NAJNOVIJE
Ko će spašavati budžete Francuske i Velike Britanije?
Koje kupac deo poslovnog prostora Palate Albanije?
Od sledeće godine počinje sa radom sistem e-bolovanje
Kako bi poskupljenje goriva promenilo tržište polovnjaka?
Zašto opada radna migracija u bogate zemlje?
Farma muva u Beču proizvodi đubrivo
Kina oporezuje prezervative zbog niske stope prirodnog priraštaja
CEVES: Ne ulaže se u ljude, već u vladanje...
Kako rešiti periode bez uplaćenih doprinosa kako bi penzija...
Đorđe Đukić: Strane banke neće sebi dozvoliti blokadu platnog...
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
Politika i društvoVesti

Kada manjina menja većinu, dovoljna je „magična trećina“

by bifadmin 27. октобар 2025.

Sociolog Malkom Gledvel je veoma poznat domaćoj publici. Za sve koje su zainteresovani za pitanja funkcionisanja grupe, ponašanja ljudi u grupama i principe donošenja odluka, Gledvel je zanimljiv izvor teorija i preporuka.

U poslednjoj knjizi koju je objavio (Osveta tačke preokreta – Revenge of the Tipping Point), čuveni autor Malkom Gledvel se vraća pitanju – kako nastaju velike društvene i ideološke promene? Njegov ključni koncept, nazvan „magična trećina“, otkriva da je često dovoljno da samo trećina jedne grupe promeni stav čitave grupe. Dakle, da bi se promenila, grupi je potreba ta magična trećina.

Kada manjina menja većinu

U intervjima koji je dao za medije Gledvel objašnjava da se društvene promene ne dešavaju linearno. U upravnim odborima, timovima ili zajednicama, često se ništa ne menja dok se ne dostigne kritična masa, a to je oko jedne trećine učesnika.

Na primer, istraživanja pokazuju da prisustvo samo jedne žene u upravnom odboru ne menja dinamiku grupe. Dve žene donose blagu promenu, ali tek kada su tri od devet članova žene, kultura rada se suštinski menja. „Glasovi koji su dotad bili tihi, postaju deo odlučivanja“ kaže Gledvel.

Ovu pojavu sociolog naziva „magičnom“ ne zato što ima veze sa mistikom, već zato što ni naučnici koji su je empirijski dokazali, ne mogu u potpunosti da objasne ovakav fenomen. Po rečima Gledvela, to je trenutak kada društveni sistem „klikne“ i prelazi iz jednog obrasca ponašanja u drugi.

Psihologija mase i kultura otkazivanja

Gledvelov koncept može da se primeni i na savremene fenomene poput „kulture otkazivanja“ ili „kulture linča“ – onih brzih i burnih talasa javnog osuđivanja pojedinaca ili ideja. Danas se ovakvi fenomeni najbolje mogu pratiti na društvenim mrežama (kritike, linč, blokiranja, viralne reakcije).

Kada oko trećine ljudi u nekoj zajednici proceni da je određeno ponašanje neprihvatljivo, ceo sistem reaguje kao da svi misle isto. Ideje se tada šire poput virusa – brzo i intenzivno, ali i kratkotrajno.

„To je nešto poput groznica ili virusa koje zahvate društvo i isto tako brzo nestanu“, kaže Gledvel.

Još jedan koncept koji Gledvel ističe jeste uloga „superprenosioca“ ili pojedinaca koji imaju nesrazmerno veliki uticaj na javnost.

„Kao što je tokom pandemije mali broj ljudi bio izvor zaraze hiljada ljudi, tako i u društvenim pokretima „određene ličnosti funkcionišu kao „gromobrani“ koji privlače i usmeravaju emocije mase“.

„Primera radi, mnogo je primera u književnosti, među piscima. Recimo, autorka Dž. K. Rouling (Hari Poter) postala je simbol podeljenih debata upravo zato što ljudi imaju ličan odnos prema njenom delu pa time i snažniju reakciju na njene stavove“ objašnjava sociolog.

Snaga i ranjivost grupe

Gledvelove reči i nalazi su istovremeno i utešne i zastrašujuće. Utešne su jer pokazuju da pojedinac ima daleko veći uticaj nego što pretpostavlja. Onaj „treći glas“ u timu, sastanku ili porodici, može da promeni pravac cele grupe.

„Zastrašujući su jer otkrivaju koliko smo podložni dinamici kolektiva i kako se naše mišljenje može neprimetno oblikovati pod uticajem grupe ljudi“ kaže Gledvel.

Na kraju, Gladvel je istakao ulogu lokalne zajednice – komšija, radnih kolektiva, malih društvenih krugova – kao mesta gde se balans između individualnog i kolektivnog najjasnije vidi.

„Naše zajednice nas oblikuju mnogo više nego što mislimo“, kaže Gledvel. „Ne mislim na zemlju u kojoj živite, već na vaše neposredno okruženje – to je prostor u kojem možete da utičete i biti pod uticajem drugih.“

Izvor: Bonitet.com

Foto: Pixabay

27. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaPromoVesti

Investiciono zlato 2025. godina

by bifadmin 27. октобар 2025.

Zlato postaje sve češća investicija širom sveta. U oktobru ove godine žuti metal nadmašio je sva očekivanja i dostigao najvišu cenu u istoriji – više od 4000 američkih dolara za jednu finu uncu (31,1 g).

Razlog za ovo pojačano interesovanje je to što se zlato smatra „investicijom sigurnog utočišta“. U periodima geopolitičke nesigurnosti, ekonomske krize i visoke inflacije, zlato se pokazuje kao čuvar vrednosti.

Napetost između svetskih sila, Trampove carine, sukobi u Ukrajini i u Pojasu Gaze, stalna napetost oko Tajvana, visoka inflacija, slab dolar i nestabilna svetska ekonomija – sve to utiče na cenu zlata. Tome se dodaju i očekivanja o smanjenju kamatnih stopa u SAD, rastući globalni dug i aktivna kupovina zlata od strane centralnih banaka. Sve su to faktori koji dodatno podržavaju rast vrednosti metala.

Kao rezultat, zlato je postalo jedan od najuspešnijih investicionih instrumenata u 2025. godini, sa rastom od preko 50% od početka godine.

Centralne banke, privatni investitori i pojedinci širom sveta okreću se žutom metalu.

Ali nisu svi informisani o temi. Mnogi ne znaju šta razlikuje investiciono zlato od „običnog“ zlata ili nakita. Mnogi još uvek misle da je zlato investicija dostupna samo bogatima. Zato pogledajmo šta zapravo predstavlja investiciono zlato.

Šta je investiciono zlato?

Najpre je važno precizno objasniti šta se pod tim pojmom podrazumeva. Od zlata se proizvode različiti proizvodi, za svaki od kojih postoje posebna tržišta i potražnja (i samim tim različito formiranje cene), a zakon ih tretira na različit način. Ovo je naročito važno, kao što ćemo videti.

Investiciono zlato je zakonski definisano sredstvo, oslobođeno PDV-a pri prodaji u Srbiji i Evropi. Ovaj faktor ga čini pravom investicijom.

Da bi se određena zlatna poluga smatrala investicionim zlatom, ona mora ispunjavati određene kriterijume.

Investiciona zlatna poluga predstavlja određenu količinu zlata, dobijenu livenjem ili kovanjem. Za nju ne postoje toliki zakonski zahtevi kao za definisanje zlatnih kovanica. Takva zlatna poluga mora imati čistoću od najmanje .995 (23,88 karata). To je zakonski minimum, ali gotovo sve savremene poluge renomiranih proizvođača, na primer švajcarskih rafinerija Valcambi, Argor-Heraeus ili PAMP, imaju čistoću 999,9 (24 karata).

Investiciona zlatna kovanica ili dukat mora da bude iskovana nakon 1800. godine i da ispunjava zakonski kriterijum čistoće (minimum 90%) i vrednosti, i da je bila ili jeste zakonsko sredstvo plaćanja.

Svi navedeni kriterijumi pokazuju da je zlato strogo definisana kategorija investicije. Ovi standardi su isti širom sveta, što čini investiciono zlato međunarodno priznatom i lakom trgovinskom aktivom.

Foto: Unsplash

 

27. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

U Srbiji trenutno ima 60.000 zaposlenih penizionera

by bifadmin 27. октобар 2025.

U Srbiji trenutno nedostaje oko 20.000 profesionalnih vozača C i D kategorije, pokazuju dostupni podaci. Iako je ova pojava prepoznata kao akutni problem, njeno rešavanje se mahom svodi na produžavanje ugovora penzionisanim vozačima, odnosno njihovo ponovno angažovanje po ugovoru o delu. Tako su privatni prevoznici koji rade u sistemu javnog prevoza u Beogradu 2021. godine imali čak 175 vozača starijih od 65 godina.

Nedavni slučaj saobraćajne nezgode kod Sremske Mitrovice, kada su u prevrtanju autobusa smrtno strade tri osobe, a više njih teže i lakše povređeno, skrenula je pažnju javnosti na višegodišnji problem – manjak profesionalnih vozača koji za posledicu ima angažovanje penzionisanih lica ili stranih državljana na ova radna mesta.

Vozač autobusa star 70 godina koji je bio za volanom Sirmiumbus samo je jedan od onih koji su se našli na stranicama crne hronike zbog saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali.

Zakon prilagođen evropskim standardima

U Srbiji, za profesionalne vozače autobusa ne postoji zakonska starosna granica — ukoliko vozač zadovolji zahteve lekarskih pregleda, može obavljati posao i u poodmakloj dobi.

Propisi zahtevaju da profesionalni vozač prolazi dodatne zdravstvene kontrole, uključujući i test sluha, EKG i druge preglede koji mogu otkriti kardiološke i druge rizike, te da maksimalno tri godine može proći između pregleda.

– Vozači stariji od 65 godina imaju, po sili zakona, zdravstvene preglede, u kraćim vremenskim periodima, ali ti periodi mogu biti i kraći, odnosno intenzivni, ukoliko lekari to nađu prilikom pregleda vozača, a na kraju krajeva lekarska komisija može da proglasi vozača i nesposobnim za vožnju. Ukoliko lekarska komisija izda lekarsko uverenje bez ikakvih ograničenja, to ne znači da taj vozač od sad pa do kraja života može da ima vozačku dozvolu, a da ne mora na zdravstveni pregled. To nije tako – rekao je nedavno za Blic TV Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Kada govorimo o direktivama Evropske unije, one se fokusiraju na održavanje visoke stručne kompetencije i zdravstvene sposobnosti vozača, dok individualne države članice određuju konkretne starosne granice i intervale obnavljanja dozvola za starije vozače.

Nešto „strožije“ u propisima su Grčka i Italija, gde je gornja starosna granica za profesionalne vozače 67, odnosno 68 godina, nakon čega je neophodno svake godine pribavljati posebno lekarsko uverenje (Italija).

Evropska komisija je raspravljala o uvođenju jedinstvenog obaveznog medicinskog pregleda za sve vozače preko 70 godina na nivou EU, ali je Evropski parlament to odbio kao diskriminatorno.

Stara/nova radna snaga

Kako za „Blic“ objašnjava Miloš Turinski iz Infostuda, od nedostatka kadra u određenim profesijama kreću svi problemi u Srbiji.

– Negde oko 20.000 profesionalnih vozača C i D kategorije fali u Srbiji, a radne snage nedostaje i u gotovo svim zanatima. Kada govorimo o profesionalnim vozačima, prednost koju poslodavci vide kod zapošljavanja penzionera su iskustvo, položeni sertifikati i znanje, pa vrlo često imamo slučaj da zaposleni vozač koji ode u penziju nastavi da radi u svojoj firmi, ali po ugovoru o delu – objašnjava Turinski.

Kako naglašava, tu je vodeće pitanje kontrole, odnosno ko vrši kontrolu ka toj kategoriji zaposlenih.

Pored profesionalnih vozača, postoje druge kategorije penzionera koje se odlučuju da sa početkom penzije ne završe radni vek.

– Imate i onu kategoriju penzionera koji žele da dopune kućni budžet zbog male penzije, pa rade na poslovima obezbeđenja na primer, ali i one koji žele da ostanu aktivni iz ljubavi prema svom poslu, poput lekara, profesora i tako dalje – navodi sagovornik „Blic Biznisa“.

I plata i penzija

Kako su svojevremeno za „Blic“ objasnili u Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje (Fond PIO), korisnik penzije može ponovo da stupi u osiguranje, bilo da se zaposli (zaključi ugovor o radu), ili da obavlja poslove po ugovoru o delu, autorskom ugovoru, i slično. Penzioneru koji radi se plaćaju doprinosi za penzijsko i invalidsko osiguranje na isti način i u istom iznosu kao i da nije penzioner, što znači da on stiče novi staž osiguranja koji mu nije uračunat u penziju.

Novozaposleni penzioneri nastaviće da primaju i penziju uz platu.

– U slučaju stupanja starosnog penzionera u ponovno osiguranje, on u isto vreme prima svoje prinadležnosti kao penzioner i kao zaposleno lice. Shodno tome da je poslodavac dužan da mu plaća doprinose, on može nakon godinu dana rada da zatraži ponovni obračun visine penzije. Radi ponovnog određivanja penzije korisnik prava treba da podnese zahtev nadležnoj filijali Fonda – objašnjeno je.

Penzija ne mora biti veća

– Korisnik starosne penzije ili prevremene starosne penzije koji se zaposli na teritoriji Republike, odnosno obavlja samostalnu delatnost po osnovu koje je obavezno osiguran na teritoriji Republike, ima pravo po prestanku tog zaposlenja, odnosno obavljanja te samostalne delatnosti, na ponovno određivanje penzije ako je bio u osiguranju najmanje godinu dana – preciziraju iz PIO fonda.

Pri ponovnom određivanju penzije, mesečni iznos se utvrđuje tako što se uzima u obzir ukupno navršen staž, što znači da se jednako tretiraju staž i zarade na osnovu kojih je već određeno pravo na penziju, kao i staž i zarade nakon penzionisanja.

Izvor: Blic

Foto: Pixabay

27. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Politika i društvoVesti

Nova pravila za posetioce SAD: Slikanje i na ulasku i na izlasku iz Amerike

by bifadmin 27. октобар 2025.

Ministarstvo nacionalne bezbednosti objavilo je nova pravila koja predviđaju mogućnost prikupljanja biometrijskih podataka od osoba koje nisu državljani SAD pri ulasku, ali i pri izlasku iz zemlje. Dokument je postavljen na sajt ministarstva radi davanja komentara. Novi propis trebalo bi da stupi na snagu 26. decembra. Puna primena bi mogla da zaživi za tri do pet godina.

Ideja je da se primenjuje tehnologija prepoznavanja lica i na ulasku i na izlasku iz SAD kako bi se potvrdilo da je osoba zaista napustila državu. Ministarstvo je navelo podatak da je u 2022. više od 850.000 osoba, koje su stigle avionom i brodom (3,67% ukupnog broja), prekoračilo vreme boravka u SAD koje im je dozvoljavala viza.

Navodi se i da je tehnologija prepoznavanja lica efikasnija od drugih metoda, ali će organi moći i dalje da koriste i otiske prstiju kako bi potvrdili identitet. Pominje se da je tehnologija prepoznavanja lica u više od 98% slučajeva tačno utvrdila identitet putnika.

Zaštita od terorizma

Kako se navodi u dokumentu, organi SAD prikupljaju biometrijske podatke na ulasku u zemlju još od 2004. ali dosad nije bilo sveobuhvatnog sistema za isti postupak pri napuštanju države. Posebno će biti testirane opcije za proveru izlazaka putem mora, automobilima, privatnim avionima i dr.

„To pomaže da se odgovori na zabrinutosti oko nacionalne bezbednosti usled pretnji terorizma, zloupotrebe dokumenata, ostanaka u SAD duže od dozvoljenog, ulazaka bez dozvole i netačnih ili nepotpunih podataka putnika“, navodi se u dokumentu.

Ministarstvo ističe da integrisani biometrijski sistem ulazak-izlazak omogućava precizan način potvrde identiteta osobe. I olakšava borbu protiv terorista koji koriste lažne dokumente. Isto važi i za one koji prekoračuju vreme boravka ili su ušli u zemlju bez vize.

Finansijski trošak veći od ušteda

Ovo pravilo važiće ne samo za aerodrome već i za luke i druge granične prelaze. Navodi se i da je pogranična služba testirala više tehnologija, ali se prepoznavanje lica pokazalo kao najefikasnije. U identifikaciji će pomoći i slike putnika koje su prikupljene u procesu izdavanja vize. Sistem će ih porediti sa novim slikama napravljenim na graničnom prelazu.

U analizi efekata utvrđeno je da bi godišnji troškovi primene novog pravila mogli da idu od 119 do 122 miliona dolara i za putnike i za državne organe. S druge strane bi uštede bile od 48 do 54 miliona dolara. To znači da bi nova mera bila veća finansijski izdatak nego dobit. Međutim, nisu svi potencijalni troškovi mogli da budu kvantifikovani. Ipak, kao važan i glavni benefit se navodi bezbednost zemlje zbog čega se i novi propis donosi.

Ovo je još jedno pooštravanje pravila imigracione politike SAD. U januaru je predsednik Tramp potpisao izvršnu naredbu kojom se svi koji ostaju u zemlji duže od 30 dana moraju prijaviti ministarstvu nacionalne bezbednosti i nositi sa sobom potvrdu. U septembru je najavljeno i veliko povećanje takse za H-1B vizu za visokokvalifikovane radnike.

Izvor: Forbes Srbija

Foto: Pixabay

27. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Politika i društvoVesti

Koje su bolesti zavisnosti u ovom veku?

by bifadmin 26. октобар 2025.

Na vrhu liste noviteta novog milenijuma su bolesti zavisnosti nezamislive za stanovnike prošlog ili pretprošlog veka. Zavisnost od video-igrica, interneta, vesti i društvenih mreža samo su upotpunile spisak već postojećih i dobro poznatih – kocka, narkotici, tablete, alkohol.

Ipak, jedna vrsta zavisnosti o kojoj se manje govori i piše tiče se ’posla’, ’rada’, ’zauzetosti’ i ’obaveza’. Bez šale uzima maha i može se konstatovati da raste broj zavisnika od obaveza i zauzetosti. Nije ni novina da se mnogi poslovni ljudi obraćaju stručnjacima za pomoć kako bi svoj život oslobodili od intenzivnog poslovnog ritma.

Bolest zavisnosti

Nikad nije dosta.

Uvek postoje neke nove merdevine kojima se treba popeti.

Preduzeća koja treba održati solventnim.

Nikad dosta časova i edukacija koje treba završiti.

Uvek je tu niz sastanaka kojim treba prisustvovati.

Mnogo je mejlova koji čekaju odgovor.

Spiskova zadataka kojima se iznova i iznova dopisuju novi.

Kućnih i porodičnih obaveza koje ne trpe odlaganje.

Nije neophodno citirati autore koji upozoravaju na hroničnu prezauzetost koja vlada poslovnim svetom. Svako je danas svedok da se mahnito živi, da je svako pritisnut vremenom i rokovima, da je mnogo stvari koje se neizostavno žele i privlače pažnju. Savremen čovek je zavistan od prezauzetosti.

Šta znači biti prezauzet?

Rej Vilijams ovako piše:

„To je stanje puno aktivnosti, stanje gde nema bespoličarenja. Kada je neko prezauzet, uglavnom je preopterećen, prenatrpan, preplavljen, vezan i pod stresom. Prezauzet čovek oseća da nema dovoljno vremena za sve aktivnosti koje mora ili želi da obavlja.“

Vilijams dalje postavlja suštinsko pitanje ’Zašto?’ ili ’Zašto su danas svi toliko zauzeti?’. Izvodi sedam razloga.

Sedam ključnih razloga

Prvi razlog, i verovatno najzaslužniji za polemiku, je prihvatanje zauzetosti kao statusnog simbola. Zauzeti se veličaju, oni su važni, bitni. Kada je prezauzet i nema vremena, čovek današnjice tako pokazuje svoju vrednost, pa čak i samopoštovanje, a njemu se ukazuje čast.

Vilijams piše da je prezauzetost i znak produktivnosti i lojalnosti kompaniji.

Prezauzetost danas može da se razume i kao ’strah od propuštanja’. Savremen čovek je u strahu da će propustiti informacije, dešavanja ili prilike. Potrošnja se prebacuje sa kupovine stvari (’imati sve’) na iskustva (’uradi sve’) kroz popunjavanje kelandara i profila na društvenim mrežama.

Zauzetost je nusproizvod novog digitalnog doba. Savremena kultura koja znači digitalnu prisutnost 27 sata sedam dana u sedmici izbrisala je granicu između poslovnog i privatnog. Multitasking je za pohvalu dok isključivanje sa mreža nikako nije.

Kada je zauzet, čovek sebi ispunjava vreme. Paradoksalno – u vreme izobilja izbora kada je čoveku ponuđeno nebrojeno opcija da ispuni svoje vreme, on ne ostavlja prazan prostor za nerad.

Zauzetost danas Vilijams vidi i kao neophodnost. Mnogo ljudi je prinuđeno da radi više poslova kako bi sebi i porodici obezbedio udoban život (po društveno prihvatljivim standardima).

I, prezauzetost se može razumeti i kao bekstvo. „Da ne bi sebi postavljali pitanja o svrsi života, o ključnoj ulozi koju svako treba da obavi ili da se ne bi suočavali sa emocionalnim bolovima i preživljenim traumama, ljudi beže u posao, obaveze i popunjene rokovnike“, još jedan je od razloga prezauzetosti.

Nemam život i bole me leđa

Analize vremena posvećenog obavezama su pokazale povećanje ’ludački zgusnutih rasporeda’ od 60-ih godina. Danas su već uobičajene izjave ’Nemam život’ ili ’Kako mi je samo potreban odmor!’ Ovakve izjave i životni stilovi se podrazumevaju i podržavaju.

Nabijeni tempo ne može da prođe nekažnjeno i bez posledica. U jednom od istraživanja kako prezauzetost utiče na organizam, dr Suzan Koven je zapisala:

„Poslednjih godina primećujem epidemiju ove vrste. Pacijent za pacijentom pati od istih tegoba – umora, razdražljivosti, anksioznosti, glavobolje, lupanja srca, bolova u leđima, debljanja.

Ne postoje testovi ili rendgenski snimci koji će dijagnostikovati stanje, ali ga je lako prepoznati. To je prezaposlenost.“

Ima li leka za sve koji bi da promene ovakav prezauzet stil života? Jedno od rešenja nudi Rene Braun:

„Pozivam vas da sebi postavite ovakva pitanja:

Da li moji izbori hrane moju dušu i neguju moj duh ili su moji izbori samo privremeni odmori od ranjivosti i teških emocija?

Da li me moji izbori ispunjavaju ili me ostavljaju da se osećam prazno i u neprekidnom traganju i jurnjavi?“

Tako je ljudska vrsta dobila još jedan oblik zavisnosti, što nije ni novina niti je iznenađenje. Navodi i na potrebu da se kao zavisnost i leči (ko uopšte prizna da je zavistan i da mu treba pomoć).

Izvor: Bonitet.com

Foto: Unsplash

26. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

„Ne gledaj u šolju, pregledaj se“: Obeležen Međunarodni dan borbe protiv raka dojke

by bifadmin 25. октобар 2025.

Oktobar mesec posvećen je borbi protiv raka dojke, a ovog puta obeležava se i poseban jubilej – pet godina kampanje Grand kafe Hajde da imamo vremena za pregled. Pod prepoznatljivim sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se!“, kroz akciju besplatne mamografije, koju u okviru projekta sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja, do sada je pregledano više od 45.000 žena.

Jubilej je obeležen na Kalemegdanu, gde je postavljena i simbolična Ulica pregledanih žena, posvećena upravo onima koje su odlučile da brigu o zdravlju stave na prvo mesto.

“Kada smo započeli ovaj projekat pre pet godina želeli smo da pošaljemo jasnu poruku o važnosti prevencije i podsetimo na potrebu da svaka žena nađe vreme za sebe i svoje zdravlje. Prevencija može da spasi živote. To nije samo činjenica, već odgovornost prema sebi i onima koje volimo. Ulica pregledanih žena nije samo svojevrsna kruna uspeha ove kampanje, već podsetnik na važnu poruku: “Hajde da imamo vremena za pregled”. Jer ne zaboravimo da je vreme za pregled – vreme koje život znači”, izjavila je Vanja Vukadin, regionalna brend menadžerka Grand kafe, Atlantic Grupa.

Od 2021. do danas, mobilni mamograf obišao je brojne gradove Srbije – od Beograda, Zrenjanina, Kraljeva, Vrnjačke Banje, do Čajetine i Prijepolja – omogućivši ženama u različitim krajevima zemlje jednak pristup dijagnostici.

Tokom ovog oktobra, mobilni mamograf je dostupan ženama u Zlatiborskom okrugu – u Užicu i Priboju.

Doktorka Danijela Ninić, iz Sektora za javno zdravlje Ministarstva zdravlja, navela je organizovani skrining karcinoma dojke, kao jedan od najznačajnijih nacionalnih programa prevencije.

„Posebno želimo da istaknemo podršku društveno odgovornih kompanija, pre svega Grand kafe, koja već pet godina zaredom podržava rad mobilnih mamografa. Zahvalni smo na kontinuitetu i posvećenosti, jer svojim učešćem ne podržavaju samo rad mobilnih mamografa već i državni preventivni program Ministarstva zdravlja. Na taj način zajedno stvaramo okruženje u kome se svaka žena oseća sigurno, informisano i podržano“, izjavila je dr Ninić.

Doktorka Radoljupka Radosavljević iz Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ naglasila je da je saradnja sa Grand kafom otpočela u Negotinu i da je od tada mobilni mamograf obišao više od 20 gradova.

„Tokom ovih pet godina, koliko nas podržava Grand kafa, pregledano je preko 45.000 žena na teritoriji Republike Srbije, dok je samo u Beogradu pregledano više od 22 hiljade žena. Mobilni mamograf smo postavljali tamo gde nije postojala mogućnost da se žene pregledaju u domu zdravlja ili u bolnici u mestu u kome žive. Imamo zaista divna iskustva“, rekla je dr Radosavljević.

U ime Ženskog centra Milica, obratila se i doktorka Vesna Bondžić, koja je poslala poruku i muškoj populaciji – da vode računa da li se žene u njihovim životima pregledaju redovno.

Ovogodišnje zaštitno lice kampanje je Marija Kilibarda, istakla je da je ponosna što je deo ovako važne inicijative.

„Svaka od nas vodi neku svoju borbu, u brzini dana često zaboravimo koliko je važno da zastanemo i oslušnemo sebe. Kao što nam je kafa svakodnevni ritual, hajde da tako postane i briga o našem zdravlju, jer zaslužujemo da budemo dobro baš danas. Zahvalna sam Grand kafi, koja nas već pet godina podseća da je svaki pregled korak ka tome, i da ne odlažemo ono najvrednije – svoje zdravlje“, rekla je Kilibarda.

Prethodnih godina podršku ovoj važnoj inicijativi dale su pevačica Marija Šerifović, glumica Anđelka Stević Žugić i olimpijka Ivana Španović. Ove godine održavaju su i besplatne, edukativne radionice o tehnici samopregleda, u saradnji sa Ženskim centrom Milica, čiji je cilj da naglase poruku o značaju ranog delovanja.

Statistika jasno govori: u Srbiji godišnje oko 4.000 žena oboli od raka dojke, dok nažalost njih 1.600 izgubi život. Međutim, statistika pokazuje da je rak dojke, ukoliko se otkrije na vreme, izlečiv u više od 90% slučajeva. U prilog važnosti pravovremenih pregleda govore i poslednji podaci Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ koji pokazuju da je, od 2013. dо 2022. gоdinе, brој žena prеminulih оd raka dojke smаnjеn zа 16,9 оdstо.

Zato je svaka žena koja ode na isti, simbol hrabrosti i uspeha ove kampanje.

25. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Evropa krši sopstvena pravila: Više od polovine članica EU probilo limite deficita i javnog duga

by bifadmin 25. октобар 2025.

Evropska unija ima jasna, samonametnuta pravila o limitu budžetskog deficita i stope javnog zaduživanja, ali 17 od 27 članica ih je prekršila, saopštio je Eurostat u utorak.

Naime, 12 zemalja je 2024. probilo limit budžetskog deficita od tri odsto bruto domaćeg proizvoda, a najviše Rumunija, sa 9,3 odsto. Slijede Poljska i Francuska, sa 6,5 i 5,8 odsto.

Samo šest članica EU je prošle godine imalo budžetski suficit, odnosno ubrale su više novca nego što su potrošile: Luksemburg, Grčka, Kipar, Danska, Irska i Portugalija.

Granicu javnog duga od 60 odsto BDP probilo je isto 12 članica. Najveći dug u odnosu na sopstvenu privrednu moć imaju Grčka, sa 154,2 odsto, Italija sa 134,9 i Francuska, sa 113,2 odsto.

Limit javnog duga probila je i Njemačka, čiji je javni dug prošle godine dostigao 62,2 odsto BDP.

Najnižu stopu duga prema BDP imale su Estonija, sa 23,5 odsto, zatim Bugarska i Luksemburg, sa 23,8 i 26,3 odsto.

Sedam država EU – Belgija, Španija, Francuska, Italija, Mađarska, Austrija i Finska – probile su limit i budžetskog deficita i javnog duga.

Izvor: dpa/Investitor

Foto: Pixabay

25. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Prosečna neto zarada u avgustu 105.590 dinara, medijalna 83.535

by bifadmin 25. октобар 2025.

Prosečna zarada u Srbiji za avgust 2025. godine (bruto) iznosila je 146.026 dinara, dok je prosečna neto zarada dostigla 105.590 dinara, pokazuju najnoviji podaci Republičkog zavoda za statistiku. Podsetimo, prosečna neto zarada u Srbiji za jul 2025. godine iznosila je 109.071 dinar.

U periodu januar–avgust 2025. godine, u odnosu na isti period prošle godine, bruto i neto zarade zabeležile su nominalni rast od 10,8%, dok je realni rast, prilagođen inflaciji, iznosio 6,1%.

U odnosu na avgust 2024. godine, prosečne zarade su nominalno povećane za 9,3%, a realno za 4,4%, što ukazuje na postepeno unapređenje kupovne moći zaposlenih.

Medijalna neto zarada za avgust 2025. godine iznosila je 83.535 dinara, što znači da je polovina zaposlenih primala platu do ovog iznosa, a polovina više.

Izvor: Ekapija

Foto: Pixabay

25. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Sa ESG Festivala poručuju: Briga o zdravlju i prevencija najveća društvena odgovornost

by bifadmin 24. октобар 2025.

Na ESG festivalu u Beogradu izvršni potpredsednik STADA grupe Frank Štaud predstavio je nalaze Zdravstvenog izveštaja zasnovanog na 27.000 ispitanika u 22 zemlje, ističući Srbiju kao okosnicu ŠTADINE globalne proizvodnje i važnog partnera u jačanju javnog zdravlja.

Štaud je upozorio da je samo polovina građana izjavila da živi zdravo, da je briga o zdravlju u snažnoj korelaciji sa primanjima, te da je mentalno zdravlje i dalje potisnuta tema — uz 26% onih koji su se suočili s problemima i porast preventivnih praksi. Njegova poruka: prevencija i odgovornost sistema i pojedinaca moraju postati zajednički prioritet.

Štaud je naglasio važnost Srbije kao okosnice ŠTADINE globalne proizvodnje, kao i značaj izveštaja koji može pomoći Vladi Srbije u kreiranju boljeg zdravstvenog sistema za sve korisnike — kako bi ljudi na vreme i na bolji način brinuli o svom zdravlju. Izveštaj obuhvata 22 zemlje i 27.000 ispitanika i daje uvide u fizičko i mentalno zdravlje stanovništva.

Štaud je istakao najrelevantnije nalaze za zdravstvene sisteme širom Evrope: potrebu za jačanjem prevencije, obnovu poverenja u zdravstvene sisteme narušenog tokom pandemije, kao i činjenicu da samo polovina ispitanih živi zdravim načinom života. Izveštaj potvrđuje da je briga o zdravlju u direktnoj korelaciji sa finansijskim mogućnostima, što ukazuje na neophodnost dodatne podrške onima koji nisu materijalno adekvatno obezbeđeni.

„Kada je reč o mentalnom zdravlju, prema rezultatima istraživanja 26% ispitanika suočilo se sa nekim problemom te vrste, dok preko 60% preduzima preventivne mere. Skoro 30% ne dolazi na posao i uzima bolovanje zbog stresa. Ohrabruje što među ispitanicima mlađim od 35 godina čak 62% želi da preduzme sve mere kako bi sačuvali svoje mentalno zdravlje“, poručio je Frank Štaud učestvujući na panelu „Prevencija, odgovornost, održivost: Zdravlje kao zajednička odgovornost“ u okviru ESG Festivala. Govoreći o rezultatima koji se odnose na građane Srbije, Štaud je ukazao da, iako 77% kaže da ima dobro mentalno zdravlje, čak 74% je doživelo neki vid sagorevanja.

„Zbog svega toga neophodan je poziv na buđenje — briga o zdravlju je zajednička odgovornost zdravstvenih sistema i svakog pojedinca. Vlade i sistemi treba da osnaže ljude da žive zdravim načinom života, uz poseban akcenat na mentalno zdravlje i na podršku onima koji nemaju dovoljno sredstava za lečenje“, ocenio je Štaud.

Sa Štaudom se složio i dr Mirsad Đerlek, državni sekretar u Ministarstvu zdravlja, ističući da u Srbiji mora da se menja kolektivni odnos prema prevenciji i očuvanju zdravlja — od najranijeg uzrasta i školskog sistema, kako bi prevencija postala način života. Dodao je da je Srbija pri gornjem delu lestvice kada je reč o preventivi i da su prethodne dve godine donele brojne aktivnosti u oblasti preventivnih pregleda i očuvanja zdravlja građana.

Ronald Zeliger, generalni direktor Hemofarma, osvrnuo se na ulogu kompanija u očuvanju zdravlja, pre svega sopstvenih zaposlenih. „U Hemofarmu dajemo slobodan dan kako bi naši zaposleni obavili sve potrebne preglede“, rekao je Zeliger, dodajući da kompanija sprovodi programe koji podstiču preventivne preglede:

„Hemofarm, u saradnji sa Ministarstvom i zdravstvenim institucijama, menja atmosferu na polju zdravlja kroz projekte, edukativne kampanje i donacije. Kompanija mora uvek da vrati zajednici“, poručio je Zeliger. Đerlek se tom prilikom zahvalio kompaniji na podizanju svesti o transplantaciji organa u Srbiji, koja je ove godine dostigla rekord sa 96 obavljenih intervencija.

Gošća panela, dr Mary Vukša, psiholog i klinički farmakolog, istakla je važnost mentalnog zdravlja kao kulturološkog pitanja koje je neophodno menjati kako bismo bili efikasni članovi društva. Dodala je da AI može biti podrška u ovom procesu i ocenila ohrabrujućim to što sve više mladih brine o svom mentalnom zdravlju.

24. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
B&F PlusEkonomija

Da li će se domaći prevoznici iseliti iz Srbije?

by bifadmin 24. октобар 2025.

Srpske firme koje rade u međunarodnom transportu mogle bi da postanu stranci u sopstvenoj zemlji. Osnivanje firme u nekoj od 25 zemalja Evropske unije ili četiri države EFTA jedno je od „rešenja“ na koje će biti primorane kako bi zadržale delatnost, ukoliko Evropska komisija ne izuzme profesionalne vozače iz ograničenja koje nameće novi EES sistem za kontrolu šengenskih granica. Postavlja se pitanje kako će nova pravila uticati i na transportnu industriju u Evropskoj uniji, koja ima sve manje posla jer se zbog krize zatvaraju mnoge fabrike.

Domaće firme za međunarodni prevoz roba i putnika našle su se u ogromnom problemu zbog novog Zakonika o šengenskim granicama, koji od 12. oktobra propisuje elektronsku kontrolu boravka u 25 zemalja EU i četiri države EFTA. Vozači teretnih vozila ili autobusa tretiraju se isto kao i turisti, pa je njihov boravak u zemljama Šengena ograničen na 90 dana u toku jednog polugodišta, odnosno 180 dana ukupno na godišnjem nivou.

To pravilo važilo je i do sada, ali prekoračenje ovog roka se utvrđivalo prebrojavanjem dana boravka u Šengenu na osnovu pečata u pasošu. Zato kontrole putnika i teretnog prevoza na evropskim putevima nisu bile česte, iako se dešavalo da se zbog prekoračenja propisanog boravka profesionalni vozači hapse i deportuju.

Nova pravila, međutim, uvode primenu Entry-Exit sistema (EES), kojim će se na prvom ulasku u zemlju iz zone Šengena, putnicima iz pasoša uzimati biometrijski podaci, uključujući otiske prstiju i fotografiju lica. Za svaki naredni prelazak granice, sistem će sam računati vreme boravka, pa će za mnoge profesionalne vozače rampa biti spuštena još na granici, pre nego što teret ili putnike u autobusu odvezu na planiranu destinaciju.

Muk iz Brisela

Problemi koji očekuju transportne firme nakon stupanja na snagu novih pravila, potisnuli su donedavno goruće teškoće poput nedovoljnog broja prevozničkih dozvola za pojedine zemlje, ili sve dužih čekanja na granici. To je bilo vidljivo i na okruglom stolu koji je organizovan u Beogradu 10. septembra, u okviru dvodnevnog Sajma teretnih vozila i Dana srpskih prevoznika. Na istoj liniji našli su se predstavnici firmi koje rade međunarodni transport iz Srbije, BiH, Crne Gore, Albanije, Severne Makedonije, Moldavije u Turske, odnosno iz zemalja koje će biti pogođene novim pravilima EU.

Zaključci sa tog skupa poslati su Evropskoj komisiji, srpsko Ministarstvo inostranih poslova takođe je prosledilo tekst ambasadama zemalja Šengena, a isto to je učinila i Transportna zajednica čiji su članovi EU i zemlje Zapadnog Balkana, a koja ima sedište u Beogradu.

„Za sada nema nagoveštaja da će Brisel reagovati, niti da zemlje Šengena razmišljaju o tome da profesionalne vozače izuzmu iz te procedure. Mi smo upozorili na posledice koje će pogoditi i privredu Evropske unije i naše firme, da zbog ograničenja neće imati ko da preveze ni robu iz zemalja Šengena u Srbiju, ni srpsku za njihovo tržište. Tražili smo da se na profesionalne vozače ne primenjuju nova pravila, a da se do odluke o izuzeću na granici sa Šengenom ne rade evidencije EES sistemom i da se promeni način obračuna boravka, jer za jedan minut proveden u Šengenu skidaju jedan dan”, kaže za B&F Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog udruženja „Međunarodni transport“.

Terorista neće čekati 91. dan boravka

Spasić skreće pažnju da su iz primene EES sistema izuzete avionske i posade vozova i brodova, pod uslovom da u zoni Šengena ne napuštaju aerodrom, železničku stanicu ili luku. Sličan status prevoznici traže i za vozače koji su vezani za kabinu kamiona ili autobus, i ne mogu da se kreću mnogo dalje od vozila.

„Nova pravila boravka u Šengen zoni i uvođenje elektronske kontrole na granici sa drugim zemljama, nastala su s ciljem da se spreči priliv ilegalnih migranata, rad na crno i terorizam. Ali, nema nikakvih naznaka da je sa profesionalnim vozačima bilo problema. Oni nisu ni ilegalni migranti, niti imaju potrebu da rade na crno jer u želji da ih privuku, zapadne kompanije im plaćaju bonuse, nagrađuju one koji ih dovedu, obezbeđuju porodici avionske karte i smeštaj… A kada je reč o terorizmu, ako neko hoće da izvede takav napad to može da učini odmah po prelasku granice, neće čekati 91. dan boravka”, komentariše Spasić.

Naš sagovornik podseća da zapadnim zemljama već dugo nedostaju vozači, a ovakve mere će izazvati dodatnu nestašicu jer sa tržišta izbacuju značajan deo prevoza koji obavljaju firme sa Balkana. Iz tog razloga, transportne kompanije u EU ali i u našem regionu već traže radnike sa Dalekog Istoka, koje je daleko teže proveriti. Spasić ne veruje u teoriju zavere prema kojoj su nova pravila uspostavljena kako bi profesionalni vozači, sprečeni da rade iz svojih zemalja, posao potražili u Šengen zoni, „jer ljudi koji su pravili ove zakone ne poznaju problematiku vezanu za prevoz“.

„Rezervna“ firma preko granice

Međutim, Spasić predviđa da ukoliko pravila opstanu u ovoj formi, veliki broj domaćih firmi će prebaciti svoje sedište u neku od zemalja Šengen zone kako bi zadržale posao.

„Prevoznici se sve češće raspituju u našem udruženju kako bi to mogli da urade, neki su već otvorili preduzeća van Srbije kao rezervu, ne prenose još uvek sva vozila, ali vrše pripreme koje obezbeđuju brzo prebacivanje. Šta će biti sa prevozom iz Srbije i za Srbiju – ne znamo. Jer kad naše firme odu u neku od zemalja Šengena, postaju prevoznici Evropske unije. Otvaraju im se neka druga vrata, verovatno i bolji poslovi, bez gubljenja vremena zbog čekanja na granicama“, upozorava generalni sekretar Poslovnog udruženja „Međunarodni transport“.

Ali, kako je situacija u transportnoj grani sve teža, i prevoznici iz zemalja u koje se sele srpske firme neće blagonaklono gledati na novu konkurenciju, jer nije u pitanju samo Srbija, nego i Severna Makedonija, BiH, Turska, Crna Gora, Albanija, Moldavija, navodi naš sagovornik i dodaje: „Međunarodni prevoznici iz svih ovih zemalja učestvovali su u formulisanju zaključaka koji su prosleđeni Evropskoj komisiji, iako su malo inertniji od nas. Objektivno, nova pravila najviše pogađaju Srbiju i BiH jer smo okruženi zemljama Šengena, dok ostali imaju mogućnost da svoje ture drugačije podele“, ukazuje Spasić.

I prevoznici u EU voze „unazad“

Inače, sistem EES neće biti uveden odjednom. Prve dve države, Hrvatska i Mađarska, počeće primenu od prvog dana važenja, dok će se ostale zemlje pridruživati do sredine aprila naredne godine. Trenutno nije poznato da li će se već od 12. oktobra uračunavati prethodni boravak u Šengen zoni, niti da li dve susedne države sadrže te podatke u svojim sistemima. Ukoliko ih imaju, već od tog datuma, neki profesionalni vozači iz Srbije neće moći da pređu granice sa Hrvatskom i Mađarskom. Ako računica počinje „od nule“, tereti koje nema ko da preveze postaće problem krajem januara i početkom februara naredne godine.

Ovo će biti veliki udar za oko 3.500 firmi u Srbiji koje rade u međunarodnom drumskom prevozu, zapošljavaju 36.000 ljudi i raspolažu voznim parkom od 24.000 teretnih vozila. Ali, postavlja se pitanje kako će nove mere uticati i na transportnu industriju u Evropskoj uniji, koja ima sve manje posla jer se zbog krize zatvaraju mnoge fabrike.

Tako u Francuskoj svakog dana propadne desetak transportnih preduzeća, a samo u drugom kvartalu 2025. stečaj je proglasilo 645 firmi iz ove delatnosti, dok je 724 drumskih prevoznika u Belgiji završilo prošlu godinu u bankrotu, saopštava portal Pluton logistics, pozivajući se na Trans.info.

Prema istom izvoru, poljski prevoznici suočavaju se sa najvećom krizom u poslednjih četvrt veka. Zemlji nedostaje 150.000 vozača kamiona a struka se žali i na nepoštenu konkurenciju ukrajinskih prevoznika, čiji su godišnji prevozi kamionom sa 200.000 skočili na oko milion od početka rata. Transportna industrija posluje sa gubicima i u Mađarskoj, gde se procenjuje da je od 2022. godine broj preduzeća u ovoj delatnosti opao za oko 10%.

Mirjana Stevanović

Biznis & finansije 238, oktobar 2025. 

Foto: Robson Hatsukami Morgan, Unsplash

24. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Ko će spašavati budžete Francuske i Velike Britanije?
  • Koje kupac deo poslovnog prostora Palate Albanije?
  • CEFTA nedelja 2025: Trgujemo zajedno, ka Evropi
  • UniCredit Banka predstavlja rešenja za Bolji Biznis malih i srednjih preduzeća
  • Digitalizacija poslovanja u praksi: kako izbeći zablude i postići održive rezultate

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit