NAJNOVIJE
Može li ova biljka zameniti kakao?
Šta to zida cene starogradnje: Polovni stan skuplji od...
Prodaje se još jedna palata Dunđerskih
Koja vozila se smatraju otpadnim i moraju da idu...
Kvartalni monitor: „Ako niste za stolom onda ste na...
Šta se menja u porezima, PDV-u i e-fakturama?
Neto zarada u oktobru iznosila je 110.670 dinara, medijalna...
Sajberkriminalci koriste čak i tragediju u Novom Sadu za...
Koliko bi trebalo da zarađujete da biste mogli da...
Kako „mala“ zemlja jedina na svetu može sama sebe...
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
EkonomijaVesti

Uprava „Laste“ podržala ponudu „Strele“

by bifadmin 13. мај 2025.

Uprava Saobraćajnog preduzeća „Lasta“ iz Beograda dala je mišljenje da je ponuđena cena koju je Autosaobraćajno preduzeće „Strela“ iz Obrenovca dalo za otkup akcija adekvatna i da podržava ponudu, objavio je Danas.

Autosaobraćajno preduzeće „Strela“ iz Obrenovca objavilo je krajem aprila na Beogradskoj berzi ponudu za preuzimanje preostalih akcija „Laste“, koja traje do 19. maja, a iznosi 665 dinara po akciji.

Ponuđena cena odgovara knjigovodstvenoj vrednosti akcije na dan 31. decembra 2024. godine, dok je ponuđač naveo i da trenutna procenjena tržišna vrednost akcije iznosi 228 dinara.

„Strela“ planira da otkupi sve preostale akcije sa pravom glasa koje još nisu u njenom vlasništvu, odnosno 82,23 odsto ukupnog udela u Lasti.

Strela trenutno poseduje 16,77 odsto akcija, a zajedno sa Akcionarskim fondom, koji drži 29,7 odsto, predstavlja najvećeg akcionara beogradskog prevoznika.

Srbija ima u vlasništvu 13,8 odsto akcija, dok se među značajnijim akcionarima nalaze i PIO fond sa 7,88 odsto, Nacionalna služba za zapošljavanje sa 2,7 odsto i Republički fond za zdravstveno osiguranje (RFZO) sa 2,63 odsto.

Deo akcija pripada i opštinama Stara Pazova i Inđija.

Izvor: Danas

Foto: Pixabay

13. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Politika i društvoVesti

EU donosi nova pravila za vozače

by bifadmin 13. мај 2025.

Evropska unija konačno je odlučila da reguliše pitanje starijih vozača i njihovo pravo da upravljaju automobilima
Prema novousvojenim pravilima, predviđeno je uvođenje jedinstvene digitalne vozačke dozvole koja će važiti u svim državama članicama EU.

Takođe je odlučeno da svaka vozačka dozvolaima rok važenja od 15 godina.

Šta se dešava kad istekne dozvola?

Do 2033. godine svi vozači u Evropskoj uniji imaće vozačku dozvolu sa važenjem od 15 godina.

Već od 2028. godine počinju da ističu dozvole izdate 2013. godine, a postavlja se pitanje: šta čeka vozače kada im dozvola istekne?

Evropska unija nije propisala obavezne lekarske preglede za obnovu dozvola –tu odluku prepušta svakoj zemlji članici pojedinačno.

Dakle, svaka država će sama odlučivati da li će biti potrebni lekarski pregledi ili će biti dovoljna samo izjava vozača da se oseća sposobnim za upravljanje vozilom.

Da li će lekarski pregledi ipak biti potrebni?

U predlogu nove regulative predviđena je mogućnost (pa čak i obaveza) da porodični lekari prijavljuju nadležnim organima pacijente čije zdravstveno stanje može predstavljati opasnost u saobraćaju.

Još uvek nije poznato kakvu će tačno odluku doneti vlasti u Mađarskoj (a ni druge zemlje), niti da li će lekarski pregledi biti obavezni pri obnovi vozačkih dozvola.

Nema dodatnih pravila za starije od 70 godina

Tokom pregovora u EU odbačena je ideja da se vozačke dozvole osobama starijim od 70 godina ograniče na samo 5 godina važenja.

Pored svega toga, nova pravila uvode i stroža ograničenja za mlade vozače – u prve dve godine posle dobijanja dozvole biće podložni strožim pravilima u saobraćaju, uključujući i niže dozvoljene brzine.

Izvor: Biznis Kurir
Foto: Pixabay

13. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Potrošačke cene uvećane za 4 odsto u aprilu 2025. godine

by bifadmin 13. мај 2025.

Potrošačke cene u aprilu 2025. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su za četiri odsto, objavio je Republički zavod za statistiku. Grupa namirnica „kafa, čaj i kakao“ dodatno je uvećala cene – međugodišnji rast iznosi 23,7 odsto.

Međugodišnja inflacija na kraju 2024. bila je 4,3 odsto, da bi u januaru 2025. godine ubrzala na 4,6 procenata. U februaru je blago usporila na 4,5 odsto. Martovska međugodišnja inflacija je 4,4 procenta, a aprilska četiri odsto.

Izveštaj RZS pokazuje da je hrana tokom godinu dana – od aprila prošle do aprila ove godine – poskupela za 4,1 odsto.
Neznatno je pojeftinilo samo meso – prema izveštaju RZS – za 0,9 odsto .

U kategoriji hrane najviše je, za 23,7 odsto, poskupela grupa namirnica „kafa, čaj i kakao“. Redosled visine poskupljenja je isti kao i prošlog meseca: sledi „šećer, džem, med i čokolada“ za 17,3 odsto, dok je voće skuplje za 16,5 odsto, a povrće za 5,1 odsto.

Ulja i masti uvećali su cenu za 5,8 odsto.

Bezalkoholna pića poskupela su za 11,7 odsto, vino za 7,7 odsto, pivo 7,6 odsto, a u istom procentu je poskupeo i duvan.

Poštanske usluge su poskupele 52,6 odsto u odnosu na prošli april.

Prevoz putnika železnicom za godinu dana je poskupeo 23,8 odsto.

Zdravlje

Kada je reč o inflaciji u oblasti zdravlja, najviše su poskupele medicinske usluge za 8,2 odsto.

Stomatološke usluge skuplje su za 5,1 odsto, zdravstvene nebolničke usluge skuplje su za 5,5 odsto, dok su lekovi poskupeli za 4,8 procenta.

Veterinarske i druge usluge za životinje za godinu dana poskupele su 15,8 odsto.

Kirije skuplje 9%

Snabdevanje vodom i ostale stambene usluge poskupele su 16,1 procenat – snabdevanje vodom za 12,4 odsto, a odvođenje otpadne vode za 14,1 odsto, dok je odnošenje smeća poskupelo za čak 25,8 procenata.

Stvarne stambene rente su za godinu dana, od prošlog do ovog aprila, porasle za devet procenata.

Čišćenje, popravka i šivenje odeće za godinu dana poskupelo je za 11,3 odsto, dok je usluga popravke obuće skuplja za 6,7 odsto.

Tepisi i ostale podne prostirke poskupeli su za sedam procenata odsto.

Paket-aranžmani za 12 meseci uvećali su cenu za 14,3 odsto, a usluge rekreacije za 8,4 procenata.

Usluge u frizerskim i kozmetičkim salonima skuplje su za 11,7 odsto u odnosu na april 2024, dok su električni aparati za ličnu negu poskupeli za jedan odsto.

Nakit i satovi skuplji su za 9,1 odsto,

Popravke aparata za domaćinstvo poskupele su za 9,7 odsto, a sredstva za održavanje stana za 8,3 procenta.

Energenti

Električna energija za domaćinstvo nije menjala cenu od novembra 2023, dok je gas od prošlog do ovog aprila skuplji za 0,5 odsto.

Daljinsko grejanje skuplje je za 5,2 odsto.

I dalje su jeftinija samo čvrsta goriva – u aprilu 2025. u odnosu na april 2024. cena ogreva je pala za 1,9 odsto.

Podsetimo, najveće poskupljenje ogreva zabeleženo je u decembru 2022. u odnosu na isti mesec 2021 – tada su čvrsta goriva poskupela za čak 51,4 odsto.

Mesečna inflacija 0,3%
Cene proizvoda i usluga lične potrošnje u aprilu 2025. godine, u odnosu na mart 2025. godine, u proseku su više za 0,3 odsto, naveo je RZS.

„Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u aprilu 2025. godine, u odnosu na prethodni mesec, rast cena je zabeležen u grupama Odeća i obuća (2,4%), Hrana i bezalkoholna pića (0,9%), Restorani i hoteli (0,6%), Zdravlje (0,3%) i Obrazovanje (0,1%). Pad cena je zabeležen u grupama Transport (-1,3%), Alkoholna pića i duvan (-0,2%) i Rekreacija i kultura (-0,1%)“, naveo je RZS.

Cene ostalih proizvoda i usluga, kako se ističe – nisu se bitnije menjale.

Izvor: N1
Foto: Pixabay

13. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
B&F PlusIZDVAJAMOPolitika i društvo

Lutke za reklamiranje odeće u prodavnicama

by bifadmin 12. мај 2025.

Uprkos rastu kupovine preko interneta, lutke za reklamiranje odeće trgovcima još uvek uvećavaju prihode i do 40%. Pored ubeđivanja mušterija da će im prikazana odeća stajati kao salivena, ovi ćutljivi lobisti sve više služe i za špijuniranje potrošača.

Lutke za reklamiranje odeće su najzahvalniji zaposleni u tekstilnoj industriji. Ne traže platu, naknadu za topli obrok i prevoz, ne gunđaju i nikada ne stupaju u štrajk. Naprotiv, rade i onda kada se pogase svetla u izlozima, unutar prodavnica i tržnih centara.

Godinama mogu da obavljaju svoj posao bez godišnjeg odmora ili zamene. Taj posao se sastoji u tome da umesto reči, koriste svoje savršene proporcije da bi ubedile mušterije kako će i one izgledati podjednako privlačno ako kupe upravo taj komad odeće koji lutka nosi. To se naročito odnosi na kupce sa viškom kilograma ili nekim drugim fizičkim osobinama koje bitno odudaraju od trenutno nametnutog ideala lepote.

Kao što i ljudski manekeni ponekad za reklamne svrhe ustupaju samo pojedine delove svoga tela, ruke, noge, oči, tako i njihovi veštački pandani mogu biti svedeni na „parče“ koje najbolje ističe neki luksuzan detalj, skupoceni nakit, sat, unikatne cipele, šešir, naočare za sunce….

Ovaj specifičan prodajni kanal za „odnose sa kupcima“ prvi su izumeli krojači, među kojima su predvodili oni u Parizu i Londonu. Krojači su već u 19. veku počeli da stavljaju svoju odeću na predmete koji su podsećali na ljudski torzo, bez glave, ruku i nogu. Pravljeni su od drveta, papir-mašea, čak i od voska. Krojači su ih postavljali na stubove i zajedno sa nekim odevnim predmetom smeštali u izloge svojih radnji.

Kada je krenula masovna proizvodnja odeće početkom 20. veka, veštački manekeni su „evoluirali“. Pored ruku i nogu, ubrzo su dobili staklene oči i perike. Kompanija Adel Rustejn je 1960. napravila prvu lutku prema proporcijama i liku čuvene manekenke Tvigi, a usledili su i drugi modeli koji su imitirali popularne javne ličnosti. Nakon što su trgovci počeli da naručuju lutke za reklamiranje odeće i drugih predmeta „avionima i kamionima“, one su uporedo sa vrtoglavim rastom proizvodnje sve više postajale generičke.

Što viša moda, to veća cena

Danas proizvodnja ćutljivih manekena u svetu vredi oko 5,4 milijardi dolara, sa prognozama da će do 2030. premašiti iznos od 7,4 milijarde. Najveće tržište su Sjedinjene Države, čiji udeo na globalnom nivou iznosi preko 47% i gde se proizvede ove robe u vrednosti od 2,54 milijarde dolara godišnje.

Lutke se većinom prave od materijala na bazi plastike, koji su jeftiniji, a uz to proizvođači mogu da ih recikliraju i ponovo upotrebe za proizvodnju. Primera radi, britanska kompanija More Mannequins, od 2020. godine počela je da nudi modne lutke od poliuretana, ABS plastike i drugih recikliranih plastičnih materijala.

Jedan od vodećih svetskih proizvođača, američka kompanija Fusion Specialties, izrađuje lutke od materijala koji kombinuju staklo i plastiku, kako bi one mogle da prave što dinamičnije pokrete. Izradi prethodi vajanje u glini, ali sve više i uz pomoć 3D štampača. Bilo da je reč o skulpturi od gline ili 3D printu, prototip se dodatno dorađuje u radionici, gde specijalizovani majstori dodaju finese koji će lutku učiniti savršenom.

Manji deo firmi koristi za ovu proizvodnju drvo, metal, papir, penu, smolu i druge materijale. U poslednje vreme se insistira na sirovinama koje odlikuje veliki stepen biorazgradivosti. Tako škotska kompanija Morplan nudi lutke izrađene od bio-smole, papira sačinjenog od tropskih palmi i pirinčanog praha.

Mada prosečnom kupcu lutke izgledaju manje-više isto, to ne važi i za džepove trgovaca, jer zavisno od materijala i potreba naručioca razlikuje se i cena. Najjeftiniji veštački manekeni koštaju oko 150 dolara, a oni boljeg kvaliteta od 450 do 1.300 dolara po komadu. Postoje i ograničene serije za najpoznatije modne kuće, pa u svetu visoke mode jedna ovakva lutka može da košta 4.500 dolara.

Roboti manekeni

Japanske kompanije su još pre šest godina počele da proizvode robotizovane modne lutke, a sada svi ključni igrači na ovom tržištu nude manekene čiji život se zasniva na robotskoj tehnologiji i veštačkoj inteligenciji.

Euveka, francuski proizvođač lutaka za krojače predstavio je novi model pametne lutke koja pomoću aplikacije može za 90 sekundi da se transformiše u bilo koji oblik ljudskog tela i pogodna je za sve vrste i veličine odeće. Proizvođači tvrde da njihova tehnologija štedi 40% vremena koje je potrebno dizajnerima za izradu prototipa.

Sa rastom kupovine preko interneta, uvećava se i broj tehnoloških platformi na kojima odeću reklamiraju virtuelne lutke. Outform, globalna agencija za inovacije u maloprodaji lansirala je još napredniju interaktivnu platformu za prodaju odeće. Ona omogućava kupcima da preko svojih pametnih telefona sami oblače digitalnog manekena u odeću koja ih interesuje.

Uprkos sve većem broju lenjih kupaca, koji svoj komoditet ne žele da žrtvuju samo zato da bi pipnuli i probali odevni predmet koji nameravaju da kupe, fizičke prodavnice se i dalje drže, a sa njima i lutke. Njihov kec iz rukava su velike akcije, kada ih opsedaju potrošači koji žele da kupe što veći broj artikala po što nižoj ceni. Upućeni u ovo tržište tvrde da odeća koja se reklamira na lutkama donosi i do 40% veće prihode.

Trgovci najviše kupuju lutke koje promovišu žensku odeću, jer žene i dalje predvode u mahnitom bacanju para na krpice. Kod muške garderobe, na ceni su „mišićave“ lutke, budući da muškarci najviše kupuju sportsku odeću. Kada je reč o dečijoj garderobi, najtraženije su lutke na koje je moguće navući što više različitih komada odeće, ne bi li se ovakvim, slojevitim načinom oblačenja izvuklo što više novca od roditelja.

Lutke sa stavom

Borba za opstanak u svetu koji postaje sve više virtuelan, primorala je vlasnike prodavnica i tržnih centara da se ponovo okrenu od generičkih ka lutkama „sa identitetom“, po kojima će se razlikovati od ostalih. Te razlike nisu vidljive samo u fizičkim karakteristikama i materijalima od kojih su lutke izrađene, već i društvenom stavu koji one promovišu.

Nije više retkost da prodavci umesto „izgladnelih“ lutaka, koje su mršave do iznemoglosti, poručuju one koje svojim oblinama više nalikuju prosečnom potrošaču. Vlasnici trgovina za izrazito krupne ili punačke kupce, ne beže ni od toga da poručuju lutke sa „pivskim stomacima“ ili pozamašnim zadnjicama, ne bi li dokazali da njihova odeća savršeno odgovara i onima koje priroda nije obdarila manekenskim stasom. Ima čak i lutaka koje svojim odećom i pozama izražavaju određeni politički stav, iako su ovakvi marketinški potezi i dalje retki.

Da modne lutke mogu da „progovore“ o ključnim razlikama među kulturama svedoči i primer iz Avganistana. Nakon što su talibani ponovo osvojili vlast u ovoj zemlji pre četiri godine, Ministarstvo za podsticanje vrlina i sprečavanje poroka naredilo je da se uklone glave lutkama u prodavnicama jer su uvredljive za islam. Uprkos negodovanju trgovaca da lutke za reklamiranje odeće postoje u svim muslimanskim zemljama, te da će biti na ogromnoj šteti jer su ih plaćali najmanje 150 dolara po komadu, talibanska vlada je oštro kaznila sve one koji nisu „obezglavili“ svoje plastične manekene.

S druge strane, burna negodovanja u zapadnoj javnosti izazvala je odluka pojedinih kompanija da im lutke u prodavnicama posluže kao špijuni. Reč je o praksi da se u oči lutaka ugrađuju kamere, koje pomoću softvera mogu da utvrde rasu, pol, starost i neke druge osobine kupaca. Mada prodavci tvrde da im lutke špijuni služe za prikupljanje informacija radi poboljšanja asortimana, u stvarnosti je većina ovakvih naprava instalirana da bi se sprečile krađe. Jedna od prvih kompanija koja je uvela lutke špijune pre više od decenije je poznati italijanski proizvođač odeće Benetton.

Maja Đurić

Biznis & finansije 232, april 2025. 

Foto: Couleur, Pixabay

12. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Forum privrednika Čačka obeležio 13 godina postojanja

by bifadmin 12. мај 2025.

ProCredit banka podržala je organizaciju Dana Foruma povodom obeležavanja 13 godina postojanja Foruma privrednika Čačka. Kao jedan od ključnih partnera događaja, ProCredit banka je još jednom potvrdila svoju posvećenost razvoju mikro, malih i srednjih preduzeća, kao i unapređenju lokalne zajednice.

Na svečanosti koju Forum privrednika tradicionalno organizuje 9. maja na Dan udruženja dodeljene su tradicionalne nagrade za poslovnu izuzetnost, postignut uspeh i doprinos lokalnom razvoju, kao i specijalne nagrade i zahvalnice. Nagrada za poslovnu izuzetnost ove godine pripala je kompaniji Uniplast i Violeti Brković, vlasnici apotekarske ustanove Menta iz Čačka.

Nagrade za postignut poslovni uspeh i doprinos zajednici dobili su Mladen Starčević, vlasnik preduzeća Stax Technologies, i Danijela Munitlaković, članica Udruženja Nadežda Petrović. Specijalna nagrada za očuvanje starih zanata dodeljena je Mariji Lukić, vlasnici ateljea Shabby Chic Design.

„ProCredit banka više od 20 godina podržava mikro, mala i srednja preduzeća, jer verujemo da su upravo ti preduzetnici ključni nosioci održivog privrednog rasta i zapošljavanja u Srbiji. Partnerstvo sa Forumom privrednika za nas je prirodan korak, jer delimo iste vrednosti – odgovornost, transparentnost i dugoročno razmišljanje. Nastavićemo da doprinosimo razvoju lokalne ekonomije i da budemo snažan oslonac preduzetnicima, uz finansijska rešenja i savete koje im omogućavaju stabilan i održiv razvoj“, izjavio je Nemanja Tomić, član Izvršnog odbora ProCredit banke.

Forum privrednika Čačka je nezavisna, nevladina i jedinstvena organizacija u Srbiji, koja okuplja više od 600 privrednih subjekata sa oko 7.000 zaposlenih. Forum je osnovalo šest poslovnih udruženja sa teritorije Grada Čačka, radi unapređenja poslovnog ambijenta i jačanja preduzetničkog duha u lokalnoj zajednici. Kao krovna organizacija okuplja 4 udruženja – Gradac 97, PU Unija Čačak 2000, Udruženje poslovnih žena “Nadežda Petrović” i Opšte udruženje preduzetnika. Pridružene članice foruma su Specijalna bolnica za rehabitaciju “Atomska banja”, ”Autoprevoz”, Kompanija “Sloboda” i Institut za voćarstvo Čačak.

Svečanost povodom obeležavanja Dana Foruma obogaćena je umetničkim programom u kojem su nastupili hor privrednika Horum i učenici Muzičke škole “Dr Vojislav Vučković” iz Čačka.

12. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Rezultati OTP Grupe za prvi kvartal 2025. godine

by bifadmin 12. мај 2025.

U prvom kvartalu 2025. godine, profit OTP Grupe nakon oporezivanja iznosio je 189 milijardi forinti, odnosno 466 miliona evra, što je u skladu sa povratom na kapital od 14,9%.

Nekoliko negativnih stavki opteretilo je profitabilnost u prvom kvartalu, jer je njihov puni godišnji iznos obračunat u okviru jedinstvenog iznosa u prvom kvartalu. Ove stavke (posebni bankarski porezi u Mađarskoj, supervizorske naknade u Bugarskoj, Mađarskoj i Sloveniji) smanjile su profit nakon oporezivanja u prvom kvartalu za ukupno 135 milijardi forinti/333 miliona evra. Da su ove stavke ravnomerno knjižene tokom cele godine, dobit nakon oporezivanja u prvom kvartalu dostigla bi 299 milijardi forinti, odnosno 737 miliona evra, što podrazumeva povraćaj na kapital u iznosu od 23,7%.

Profit pre oporezivanja poboljšan je za 19% u odnosu na prethodni kvartal, odnosno za 10% u odnosu na isti period prošle godine. Međugodišnji rast je podstaknut povećanjem operativne dobiti za 22%, dok rast u odnosu na prethodni kvartal odražava pozitivne efekte bilansa uspeha zbog smanjenja ukupnih troškova rizika u odnosu na visoku osnovu iz četvrtog kvartala, uz stabilan operativni profit u odnosu na prethodni kvartal. Ukupni prihodi u forintama porasli su za 15% u odnosu na isti period prethodne godine, uz organski rast i rast prilagođen deviznom kursu od 16%, dok su neto naknade i provizije porasle za 14% u odnosu na isti period.

Operativni troškovi su porasli za 10% u odnosu na isti period prethodne godine, na organskoj i bazi prilagođenoj deviznom kursu, uglavnom zbog povećanja od 15% troškova zaposlenih, prvenstveno zbog inflacije zarada i amortizacije pod uticajem kapitalnih rashoda vezanih za IT. Operativni troškovi su smanjeni za 6% u odnosu na prethodni kvartal prilagođeno deviznom uticaju, delimično zbog sezonski više osnove u četvrtom kvartalu. Odnos troškova i prihoda poboljšan je u odnosu na isti period prethodne godine za 3,2 pp na 40,8%.

Konsolidovani kreditni kvalitet zadržao je stabilnost, uz dalji povoljan trend glavnih indikatora kreditnog kvaliteta. Odnos kredita Faze 3 prema MSFI 9 opao je za 0,1 p.p. u odnosu na prethodni kvartal i za 0,7 p.p. u odnosu na isti period prethodne godine, na 3,5%.

Konsolidovani krediti sa urednom otplatom (Faza 1+2) povećani su za 3% u odnosu na prethodni kvartal, što je dovelo do ubrzanja godišnjeg rasta na 11% bez efekta dekonsolidacije Rumunije i korekcije za devizni kurs. Konsolidovani depoziti beleže rast od 3% u odnosu na prethodni kvartal, što je dovelo do organskog rasta od 9% u odnosu na isti period prethodne godine, bez uticaja dezinvestiranja u Rumuniji. Neto odnos kredita i depozita Grupe dostigao je 73% krajem prvog kvartala 2025. godine, dakle bez promene u odnosu na prethodni kvartal.

Krajem 2025. godine, pokazatelj konsolidovanog osnovnog akcijskog kapitala Tier 1 (CET1) prema MSFI i prudencijalnim opsegom konsolidacije iznosio je 18,0%, što predstavlja povećanje od 0,9 pp u odnosu na kraj 2024. godine. Konsolidovani pokazatelj adekvatnosti kapitala (CAR) iznosio je 20,0% na kraju decembra, što predstavlja povećanje od 1,4 pp u odnosu na prethodni kvartal.

Rukovodstvo OTP Grupe potvrdilo je svoje ranije smernice za poslovanje Grupe u 2025. godini, očekujući marginalno poboljšanje poslovnog okruženja. Organski rast obima kredita prilagođenih deviznom kursu mogao bi premašiti prijavljenih 9% u 2024. dok bi neto kamatna marža mogla biti slična prošlogodišnjem iznosu od 4.28%. Slično ovome, CIR bi mogao biti nešto veći, a ROE niži nego u 2024. (41,3% i 23,5% respektivno), zbog očekivanog smanjenja leveridža. Profil portfolija rizika mogao bi biti sličan onome iz 2024.

12. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Politika i društvoVesti

Šta se sve smatra krađom u prodavnici?

by bifadmin 12. мај 2025.

Mnogi ljudi se u prodavnicama osećaju kao kod kuće, stvarnost je da nisu kod kuće i da postoje određena pravila kojih se treba pridržavati. Mnoge stvari koje se rade u prodavnicama zapravo su kršenja pravila i, pored toga što je nepristojno u nekim slučajevima se može smatrati i krađom.

Menadžeri prodavnica otkrivaju šta možete, a šta ne možete da radite. Jedna od stvari koja nije dozvoljena jeste jedenje voća ili povrća, jer je to tehnički krađa i ne može se ponovo prodati. Naime, čak i ako želite da platite za to, cena se određuje prema težini, koja je sada manja nego što je bila.

Koja su pravila

Svi volimo lepe mirise i sasvim je normalno da osetimo miris proizvoda, ali postoji način da se to uradi bez oštećenja ambalaže. Isto tako, nije dozvoljeno uklanjanje plastične folije oko predmeta samo da bi se „opipali“.

Nije neuobičajeno videti nekoga kako uđe, uzme čokoladu sa police, otvori je i pojede, samo da bi potom tu istu omotač doneo na kasu. Međutim, ovo je strogo zabranjeno, jer proizvod postaje vaš tek nakon što ga platite, a do tog trenutka prodavnica je vlasnik. Zaposleni ne smeju znati da li planirate da platite čokoladu ili ste jednostavno odlučili da se „sami poslužite“. Tehnički, ovo se može tretirati kao krađa.

Ista pravila važe kada su u pitanju kolica i korpe za kupovinu u prodavnici. Samo zato što si ostavio depozit za korišćenje, ne znači da ga možeš poneti kući. Ovo se takođe smatra krađom i malo je verovatno da će se to svideti prodavnici. Mnogi ljudi vole da stavljaju robu u torbu umesto u korpu, ali menadžeri upozoravaju da to nije dozvoljeno jer dok se proizvod ne plati, on je vlasništvo prodavnice, a stavljanje u privatnu torbu može se protumačiti kao krađa, piše magazin Feniks.

Prodavnice žele da se kupci osećaju kao da im je to drugi dom, ali na kraju krajeva, postoje određena pravila koja ih štite.

Izvor: Fenix Magazin/Blic

Foto: Pixabay

12. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Zašto je gas geopolitički adut?

by bifadmin 12. мај 2025.

Stručnjak za energetiku Željko Marković rekao je da gas predstavlja jedan prelazni energent u tranziciji koja se dešava u svetu i napuštanja fosilnih goriva

U svetu je velika potražnja za svim energentima i strujom, još uvek i naftom, ali zašto je pitanje gasa prvo pitanje u igri velikih sila, pre svega na relaciji EU, SAD i Rusije.

Stručnjak za energetiku Željko Marković kaže da Srbija sada nema obavezu koju Evropa nameće svojim članicama da napuste ugovore sa Rusima po pitanju prirodnog gasa, ali ćemo verovatno brzo doći i u tu situaciju kako se budemo približavali EU. Ističe da zato moramo da radimo na diverzifikaciji snabdevanja gasom.

Zavisnost svih zemalja je i dalje jako velika od gasa

Stručnjak za energetiku Željko Marković rekao je za RTS da gas predstavlja jedan prelazni energent u tranziciji koja se dešava u svetu i napuštanja fosilnih goriva.

Prema njegovim rečima, ne koristi se samo za proizvodnju električne energije, već se koristi i za proizvodnju toplote, proizvodnju, u domaćinstvima.

„Zavisnost svih zemalja je i dalje jako velika od gasa. Kada će i gas postati neželjeno fosilno gorivo, proći će još dve-tri decenije dok ne dođemo do te tačke“, naveo je Marković.

Napomenuo je da je Evropa sa jedne strane bila izrazito uvozno zavisna od gasa iz Rusije, a od početka rata u Ukrajini intenzivnije je počela da napušta ruski gas i da nalazi zamenu.

„Uglavnom, ta zamena je utečeni prirodni gas koji se doprema i iz Sjedinjenih Američkih Država i one vide tu svoju šansu da povećaju isporuke. Norveška je povećala svoje isporuke gasa u ovih poslednjih par godina, ali i dalje jedan deo gasa Evropa dobija od Rusije“, objasnio je Marković.

Govoreći o tome koliko struje EU dobija iz gasa, Marković je rekao da što se tiče proizvodnje električne energije, da negde oko 30 odsto i dalje se dobija iz fosilnih goriva, nekih 25 odsto iz nuklearnih i 45 odsto iz obnovljivih, dok se od tih 30 odsto, nekih 17 odsto proizvodnje jeste električne energije iz gasa.

Može li Evropa bez ruskog gasa

Na pitanje da li Evropa može bez ruskog gasa, kaže da postoji logistički problem, zato što treba izgraditi još terminala za prihvatanje tog utečenog prirodnog gasa, da bi se zamenio ovaj dotok prirodnog gasa koji dolazi gasovodima iz Rusije.

„Naravno, tu postoji i razlika u ceni, zato se pojedine i države bune. Jeftiniji je gas kada ga kupujete iz cevi direktno gasovodom, nego kada koristite gas koji je utečen pa morate da imate i onu fazu prvo utečnjavanja, pa posle toga imate i ponovo prelazak u gasno stanje u tim terminalima plus transport. Sve to dovodi do toga da je cena tog gasa nešto veća od cene ruskog gasa“, istakao je Marković.

Međutim, kako je rekao, sa druge strane, opet postoji i ta namera da se eliminiše ruski gas.

„Evropska unija je donela odluku da se do 2025. moraju napustiti svi tzv. spot kontrakti koji se tiču ugovora o gasu sa Rusijom, a do 2027. i dugoročni ugovori bi trebalo da se okončaju“, objasnio je.

Cena gasa u odnosu na druge energente

Kad gledamo evropsko tržište i cenu struje, i cena nafte raste i pada, ali gas drži cenu.

Marković podseća da je cena električne energije direktno zavisna od cene gasa, budući da se 17 procenata električne energije obezbeđuje iz gasa.

Srbija deo gasa dobija iz Azerbejdžana, međutim, zavisi od ruskog gasa iz Turskog toka i zato je važan novi sporazum koji treba da se postigne sa Rusijom.

„Mi sada nemamo obavezu koju Evropa nameće svojim članicama da napuste ugovore sa Rusima po pitanju prirodnog gasa, ali ćemo verovatno brzo doći i u situaciju kako se budemo pridruživali EU da ćemo morati da usaglašavamo našu politiku i s tim stvarima. Tako da, da za sada nema problema, mi dosta zavisimo od ruskog gasa, 85 procenata gasa se uvozi. Od toga je vrlo mali deo koji ide iz Azerbejdžana. Uglavnom većina dolazi i iz Rusije“, kaže Marković.

Takođe, kako je istakao, ne znamo da li će se u budućnosti sprovoditi neke mere po pitanju Evropske unije u smislu zabrane i sankcija na gas i zato moramo da radimo na diverzifikaciji snabdevanja gasom.

Gas je fosilno gorivo. Evropska unija je zacrtala cilj da do polovine veka eliminiše fosilna goriva i okrene se obnovljivoj energiji. Tu nastupa Kina sa svojom tehnologijom.

„Uloga Kine možda je i veća nego što bi Evropska unija volela, zato što 90 procenata tržišta EU snabdevaju solarnim panelima iz Kine. Takođe, Kina je značajan igrač u proizvodnji vetrogeneratora. Evropa je imala neke pokušaje i razmišljenja da malo poboljša svoju privredu, da se smanji zavisnost, ali vidimo da do sada do toga nije došlo“, rekao je Marković.

Izvor: RTS

Foto: Pixabay

12. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Veliki uspeh događaja find your Beauty: dm ugostio hiljade posetilaca na najvećem beauty događaju godine

by bifadmin 12. мај 2025.

Da lepota ne mora da bude savršena da bi bila snažna, pokazao je još jedan u nizu događaja koji pomeraju granice – find your Beauty, koji je kompanija dm organizovala 10. maja u Hali 4 Beogradskog sajma. U atmosferi ispunjenoj osmesima, poklonima, kreativnim radionicama i inspirativnim masterclass-ovima, hiljade posetilaca doživelo je autentičan #potpunoja trenutak.

Nakon prošlogodišnjeg dm Feel događaja, ovogodišnje izdanje donelo je novo ime, ali i novu energiju, oslanjajući se na poruku koju dm već mesecima širi kampanjom #potpunoja – da svaka osoba ima pravo da otkrije lepotu življenja na svoj način.

„Find your Beauty nije samo događaj, već i prilika da zastanemo, pogledamo sebe nežnije i podsetimo se da je autentičnost naša najveća snaga. Hvala vam što ste zajedno sa nama slavili sve ono što nas čini jedinstvenima, podržali poruku #potpunoja i pokazali koliko je važno voleti sebe – bez uslova, bez poređenja, baš takve kakvi jesmo“, izjavila je ovim povodom Svetlana Jovanović Mitić, rukovodilac Marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija.

Tokom trajanja samog događaja posetioci su uživali u brojnim aktivacijama. Tako su zainteresovani mogli da prave personalizovane karmine, oslikavaju teksas jakne, testiraju kožu i skalp, otkriju nove beauty tehnike, kreiraju sopstveni body shimmer, šminkaju se i isprobavaju proizvode čak 40 beauty brendova.

Posebnu pažnju privukli su i ekskluzivni masterclass-ovi koje su vodile šminkerke i beauty influenserke Lidija Knežević i Sofija Grijak Iličić, kao i Bojana Jevtić, poznata po svojim veštinama stilizovanja i oblikovanja kose. Takođe, na samom zatvaranju događaja euforiju je izazvao nagradni konkurs, a tri srećna dobitnika ponela su kući karte za Skijatos, Pariz i planinski biser – Rtanj.

Još jednom, dm je pokazao da lepota ne stanuje u šablonima i idealima, već u trenucima kada stvaramo, otkrivamo i povezujemo se sa sobom – bilo kroz šminku, boje, mirise ili razgovore sa ljudima koji nas inspirišu. Find your Beauty je bio prostor u kom je svako mogao da pronađe svoju definiciju lepote i da je slavi bez zadrške. Do sledećeg #potpunoja susreta – nastavite da birate ono što vas čini jedinstvenima.

12. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Evropa na meti za plasman falsifikovane robe

by bifadmin 12. мај 2025.

Evropska unija je glavna „meta“ za plasman falsifikovane robe, pri čemu je Kina glavni izvor falsifikovanih proizvoda, iako se beleži znatan doprinos i drugih regiona, pokazuje novi izveštaj OECD prema kojem se globalna trgovina falsifikovanom robom procenjuje na oko 467 milijardi dolara.

Deo koji se odnosi na EU procenjuje se na 117 milijardi dolara

Rastuća međusobna povezanost globalnih ekonomija stvorila je nove mogućnosti za trgovinu i inovacije, ali je takođe postalo izazovnije zaštititi intelektualnu svojinu i sprovesti trgovinske propise, ocenjuje se u novom izveštaju OECD „Mapiranje globalne trgovine falsifikatima 2025“.

„Širenje lanaca snabdevanja i porast elektronske trgovine olakšali su ilegalnu trgovinu, posebno u trgovini falsifikovanom robom. To predstavlja rizik za javnu bezbednost, ometa legitimno poslovanje i utiče na ekonomsku stabilnost“, navodi se u izveštaju koji analizira globalnu trgovinu falsifikovanom i piratskom robom, koristeći poslednje dostupne podatke o carinskim zaplenama (2021).

Nalazi su, kako se navodi – zabrinjavajući.

Koji deo kolača pripada falsifikatima

„U 2021. godini, falsifikovana i piratska roba činila je do 2,3 odsto globalne trgovine i do 4,7 odsto uvoza EU“, navodi se u izveštaju Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD).

Složena priroda globalnih lanaca snabdevanja, navodi se, stvara ranjivosti koje doprinose kršenju intelektualne svojine.

„Falsifikovana roba koja se infiltrira u mreže lanaca snabdevanja potkopava legitimna preduzeća, lišava države prihoda i predstavlja rizik po javno zdravlje i bezbednost. Nezakonita trgovina falsifikovanom robom je takođe povezana sa organizovanim kriminalom i korupcijom, koristeći praznine u propisima i sprovođenju zakona. Ove izazove pojačava sve veća složenost i globalna priroda lanaca snabdevanja“, ukazuje se u izveštaju.

Odakle stiže najviše robe

Kina je vodeća ekonomija porekla falsifikovanih proizvoda namenjenih Evropi, kako po broju zaplena, tako i po vrednosti oduzete robe.

„Više od polovine zaplenjenih falsifikovanih proizvoda namenjenih EU stigli su iz Kine, zatim Turske (22%) i Hongkonga (Kina; 12%)“, stoji u izveštaju.

Ova studija otkriva da se falsifikovanje i dalje fokusira na određene kategorije proizvoda, kao što su odeća, obuća i elektronika.

Indeks za poreklo lažne robe

Opšti trgovinski indeks falsifikovanja (GTRIC – General Trade-Related Index of Counterfeiting) procenjuje verovatnoću da su određene zemlje glavni izvori izvoza falsifikovane robe.

Iako je Kina i dalje glavni izvor falsifikovane robe – drugi regioni značajno doprinose, na šta ukazuje i ovaj indeks.

Tako, kada je reč o odeći, ovaj indeks ukazuje da su tokom 2020. i 2021. godine izvori falsifikovane odeće bili brojni, a da su se ključnim smatrali Bangladeš, Liban, Sirija i Turska.

Falsifikatori koriste međunarodne plovne puteve

Falsifikovanje pogađa skoro 50 od 96 kategorija proizvoda, a glavne mete su roba visoke vrednosti kao što su odeća, obuća, kožna galanterija i elektronika.

Nastavlja se unapređivanje trgovinskih ruta, jer falsifikatori koriste međunarodne plovne puteve poput reke Dunav za prevoz robe i usvajaju strategije „lokalizacije“ za proizvodnju falsifikata bliže krajnjim tržištima.

Zone slobodne trgovine, u kojima je nadzor inače smanjen, igraju ključnu ulogu u ovom trendu, ukazuje se u izveštaju.

„Taktike lokalizacije, kao što je uvoz nesastavljenih komponenti ili odvojenih pakovanja sa ciljem proizvodnje ili sastavljanja falsifikovane robe blizu ili unutar odredišnog tržišta, komplikuju napore sprovođenja zakona i zahtevaju nove strategije za otkrivanje“, ukazuje se u analizi.

Poštanske usluge primarni kanal distribucije

Falsifikatori takođe koriste onlajn platforme i modernu logistiku da bi se infiltrirali u legitimnu trgovinu, pri čemu se poštanske usluge pojavljuju kao primarni kanal za distribuciju.

„Mali paketi, često klasifikovani kao ‘de minimis’ trgovina, izbegavaju kontrolu i stvaraju izazove za institucije koje obavljaju nadzor sprovođenja zakona. Zaista, veličina zaplenjenih pošiljki se generalno smanjila – u periodu 2020-21, pošiljke koje sadrže manje od deset predmeta činile su 79 odsto svih zaplena, u odnosu na 61 odsto u periodu 2017-19. godine“, navodi se u izveštaju.

Globalna vrednost raste

U 2021. godini, globalna trgovina falsifikovanom robom procenjena je na približno 467 milijardi američkih dolara, ili 2,3 odsto ukupnog globalnog uvoza.

„Ova apsolutna vrednost predstavlja povećanje u odnosu na 2019. godinu, kada je trgovina falsifikovanom robom procenjena na 464 milijarde američkih dolara, iako je njen relativni udeo smanjen u poređenju sa 2019. kada je činila 2,5 odsto svetske trgovine“, objašnjava se u analizi.

Uvoz falsifikata u EU

Što se tiče uvoza u Evropsku uniju, vrednost falsifikovane robe procenjena je na 117 milijardi američkih dolara, ili 4,7 odsto ukupnog uvoza u EU.

Evropska unija je ključna meta za uvoz falsifikovane robe, pri čemu Kina i Hongkong (Kina) čine najveću vrednost zaplenjene falsifikovane robe.

Falsifikuje se sve – od svakodnevnih potrošačkih predmeta do luksuznih proizvoda, sa, kako se ocenjuje – „zabrinjavajućim povećanjem trgovine opasnom robom kao što su falsifikovani automobilski delovi i farmaceutski proizvodi“.

U izveštaju se ističe da, uprkos smanjenju vrednosti trgovine falsifikovanom robom nakon kovida-19, izloženost EU ostaje značajna jer su se falsifikatori prilagodili premeštanjem proizvodnje bliže odredišnim tržištima.

Izvor: N1

Foto: Pixabay

12. мај 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Može li ova biljka zameniti kakao?
  • Šta to zida cene starogradnje: Polovni stan skuplji od novog
  • Prodaje se još jedna palata Dunđerskih
  • Koja vozila se smatraju otpadnim i moraju da idu u reciklažu
  • Kvartalni monitor: „Ako niste za stolom onda ste na meniju“

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit