NAJNOVIJE
Za metalsku i elektroindustriju dolaze teži dani
Država subvencioniše i ekskluzivni hotel u Expo zoni
Najbogatiji investitori postepeno se pomeraju sa Severne Amerike ka...
Koliko godišnje dajemo na participaciju za preglede i lekove?
Srbija na 12. mestu rang liste najboljih kuhinja na...
Da li su hakeri zaista u posedu podataka o...
Prosečna plata ponovo ne pokriva zvaničnu prosečnu korpu
Tužilaštvo prikuplja dokaze i u vezi sa ugovorom koji...
Da li je isplativa sadnja heljde na njivama u...
Kvartalni monitor: Privredni rast u 2025. će biti dva...
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
Promo

Robert Pattinson novi globalni ambasador brenda 1664 Blanc

by bifadmin 3. октобар 2025.

Francuski premum pivski brend, 1664 Blanc, otvara novo poglavlje u svojoj istoriji, sa svetski poznatim glumcem i kulturnom ikonom Robertom Pattinson, kao globalnim ambasadorom brenda.

Saradnja donosi i novu kreativnu kampanju koja startuje 2026. godine, a koju režira cenjeni filmski autor Brady Corbet. Njegov poslednji film „The Brutalist”, iz 2024. doživeo je pohvalne kritike i čak deset nominacija za Oskara, uključujući i kategorije za najboljeg reditelja i originalni scenario. Corbet je dobitnik i Srebrnog lava na Venecijanskom filmskom festivalu, kao i Zlatnog globusa za najboljeg reditelja.

Ova saradnja predstavlja uzbudljivo novo poglavlje za 1664 Blanc, spajajući Pattinsonov jedinstveni stil i pogled na svet sa pariškim korenima i nenametljivom sofisticiranošću brenda. Zajedno pozivaju svet da sagleda „dobar ukus“ iz novih uglova, dok se 1664 Blanc pozicionira kao pivo koje okuplja ljude.

Uparivanje Roberta Pattinsona i Bradyja Corbeta označava smeli kreativni iskorak za brend, koji spaja sofisticiranost sa prepoznatljivom oštrinom. Ova saradnja oslikava duh brenda 1664 Blanc koji je nekonvencionalan, stilski nenametljiv i samouveren.

„Oduševljeni smo što smo okupili Roberta Pattinsona i Bradyja Corbeta, dve ikone moderne kreativnosti, kako bismo kreirali kampanju koja na savremen i duhovit način preispituje pojam dobrog ukusa. Njihove jedinstvene ličnosti i umetnički izrazi savršeno odgovaraju duhu našeg brenda. Naša dugoročna misija, da pivo podignemo na nivo premium životnog stila, upravo ulazi u novu fazu. Ovo je tek prvi gutljaj, а najbolje tek dolazi,“ izjavio je Nikola Maravić, Globalni marketing direktor brenda 1664 Blanc.

Pattinson donosi novu energiju i stav u svet brenda 1664 Blanc, a kampanja će, kako najavljuju, otvoriti nova kulturna poglavlja i približiti brend različitim publikama širom sveta.

„Sa Robertom, kao zaštitnim licem naše globalne kampanje, imamo jedinstvenu priliku da 1664 Blanc uvučemo u nove kulturne sfere i povežemo se sa publikom na neočekivane načine. Ovo je više od partnerstva, to je jasna izjava namere“, dodao je Maravić.

Budite u toku, neočekivani obrt tek sledi.

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

UNIQA ubrzava rast u Centralnoj i Istočnoj Evropi: Strateška ekspanzija i snažne regionalne sinergije

by bifadmin 3. октобар 2025.

Tokom strateške posete Crnoj Gori, Volfgang Kindl, član Upravnog odbora UNIQA Insurance Group AG, potvrdio je dugoročnu posvećenost Grupe Centralnoj i Istočnoj Evropi (CIE) – najbrže rastućem regionu osiguranja na svetu. Zajedno sa Adelom Bahtanovićem, predsednikom UNIQA regiona jugoistočne Evrope, Kindl je istakao snažne performanse Grupe, ambiciozne ciljeve rasta i kulturnu transformaciju koja pokreće prekograničnu saradnju u Jugoistočnoj Evropi.

CIE: Najbrže rastući region osiguranja u svetu

„Centralna i Istočna Evropa je trenutno najbrže rastuće i najdinamičnije tržište osiguranja na svetu. Ekonomski zamah regiona je neuporediv – nekoliko zemalja CIE beleži stope rasta BDP-a znatno iznad proseka EU“, kaže Volfgang Kindl.

UNIQA posluje u 14 zemalja, sa istorijski snažnim prisustvom u Austriji i 11 tržišta CIE, uključujući i Srbiju. Na svim međunarodnim tržištima, UNIQA opslužuje oko 160 miliona ljudi. „Tržišta osiguranja u Centralnoj i Istočnoj Evropi i dalje nude značajan potencijal za sustizanje razvijenih zemalja – ne samo ekonomski, već i u pogledu raširenosti osiguranja. UNIQA je već među 5 najboljih osiguravača na našim ključnim tržištima i dobro je pozicionirana da iskoristi prednosti dinamičnog razvoja regiona.“

Iako se očekuje da će zemlje članice EU u Centralnoj i Istočnoj Evropi rasti tri puta brže od evrozone 2025. godine i dvostruko brže 2026. godine, potrošnja za osiguranje po glavi stanovnika ostaje znatno ispod nivoa zapadne Evrope. Ovaj proces konvergencije predstavlja dugoročnu priliku za profitabilan rast, kojem aktivno težimo kroz ciljanu distribuciju, snažna partnerstva i digitalne inovacije“, dodaje Kindl.

Snažni rezultati i ambiciozni ciljevi rasta

U prvoj polovini 2025. godine, UNIQA International je prijavila povećanje premije od 10,8 procenata na međunarodnim tržištima, u poređenju sa 4,8 procenata u Austriji. Ukupan obim premije Grupe porastao je za 9,7 procenata na 4,4 milijarde evra.

„Ove godine rastemo iznad proseka tržišta na našim međunarodnim tržištima. Naš cilj je da održimo ovaj iznadprosečni zamah do 2028. godine“, kaže Volfgang Kindl.

Uspešna strategija jednog brenda – UNIQA i snažno lokalno prisustvo i dalje su ključni pokretači ove ambicije.

Pregled segmenta: UNIQA International prema obimu premije

U prvoj polovini 2025. godine, UNIQA International je ostvarila ukupan obim premije od 1,5 milijardi evra. Podela poslovanja odražava snažan fokus na osiguranje imovine i nezgode, što čini 75% premija, zatim životno osiguranje sa 20% i zdravstveno osiguranje sa 5%.

Centralna i istočna Evropa već doprinosi većinskom broju klijenata i premije

Trenutno, oko 80 procenata klijenata kompanije UNIQA i približno 40 procenata njenog obima premija dolazi iz Centralne i istočne Evrope. Profitabilnost međunarodnog poslovanja ostaje visoka, a očekuje se da će doprinos podružnica u Centralnoj i istočnoj Evropi ukupnom rezultatu Grupe dodatno porasti.

„Ponosni smo na naše rezultate u Centralnoj i istočnoj Evropi. To nije samo motor rasta za UNIQA, već i region gde možemo ostvariti pravi uticaj – ekonomski i društveno“, zaključuje Kindl.

UNIQA SEE: Region oblikovan saradnjom i zajedničkim razvojem

Od marta 2022. godine, UNIQA radi na objedinjavanju šest tržišta Jugoistočne Evrope – Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Crne Gore, Srbije i Rumunije – u jedinstvenu, agilnu regionalnu celinu. Cilj: graditi na zajedničkim snagama i kulturnoj bliskosti i stvarati strukture koje omogućavaju brže donošenje odluka i efikasnije poslovanje.

Izgradnja zajednice preko granica

„Umesto samog usklađivanja struktura, fokusirali smo se na izgradnju zajednice – one koja napreduje na saradnji i zajedničkom cilju“, kaže Adel Bahtanović, predsednik UNIQA regiona JIE. „Naši timovi sarađuju preko granica, jezika i hijerarhija. Učimo jedni od drugih svakog dana – i to je ono što pokreće naš napredak.“

Danas, UNIQA SEE (region jugoistočne Evrope) opslužuje skoro 2,5 miliona klijenata, zapošljava 2.000 ljudi i generiše preko 464 miliona evra bruto premija (14,6% rast u odnosu na prethodnu godinu). UNIQA SEE značajno doprinosi ukupnom rezultatu Grupe.

U Srbiji, UNIQA je u 2024. godini zabeležila 64 miliona evra premije. U portfoliju najveće učešće ima osiguranje imovine i nezgoda 47%, životno osiguranje 21% i zdravstveno osiguranje 20%, dok su kasko sa 8% i auto-odgovornost sa 4% najmanje zastupljeni.

Transformacija nije samo operativna – ona je i kulturna. Timovi iz različitih zemalja rade zajedno na razvoju proizvoda, IT rešenjima i poboljšanju korisničke usluge. Znanje se otvoreno deli, a ideje se razvijaju zajednički, bez obzira na poziciju ili lokaciju.

Otvorenost podstiče agilnost

„Stvorili smo prostor gde svi mogu da doprinesu – bilo da su u Sofiji, Beogradu ili Podgorici“, objašnjava Bahtanović. „Ova otvorenost nam pomaže da brže reagujemo na promene i gradimo rešenja koja su zaista relevantna za naše klijente.“

Ono što ovu transformaciju čini posebno uticajnom je potencijal skaliranja. Mnoga tržišta jugoistočne Evrope bila su relativno male veličine i strukture. Udruživanjem snaga, sada imaju koristi od zajedničkih platformi, objedinjenog stručnog znanja i koordinisanih strategija – otključavajući efikasnost i mogućnosti za rast koje bi bilo teško postići pojedinačno.

Fondacija UNIQA SEE FUTURE: Osnaživanje mladih talenata i raznolikosti

Fondacija UNIQA SEE FUTURE, koju je osnovalo UNIQA osiguranje, podržava mlade ljude i organizacije u jugoistočnoj Evropi koji se ističu u sportu, kulturi i održivosti. Teniska legenda Goran Ivanišević služi kao sportski mentor i ambasador brenda, vodeći sportiste u usponu poput Lune Vujović. Fondacija se takođe zalaže za rodnu ravnopravnost u umetnosti: u partnerstvu sa Sarajevskim filmskim festivalom i Slano filmskim danima, podržava Program podrške ženama filmskim stvaraocima, osnažujući žene rediteljke kroz mentorstvo i finansiranje. Pored toga, Program mentorstva za vizuelne umetnice nudi jedinstvenu platformu za talente u usponu iz regiona da se umetnički razvijaju i steknu međunarodnu vidljivost. Kroz ove ciljane inicijative, Fondacija pokreće pozitivne promene i odražava posvećenost UNIQA osiguranja društvenoj odgovornosti i razvoju zajednice.

UNIQA Sustainable Business Solutions: Prilagođavanje promenljivoj klimi

Kako šteta od globalnog zagrevanja izazvanog ljudskim delovanjem nastavlja da raste, potreba za prilagođavanjem i otpornošću nikada nije bila veća. UNIQA Sustainable Business Solutions, podružnica UNIQA grupe, podržava kompanije širom Austrije i Centralne i Istočne Evrope u izgradnji otpornosti i unapređenju održivosti. Sa timom od preko 50 stručnjaka za inženjering rizika i održivost, kompanija nudi procene rizika po meri, strategije za sprečavanje gubitaka i stručnu obuku. Integrišući inovacije, upravljanje rizicima i ekološku odgovornost, UNIQA omogućava klijentima da proaktivno identifikuju i ublaže nove rizike – posebno one koji se odnose na ranjivost usled klimatskih promena i operativnu otpornost – pomažući im da se snađu u sve složenijem pejzažu rizika i obezbede svoju budućnost.

„Kao region, ne samo da rastemo, već se razvijamo – vođeni otvorenošću, saradnjom i zajedničkom vizijom za budućnost. Osnaživanjem sledeće generacije i podržavanjem održivih rešenja, pomažemo u izgradnji otpornih zajednica i stvaranju stvarnog uticaja širom jugoistočne Evrope“, kaže Adel Bahtanović, predsednik regiona UNIQA SEE.

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

„Riznica ukusa iz Srbije“ u Super Vero marketima – bogatija nego ikada

by bifadmin 3. октобар 2025.

Gde možete da kupite đubek, pirotski kačkavalj, peglanu kobasicu, organski sir sa Zlatibora, konjski pršut i još mnogo autentičnih proizvoda iz svih krajeva Srbije – na jednom mestu?

U okviru kampanje „Riznica ukusa iz Srbije“, u svim Super Vero marketima do 20. oktobra, kupci imaju priliku da otkriju pažljivo selektovanu ponudu domaćih proizvoda, nastalih sa puno posvećenosti i ljubavi, u malim gazdinstvima širom Srbije.

Na policama se mogu pronaći mlečni specijaliteti, poput kravlje i kozje surutke, kačkavalja iz Pirota sa zaštićenim geografskim poreklom, kao i organskih sireva sa Zlatibora, obogaćenih začinskim biljem. Ljubitelji suhomesnatih proizvoda mogu da izaberu između delikatesa od mangulice, ovčijih kobasica, konjskog i bivoljeg mesa, sudžuka, kao i specijaliteta iz Zasavice i Bojčinske šume, pripremanih po tradicionalnim receptima.

U segmentu delikatesa, ponuda uključuje ajvare od cepkane paprike bez aditiva, zimnica od zelene paprike sa tartufima, domaće džemove sa neobičnim dodacima, fermentisani crni i beli luk, kao i sirupe od mladih borovih izdanaka, drenjina i dunja. Tu su i smrznute organske višnje, maline i kupine, koje čuvaju nutritivne vrednosti tokom cele godine.

Ova pažljivo odabrana kolekcija ukazuje na bogatstvo domaće kuhinje – ne samo kao gurmanske tradicije, već i kao prostora u kojem se prošlost i savremeni ukus uspešno spajaju.

Kampanja „Riznica ukusa iz Srbije“ već godinama ima za cilj da kroz konkretne proizvode predstavi i sačuva kulturno i gastronomsko nasleđe naše zemlje. Pored ukusa, kroz liflet i informativne materijale, kupci mogu da saznaju više o autohtonim sortama, zanatima, običajima i zanimljivostima iz naše prošlosti – poput toga ko su župske dame iz neolita, ili u kakvoj su vezi Stefan Nemanja i jedno od najstarijih vinogorja Balkana.

„Kroz ‘Riznicu ukusa iz Srbije’ nastojimo da kupcima približimo bogatstvo domaće baštine i podsetimo koliko su naši preci ostavili vredno nasledstvo koje danas čuvamo za pokoljenja. Zato svake godine proširujemo ponudu, kako tokom kampanje, tako i tokom cele godine. Kupci zajedno sa nama učestvuju u podršci malih dobavljača, kojima dajemo prostor da rastu pod svojim imenom. Proizvodi koje potrošači budu najbolje prihvatili ostaju u našem asortimanu i često izlaze i van našeg sistema. Drago nam je kad vidimo uspehe onih kojima je Riznica bila odskočna daska. To su divne lične priče i zato nam je ovaj projekat najbliskiji srcu“, poručuju iz Super Vera.

ZAVIRIMO U GASTRONOMSKO BLAGO

Izdvajamo neke od proizvoda zbog kojih se ogladni već pri prvom prelistavanju lifleta – poput heljdopite sa sirom i kajmakom, zimnice sa tartufima i mnogih drugih ukusa koji svedoče o tome koliko je domaće istovremeno i autentično – i moderno.

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Kompanije sa ženama u menadžmentu su češće natprosečno profitabilne

by bifadmin 3. октобар 2025.

Kompanije koje imaju veće učešće žena u upravljačkim strukturama, imaju 25 odsto veću verovatnoću da ostvare natprosečnu profitabilnost, pokazalo je istraživanje globalne konsultantske kuće McKinsey. Direktiva Evropske unije predviđa najmanje 40 odsto žena u odborima direktora kompanija, kao i najmanje 30 odsto na svim izvršnim pozicijama, rečeno je na panelu „Žene, mladi i inovativnost jednako uspešan biznis“ u organizaciji Nove ekonomije, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), na kojem su predstavnici različitih biznisa izneli svoja iskustva o položaju i učešću žena i mladih u biznisu.

Kako se moglo čuti, pored rodne zastupljenosti, za uspešan biznis i inovativni način razmišljanja potrebni su nam i predstavnici mlađih generacija u menadžmentu jer, prema istraživanju Lloyds banke, lideri mlađi od 34 godine čak 50 odsto češće beleže rast prihoda od svojih starijih kolega. Deloitte je utvrdio da Generacija Z i milenijalci češće napuštaju firmu ako organizacija nema ozbiljne inkluzivne programe, jer su upravo raznolikost i uključenost ključ za inovativnost od koje zavisi uspeh svakog biznisa.

Tijana Mirkajlović, osnivačica kompanije „Radoznali vrabac“, kompanije koja se bavi proizvodnjom personalizovanih knjiga za decu, rekla je da se ideja za njen biznis javila kada je napravila poklon za svog bratanca.

„Pomislila sam da bi takav proizvod mogao svakoga da obraduje. Želela sam da spojim kreativnost sa psihologijom, a to se sve uklopilo sa trenutkom kada je trebalo da se zaposlim. Sada proslavljamo 10. rođendan i nisam sumnjala da će mi ovaj posao doneti toliko iskustvo u biznisu“, rekla je ona.

Kako je istakla, godinama je želela da sadržaj knjiga prilagodi vaspitnim metodama i životnim situacijama.

Međutim, upravo je proizvodnja bila najveći izazov u odnosu na sve ostale segmente prilikom razvoja biznisa.

Na pitanje šta znači inovirati i uvoditi inovacije u biznisu, Mirkajlović kaže da je u njenom biznisu bilo najbitnije napraviti ideju zanimljivom.

„Mi smo to uspeli da učinimo, tako što smo personalizovali knjige uz aplikaciju, odnosno softver. Sama ideja i jeste najinovativniji deo. Počinjemo da se krećemo kroz sferu inovativnih i digitalnih proizvoda“, rekla je ona.

Naglasila je i da za svaki biznis jeste značajan izvor finansiranja, ali i podrška u pogledu mentorstva i znanja. Mentori, kako je rekla, moraju da budu pristupačniji, ali i da podrška bude u obliku povezivanja sa ljudima koji imaju iskustva u sličnom ili istom biznisu.

„Mi smo od Evropske banke za obnovu i razvoj dobili novčanu podršku koja nam je dosta značila i za marketing, strategiju za sve faze razvoja biznisa ali i radionicu“, rekla je ona.

Inmold Grupa (Inmold Group) je porodična kompanija koju vodi druga generacija i koja ima gotovo 40 godina iskustva u proizvodnji alata visokih performansi.

Nevena Nikolić iz Inmold Grupe (Inmold Group) istakla je da je deo ove kompanije od malih nogu, jer je ovo porodičan biznis.

Nakon studija i usavršavanja postala je i zvanično zaposlena u kompaniji, ali, kako je rekla bilo je potrebno da se dokaže da je kompetentna u poslu koji radi.

„Pet godina sam pokušavala da izgradim svoj put. Kada sam došla u kompaniju, ona je u tom trenutku bila razvijena i velika. Ja sam ušla u finansije i morala sam da naučim taj posao. Sa ocem je bilo trnovito na početku. U jednom trenutku sam istupila jednom nogom iz porodične firme i ušla u drugu, samo da bih mogla da dokažem da sam sposobna i za to“, rekla je Nikolić.

U pogledu inovacija, istakla da je da je kompanija morala da razvija proizvode i da bude inovativna kao bi bila konkurentnija na tržištu i da je za to pre dve godine kompanija dobila sredstva od Fonda za inovacionu delatnost, ali i da su dva puta koristili podršku EBRD-a.

Uz tu podršku dobili su ne samo novac za opremu i inovacije, već i podršku u pogledu profesionalizacije. Kao jednu od važnih stvari istakla je i i razvijanje patenata.

Nikolić je istakla i da kompanija učestvuje i u programu dualnog obrazovanja, što je donelo „izvore radne snage i elana“. Svake godine, kako je rekla, 50 ili 60 đaka dolazei u firmu a 15-ak se i zaposle nakon prakse.

Sofi kozmetika je kompanija koja godinama proizvodi kozmetiku od sastojaka prirodnog porekla i efikasnih aktivnih materija.

Osnivačica „Sofi kozmetike“ Draženka Šoć rekla je da je nakon napuštanja posla, bez iskustva ušla u svet biznisa sa kozmetikom.

„U tom trenutku delovalo mi je kao da nema manje kompanije koja nešto ovakvo proizvodi. Delovalo je kao da nema tako malog brenda sa malom proizvodnjom. Videli smo tu negde svoju šansu i ušlio u to. I eto, već 16 godina smo tu“, rekla je ona.

Na pitanje, kada je procenila da je trenutak da promeni kanale prodaje, rekla je da nikada nije ni misli da je „Sofi kozmetiku“ mesto u multibrend radnjama.

„Kada ste novi brend za koji niko nije čuo i kada ste novi ne možete da imate radnju. Bilo je potrebno izgraditi ime i brend i tek onda otvoriti radnju. Bilo je jako naporno i stresno. Ušli smo u četiri kreditna aranžmana ali je sve na kraju ispalo u redu. Čestom smo primenjivali inovativnost, ne samo u načinu na koji poslujemo već i u kanalima prodaje“, rekla je ona.

Inovacije su uveli i u dizajnu, načinu pakovanja proizvoda.

„Uvek je nešto trebalo smisliti i inovirati. Sapuni se proizvode ručno, dok se drugi proizvodi prave uz pomoć mašina“, dodala je Šoć.

Dodala je da se inovacije vide i u tome što radnje „Sofi kozmetike“ nisu samo mesta gde se kupuju proizvodi, već se u njima nudi i doživljaj, probanje proizvoda, priče o njemu i time pruža posebna atmosfera.

Istakla je da je finansijska podrška jako važna, ali da je i treba tražiti, pogotovo kada je u pitanju sektor proizvodnje.

„Osim finansijske znači i svaka vrsta edukacije. Možda čak na edukacijama nam više znače ti kontakti, ideje, iskustva. Dobili smo finansijskog savetnika. Ušli smo u projekat za investiciju za izgradnju nove fabrike. Nekada je bolje kada neko sa strane sagleda vaš biznis, da nekim drugim očima sagleda tu perspektivu“, rekla je ona.

Foto: Nova ekonomija

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
B&F PlusZabava

Zašto su krimiće Agate Kristi preporučivali studentima hemije?

by bifadmin 3. октобар 2025.

Malo koji autor kriminalnih romana može da se pohvali da njegova dela analiziraju i naučnici, kao što je to slučaj sa knjigama Agate Kristi. Razlog je njeno izuzetno poznavanje otrovnih supstanci. Slavna književnica je tako podrobna znanja o hemiji i toksikologiji stekla dok je radila u bolničkoj apoteci.

Da je besmrtna, britanska književnica Agata Kristi bi 15. septembra ove godine proslavila 135. rođendan. Slavna autorka detektivskih romana umrla je 1976. u 86. godini života, ali je besmrtnost dostigla svojim knjigama, čija popularnost ne jenjava. Ona je jedan od najtiražnijih autora svih vremena, a poznavaoci književnog tržišta tvrde da se od njenih romana više prodaju samo Biblija i Šekspirova dela.

Napisala je 80 detektivskih romana i zbirki priča, 19 pozorišnih komada, dva memoarska dela i šest ljubavnih romana pod pseudonimom Meri Vestmakot, ali su najveću popularnost doživeli njeni krimići, naročito likovi Herkula Poaroa i gospođice Marpl. Zbog toga su je još za života nazivali „kraljicom zločina“, „kraljicom misterije“ i „vojvotkinjom smrti“.

Iako je bila pisac takozvane žanrovske literature, Agata Kristi je 1971. godine dobila najveće nacionalno priznanje, orden Britanskog kraljevstva. Malo koji književni autor je doživeo da tako veliki broj njegovih dela bude ekranizovan na filmskom platnu i u televizijskim serijama. Njena drama „Mišolovka“, premijerno je izvedena u Londonu 25. novembra 1952. godine, i od tada je komad koji se najduže neprekidno izvodi u istoriji pozorišta.

Samouka književnica je 2013. godine proglašena za najboljeg pisca detektivskih priča, a njen roman „Ubistvo Rodžera Akrojda“ za najbolji kriminalistički roman svih vremena. Čak je i sam život Agate Kristi, uključujući njen misteriozni nestanak 1926. godine, nadahnuo neke reditelje da o ovoj ženi – koja se dvadesetih godina prošlog veka usudila da piše o ubistvima, što su tada po pravilu radili samo muškarci – naprave igrane i dokumentarne filmove, ili televizijske drame.

Agatine romane čitali su i patolozi

Ipak, ono što je zaista retkost kada je reč o piscima kriminalističkih romana, jeste činjenica da su detektivski zapleti Agate Kristi pobudili i pažnju naučnika. Razlog su otrovi koje su ubice u njenim romanima koristile da usmrte svoje žrtve. Britanska autorka je tokom šezdesetogodišnje spisateljske karijere u svojim krimićima „ubila“ više od 300 ljudi, od kojih je preko 80 umrlo od trovanja, mnogi u velikim mukama.

Šekspir je svoje žrtve trovao „šablonski“, tako što bi popili otrovano vino, a sličnim metodama je pribegavao i Artur Konan Dojl, „otac“ čuvenog detektiva Šerloka Holmsa, iako je kao lekar svakako znao mnogo više o otrovima od Šekspira. Za razliku od njih dvojice, Agata Kristi je tako raznovrsno i precizno trovala svoje književne junake, da su profesori hemije preporučivali njene knjige svojim studentima, a čitali su ih čak i patolozi, tvrdi britanska naučnica Ketrin Harkap.

Harkap je doktorirala hemiju na Univerzitetu u Jorku, da bi potom ovoj nauci podučavala studente na Univerzitetu u Sariju. Istovremeno se bavila popularizacijom nauke, da bi se na kraju okrenula pisanju knjiga o istoriji naučnih otkrića i njihovoj ulozi u popularnoj kulturi. Među delima koje je objavila su i dve knjige koje se podrobno bave otrovima koje je Agata Kristi koristila u svojim kriminalističkim romanima.

Lekovi u opasna vremena

Gde je autorka detektivskih priča stekla znanje o pravljenju otrova i njihovim svojstvima? Njeno poznavanje smrtonosnih supstanci bilo je utemeljeno u iskustvu iz stvarnog života. Agata Kristi je rođena u primorskom gradu Torkiju u Engleskoj, gde se tokom Prvog svetskog rata dobrovoljno prijavila kao medicinska sestra i bila raspoređena u bolničku apoteku.

U to vreme, lekovi se nisu izdavali upakovani u pilule, već su se pravili ručno. Farmaceuti i njihovi pomoćnici su više ličili na hemijske kuvare nego na dozatore. Oni su sami merili, mešali i pakovali sve vrste medicinskih tinktura i krema. Čak su dodavali i ukuse i boje, kako bi gorke ili neprivlačne mešavine učinili prijatnijim.

Greške prilikom spravljanja lekova mogle su biti smrtonosne, a stvari je dodatno komplikovala činjenica da recepti još uvek nisu bili standardizovani. Lekari su bili prilično subjektivni u pogledu lečenja i doziranja, a apotekari su morali da budu jako oprezni. Treba imati u vidu i da neke opasne supstance koje su danas zabranjene, u to vreme su bile široko dostupne, podseća Ketrin Harkap.

Stoga je priprema lekova nosila veliku odgovornost i zahtevala znanje kako da se osigura tačna doza. To je tražilo detaljnu obuku i Agata Kristi je morala da položi niz ispita pre nego što je dobila dozvolu da učestvuje u spravljanju lekova. Počela je da proučava teorijske i praktične aspekte hemije. Veliki deo svoga znanja o hemiji i toksikologiji stekla je i od farmaceuta koji je imao apoteku u gradu, a koji se i sam ponašao kao da je lik iz nekog romana.

Skandal zbog „tihog trovača“

Kristi je u svojoj autobiografiji ovog apotekara opisala kao čudnog i nepredvidivog čoveka, čiji postupci su često bili problematični. Britanska književnica navodi da je njen učitelj jednom prilikom iz džepa izvadio grudvicu otrovnog biljnog ekstrakta kurarea, koji je rasprostranjen u Južnoj Americi i dovodi do smrti izazivajući paralizu i gušenje. Objasnio je da ga nosi sa sobom jer mu to daje osećaj moći.

Ova, prilično uznemirujuća ličnost, vaskrsla je skoro pola veka kasnije kao jedan od likova u Agatinom romanu „Kod belog konja“. Zaplet uključuje zločinačku organizaciju čiji članovi se bave prodajom otrova namenjenih ubistvima, a žrtve se biraju na osnovu „liste za odstrel“. Harkap napominje da je književnica dala toliko detaljan opis simptoma trovanja različitim smrtonosnim supstancama, da je on gotovo identičan kliničkoj slici.

Nažalost, ovaj roman objavljen 1961. godine pratili su skandali, jer se u javnosti spekulisalo da je poslužio kao „priručnik“ jednom od najmonstruoznijih britanskih trovača, Grejemu Jangu da truje članove svoje porodice, školske drugove a kasnije i kolege na poslu. Iako je sam Jang na suđenju izjavio da nije pročitao roman „Kod belog konja“, a tužilaštvo je dokazalo da je izučavao brojna dela iz oblasti toksikologije i vršio praktične eksperimente uz pomoć aparature koju mu je kupio upravo njegov otac, oduševljen tolikim interesovanjem svoga sina za hemiju – i danas ima onih koji tvrde da je glavna inspiracija „tihog trovača“ Janga bila knjiga Agate Kristi.

Hemija zločina

U vreme kada je britanska književnica tek započinjala svoju spisateljsku karijeru i istovremeno radila u bolničkoj apoteci, došlo je do velikih promena u spravljanju lekova. Jedinjenja poput strihinina i arsena su izlazila iz medicinske upotrebe, a stalno je rastao broj recepata za barbiturate.

Koliko se Agata Kristi ozbiljno udubljivala u ovu problematiku, pokazuje i njen prvi roman „Tajanstveni događaj u Stajlsu“, u kojem dvoje ubica udruženo truju bogatašicu Emili Ingltorp kombinujući čak tri jedinjenja, strihinin, bromid u prahu i morfin, čije je međusobno dejstvo garantovalo smrt a prikrivalo tragove trovanja. Nakon objavljivanja svoje prve knjige, mlada autorka je dobila pohvale kojima se najmanje nadala – urednik „Farmaceutskog žurnala“ je napisao prikaz romana, uz komentar da se konačno pojavio pisac koji kada truje svoje junake zaista zna kako se to radi.

Agata Kristi je u narednim detektivskim zapletima koristila mnoge otrove, jedinjenja kao što su beli fosfor, cijanid, ricid, ili toksične biljke poput žutog jasmina, naprstaka i kukute, koje i danas legalno rastu u baštama u Velikoj Britaniji. „Međutim, svako ko razmišlja da kopira metode Agate Kristi, trebalo bi da zna da je danas mnogo teže dobiti takva smrtonosna jedinjenja nego što je to bio slučaj u njeno doba i da su tehnologije za otkrivanje otrova toliko napredovale, da bi trovač teško umakao pravdi“, poručuje Ketrin Harkap.

Jovana Bajić

Biznis & finansije 237, septembar 2025. 

Foto: PixTreats, Pixabay

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

Vučić potvrdio da Rusi predlažu Amerikancima kupovinu njihovog udela u NIS-u

by bifadmin 3. октобар 2025.

U pregovorima o američkim sankcijama protiv NIS-a ruska strana je predložila da jedna američka firma preuzme 11,3% udela u ovom preduzeću, piše SeeNews.

Prošlog meseca akcionarsko društvo Intelligence iz Sankt Peterburga preuzelo je od ruskog energetskog giganta Gazproma 11,3% akcija Naftne industrije Srbije, kako bi se izbegle posledice sankcija. Sada pak Rusi predlažu da neke američke kompanije preuzmu taj udeo.

Ovo je novinarima potvrdio predsednik Srbije Aleksandar Vučić dodavši da je pitanje da li će Amerikanci prihvatiti taj predlog. Naveo je i da postoji predlog o uvozu nafte sa američkog tržišta koja bi se mešala sa naftom nabavljenom iz drugih zemalja, jer bi i to mogao biti način da se zaobiđu sankcije. Ova nafta transportovala bi se u Srbiju preko Janafa, dakle kroz Hrvatsku.

Novi zahtev za odlaganje sankcija?

Ministarstvo finansija SAD izdalo je 30. septembra novu posebnu licencu kojom je odloženo stupanje na snagu sankcija u punom obimu prema kompaniji NIS do 8. oktobra.

Kako je saznao RTS, NIS će najkasnije danas uputiti i novi dopunjeni zahtev američkoj administraciji za još jedno odlaganje pune primene sankcija.

SAD su u januaru ove godine uvele sankcije NIS-u zbog ruskog udela u vlasništu. Do sada su sankcije šest puta odlagane, poslednji put do 1. oktobra.

Foto: Pixabay

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Prvi međunarodni She’s Next Hackathon: Veliko virtuelno finale zakazano za 3. oktobar

by bifadmin 3. октобар 2025.

Visa, globalni lider u digitalnim plaćanjima, zajedno sa svojim partnerom Reinvantage, najavljuje veliko virtuelno finale prvog međunarodnog She’s Next Hackathona, koje će biti održano 3. oktobra. Ovaj događaj, koji će biti otvoren za sve, obuhvatiće prezentacije timova finalista, inspirativne diskusije o ženskom liderstvu, biznis kviz i proglašenje pobednika hakatona.

Ovogodišnji hakaton pokrenut je u okviru globalne inicijative She’s Next Empowered by Visa, sa ciljem da osnaži preduzetnice širom istočne i jugoistočne Evrope, centralne Azije i Kavkaza prilikom suočavanja sa poslovnim izazovima budućnosti. Tokom proteklog meseca, učesnice iz 17 zemalja pohađale su interaktivne vebinare koje su predvodili stručnjaci iz industrije i na kojima su sticale ključne preduzetničke veštine.

Iz ove grupe, 10 timova koje predvode žene prošlo je u fazu hakatona, gde su uz podršku iskusnih mentora razvijale svoje poslovne ideje. Sada ih očekuje veliko finale, na kojem će svoje projekte predstaviti stručnom žiriju.

Pobednice će biti izabrane u tri kategorije, sa ukupnim fondom od 20.000 dolara:

• Glavna nagrada za najbolje poslovno rešenje – 10,000 dolara

• Nagrada za najinovativnije rešenje – 5,000 dolara

• Nagrada za rešenje sa najvećim društvenim uticajem – 5,000 dolara

Veliko finale okupiće i uspešne preduzetnike, vizionare i menadžere kompanije Visa na dinamičnom događaju posvećenom inovacijama koje predvode žene, a zasnovanom na jedinstvenim i izazovnim pitanjima o redefinisanju shvatanja liderstva. Program uključuje:

• Pitch prezentacije timova finalista

• Panel diskusije o ženskom liderstvu i snazi zajednica koje predvode žene: kako redizajnirati radno okruženje da podstiče inkluziju, prevazilazi stare mitove o uspehu i otključa moć saradnje.

• Neformalne razgovore o ključnim izazovima sa kojima se suočavaju preduzetnice, od pristupa finansiranju, očuvanja mentalnog zdravlja i prevencije burnout-a, do balansiranja karijere, porodice i kulturnih očekivanja

• Biznis kviz sa nagradama

• Svečanu dodelu nagrada pobednicama

„She’s Next Hackathon je pravi dokaz kreativne snage žena. Više od 1.750 preduzetnica iz 17 zemalja uključilo se u program kako bi unapredile svoje veštine i stekle znanja neophodna za uspeh u stalno promenljivom okruženju. Sada se 10 najboljih timova priprema da predstavi svoje projekte na Velikom finalu,“ kazala je Kristina Doroš, Viša potpredsednica i regionalna menadžerka za Centralnu i Jugoistočnu Evropu, Centralnu Aziju i Kavkaz u kompaniji Visa. „Radujem se razgovoru o izgradnji radnog okruženja u kojem žene napreduju, zajedno sa drugim međunarodnim liderkama, kao i susretu 3. oktobra kada ćemo proslaviti domišljatost, otpornost i viziju žena u biznisu širom našeg regiona.“

„Reinvantage je ponosan što je domaćin hakatona koji okuplja liderke iz celog regiona. Događaji poput ovog finala pokazuju nam da kada ljudima damo prostor za rast, njihov uticaj prevazilazi granice”, rekao je Endru Vrobel, direktor za reinvenciju u kompaniji Reinvantage.

 

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Novo poglavlje razvoja kompleksa Airport City: Predstavljena nova poslovna kula ,,Tower 1”

by bifadmin 3. октобар 2025.

U okviru kompleksa AFI Airport City Belgrade, predstavljena je nova poslovna kula ,,Tower 1”, prva poslovna zgrada u okviru nove celine Airport City-a, Business Avenue. Predstavljanju su prisustvovali brojni predstavnici medija.

,,Tower 1 je osmišljen kako bi doprineo jačanju poslovne zajednice u prestonici, nudeći moderne, fleksibilne i funkcionalne prostore za kompanije različitih delatnosti. ,,Tower 1“ nije samo klasičan poslovni prostor, ova zgrada postaje mesto gde će timovi rasti, sarađivati, razvijati nove ideje. Dizajnirana je tako da inspiriše, sa prijatnim zajedničkim prostorima, terasama i uređenim spoljnim površinama, koje omogućavaju produktivan rad, ali i neformalna druženja i susrete“, izjavio je CEO kompanije AFI Serbia, gospodin Adir El Al.

Poslovna kula, Tower 1, prva je od tri poslovne zgrade u novoj celini Business Avenue u kompleksu AFI Airport City. Smeštena uz ulicu Omladinskih brigada, kula se prostire na 15 spratova i poseduje dve podzemne etaže sa garažom kapaciteta 339 parking mesta namenjenih zakupcima. Kao i u svim poslovnim objektima koje razvija AFI, zakupcima je omogućeno da spratne površine u potpunosti prilagode sopstvenim poslovnim potrebama, uz visok nivo fleksibilnosti. ,,Tower 1“ raspolaže sa ukupno osam liftova, od kojih dva direktno povezuju garažu sa lobijem zgrade. Posebnu pogodnost predstavljaju i terase koje se nalaze na svakom spratu i koje su na raspolaganju korisnicima objekta, nudeći dodatni prostor za odmor, neformalne sastanke i inspirativno radno okruženje.

,,Verujemo da smo napravili odličan teren za buduće mesto okupljanja i razmenu iskustava, mesto koje će nastaviti da jača poslovnu zajednicu, ali i koje će doprineti razvoju energije inovativnosti koju Airport City Belgrade već dugi niz godina neguje”, konstatovao je gospodin Adir El Al.

Zakupcima će biti dostupni brojni prateći sadržaji koje nudi kompleks Airport City Belgrade, najveći poslovni park u regionu. Pored profesionalnog održavanja zgrade i usluga obezbeđenja 24/7, spoljne površine oplemenjene su pažljivo uređenim zelenilom, cvećem i biljkama, čime se stvara prijatno okruženje. Kontrola parkinga dodatno je unapređena sistemom automatskog očitavanja registarskih tablica, što obezbeđuje visok nivo sigurnosti i jednostavnost korišćenja.

Pored završene prve poslovne kule „Tower 1“, u okviru Business Avenue-a intenzivno napreduje izgradnja i druge dve poslovne kule. U jednoj od njih biće smešten prestižni AC Hotel by Marriott koji će zauzimati prvih šest spratova objekta i raspolagati sa 209 moderno opremljenih soba. Hotel sa sobom donosi i brojne dodatne sadržaje, uključujući konferencijske sale, restoran, bar i multifunkcionalnu salu za različite namene, dok će gostima hotela na raspolaganju biti i fitnes centar. Od sedmog do petnaestog sprata predviđeni su savremeni kancelarijski prostori za izdavanje, čime će Business Avenue dobiti jedinstvenu kombinaciju hotelskog i poslovnog koncepta. Planiran završetak izgradnje treće, mešovite, kule je kraj 2026. godine.

Najveći poslovni kompleks u prestonici, AFI Airport City, nastavlja da se razvija i unapređuje, potvrđujući svoju ulogu centralnog poslovnog čvorišta Beograda i regije. U narednom periodu planirani su novi sadržaji i projekti koji će dodatno osnažiti poziciju kompleksa kao modernog i dinamičnog poslovnog centra.

Investitor i tvorac čitavog projekta, kompanija AFI, već više od dve decenije posluje na našim prostorima i sinonim je za kvalitet i pouzdanost. Deo portfolija ove kompanije je i inovativni poslovni prostor AFI City Zmaj, zatim Business Garden, poslovna oaza u srcu prestonice, kao i jedan od simbola Beograda, impozantni stambeno-poslovni kompleks Skyline Belgrade. Sa više od 300.000 kvadratnih metara u svom portfoliju, AFI se na tržištu pozicionirao kao lider, čije projekte prati stručnost, posvećenost i jasna vizija.

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Kompanija Carlsberg Srbija donirala finansijska sredstva za nabavku medicinske opreme i renoviranje lokalnog doma zdravlja

by bifadmin 3. октобар 2025.

Kompanija Carlsberg Srbija donirala je finansijska sredstva Domu zdravlja „Dr Mladen Stojanović” iz Bačke Palanke, kojim je nabavljena oprema u vidu aparata i instrumenata, kao i izvršeno renoviranje dela prostorija i nameštaja u Zdravstvenoj stanici Čelarevo.

Od medicinskih uređaja za ambulantu u Čelarevu nabavljeni su EKG, defibrilator, inhalator, sterilizator, medicinska vaga za odrasle i digitalna vaga za bebe, merači pritiska, stetoskopi, pulsni oksimetri, otoskop i drugi uređaji i instrumenti, kao i kreveti i stolice za pacijente i lekare i informatička oprema, koji će u mnogome doprineti lakšoj dijagnostici, ali i lečenju građana Čelareva i okoline.

Projekat je realizovan tokom septembra meseca tekuće godine, a tim povodom Jovana Vještica, Menadžerka korporativnih poslova u kompaniji Carlsberg Srbija istakla je značaj saradnje privrednih subjekata i lokalne zajednice za dugoročni uzajamni prosperitet i razvoj: „Carlsberg je deo zajednice u Čelarevu više od dve decenije i sve ovo vreme trudimo se da budemo pouzdan partner kada je u pitanju ulaganje u životni standard lokalnog stanovništva. Zajednički cilj nam je svakako da mladi ljudi ostanu u Čelarevu i Bačkoj Palanci, a to će se ostvariti ukoliko se trudimo da im obezbedimo što bolje uslove za život i rad, među kojima je svakako i zdravstvena zaštita. Zato verujemo da će ova donacija umnogome olakšati život građanima i pomoći medicinskom osoblju u obavljanju svakodnevnog posla.“

Direktorka Doma zdravlja „Dr Mladen Stojanović“ u Bačkoj Palanci, Srđana Krstonošić, izjavila je povodom saradnje sa kompanijom Carlsberg Srbija: „Zahvaljujemo se kompaniji Carlsberg Srbija na doniranim finansijskim sredstvima Domu zdravlja „Dr Mladen Stojanović” Bačka Palanka i što su prepoznali potrebu ulaganja u zdravstvenu zaštitu lokalne zajednice. Celokupna donirana sredstva smo utrošili na Zdravstvenu stanicu Čelarevo pri čemu smo u potpunosti obnovili medicinsku opremu, aparate, instrumente, medicinski nameštaj kao i računarsku opremu a sve u cilju unapređenja kvaliteta pružanja zdravstvene zaštite stanovnika Čelareva.

Carlsberg Srbija je tokom više od dve decenije poslovanja u Srbiji realizovala brojne projekte među kojima je podrška osnovnom obrazovanju, lokalnim sportskim klubovima, kulturno-umetničkom društvu, ali i one iz oblasti zaštite životne sredine. Poslednji među njima koji je realizovan krajem prošle godine odnosio se na veliku akciju sadnje u kojoj su zaposleni kompanije obnovili park u centru Čelareva nakon velikih vremenskih nepogoda u kojima je značajno oštećen.

Kompanija je jedan od najvećih poslodavaca u opštini Bačka Palanka i pored ulaganja u životnu sredinu, veliki deo sredstava ulaže se u proširenje kapaciteta i proizvodnog portfolija.

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Zašto je „S“ jednako važno kao „E“ u ESG diskusijama

by bifadmin 3. октобар 2025.

Ambasadorka Nemačke u Srbiji Nj. E. Anke Konrad svečano će otvoriti konferenciju „Društvena održivost kao strategija: Pretvaranje dužne pažnje u poslovnu prednost“, koja će biti održana 9. oktobra u Beogradu. U uvodnom panelu, govoriće i Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti.

Pitanje koje će biti u centru pažnje na samoj konferenciji jeste da li može kompanija biti istinski održiva ako ignoriše radna prava i ravnopravnost. Iako ekološka pitanja često dominiraju u diskusijama o održivosti, socijalna dimenzija postaje jednako značajna za dugoročni uspeh kompanija. Način na koji se organizacije odnose prema radnim pravima, rodnoj ravnopravnosti i inkluzivnom liderstvu direktno određuje njihovu sposobnost da zadrže talente, privuku kapital i očuvaju reputaciju u globalnim lancima vrednosti. „S“ u ESG okviru nije sporedna tema, već strateški faktor koji stoji rame uz rame ekološkim ciljevima, jer bez stabilnih i pravednih društvenih praksi ni ekološke ambicije ne mogu biti održive.

Na samoj konferenciji biće predstavljeni i praktični aspekti novih evropskih regulativa – poput nemačkog Zakona o dužnoj pažnji u lancu snabdevanja (LkSG), EU Direktive o dužnoj pažnji za održivo poslovanje (CSDDD) i Direktive o ženama u upravnim odborima. Poseban akcenat biće stavljen na pitanja usaglašenosti, odnosno na to kako kompanije u Srbiji mogu da prilagode svoje procese i poslovne prakse zahtevima ovih regulativa. Govornici će diskutovati o rizicima neusklađenosti, ali i o prednostima koje donosi proaktivno usklađivanje, od jačanja poverenja partnera do otvaranja novih poslovnih prilika na evropskom tržištu.

AHK Srbija i Sustineri Partners pozivaju sve zainteresovane kompanije, institucije i stručnu javnost da se prijave za konferenciju „Social Sustainability as Strategy – Turning Due Diligence into Business Advantage“. Prijave se vrše putem sledećeg linka: LINK

3. октобар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Za metalsku i elektroindustriju dolaze teži dani
  • Država subvencioniše i ekskluzivni hotel u Expo zoni
  • Ball Corporation proizvede milion limenki dnevno
  • Najbogatiji investitori postepeno se pomeraju sa Severne Amerike ka Zapadnoj Evropi i Kini
  • Kredium petu godinu zaredom među najboljim partnerima Beograda na vodi

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit