.

16. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Pet pobednika, pet velikih nagrada – završena MaxBet Euroleague Fantasy liga

by bifadmin 16. мај 2025.

Završetkom regularnog dela sezone Evrolige, 11. maja ove godine, zvanično je okončano i još jedno uzbudljivo izdanje Euroleague Fantasy takmičenja, u organizaciji kompanije MaxBet, premium partnera Evrolige.

Ova sezona obeležila je treću godinu zaredom kako MaxBet uspešno realizuje svoju ligu na zvaničnoj Euroleague Fantasy platformi, okupljajući ljubitelje košarke, statistike i sportskih strategija. Ukupno je u takmičenju učestvovalo 44.115 timova, što dodatno govori o popularnosti i ozbiljnosti ove igre među fanovima Evrolige.

U ovogodišnjoj MaxBet Fantasy ligi učestvovali su korisnici koji su se registrovali putem specijalnog koda, a nagradni fond od ukupno 10.000 evra bio je dodatna motivacija za sve fanove Evrolige da okušaju svoje znanje i taktičke sposobnosti. Pet najuspešnijih takmičara osvojilo je po 2.000 evra, ravnopravno podeljenih kao nagrada za izuzetnu posvećenost i veštinu. Ovogodišnji pobednici su: Marko Đukić, Ognjen Vilotijević, Ognjen Milković, Darko Božinović i Jovan Paroški.

Euroleague Fantasy je takmičenje koje od učesnika zahteva ne samo ljubav prema košarci, već i analitičko razmišljanje, pažljivo praćenje statistike i smisao za strategiju. Igrači formiraju virtuelne timove od stvarnih igrača Evrolige, a njihov plasman na tabeli direktno zavisi od učinka tih igrača u stvarnim utakmicama. Svaki poen, asistencija, skok, ukradena lopta ili promašeni šut utiču na indeksni zbir, koji se sabira tokom sezone i čini osnovu za konačni plasman.

Tokom 34 kola, koliko je trajao regularni deo Evrolige, tabela se iz runde u rundu menjala, a konkurencija je bila oštra. U moru takmičara koji su se borili za svoje mesto u vrhu, pet najuspešnijih pokazalo je doslednost, znanje i spremnost da isprate svaki detalj u Evroligi, osobine koje su na kraju i nagrađene. Njihov uspeh leži i u pravovremenim izmenama sastava, prilagođavanju taktikama i razumevanju igre na najvišem nivou.

Ova inicijativa MaxBeta još jednom je pokazala kako sportske igre i digitalne platforme mogu da se spoje u dinamičan i angažovan vid zabave za prave ljubitelje sporta. Fantasy format približava korisnicima svet profesionalne košarke na potpuno nov način, omogućavajući im da postanu virtuelni menadžeri svojih timova, u realnom vremenu i uz realne posledice na plasman.

MaxBet, kao premium partnera Evrolige, se ovim putem zahvaljuje svim učesnicima koji su učestvovali u ovogodišnjoj Fantasy ligi i čestita pobednicima na osvojenim nagradama. Kompanija najavljuje da već za sledeću sezonu priprema nova iznenađenja i uzbudljive izazove za sve ljubitelje sporta i Fantasy takmičenja.

Do tada – ostaje da pratimo završnicu Evrolige i uživamo u završnim borbama najboljih timova Evrope, dok se iza kulisa već kuju planovi za sledeću sezonu MaxBet Fantasy avanture.

16. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

O budućnosti kongresnog turizma i mestu Srbije u ovoj industriji

by bifadmin 16. мај 2025.

Industrija kongresnog turizma prošle godine je generisala 1,2 biliona dolara sa tendencijom brzog rasta, piše portal Daljine.rs.

Kongresni turizam, poznat i kao MICE turizam (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions), postaje sve značajniji segment turističke i poslovne industrije širom sveta. Ova specijalizovana grana turizma kombinuje profesionalna okupljanja sa turističkim doživljajima i generiše značajne prihode za destinacije koje su sposobne da ponude infrastrukturu, prevoz, kvalitet usluge i dobru logističku podršku. Naime, učesnici poslovnih događaja obično troše više od prosečnih turista, koristeći širok spektar usluga, uključujući smeštaj, restorane, prevoz, kulturne atrakcije i maloprodaju. Osim direktnih prihoda, kongresni turizam generiše i indirektne i indukovane efekte na lokalnu ekonomiju, podstičući zapošljavanje i razvoj povezanih industrija. Takođe, međunarodni kongresi i konferencije doprinose promociji destinacije, jačanju njenog imidža i privlačenju budućih turista i investicija.

Kongresni turizam u brojkama

Industrija MICE turizma globalno generiše preko 1.2 biliona dolara godišnje, a prema prognozama istraživačkih agencija, tržište će premašiti 1.8 biliona do 2030. godine.

Globalni kongresni turizam beleži konstantan rast i razvoj, sa tendencijom daljeg širenja i diversifikacije. Pre pandemije COVID-19, ova industrija je predstavljala višemilijardersko tržište, sa stotinama hiljada događaja koji su se godišnje održavali širom sveta. Prema podacima Međunarodnog udruženja za kongrese i konvencije (ICCA – International Congress and Convention Association), koje predstavlja vodeću globalnu organizaciju u ovoj oblasti, broj međunarodnih kongresa i konvencija je u kontinuirano rastao, dostižući vrhunac 2019. godine.

Iako je pandemija značajno uticala na globalni turizam, uključujući i MICE sektor, posle njenog završetka došlo je do brze adaptacije i inovacija. Hibridni događaji, koji kombinuju fizičko prisustvo sa virtuelnim učešćem, postali su standard, omogućavajući organizatorima da dosegnu do šire publike i održe kontinuitet aktivnosti. Sa popuštanjem pandemijskih mera, fizički događaji su se vratili, a očekuje se da će kongresni turizam u narednim godinama zabeležiti snažan oporavak i dalji rast.

Kongresni turizam u svetu beleži najveći rast u segmentima međunarodnih naučnih i poslovnih konferencija, sajmova i izložbi i korporativnih okupljanja i edukacija.

Najveće kongresne destinacije na svetu

Precizni globalni podaci o ukupnom broju posetilaca i korisnika kongresnog turizma su kompleksni za prikupljanje zbog raznovrsnosti događaja i metodologija brojanja. Međutim, procene ukazuju da se godišnje radi o desetinama miliona ljudi koji učestvuju na različitim MICE događajima širom sveta. Ovi učesnici uključuju delegate, izlagače, sponzore, prateće osoblje i posetioce sajmova i izložbi.

Popularnost destinacija za kongresni turizam zavisi od različitih faktora, uključujući infrastrukturu (kongresni centri, hoteli, transportna povezanost), atraktivnost destinacije (kulturna i prirodna baština, zabavni sadržaji), nivo cena, sigurnost i efikasnost organizacije. Prema izveštajima ICCA, Evropa tradicionalno dominira na listi najpopularnijih regiona za međunarodne kongrese i konvencije. Na ovom kontinentu se održava preko 50% svih međunarodnih događaja.

Pariz je vodeća kongresna destinacija prema ICCA. Sa svojom bogatom istorijom, kulturnom ponudom i modernom infrastrukturom, Pariz je dugogodišnji lider u organizaciji međunarodnih događaja.

Poznat po svojoj eleganciji, efikasnoj infrastrukturi i snažnoj međunarodnoj poziciji, Beč je omiljena destinacija za brojne međunarodne organizacije.

U vrhu destinacija je i Singapur kao vodeći azijski centar za kongresni turizam, sa izvanrednom infrastrukturom i strateškom lokacijom.

Barselona je atraktivna destinacija sa povoljnom klimom, modernim kongresnim prostorima i bogatom turističkom ponudom, a za njom sledi Berlin kao dinamičan grad sa vrhunskim kongresnim centrima i bogatom ponudom kulturnih i zabavnih sadržaja, i brojne destinacije u Meksiku, kao i London, Amsterdam, Kopenhagen, Rim, Madrid, kao i severnoameričke gradove poput Orlanda, Las Vegasa i Čikaga, te azijske centre kao što su Seul, Tokio i Bangkok.

Turistički potencijal Srbije

Srbija, sa svojom bogatom istorijom, kulturom i čuvenim gostoprimstvom, poseduje značajan potencijal za razvoj kongresnog turizma. Zato kongresni turizam u našoj zemlji beleži konstantan rast, a ključna destinacija je Beograd, koji nudi konkurentne cene, razvijenu infrastrukturu i dobru povezanost.

Novi Sad, kao drugi po veličini grad u Srbiji, takođe razvija svoje kapacitete za kongresni turizam. Novosadski sajam ima dugu tradiciju u organizovanju izložbi i sajmova, a grad poseduje i nekoliko hotela sa konferencijskim prostorima. Kulturna baština, blizina Fruške gore i dinamična atmosfera čine Novi Sad sve zanimljivijom opcijom.

Drugi gradovi u Srbiji, poput Subotice (sa svojom jedinstvenom arhitekturom), Niša (sa bogatom istorijom) i planinskih centara (za insentiv putovanja i manje konferencije), takođe imaju potencijal za razvoj specifičnih segmenata kongresnog turizma.

Precizni podaci o ukupnom broju učesnika na svim vrstama MICE događaja u Srbiji su teže dostupni, ali se može reći da se radi o desetinama hiljada godišnje, uključujući učesnike kongresa, seminara, korporativnih sastanaka, sajmova i drugih poslovnih događaja. Većina međunarodnih događaja se održava u Beogradu, ali i drugi gradovi postaju sve atraktivniji za manje i specijalizovane skupove.

Tako je prema podacima Serbia Convention Bureau, Srbija je domaćin za više od 250.000 poslovnih gostiju godišnje, dok broj događaja raste za oko 10% godišnje. Glavne prednosti Srbije u kongresnom turizmu su geografska lokacija (povezanost sa regionom i Evropom), stručna radna snaga u organizaciji događaja i kvalitetna ponuda hotela sa kongresnim salama (npr. Hyatt, Hilton, Metropol).

Prema izveštaju Međunarodne asocijacije za kongrese i konvencije (ICCA – Intrenational Congress and Convention Association) Srbija se u 2022. našla na 46. mestu u svetu, dok je u prepandemijskoj 2019. godini bila na 49. mestu.

Podaci Republičkog zavoda za statistiku koji je 2021. godine sproveo istraživanje o poslovnim putovanjima govore da je prvi razlog dolaska stranaca u Srbiju poslovno putovanje (oko 37%), dok su na putnici u tranzitu kroz Srbiju (30%).

Prevoz kao nezaobilazna karika kongresnog turizma

Međutim, industrija prevoza u kongresnom turizmu ima ključnu ulogu u ukupnom doživljaju posetilaca. Efikasan i profesionalno organizovan prevoz može znatno uticati na utisak učesnika događaja, kao i na logističku uspešnost same organizacije.

Ključni aspekti prevoza uključuju:

  • Avionski prevoz – direktne veze sa glavnim svetskim gradovima preko aerodroma u Beogradu, Nišu i Kraljevu
  • Transferi od/do aerodroma – shuttle servisi, privatni prevoz, VIP prevoz
  • Gradski i međugradski prevoz – modernizovani autobuski i železnički sistemi
  • Rent-a-car i taxi servisi – deo personalizovane ponude za delegate

S obzirom na porast broja događaja, sve više kompanija u Srbiji specijalizuje se za korporativni prevoz, nudeći kompletnu uslugu za delegate, uključujući flote luksuznih vozila, profesionalne vozače i logističku podršku u realnom vremenu.

“Kongresni turizam ne podrazumeva samo sale i govornike, već celovit utisak gostiju, od trenutka kada slete do poslednjeg utiska koji ponesu sa sobom”, kaže za Daljine.rs Zoran Vjetrović iz ECS limo servisa. “Upravo je prevoz često prvi i poslednji kontakt sa destinacijom, i zato mora biti besprekoran.”

“U MICE industriji, gde su profesionalnost i preciznost ključni, poslovni transferi igraju veliku ulogu u kreiranju imidža same destinacije. Naš zadatak je da lestvicu održimo visoko, bilo da prevozimo govornike, učesnike ili delegacije, trudimo se da svako putovanje bude u skladu sa očekivanjima i standardima koje ovakvi događaji zahtevaju”, zaljučio je Vjetrović.

Izvor: Daljine.rs

Foto: Jaime Lopes, Unsplash

16. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Brend koji ćuti – nestaje

by bifadmin 16. мај 2025.

U vremenima krize, kada su resursi ograničeni, mnoge kompanije u regionu instinktivno posežu za rezanjem marketing budžeta, verujući da time prave racionalan poslovni potez. Ipak, praksa i relevantna istraživanja pokazuju upravo suprotno – da ovakve odluke često vode ka dugoročnim gubicima i ozbiljnom narušavanju tržišne pozicije.

Brend koji ćuti – nestaje. Kompanije koje gase oglašavanje u krizi veruju da štede, ali zapravo polako brišu sebe sa tržišta.

I dok kratkoročno naizgled uspevaju da „prežive“ s manjim troškovima, dugoročno ostaju bez onoga što se najteže gradi – pažnje, poverenja i prepoznatljivosti. Jer tržište ne miruje – ono pamti, ali i brzo zaboravlja. Brend koji se ne oglašava u vreme neizvesnosti, prestaje da bude prisutan u glavama potrošača. A u svetu u kome se svakodnevno bore za pažnju, to je najskuplji rizik koji kompanija može da preuzme.

– Kratkoročno, kompanije misle da su nešto uštedele, jer je logika jednostavna: „smanji trošak – povećaćeš profit“. Međutim, vrlo brzo dolazi do pada akvizicije i retencije korisnika, gubljenja tržišnih pozicija i ozbiljnog narušavanja brenda – ističe Sava Nikić, digital marketing strateg i performance marketing konsultant.

Prema dostupnim podacima, ukupna prodaja opadne u proseku za 16% već u prvoj godini bez oglašavanja, dok u drugoj godini pad iznosi oko 25%. Još zabrinjavajuće je to što čak 80% kompanija koje su smanjile marketing budžet kasnije nisu uspele da povrate prethodne nivoe prodaje, profita, niti da se vrate na iste pozicije u svesti potrošača. Ovo su, navodi naš sagovornik, potvrdili brojni slučajevi, ali i respektabilna i vrlo detaljna istraživanja od strane: Harvard Business Review i The Ehrenberg-Bass Institute koja su se ozbiljno bavila upravo ovim fenomenom.

– Da budem iskren, u saradnji sa kompanijama sa UK i USA tržišta, vidim da se prilično osvestila ova činjenica, dok se na Balkanu ova činjenica zamagljuje i samim, vrlo površnim, često pežurativnim, te gotovo maćehinskim odnosom prema samom marketingu, koji se doživljava ili kao magični štapić ili kao komšijin mali koji tamo nešto radi na kompjuteru. I jedno i drugo je ekstremno pogrešno – navodi Nikić.

Ad Stock efekat – zašto pad prodaje dolazi sa odloženim dejstvom?

Poseban problem u donošenju odluka o rezanju budžeta jeste nerazumevanje Ad Stock efekta – produženog uticaja reklame čak i nakon njenog prestanka.

– Kompanije često pogase oglase i u narednim nedeljama ili mesecima ne primete razliku u rezultatima, pa zaključe da im oglašavanje „nije ni trebalo“. Međutim, to je zabluda, jer se efekti prethodnih kampanja još uvek osećaju. Kako vreme prolazi, taj efekat slabi, i tada počinje pravi pad – objašnjava Nikić.

Zbog ovog vremenskog odmaka, pravi gubici postaju vidljivi tek nakon nekoliko meseci, pa čak i godinu dana – kada je najčešće već kasno za povratak na prethodne pozicije.

– Najgore je što u zavisnosti od marketing miksa, u zavisnosti od kanala do kanala, vertikale i dužine ciklusa prodaje – ad stock efekat nekada može trajati i po nekoliko meseci, pa i godinu dana – da bi se tek nakon toga primetio statistički signifikantan pad situacije i parametara u odnosu na prethodni period. No, tada je već kasno. U tom smislu, ad stock efekat opominje da naše marketing i advertising aktivnosti imaju kratkoročne i dugoročne efekte, koji se ne smeju zamemariti kod ozbiljnog vođenja biznisa – ističe naš sagovornik.

Vidljivost brenda kao strateški kapital

Smanjena prisutnost brenda u kriznim periodima ima snažan efekat na percepciju i lojalnost potrošača. Svet se menja ogromnom brzinom, a korisnici i dalje tragaju za sigurnošću i poznatim vrednostima. Brend koji nije prisutan – vrlo brzo biva zaboravljen.

– Živimo u vremenu koja prevazilazi brzinu sopstvenih dnevnih vesti, potencijala, kretnji, društvenih okolnosti, navika, a s pojavom AI-ja i radnih mesta i brzine (re)brendiranja. Dok su isti antropološki okidači i želja čoveka da uvek nađe najbolje za sebe. Ili da barem misli da je to učinio. Razlika između jednih i drugih biznisa i kompanija – jeste u tome kako će graditi svoju ponudu i kako će graditi svoj marketing nastup, po dubini i u mnogome i preko digitalnih kanala, te naposletku kako će braniti svoj brend i zaštiti ga, ako već postoji – pojašnjava Nikić.

Dodaje da za samo 10 godina brendovi koje znamo danas recimo u automobilskoj industriji tada neće imati isti status.

– Današnji klinac, koji će tada imati 30-tak godina kupovaće neke brendove sa sjajem u očima dobrog deal-a koji se danas tek rađaju i još uvek su „rizik za kupovinu“ ili su čak nepostojeći, odnosno tek će nastati. I toga svako mora biti svestan, ne samo brendovi nego i pojedinci. U tome je marketing neprevaziđen kao suštinski uvek forma komunikacije, koja ima ogromnu dinamičku mogućnost da skrati naš put do korisnika i sačuva ga u vidu percepcije i to je jedini sektor u kompanijama koji zapravo ima tu mogućnost. Nijedan drugi – navodi sagovornik eKapije.

Naš region je, kako ističe, nažalost, tu još kratkovid.

– Međutim, ko to razume ima šanse da – u vremenu najveće brzine (kada će svi procesi biti suludo kratki, samo nažalost ne i ratovi), u vremenu kada poruka traje tek do sledeće impresije na mobilnom, a put do kupovine ima sve više dana i sve više koraka – napravi uspeh – smatra on.

Zablude domaćih kompanija

Jedna od ključnih zabluda je izjednačavanje marketinga i prodaje, kao i donošenje odluka o pauziranju oglašavanja bez analize stvarne uloge svakog kanala u akviziciji i retenciji korisnika.

– Jedna od najvećih zabluda jeste to i kako marketing neke kompanije radi u praksi, koji su kanali koji uvode korisnike, koji kanali donose korisnike koji potom imaju značajan life time value, odnosno te osobe nastavljaju da kupuju, koji kanali vrše retenciju i kako alocirati budžete a da to bude na osnovu brojeva i analiza, ne ad hock osećaja, što je čest slučaj. Nažalost, dosta kompanija nije stiglo do ove tačke. I tu se često neki kanal, pa i oglasi, stopiraju a bez realnog pokrića i znanja šta oni zapravo čine biznisu i šta donose, odnosno kako pomažu u samoj akviziciji – navodi Nikić

Pojašnjava i da se često previđa i efekat inkrementalnosti marketing-a na procese akvizicije, naročito samog oglašavanja, koje može da ima zaista respektabilnu stopu inkrementalnosti na čitav proces akvizcije kupaca ili korisnika.

– Ovo naročito u situaciji mahom saturisanih tržišta gde do transakcije ima dosta tačaka, učestvuje više kanala i vrednost atribucije dinamičko upravljivih kanala (što su svi plaćeni kanali, naročito kanali sa preciznom mogućnošću remarketinga kakvi su digitalni) izuzetno je značajna. Izopštavanjem te jedne tačke iz media miksa, koja je obavljala svoj posao, kao u košarkaškom timu, gde je govoreći metaforično kao plejmerker neki konkretni kanal malo „dodavao loptu“ drugim kanalima, malo sam davao koševe (pravio prodaju), a malo „razigravao“ druge kanale da lakše zatvore prodaju – obično bude propast koja se održava kasnije i kroz one gore zvanične podatke same prodaje – slikovito objašnjava Nikić.

Optimizacija umesto rezanja

Kada rezanje nije opcija, a resursi su ograničeni, rešenje je u optimizaciji. Prvi korak je razumevanje tržišnog udela i vrednosti različitih kategorija proizvoda, kao i analiza učinka svih kanala u okviru akvizicionog levka.

– Optimizacija mora da se temelji na podacima, a ne na osećaju ili strahu. Treba znati koje pozicije brane konkurenti, a koje su naše slabe tačke, sa svešću – da to što štedimo pukim gašenjem ne znači da upravo sebi nismo pucali u nogu i da će na kraju tunela, naročito kod prolaznih kriza, to samo značiti da smo u kasi s manje para a da su naše pozicije preuzeli oni koji su znali više od nas i postupili drugačije. Optimizacija budžeta mora biti zasnovana na ovim uvidima i iskustvu. Ključno je te odluke zasnivati na podacima, a ne na mnjenjima, osećaju, subjektivnim predikcijama, ličnim sklonostima ili nagađanjima, pa i strahu, što je svojstveno za krize. U tome nam pomažu alati i kada se radi o digitalu tu ključnu rolu igra sama uloga performance marketinga, između ostalog, koji može dovoljno jasno analizirati sve pobrojano – zaključuje Sava Nikić.

Izvor:Ekapija
Foto: Pixabay

16. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Da li je rast plata realan ili je samo pratio rast cena?

by bifadmin 16. мај 2025.

Prosečna plata u Srbiji u poslednjih 13 godina porasla je sa 36.639 dinara, kolika je bila u januaru 2012. na 107.476 dinara, koliko je iznosila u istom mesecu 2025. godine. Ovaj, trostruko veći iznos, jedan je od glavnih argumenata vlasti u medijskim nastupima i debatama.

Naravno, postavlja se pitanje – da li je rast plata realan ili je samo pratio rast cena i šta zapravo od jedne prosečne plate može da se kupi?

Da li je eventualni pomak dovoljan za više od decenije stalne vlasti iste političke opcije ili je suviše mali da bi se mogao smatrati uspehom?

U januaru 2012. godine, nekoliko meseci pre nego što se u Srbiji promenila vlast, prosečna plata iznosila je 36.639 dinara. U želji da proverimo šta je tada moglo da se kupi za prosečnu zaradu, a šta može sada, Nova ekonomija je upoređivala zvanične podatke Republičkog zavoda za statistiku za mesec januar obe godine – 2012. i 2025. Upoređivali smo cene osnovnih prehrambenih proizvoda, goriva, kućnih uređaja, kvadrata stana…

Upoređivanje cena

Tako se iz zvaničnih podataka vidi da je u 2012. godini prosečna plata bila dovoljna za oko 66 kilograma junetine ili 140 kilograma celog pileta. Takođe, iznos prosečne plate pokrivao je 732 kilograma krompira, 3.330 jaja i nešto više od 407 litara mleka.

S druge strane, u 2025. godini, kada je prosečna plata iznosila 107.476 dinara, za taj iznos moglo je da se kupi više mesa – 97 kilograma junetine, odnosno 358 kilograma pilećeg mesa. Moglo je da se kupi i više jaja – 4.885 komada, kao 693 litara mleka. Suprotno tome, prosečna plata mogla je da pokrije 716 kilograma krompira – manje nego 2012. godine.

Šta se desilo sa cenama za tih 13 godina? Pre svega, junetina je poskupela sa 550 na 1.100 dinara po kilogramu, a piletina drastično manje – sa 260 na 300 dinara. Krompir je poskupeo sa 50 na 150 dinara po kilogramu, dok je cena jaja duplirana – sa 11 na 22 dinara po komadu. Takođe, litar mleka je poskupeo sa 90 na 155 dinara.

Druga kategorija koju smo poredili jeste gorivo, čijim su visokim cenama mnogi vozači u Srbiji nezadovoljni. U 2012. godini, tadašnja prosečna plata bila je dovoljna za oko 269 litara benzina ili 267 litara dizela. Oko deceniju i po kasnije, u januaru 2025, prosečna plata pokrivala je 590 litara benzina ili 540 litara dizela. Što se tiče samih cena naftnih derivata, početkom 2012. benzin je varirao od 134 do 139, a dizel od 136 do 139 dinara po litru. Ipak, ove godine, cene su iznosile 182 dinara po litru benzina, odnosno 199 po litru dizela.

Stanovi i dalje nedostižni

Rešenje stambenog pitanja za većinu podstanara u Srbiji gotovo je nezamislivo, kako pre 13 godina tako i sada.

Tako je u 2012. godini prosečna plata mogla da priušti tek 0,18 kvadratnih metara stana u Beogradu iliti prostor od dve keramičke pločice. Tada je, inače, prosečna cena kvadrata bila oko 1.800 evra.

Više od decenije kasnije, 2025, situacija nije daleko bolja, pa prosečna plata može da priušti tek trećinu kvadrata, ili u našem primeru, ni 3,5 pločice. Inače, prosečna cena je početkom ove godine bila tek nešto manja od 3.000 evra po kvadratu.

Kuhinjski uređaji priuštiviji sada

Kada je reč o kuhnjskim uređajima, nameštaju i slično, poslednji zvanični podaci odnose se na 2023. godinu, kada je prosečna plata iznosila 98.143 dinara. Tada je, primera radi, prosečna plata mogla da pokrije dva kauča (prosečna cena 32.965 dinara), tri električna šporeta (28.198 dinara), isto toliko frižidera (29.992), a novca je bilo dovoljno za zagrevanje 794 kvadrata, imajući u vidu da je zagrevanje jednog kvadrata koštalo 123,55 dinara.

Kada su u pitanju isti troškovi, samo 2012. godine, sa prosečnom platom moglo je da se kupi jedan kauč (cena 19.506 dinara) – ili statistički 1,87 kaučeva, jedan električni šporet (22.897), baš kao i frižider (24.386). Plata je bila dovoljna za zagrevanje 414 kvadrata, jer je grejanje koštalo 88,44 dinara po kvadratu.
Dakle, iz ovih podataka može se zaključiti da je prosečnom građaninu nekada bilo teže da priušti skuplje uređaje ili nameštaj.

Manipulacija podacima ili realan rast standarda?

Iako zvanični podaci zaista pokazuju da sada može da se kupi više hrane, postoje i oni građani koji sumnjaju u tačnost ovih podataka, prvenstveno zbog primera iz prakse.

Jedna od njih je i Ranka Savić, predsednica Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata. Ona za Novu ekonomiju kaže da pravi životni standard nije jednak zvaničnim brojkama.

“Sve je poskupelo i jednostavno nije tačno da sada možemo nešto više da kupimo. Ne možemo. Naravno, porast zarada donekle prati rast cena, ali to zavisi od profesije i apsolutno ne verujem da u globalu možemo da kažemo da se sada bolje živi”, smatra Savić.

S druge strane, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodrag Savić kaže da je svaki napredak dobar, ali da bi on mogao da bude veći.

“Pitanje životnog standarda vrlo je subjektivno. Suštinski, možemo da imamo veći rast, i ako me pitate da li treba da budemo apsolutno zadovoljni ekonomskom situacijom – ne. Ipak, ja kao ekonomista moram da kažem da je svaki napredak dobar, dokle god ga ima”, zaključuje Savić.

Izvor: Nova ekonomija
Foto: Pixabay

16. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Oko jedan odsto građana plaća godišnji porez na dohodak

by bifadmin 16. мај 2025.

Juče  je istekao rok za podnošenje prijava za godišnji porez na dohodak građana, a nakon obrade podataka od Poreske uprave, srpska javnost će saznati koliki je broj “bogataša” u 2024. godini. Godišnji limit za određivanje takvog statusa je za one koji su premašili primanja od 4.874.508 dinara, što je za 604.944 dinara više nego za 2023. godinu.

Svi oni koji to ne urade sami, rizikuju da dobiju prekršajnu prijavu i visoke kazne, kako materijalne tako i sudske.

Ako je suditi po broju ljudi koji podležu ovom nametu, reč je o manjoj grupi, koja se godinama unazad kreće oko jedan posto. Tako je u 2023. godini njihov broj bio 29.667, što je , primera radi, za 10.000 više nego 2015. kada je evidentirano 18.323 takvih poreskih obveznika. To nije veliki broj što može da ukazuje da neki prihodi ostaju van radara.
Ako se posmatraju zanimanja, godinama unazad ta slika se uglavnom ne menja pa u te privilegovane profesije spadaju menadžeri, direktori, ekonomisti, pravnici, inženjeri, lekari i bankari.

Milioneri u Srbiji, uglavnom, muškarci

Ne menja se ni rodna strukture poreskih obveznika, pa su godinama unazad “milioneri” u značajnoj većini, muškarci. Taj rodni jaz, meren odnosom muških sa ženskim obveznicima, u poslednjih desetak godina se povećao više puta. Da je to tako pokazuju i podaci po kojima je 2010. godine 68 posto muškaraca imalo obavezu da zbog svog dohotka plaća porez i 32 posto žena, dok se slika 2023. značajno menja jer čak 90 posto pripadnika ”jačeg” pola je u grupi “milionera”, a samo 10 posto “slabijeg”, odnosno žena.

Pored toga evidentno je da se godinama unazad povećava i iznos najviše prijavljenih prihoda. Tako je 2010. godine on bio 167 miliona dinara da bi 2023. se “popeo” na čak 1.700 miliona dinara, što je povećanje od preko 10 puta i znatno premašuje rast prosečnih zarada ili inflacije u istom periodu.

Problem isplata „na ruke“

Ono što je problem i što verovatno značajno šteti državnoj kasi to su neprijavljeni prihodi koji pojedini građani ostvaruju. Reč je pre svega o izdavanju nekretnina, honorarnih poslova ili samostalnih delatnosti, koji se isplaćuju na “ruke”
Doktor ekonomskih nauka, Gordana Bulatović, kaže za “Blic Biznis” da je ta pojava rasprostranjena.

– Procenjuje se da četvrtina do trećina prihoda koji bi trebalo da podležu godišnjem porezu ostaje neprijavljena, posebno kod izdavanja nekretnina i honorarnih poslova gde se isplate često obavljaju na ruke. Pri tom povlašćeno oporezivanje prihoda od kapitala u odnosu na prihode od rada, a koje je kod nas prisutno, znači da onaj ko zaradi određeni iznos radeći, plaća više poreza nego onaj ko isto zaradi od svojih investicija. To dodatno produbljuje jaz između imućnih i ostatka društva. Zato mislim da veći prostor da bude više para u državnoj blagajni se nalazi u neprijavljenim prihodima razne vrste, u radu “na crno” i izbegavanju plaćanja nekih vrsta poreza na različite načine – navodi Bulatović za “Blic Biznis”.

Sve to ukazuje da bi možda država model oporezivanja na dohodak građana trebalo da menja kako do ovakvih anomalija ne bi dolazilo.

Za to su potrebna i nova zakonska rešenja kojim bi se oporezovali prihodi svih vrsta ali i kadrovsko i materijalno jačanje Poreske uprave koja bi kontrolisala ko pošteno izmiruje svoje poreske obaveze.

Izvor: Blic Biznis
Foto: Pixabay

16. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Fresh Corner slavi rođendan: 10 godina svežih zalogaja za ljude u pokretu

by bifadmin 15. мај 2025.

MOL Fresh Corner ove godine proslavlja svoj 10. rođendan. Od pokretanja ovog koncepta 2015. godine, cilj MOL Grupe bio je da podigne ugostiteljstvo na servisnim stanicama na viši nivo i da pruži jedinstveno gastronomsko iskustvo kako putnicima, tako i lokalnim kupcima. Tokom protekle decenije, Fresh Corner je izrastao u jedan od vodećih maloprodajnih lanaca u Evropi, sa više od 1.300 prodavnica koje danas opslužuju kupce.

Tokom 2024. godine, u okviru cele MOL Fresh Corner mreže, prodato je ukupno 65 miliona šoljica kafe, što je više od dve šoljice kafe svake sekunde. Kafa je postala omiljena i među kupcima u Srbiji što nam potvrđuje i podatak da na novu MOL stanicu na auto-putu po svoju šoljicu kafe svrati čak preko 400 kupaca.

Kada je reč o drugom prepoznatljivom Fresh Corner proizvodu, samo prošle godine je na nivou cele MOL mreže konzumirano čak 43 miliona hot dogova. Kada bi se svi hot dogovi poređali jedan do drugog, protezali bi se od Trga heroja u Budimpešti do Central Parka u Njujorku. U Srbiji, takođe, imamo ljubitelje hot-doga, na putu ka inostranstvu, na MOL stanici kod graničnog prelaza je u samo jednom danu prodato preko 800 hot-dogova.

„Fresh Corner nije samo priča o uspešnom brendu koji smo razvijali proteklih deset godina, već i dokaz promene načina razmišljanja koje transformiše MOL iz tradicionalnog prodavca goriva u pružaoca usluga koji odgovara na potrebe mobilnosti i potrošača budućnosti“, rekao je Peter Ratatič, izvršni potpredsednik za potrošačke usluge u MOL Grupi.

Prekretnice u istoriji Fresh Corner-a

Pre deset godina otvoren je prvi Fresh Corner u Mađarskoj, čime je započelo novo poglavlje u svetu brze ishrane za ljude u pokretu. Od tada, Fresh Corner neprestano napreduje: već 2016. godine broj prodatih šoljica kafe kroz mrežu dostigao je 40 miliona godišnje. U 2018. godini, 500 Fresh Corner objekata dočekivalo je putnike u devet različitih zemalja. Broj prodatih hot dogova dostigao je 10 miliona 2020. godine, a 1.000. Fresh Corner prodavnica otvorena je već 2021. godine. U 2022. godini kompanija je pokrenula jedinstveni program lojalnosti pod nazivom MOL Move, čiju popularnost najbolje potvrđuje činjenica da se već više od pet miliona korisnika registrovalo. Samo u Srbiji se danas više od 30 odsto celokupne prodaje odvija kroz MOL Move.

Podatak da je samo u Srbiji do sada popijeno preko deset miliona Fresh Corner kafa, svedoči o rastućem poverenju potrošača koje dodatno podstaknuto lansiranjem novog blenda koji se sada koristi u svih 10 zemalja članica MOL Grupe. Reč je o pažljivo osmišljenoj mešavini arabike i robuste, dok u ponudi postoji i varijanta sa 100% arabikom poreklom iz Brazila, za ljubitelje blažeg i aromatičnijeg ukusa.

U želji da kontinuirano obogaćuje svoju ponudu, iz kompanije MOL su prošle godine proširili hot dog asortiman uvođenjem kobasice u XXL veličine, koje su domaće proizvodnje i odlikuju se visokim sadržajem mesa, i do preko 90%, što garantuje vrhunski kvalitet.

MOL i gastronomija

„Veza MOL-a sa gastronomijom nije nova: Prvi korak ka kvalitetnoj gastronomiji napravili smo pokretanjem lanca Fresh Corner kafića, koji ove godine slavi svoju 10. godišnjicu. U našim Fresh Corner prodavnicama svakodnevno se trudimo da boravak naših kupaca učinimo posebnim, nudeći sveže pekarske proizvode, visokokvalitetnu 100% brazilsku Arabika kafu i mešavine Arabike i Robuste, kao i omiljene hot dogove iz regiona i izuzetnu uslugu. Povodom 10. godišnjice, MOL tokom cele godine pokreće posebne aktivnosti za kupce, kako bi jedinstveno Fresh Corner gastronomsko iskustvo približio i onima koji su do sada bili skeptični,“ izjavila je Biljana Mališić Jut, direktorka maloprodaje u MOL Serbia.

Posebna iznenađenja povodom 10. godišnjice

Kupce Fresh Corner-a tokom cele godine očekuju razna iznenađenja. Svakog meseca korisnici programa lojalnosti imaju priliku da zavrte virtuelni točak sreće i osvoje neki od Fresh corner proizvoda. U skladu sa strategijom MOL Grupe „SHAPE TOMORROW“, cilj Fresh Corner-a je da još više približi kompaniju potrošačima i pruži usluge koje odgovaraju stvarnim potrebama. Fresh Corner će nastaviti da se razvija i jača svoju vodeću poziciju na tržištu u regionu.

15. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Još dva dana do poljoprivrednog sajma

by bifadmin 15. мај 2025.
U susret 92. međunarodnom poljoprivrednom sajmu, koji će biti održan od 17. do 22. maja, danas je na konferenciji za novinare u Kongresnom centru „Master“, najavljen najveći agrobiznis događaj u Regionu.
Uz  priredbu su kao i ranije Globos osiguranje – Generalni sponzor, Al Dahra – Zlatni sponzor, Banka Poštanska štedionica – Banka partner, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Pokrajinska vlada sa sekretarijatima za poljoprivredu i privredu, Grad Novi Sad i Darodavac u Poklon-igri Kompanija Kite DOO. Ove godine Međunarodni poljoprivredni sajam, nosilac oznake „Najbolje iz Vojvodine“ ima snažnu podršku Italije kao Strateškog partnera Poljoprivrednog sajma.
-Koristim ovu priliku da podsetim da se Italijanska Agencija ITA/ICE bavi promocijom italijanske privrede u inostranstvu, uspostavljanjem kontakata i privlačenjem stranih investicija. Posebno nam je zadovoljstvo što ćemo ove godine ugostiti delegacije iz 10 zemalja Balkana, zahvaljujući angažovanju naših kancelarija u okruženju. U pitanju su najvažniji uvoznici poljoprivredne opreme i mehanizacije iz zemalja Zapadnog Balkana. Jedan od ključnih događaja u okviru našeg programa biće stručni seminar koji organizujemo 20. maja u 12 sati u Kongresnom centru „Master“ pod nazivom “Razmena inovacija-uloga zadruga u savremenoj poljoprivredi“. Seminar će okupiti predstavnike institucija u Sali 4, Kongresnog centra Novosadskog sajma. Na ovoj konferenciji, pored ostalih, učestvovaće predstavnici uspešnih italijanskih kooperativa: „Consorzio Agrario di Ravenna“ i „CAB Campiano“. Obe kooperative predstavljaju primer efikasne podrške poljoprivrednicima, obezbeđujući im savremene tehnologije, tržišnu strategiju i inovativne modele proizvodnje. Reč je o liderima u održivoj proizvodnji, digitalizaciji i primeni novih tehnoloških rešenja, rekla je Olandini.  -Ove godine Italiju na Sajmu predsatvlja 15 kompanija koje dolaze iz različitih, ali međusobno povezanih sektora. Njihovo prisustvo potvrđuje širinu i kvalitete italijanske ponude u poljoprivredi.  Reč je o firmama iz oblasti poljoprivredne mehanizacije i komponenti za mehanizaciju, opreme za navodnjavanje, voćarstvo i savremenih tehnologija, industrije pakovanja, zaključila je Milija Orlandini.
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije, tradicionalno je podrška Poljoprivrednom sajmu.
– Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, kao i prethodnih godina, biće prisutno na Sajmu na štandu u Hali „Master“, gde će zainteresovani poljoprivrednici i posetioci moći da dobiju sve potrebne informacije u vezi sa merama agrarne politike, subvencijama i podsticajima, kao i da se direktno konsultuju sa predstavnicima Ministarstva. Biće organizovan i niz pratećih dešavanja – stručna predavanja, radionice i konferencije, rekla je posebna savetnica ministra poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Milica Janković.
  – Poseban akcenat ove godine biće na predstavljanju proizvoda sa dodatom vrednošću: organskih proizvoda, proizvoda sa oznakama geografskog porekla, proizvoda sa oznakom „Srpski kvalitet” i zanatskog piva. Reč je o sektorima koji imaju sve veću potražnju na tržištu, ali i o segmentima gde je proizvodnja u Srbiji još uvek ograničena, uglavnom zbog malog kapaciteta proizvođača. Izložba ovih proizvoda omogućiće malim gazdinstvima i preduzećima da nastupe i promovišu se uz podršku Ministarstva. Izložba će biti postavljena u Hali 1A i realizuje se u saradnji sa: Nacionalnim udruženjem za razvoj organske proizvodnje „Srbija Organika“, Savezom proizvođača tradicionalnih proizvoda Srbije „Original Srbija“, Asocijacijom za razvoj kvaliteta mesa i proizvoda od mesa, Udruženjem malih nezavisnih pivara Srbije. Fokus izložbe će biti na organskim proizvodima kao što su organski sokovi, džemovi, ajvar, vina, mlečni proizvodi, sveže voće i povrće, jaja, ulja, čajevi i druge prerađevine, ali i na proizvode sa geografskim poreklom, Proizvode sa oznakom „Srpski kvalitet“- isključivo od domaćih sirovina, sa višim kvalitativnim standardima i zanatskog piva (predstaviće se 11 pivara).
Generalni sponzor 92. međunarodnog poljoprivrednog sajma je Globos osiguranje.
– I ove godine imamo čast da budemo Generalni sponzor Poljoprivrednog sajma, to je za nas dodatna motivacija da još više ulažemo u inovacije, da unapređujemo našu ponudu i da budemo pravi partner poljoprivredi, rekao je predsednik Izvršnog odbora Globos osiguranja Siniša Pratljačić. -Ono što želim da podvučem je da nastavljamo da radimo na buđenju svesti o neophodnosti osiguranja, jer je u Srbiji neosigurano čak 85% poljoprivrednih površina ili rečeno drugačije, samo 15% je osigurano, i to u najoptimističnijoj proceni, što je svega 5% domaćinstava. Ako pogledamo cifre u okolnim zemljama, procenat osiguranih obradivih površina u susednoj Mađarskoj je preko 40%, u Italiji čak preko 60%, u Nemačkoj, Austriji i Španiji oko 45% i tome i mi težimo. Osiguravamo ono što je najvrednije u poljoprivrednoj proizvodnji – useve i plodove od palete rizika, a za ovaj sajam smo pripremili i specijalan paket osiguranja koji obuhvata pored osiguranja poljoprivrede i osiguranje agrodomaćinstva, kao i osiguranje poljoprivredne mehanizacije, kasko i od autoodgovornosti – uz jednostavnu i brzu proceduru, naglasio je Pratljačić na Konferenciji za novinare i dodao – Naši klijenti nas prepoznaju po brzoj i efikasnoj proceni i isplati šteta, jer znamo koliko je važno da se nakon štete brzo reaguje i zato smo razvili sistem koji omogućava da se štete rešavaju jednostavno, korektno i bez odlaganja. Stoga sa ponosom ističemo da smo lideri u ažurnosti rešavanja odštetnih zahteva sa 98,62%, naglasio je Pratljačić i pozvao posetioce da obiđu štand Gobos osiguranja u Hali „Master“.
Od 17. do 22. maja podrška će nam biti i Banka Poštanska štedionica, kao Banka partner Poljoprivrednog sajma. Predstaviće usluge i pogodnosti koje su pripremili. Kako je na konferenciji u Beogradu rekao Aleksandar Čortan, član Izvršnog odbora Banke Poštanska štedionica do sada su uveli u ponudu različite kredite za mehanizaciju, obrtna sredstva i investicije, koji su podržali brojne poljoprivrednike u njihovom svakodnevnom radu. Međutim,  važno je naglasiti da poljoprivrednicima prvi put omogućavaju pristup subvencionisanim stambenim kreditima za mlade. Do sada je ova kategorija bila lišena ovakve podrške, ali uz novi kreditni proizvod, uz vlasništvo nad zemljištem i građevinsku dozvolu, moguće je finansirati i izgradnju montažne kuće, čime se značajno poboljšava kvalitet života. Ovo je još jedan značajan iskorak u podršci poljoprivrednicima, koji će doprineti ne samo unapređenju poljoprivrednih gazdinstava, već i poboljšanju životnih uslova. Uz već dobro poznate kredite Poštanske štedionice za kupovinu zemljišta, koji su prilagođeni potrebama poljoprivrednika, ovaj novi korak pokazuje našu posvećenost Banke Poštanska štedionica da budu partner u razvoju ovog važnog sektora.
Kompanija Al Dahra prati Novosadski sajam već nekoliko godina. Čast je biti deo manifestacije koja ima tako dugu tradiciju kao što je ima Poljoprivredni sajam, i koja u Novom Sadu – evo već 92. put  okuplja najznačajnije aktere iz sveta poljoprivrede, rekao je Miloš Andan, komercijalni direktor Al Dahre. – Pridržavajući se najviših standarda u zaštiti životne sredine, Al Dahra odgovorno upravlja otpadom, zemljištem i vodama. U Srbiji smo pokrenuli brojne inicijative za ublažavanje uticaja poslovanja na životnu sredinu – dajemo prioritet smanjenju potrošnje energije kroz ugradnju solarnih panela, istraživanju tehnologija za hvatanje ugljenika, nabavci opreme koja troši manje energije i optimizaciji potrošnje energije pomoću naprednih tehnologija. Koristimo najsavremeniju mehanizaciju, zbog čega možemo da izvršimo više agrotehničkih operacija u jednom prohodu – predsetvenu pripremu, setvu i startno đubrenje. Na taj način ne samo da štedimo vreme i ljudske resurse, već direktno smanjujemo potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova i smanjujemo ugljenični otisak naše proizvodnje. Al Dahra je u svom postrojenju u Srbiji omogućila efikasno preusmeravanje tečnog stajnjaka sa farmi na njive, čime poboljšavamo proizvodne procese i doprinosimo zaštiti životne sredine. Kroz ovu tehnologiju smanjujemo emisiju štetnih gasova i optimalno koristimo prirodne resurse, čime se ujedno umanjuje potreba za đubrivima i čuva plodnost zemljišta.  Značajnim ulaganjima i kapitalnim projektima Al Dahra ubrzava srpsku agroindustriju i na taj način utiče na rast srpske poljoprivrede. Od dolaska u Srbiju 2018. godine, kompanija je uložila više od 85 miliona evra, dok su za 2025. planirane investicije koje će taj iznos povećati na ukupno 100 miliona evra, dodao je Andan.
Jedan od najvažnijih i najinteresantnijih segmenata Poljoprivrednog sajma je i Izložba poljoprivredne mehanizacije, uz nju tu je svakako i Poklon-igra za posetioce sa kupljenim ulaznicama. Kompanija Kite DOO, članica Poslovnog udruženja uvoznika i izvoznika poljoprivredne mehanizacije, kao Darodavac poklanja traktor John Deere 5045D, a na štandu postavlja i premijere i novitete.
– U okviru sektora „Agronomija“ spremne su ponude semena, mineralnih hraniva, sredstva za zaštitu bilja i susreti sa partnerima u oblasti trgovine merkantilnim robama. Za posetioce željne saznanja u vezi sa novim tehnologijama biće organizovan kutak gde će biti promovisane najnovije tehnologije koje kompanija Kite DOO razvija i primenjuje na parcelama širom Srbije, a koje omogućavaju ekološki i ekonomski održiviju poljoprivrednu proizvodnju. Pripremljene su i specijalne sajamske pogodnosti pri kupovini, ponude finansiranja putem poslovnih banaka, prvenstveno OTP banke i OTP Leasing, uz mogućnost dobijanja korisnih finansijskih informacija i informativnih obračuna na samom izložbenom prostoru kompanije Kite DOO. I ove godine je kompanija Kite DOO Darodavac u Poklon-igri Novosadskog sajma, te je i ovog puta za srećnog posetioca namenjen univerzalni traktor koji će olakšati i unaprediti poslovanje svakog gazdinstva i pružiti pravu podršku u obavljanju različitih poslova – traktor John Deere 5045D. I na samom kraju izlaganja u ime kompanije Kite DOO želim dobrodošlicu, kako na štand kompanije Kite DOO, tako i na internet stranice Kite DOO Online sajma – posebno pripremljene za ovu priliku, rekao Predrag Aćimović, komercijalno finansijski direktor u Kompaniji Kite DOO.
Devedeset drugi put  održava se međunarodni poljoprivredni sajam koji će okupiti  više od 1000 izlagača iz oko 40 zemalja, koji priređujemo od 17. do 22. maja. – Želim da naglasim da smo zadržali standardni format priredbe, rekao je generalni direktor Novosadskog sajma Slobodan Cvetković. Poslovno udruženje uvoznika i izvoznika poljoprivredne mehanizacije premijerno će prikazati tridesetak noviteta; kombajne, traktore, sejalice, prskalice, dronove… Među njima su brojne i one koje će se predstaviti kolektivnim izložbama – Holandija, Španija, Mađarska, Italija, EU, Češka, Severna Makedonija, Crna Gora, Privredna komora Republike Srpske i Ambasada Indonezije. – Posetioci će moći da vide mehanizaciju i iz Austrije, Slovenije, Kine, Italije i drugih zemalja. Najskuplja mašina ove godine je samohodni kombajn za krompir Grimme Varitron 470 treće generacije čija je vrednost 770.000 eura plus PDV, a biće izložen na štandu kompanije ITN Group.
Ocenjivanje kvaliteta proizvoda počelo je krajem februara, a trajaće i prvih dana Poljoprivrednog sajma. Najboljima će biti uručena priznanja na Večeri šampiona u četvrtak, 22. maja, dodao je Cvetković. – Ove godine, nažalost nismo u mogućnosti da održimo Nacionalnu izložbu stoke zbog trenutnih zdravstvenih okolnosti u regionu. Zato smo na osnovu preporuke Uprave za veterinu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede  otkazali Izložbe živih eskponata.
Da bi smo na neki način ipak imali životinje na Poljoprivrednom sajmu, u subotu 17. i nedelju 18. maja na Manježu, biće održana Vojvođanska preponska liga gde će nastupiti brojni konjički klubovi iz cele Srbije. Preponaši će se, tokom ta dva dana, publici predstaviti kroz 9 preponskih utakmica, od kojih najjača nosi naziv „Pehar Novosadskog sajma“. Organizator ovog događaja je Konjički savez Vojvodine, u tehničkoj organizaciji Konjičkog centra Novosadski sajam. U sredu, 21. maja biće održana fijakerijada jedan od najatraktivnijih dešavanja na Manježu. Tokom šest dana Poljoprivrednog sajma, u Kongresnom centru „Master“ očekuje se veliki broj konferencija, poslovnih i stručnih skupova, savetovanja, okruglih stolova, promocija, prezentacija, uručenja nagrada, istakao je Cvetković.
Porodični dan na 92. međunarodnom poljoprivrednom sajmu je sreda 21. maj. Biće to prilika da da cela porodica poseti Sajam uz jednu kupljenu ulaznicu za 800 dinara. U organizovanim posetama cena karte je 600 dinara. Ulaznice za organizovane posete škola i fakulteta, decu od 7 do 14 godina i penzionere koštaju 400 dinara. Deca do 7 godina ne plaćaju ulaznicu. Posetioce sa kupljenim ulaznicama očekuje vredan poklon dar Kompanije Kite DOO – traktor John Deere 5045 D. Izvlačenje kupona sa imenom srećnog dobitnika/dobitnice je u četvrtak u 17 časova.
Sajam će za posetioce biti otvoren od 9 do 18 časova.
Ulaznice se pre početka i tokom priredbe mogu kupiti onlajn, na blagajnama GigsTixa, a moguće ih je poručiti i na sajtu Novosadskog sajma. Tokom Poljoprivrednog sajma biće u prodaji na blagajnama Novosadskog sajma.
15. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

DIGITAL DAY 2025: Nove zvezde svetske digitalne scene stižu u Beograd

by bifadmin 15. мај 2025.

Regionalna digitalna scena sa nestrpljenjem iščekuje 29. i 30. maj, kada će Dom omladine Beograda ugostiti Digital Day 2025, konferenciju koja pod sloganom „U centru pažnje.“ okuplja vodeće domaće i međunarodne stručnjake. Novi keynote govornici, posebne pogodnosti za mlade profesionalce i ekskluzivni after event program će zaokružiti ovo dvodnevno iskustvo.

Dok veštačka inteligencija ubrzano menja pravila igre u digitalnom marketingu, Digital Day nastavlja tradiciju predstavljanja najsvežijih ideja i pristupa kroz sastav predavača koji spajaju praktično iskustvo sa vizionarskim pogledom na budućnost.

Uz već najavljene govornike, ovogodišnji Digital Day predstavlja još tri izuzetna stručnjaka iz sveta kreativnih industrija i digitalnog marketinga:

Fran Mubrin, kreativni direktor u 404 Agency i partner u MYTY grupi, dolazi iz Zagreba sa intrigantnom prezentacijom „Naïve Artist Meets Artist“. U ovom istraživačkom projektu, Fran koristi veštačku inteligenciju kako bi podstakao razmišljanje o autentičnosti umetničkog stvaralaštva u eri kada se umetnost može generisati na zahtev. Kao izvršni kreativni direktor, Fran vodi interdisciplinarni tim od preko 30 dizajnera, copywritera, producenata i animatora u realizaciji vrhunskih projekata za klijente iz različitih industrija.

Nermin Nino Kasupović, CEO i kreativni direktor Effect Agency, donosi jedinstveni pristup dizajnu koji spaja skandinavski minimalizam sa toplinom balkanskog izraza. Ovaj kreativac iz Bihaća stoji iza brojnih nagrađivanih kampanja za regionalne i evropske klijente, uključujući zlatnu i srebrnu nagradu na No Limit Advertising Festivalu 2024. za brend Plivit Adria. Nerminov nekonvencionalni spoj uloga – dizajner, kreativni direktor i proizvođač trahane – obećava interesantan pogled na digitalni marketing današnjice.

Katažina Kabjež, Insights Director CEE pri kompaniji Teads, govoriće o revolucionarnom pristupu optimizaciji kreativnih rešenja kroz veštačku inteligenciju. Njena prezentacija „Shaping Winning Ads: How AI Pre-Tests Creative Impact“ fokusiraće se na pionirski rad Teads-a u korišćenju prediktivne veštačke inteligencije za testiranje kreativnih rešenja pre lansiranja kampanja. Ova inovativna tehnologija omogućava testiranje na velikom uzorku, nudeći precizna predviđanja korisničke pažnje i angažovanja, pomažući brendovima da maksimiziraju uticaj uz uštedu vremena i resursa. Sa skoro 20 godina iskustva na klijentskoj strani u PKO BP banci i Orange Polska, Katažina donosi bogata znanja iz oblasti upravljanja brendom i marketing strategija.

Olakšan pristup mladim profesionalcima

U cilju podrške mladim profesionalcima i njihovom aktivnijem uključivanju u digitalnu industriju, IAB Serbia uvodi posebne juniorske kotizacije po značajno sniženim cenama. Ova inicijativa omogućava studentima, praktikantima i onima na početku karijere da pristupe znanju, inspiraciji i networkingu sa vodećim stručnjacima kroz konferenciju Digital Day 2025.
MIXX Awards i after party kao vrhunac događaja

Drugi dan konferencije biće završen svečanom dodelom MIXX Awards Serbia 2025, koja slavi najkreativnije i najefikasnije kampanje na domaćem digitalnom tržištu. Ovo prestižno priznanje predstavlja priliku da se istaknu najbolji projekti i timovi koji su pomerali granice u prethodnoj godini.

Nakon ceremonije, učesnici će imati priliku da se opuste i proslave na after event okupljanju u Event Centru Beton, uz muziku, opuštenu atmosferu i priliku za neformalno umrežavanje sa kolegama iz industrije.

Digital Day 2025 postavlja nove standarde za konferencije u regionu, kombinujući edukativni sadržaj svetske klase sa društvenim događajima koji jačaju veze unutar digitalne zajednice. Budite deo digitalnog događaja godine 29. i 30. maja u Domu omladine Beograda.

15. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Šta to zida cene starogradnje: Polovni stan skuplji od novog
  • Prodaje se još jedna palata Dunđerskih
  • Koja vozila se smatraju otpadnim i moraju da idu u reciklažu
  • Kvartalni monitor: „Ako niste za stolom onda ste na meniju“
  • Šta se menja u porezima, PDV-u i e-fakturama?

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit