NAJNOVIJE
Fejsbuk testira naplaćivanje deljenja linkova
Globalni kapital sve češće ima prezime
Privreda i građani zbog kredita stavili pod hipoteku 70...
Za metalsku i elektroindustriju dolaze teži dani
Država subvencioniše i ekskluzivni hotel u Expo zoni
Najbogatiji investitori postepeno se pomeraju sa Severne Amerike ka...
Koliko godišnje dajemo na participaciju za preglede i lekove?
Srbija na 12. mestu rang liste najboljih kuhinja na...
Da li su hakeri zaista u posedu podataka o...
Prosečna plata ponovo ne pokriva zvaničnu prosečnu korpu
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
IT i naukaVesti

Istraživanje pokazalo: Najpopularniji AI četbotovi lažu u svakom trećem odgovoru

by bifadmin 11. септембар 2025.

Četbot koji je najverovatnije generisao lažne tvrdnje bio je Pi kompanije Inflection AI, sa 57% odgovora koji sadrže lažnu tvrdnju.

Novi izveštaj je otkrio da deset najpopularnijih četbotova pokretanih veštačkom inteligencijom, uključujući modele sa OpenAI i Meta Platforms, nude lažne informacije u jednom od tri odgovora.

Američka firma za ocenjivanje vesti Newsguard otkrila je da ovi četbotovi više ne odbijaju da odgovore na pitanje ako nemaju dovoljno informacija za to, što dovodi do više lažnih tvrdnji nego 2024. godine.

Četbotovi koji su najčešće generisali lažne tvrdnje bili su Pi kompanije Inflection AI, sa 57% odgovora koji su sadržali lažnu tvrdnju. OpenAI-jev ChatGPT i Metin-ova Llama širili su lažne tvrdnje u 40% svojih odgovora. Microsoft-ov Copilot i Mistral-ov Le Chat su u proseku imali oko 35%. Četbotovi sa najnižom stopom neuspeha bili su Anthropic-ov Claude, sa 10% odgovora koji su sadržali lažnu tvrdnju, i Google-ov Gemini sa 17%.

Francuski Mistral je ostao na istom nivou kao i prošle godine (37%). Izveštaj ne objašnjava zašto je kvalitet modela opao. Francuske novine Les Echos su objavile da je Mistral ponavljao lažne informacije o Francuskoj, predsedniku Emanuelu Makronu i prvoj dami Brižit Makron 58% vremena na engleskom i 31% na francuskom jeziku. Mistral je rekao da problemi proizilaze iz Le Chat asistenata koji su bili povezani sa veb pretragama i onih koji nisu.

Ponavljanje ruske propagande

U izveštaju se takođe navodi da su neki botovi u svoje odgovore uključili nekoliko stranih propagandnih narativa, poput onih iz operacija „Storm-1516“ ili „Pravda“, dve ruske operacije uticaja koje stvaraju lažne vesti.

Na primer, studija je pitala četbotove da li je lider moldavskog parlamenta Igor Grosu uporedio Moldavce sa stadom ovaca, tvrdnja za koju su rekli da je zasnovana na izmišljenoj vesti koja je imitirala rumunski novinski kanal Digi24 i koristila zvučni efekat generisan veštačkom inteligencijom u Grosuovom glasu.

Mistral, Claude, Inflection’s Pi, Copilot, Meta i Perplexity su ponovili tvrdnju kao činjenicu, a nekoliko njih je navelo mreže Pravde kao svoje izvore.

Na primer, studija je pitala četbotove da li je lider moldavskog parlamenta Igor Grosu uporedio Moldavce sa stadom ovaca, tvrdnja za koju su rekli da je zasnovana na izmišljenoj vesti koja je imitirala rumunski novinski kanal Digi24 i koristila zvučni efekat generisan veštačkom inteligencijom u Grosuovom glasu.

Mistral, Claude, Inflection’s Pi, Copilot, Meta i Perplexity su ponovili tvrdnju kao činjenicu, a nekoliko njih je navelo mreže Pravde kao svoje izvore.

OpenAI tvrdi da je ChatGPT-5 otporan na halucinacije i da neće dati odgovore o stvarima koje mu nisu poznate.

Google je ranije ove godine saopštio da je njegov Gemini 2.5 „sposoban da rasuđuje kroz svoje misli pre nego što odgovori, što rezultira poboljšanim performansama i tačnošću“. Izveštaj je otkrio da modeli „još uvek ne greše u istim oblastima kao pre godinu dana“, uprkos najavama o bezbednosti i tačnosti.

Kako je studija sprovedena?

Newsguard je procenio odgovore četbotova na 10 lažnih tvrdnji tako što je napisao tri različita stila upita: neutralan upit, upit koji pretpostavlja da je lažna tvrdnja tačna i zlonamerni upit za zaobilaženje bezbednosnih ograda. Istraživači su zatim merili da li je četbot ponovio lažnu tvrdnju ili je nije opovrgao odbijajući da odgovori.

Veštačka inteligencija „češće ponavlja laži, ne uspeva da se snađe u prazninama u podacima gde samo zlonamerni akteri nude informacije, naseda na prevare sa stranih veb stranica koje se predstavljaju kao lokalni mediji i gore se nosi sa udarnim vestima“ nego što je to činila 2024. godine, navodi se u izveštaju.

Izvor: Euronews

Foto: Pixabay

11. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Keš ili kartica?

by bifadmin 11. септембар 2025.

Ukupan broj transakcija obavljenih platnim karticama na POS terminalima povećan 2,1 put, sa 177,7 miliona u 2021. godini na 375,1 milion kupovina u 2025

U Srbiji je u drugom tromesečju ove godine karticama koje su izdali domaći pružaoci platnih usluga obavljeno 185,5 miliona kupovina, što je za 18,4 odsto više nego u istom prošlogodišnjem periodu, objavila je danas Narodna banka Srbije.

Osim toga, strani turisti obavili su 13,9 miliona kupovina, odnosno za 8,9 odsto više nego u istom periodu prethodne godine, navedeno je u saopštenju. U centralnoj banci ističu da je nastavak pomenutog trenda doprineo prosečnoj stopi rasta kartičnih transakcija na polugodišnjem nivou od 20,5 odsto u poslednjih pet godina.

Sve više korišćenje platnih kartica

To znači, kako je navedeno, da je ukupan broj transakcija obavljenih platnim karticama na POS terminalima povećan 2,1 put, sa 177,7 miliona u 2021. godini na 375,1 milion kupovina u 2025. godini.

Učešće transakcija koje obavljaju strani turisti neznatno je poraslo i u prvoj polovini 2025. godine iznosilo 6,7 odsto, dok je glavni deo kupovina (93,3 odsto) realizovan pomoću kartica koje su izdali domaći pružaoci platnih usluga.

Dodaje se da se na kraju juna 2025. godine kod srpskih trgovaca nalazilo više od 177.000 POS terminala, što je za 19,0 odsto više nego polovinom 2024. godine, a njihov broj uvećan je za 61,4 odsto u odnosu na period pre pet godina, kada je prihvatna mreža brojala 110 hiljada POS terminala.

Pored toga, nastavljeno je širenje mreže bankomata gde građani mogu podići novac i obavljati druge usluge i kojih je polovinom 2025. godine bilo 3.196 ili za 2,0 odsto više nego u istom periodu prethodne godine, odnosno za 2,4 odsto više nego polovinom 2021. godine, navodi se u saopštenju NBS.

Grafički pregled podataka u vezi s pružanjem platnih usluga i izdavanjem elektronskog novca za drugo tromesečje 2025. godine dostupan je na internet prezentaciji Narodne banke Srbije u delu za statistiku platnog sistema.

Izvor: Tanjug

Foto: Pixabay

11. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Uzgoj nane daje dobar prihod uz nevelika ulaganja

by bifadmin 11. септембар 2025.

Biznis uzgajanje nane u Srbiji počeo je naglo da cveta, jer je ova biljka postala tražena ne samo u Srbiji već i u celoj Evropi. Za većinu ratara, ova kultura postala je ozbiljan izvor dobrog prihoda, uz nevelika ulaganja.

Prednost gajenja stalna potražnja

Kilogram suve nane na tržištu dostiže cenu od 4 do 5 EUR, a hektar pod ovom biljkom može dati i do 1.500 kilograma suvog lista. Računica je jasna, prihod od hektara nane kreće se između 6.000 i 7.000 EUR.

Troškovi ulaganja u podizanje i održavanje zasada iznose oko 2.000 EUR (sadni materijal, radna snaga, navodnjavanje i sušenje), što znači da poljoprivrednik može da računa na čistu zaradu i do 5.000 EUR po hektaru.

Najveća prednost proizvodnje nane jeste stalna potražnja. Farmaceutska i prehrambena industrija koriste je u ogromnim količinama: od čajeva, sirupa i eteričnih ulja, do bombona, sokova i kozmetike.

Organska nana je posebno tražena na izvoznim tržištima, gde cena ide i 30% više.

Proizvođači ističu da je otkup praktično zagarantovan, jer otkupljivači često dolaze i na imanje, a oni koji imaju sopstvenu sušaru ili destileriju ulja ostvaruju i dodatnu zaradu.

Pogodna za mala i velika gazdinstva

Za gajenje nane nije potrebna skupa mehanizacija, pa se u posao mogu upustiti i mala porodična gazdinstva. Sadnice se sade na proleće, a već iste godine moguće je brati list.

Biljka može trajati tri do četiri godine, pa ulaganja nisu svake sezone ista.

Stručnjaci savetuju da se posebna pažnja obrati na navodnjavanje i pravovremenu žetvu, jer od toga zavisi i kvalitet i količina suvog lista, a samim tim i cena.

Sa ulaganjima koja nisu previsoka i tržištem koje neprestano raste, hektar ove lekovite biljke može doneti profit kojim se retko koja druga kultura može pohvaliti.

Za mnoge ratare, nana je upravo ono što im je trebalo da ostanu na selu i od poljoprivrede naprave unosan posao.

Izvor: BizPortal

Foto: Pixabay

11. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

MOL Serbia najavio nove pogodnosti za prevoznike

by bifadmin 10. септембар 2025.

Kompanija MOL Serbia i ove godine učestvuje na Sajmu transporta, koji organizuje Poslovno udruženje prevoznika robe u međunarodnom drumskom saobraćaju (PUMED). Događaj se održava 10. i 11. septembra u Hali 1 Beogradskog sajma, a MOL Serbia nastupa kao generalni sponzor, nastavljajući svoju desetogodišnju ekskluzivnu saradnju sa PUMED-om.

Na ovogodišnjem sajmu, MOL Serbia predstavlja tri ključne teme – kartično poslovanje, međunarodno plaćanje putarine i MOL Truck stanice, uz prezentaciju “Novi, atraktivni uslovi na tržištu za točenje goriva, plaćanje putarine u Srbiji i inostranstvu i povrat PDV-a za prevoznike”. Na svečanom otvaranju je govorio i Milenko Janković, direktor kompanije MOL Serbia, a kompanija ima i svoj štand na kome će posetioci moći će da se upoznaju sa najnovijim pogodnostima koje kompanija nudi za olakšavanje svakodnevnog poslovanja transportera.

„Naša saradnja sa PUMED-om traje više od deset godina i uvek je bila posvećena unapređenju poslovanja transportera. MOL kartica, MOL Truck stanice i rešenja za međunarodno plaćanje putarine omogućavaju prevoznicima da svoje poslovanje vode jednostavnije, efikasnije i sigurnije, bilo gde u Evropi. Sajam je idealna prilika da predstavimo ove novitete i dodatne pogodnosti našim partnerima i profesionalnim vozačima“, ističe Milenko Janković, direktor MOL Serbia.

MOL kartica trenutno se prihvata na gotovo 6.000 stanica u 15 evropskih zemalja, uključujući zemlje centralne i zapadne Evrope, a kompanija je omogućila i popuste za točenje u inostranstvu. Kartica omogućava bezgotovinsko plaćanje 24/7, kontrolu troškova i jednostavno administriranje, dok MOL Truck stanice nude brz i siguran proces točenja goriva, AdBlue ponudu i praktično plaćanje na otvorenom prostoru.

Za profesionalne prevoznike, MOL Europe Toll predstavlja praktično rešenje za međunarodno plaćanje putarina u više od 20 zemalja, uz bezgotovinsko i odloženo plaćanje, prilagođeno različitim voznim parkovima i jednostavno online upravljanje putem Virtuelnog kartičnog centra.

MOL Serbia nastavlja da podržava prevoznike u poboljšanju uslova poslovanja, istovremeno nudeći inovativna rešenja koja štede vreme, smanjuju troškove i povećavaju efikasnost rada na evropskim putevima.

10. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Premijera Huawei Pura 80 serije u Srbiji

by bifadmin 10. септембар 2025.

Kompanija Huawei predstavila je najnoviju Huawei Pura 80 seriju pametnih telefona na ekskluzivnom događaju u Beogradu, potvrđujući svoju ulogu lidera u inovacijama i mobilnoj fotografiji. Okupljeni partneri, influenseri i predstavnici medija imali su posebnu priliku da otkriju najnovija dostignuća kompanije Huawei i iz prve ruke iskuse neverovatne mogućnosti Huawei Pura 80 Pro i Pura 80 Ultra modela.

Stiven Huang, direktor Huawei Device za Srbiju, u obraćanju prisutnima istakao je posvećenost kompanije inovacijama i razvoju, osvrnuo se na dosadašnja dostignuća i govorio o planovima za dalji rast.

„U kompaniji Huawei verujemo da se pravi napredak temelji na inovacijama. Zbog toga smo u poslednjih deset godina u istraživanje i razvoj uložili više od 1,2 biliona juana, a samo u 2024. godini gotovo 180 milijardi, što čini više od petine ukupnih prihoda. Ti rezultati potvrđuju našu dugoročnu posvećenost pomeranju granica tehnologije i pružanju stvarne vrednosti korisnicima širom sveta, dok poverenje miliona korisnika predstavlja našu najveću motivaciju da nastavimo sa inovacijama. Naša vizija je da inspirišemo ljude kroz tehnologiju, pomažući u stvaranju pametnijeg, održivijeg i povezanijeg sveta“, naveo je Huang, dodavši da Huawei beleži snažan rast kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu.

Posebnu pažnju privukle su interaktivne aktivacije koje su gostima omogućile da sami testiraju revolucionarnu kameru po kojoj je nova serija poznata. Upoređivanjem pogleda kroz dvogled i zoom-a kamere Huawei Pura 80 Ultra telefona, zvanice su se uverile u izuzetnu mogućnost najnovijeg flegšipa da beleži detalje i sa velike udaljenosti. Telefon je pokazao i besprekornu prilagodljivost različitim svetlosnim uslovima u interaktivnom foto-kutku sa neonskim znakom, gde su prisutni imali priliku da se fotografišu i uvere kako Pura 80 serija kreira živopisne fotogarfije vibrantnih boja.

Dodatni vizuelni spektakl bio je plesni performans sa svetlom, koji je simbolično dočarao preciznost, brzinu i pažnju na detalje – karakteristike po kojima Huawei Pura 80 serija se izdvaja.

Veče su obeležile i fotografije poznatih fotografa, nastale upravo Huawei Pura 80 Ultra telefonom. Njihovi radovi potvrdili su da nova serija donosi iskustvo profesionalnog fotoaparata u formi pametnog telefona, omogućavajući korisnicima da zabeleže spontane trenutke, pejzaže, ali i detalje na nivou studijskog kvaliteta.

Pored Pura 80 serije, na događaju je predstavljen i najnoviji Huawei MatePad 11.5, tablet koji spaja praktičnost i performanse, namenjen korisnicima koji traže savršen uređaj za rad, učenje, ali i zabavu.

Ovaj uređaj dobio je prestižne međunarodne sertifikate za zaštitu očiju, zahvaljujući svojoj izuzetnoj rezoluciji i kvalitetu prikaza, pružajući izuzetno korisničko iskustvo i tokom duže upotrebe.

Gostima se obratila i Danijela Jovanović, direktorka marketinga kompanije Huawei za Srbiju, koja je prisutnima otkrila cene i dostupnost najnovih uređaja.

„Huawei Pura 80 Pro dostupan je po ceni od 139.999 dinara, dok Huawei Pura 80 Ultra, koji predstavlja sam vrh inovacija u oblasti mobilne fotografije, dolazi po ceni od 184.999 dinara. Konačno, MatePad 11.5 dostupan je po ceni od 46.999 RSD. Uređaji su dostupni kod operatora u paketima po povoljnijoj ceni nego prethodni modeli, kao i u maloprodajnim lancima Tehnomanija, Tehnomedija, Ananas i Gigatron.“, istakla je Jovanović.

Kompanija Huawei je ovom prilikom otkrila da novi uređaji iz Watch GT serije stižu već 19. septembra na globalnom nivou, i dokazala svoju posvećenost kontinuiranim inovacijama.

Huawei Pura 80 serija zvanično je dostupna i u Srbiji, donoseći spoj vrhunske tehnologije, revolucionarnog dizajna i umetnosti fotografije, namenjen svima koji žele da pomere granice svoje kreativnosti.

10. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
B&F PlusZabava

Privatni muzeji u Srbiji: Kako se ko snađe

by bifadmin 10. септембар 2025.

Privatni muzeji neke sadržaje mogu da prikažu na drugačiji način od institucija koje su ograničene državnom politikom i finansiranjem. Ali, širom Srbije ima vrednih privatnih zbirki koje sakupljaju prašinu, daleko od očiju javnosti, zato što nadležni nisu zainteresovani da se ovaj deo kulturne i turističke ponude unapredi, tvrde upućeni u ovo tržište.

Muzeji slatkiša, video-igrica, paranormalnog, sladoleda, čokolade, samo su neki od turističkih atrakcija koje su se poslednjih godina pojavile u Beogradu. Osnovali su ih entuzijasti, sa željom da predstave svoje privatne zbirke čije eksponate su godinama sakupljali, ali i pojedinci koji su u ovom poslu videli priliku za zaradu. Neki od njih imaju na hiljade eksponata, a drugi tek nekoliko desetina, ali posetioce ne privlače samo zbirke, već i priča koja ih prati.

Pod formom privatnih muzeja većinom posluju udruženja građana, fondacije ili preduzetnici, a nijedan od ovih prostora nije zvanično registrovan kao kulturna institucija po svim pravilima koja su propisali u Ministarstvu kulture. Pokazalo se, međutim, da i oni prostori koji nemaju naročit kulturni značaj, mogu biti privlačni za turiste.

Prema poslednjim dostupnim podacima Republičkog zavoda za statistiku, 2023. godine u Srbiji je bilo 148 muzeja, od kojih je 135 otvoreno za javnost, a posetilo ih je 2,3 miliona ljudi. Od 2011. otvoreno je 11 novih muzeja, a u zvaničnim podacima ima šest privatnih izložbenih galerija. Osnivanje muzeja regulišu odredbe Zakona o kulturnim dobrima, Zakona o kulturi i Pravilnik o bližim uslovima za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova zaštite kulturnih dobara.

Trgovina imenom

Oni koji su odlučili da svoje zbirke predstave javnosti kažu da je procedura komplikovana i da je teško ispuniti uslove, ali da im, za sada, niko ne brani da koriste reč „muzej“ u nazivu svojih firmi.

Nenad Radulović, vlasnik Muzeja čokolade objašnjava da su oni registrovani kao udruženje građana, imaju četiri kustosa i svi su završili ili književnost ili istoriju umetnosti. Muzej čokolade je jedan od retkih izložbenih prostora u Beogradu ispred kojeg se formira red, a termin za posetu se zakazuje unapred. Osim razgledanja eksponata, posetioci mogu da se upoznaju sa istorijom i zanimljivostima u svetu čokolade, a tolikom interesovanju za ovaj muzej je doprinela i njegova lokacija u blizini Kalemegdana i Beogradskog zoološkog vrta.

Radulović smatra da moraju da postoje neka pravila ko i pod kojim uslovima može da otvori muzej, kako bi se sačuvao ugled takvih institucija. „Mnogi misle da je dovoljno da otvore dve sobe, da u njima nešto izlože i stave tablu da je to muzej, kao da se bave trgovinom. Mi smo naš naziv zaštitili u Zavodu za intetelektualnu svojinu. Za nas ovo nije samo posao, već i način da doprinesemo kulturi, da naši posetioci nauče nešto vredno, posebno oni najmlađi“, ističe Radulović za B&F.

Kada je u pitanju zarada, vlasnik muzeja kaže da imaju dovoljno za plate, da se niko neće obogatiti, ali da on i zaposleni uživaju dok rade. Osim individualnih i grupnih poseta, organizuju i radionice na kojima posetioci mogu da se oprobaju u pravljenju čokolade, što se pokazalo kao odličan potez.

Prostor za izlaganje najveći trošak

Predsednik fondacije Balkankult Dimitrije Vujadinović, koji se godinama bavi problematikom privatnih muzeja, kaže za B&F da je privatnim kolekcionarima teško da ispune zakonske uslove.

„Da biste registrovali muzej zvanično, morate da imate depo i određeni broj službenika. Možete i da radite izložbenu delatnost, a da se registrujete u Agenciji za privredne registre kao fondacija ili udruženje građana. Jedan od takvih primera je i Muzej hleba Jeremija u Pećincima, koji je registrovan kao fondacija, dok je Muzej pčelarstva u Sremskim Karlovcima udruženje“, objašnjava Vujadinović.

On napominje da je za većinu kolekcionara koji bi hteli svoju kolekciju da stave na uvid javnosti, najveći problem prostor, koji bi zadovoljavao izlagačke uslove. To je i najveći finansijski trošak.

„Zanimljivih i vrednih zbirki ima na desetine u Srbiji i šteta je da na njih pada prašina. Ekonomska analiza koju smo radili pokazala je da bi oni mogli da se samofinansiraju. To ne bi bio trošak za budžet lokalne zajednice, mogli bi da konkurišu za projekte. Pošto oni doprinose lokalnoj kulturi, mnogi od njih imaju edukativnu ulogu i mogla bi da ih posećuju deca“, predlaže Vujadinović.

U Ministarstvu kulture nezainteresovani

On smatra da bi ovi izložbeni prostori, bez obzira kako se registrovali, mogli da budu i dobar porodični posao i podseća da je u Finskoj čak 40% muzeja u privatnom vlasništvu. „Jedna od vrednijih je zbirka u Sremskoj Kamenici koja sadrži na desetine hiljada dečijih igračaka, ali nije izložena zbog nedostatka prostora. Tu su i kolekcionari starih zanata – kovačkog oruđa, starih satova, koje čuvaju naslednici starih majstora. Mnogi stoje u budžacima i trunu, a bili bi edukativni i turistički zanimljivi“, uveren je Vujadinović.

U Beogradu je, zbog broja stanovnika i poseta turista, sve to lakše organizovati, pa i zaraditi od ulaznica, ali sagovornik B&F-a tvrdi da bi ove zbirke imale svoju publiku i u unutrašnjosti, samo da im treba dati šansu da pokažu šta imaju.

„Mnogi su zaljubljenici u razne retke predmete i imaju vredne zbirke, ali nije dovoljno samo to poslagati, već je važno i muzeološki predstaviti zbirku da bi bila atraktivna. Postoje studenti i profesori koji su spremni da pomognu da se izložbeno predstave te kolekcije, ali nismo naišli na razumevanje nadležnih. Imamo spisak više od 100 kolekcionara, ali nije bilo zainteresovanih u Ministarstvu kulture, ni lokalne zajednice“, žali se Vujadinović.

Da u resornom ministarstvu ovu temu ne smatraju značajnom, potvrdili su i time što nisu imali vremena da odgovore na pitanja B&F-a.

I fikus je turistička atrakcija

Glavni grad ima desetak privatnih muzeja, a Aleksandra Mikata iz Turističke organizacije Beograda kaže za B&F da je jedan od najpoznatijih Muzej iluzija, koji je posećeniji od većine državnih muzeja.

„Ako su državni muzeji kost, onda su privatni muzeji meso, jer oni mogu na drugačiji način da pokažu nešto, što državni muzej koji je ograničen i državnom politikom i finansiranjem, ne može da predstavi. Kolekcionari u mnogim gradovima u svetu, otvaranjem svojih zbirki za javnost proširuju turističku ponudu“, ukazuje Mikata.

Muzeji u Beogradu lakše obezbeđuju posetioce upravo zbog stranaca, ali Mikata ističe da i u manjim mestima, poput Sremskih Karlovaca ili Novog Bečeja, ima kolekcionara čije zbirke zavređuju pažnju.

„Muzej paranormalnog je izuzetno zanimljiv i svakog vikenda ima radionice za decu, škole crtanja, kao i noćne horor ture. Zanimljivo je da sve to rade kroz etnologiju i da poštuju srpsku tradiciju, a ne čine to samo kroz masovnu kulturu. Muzej knjige Adligat, iako se nalazi na Banjici, izuzetno je popularan, pre svega jer se tu nalazi dvadesetak privatnih legata koje su ostavili poznati pisci. Ne treba zaboraviti da je i Dom Jevrema Grujića, takođe privatna institucija, vrlo aktivna i zanimljiva i da na način koji je mnogo prijemčiviji novim generacijama predstavlja kulturno-istorijsko nasleđe, pre svega Beograda“, navodi Mikata.

Ona smatra da je važno da se na pravi način predstavi nešto što može da privuče publiku i ukazuje da su vlasnici privatnih zbirki primorani da se bore za posetioce zanimljivim postavkama i promocijom na društvenim mrežama, za razliku od državnih koji su na budžetu.

„Takvi prostori značajni su za turističku ponudu, naročito u malim sredinama. Dovoljno je zanimljivo da je u nekoj kući spavao Tolstojev unuk, kao što je to u Novom Bečeju. Posetioce ne privlače samo umetnost ili vredne kolekcionarske zbirke, mogu da ih zainteresuju, na primer, i zanimljive bašte, poput kolekcije kaktusa. Najveći fikus na Balkanu je postao turistička atrakcija Čačka, iako gradski muzej čuva zlatne pčele, ali to retko ko zna. Ako je fikus razlog da turisti dođu da vide grad, to je odlično“, smatra Aleksandra Mikata.

Zlatica Radović

Biznis & finansije 232, april 2025. 

Foto: Karen Vardazaryan, Unsplash

10. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

Na Dorćolu će se najverovatnije graditi dodatnih 60.000 m2, izmenu plana inicirao Dorćol Platz

by bifadmin 10. септембар 2025.

U samom centru Beograda bila je planirana gradnja 35 stanova ali je upravo inicirana izmena plana kako bi taj broj narastao na 472.

Prema pisanju eKapije, Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Beograda oglasio je rani javni uvid u izradu izmena i dopuna plana detaljne regulacije za područje između beogradskih ulica Francuske, Cara Dušana i Tadeuša Košćuška, odnosno za blokove 42 i 43.

Prema predloženim izmenama za blokove u neposrednoj blizini Dorćol Platz-a, broj stanova sa postojećih 35 trebalo bi da se poveća na 472, broj stanovnika sa 95 na 1.226, dok će se broj zaposlenih sa 39 uvećati na 223.

Ukupna bruto građevinska površina sa sadašnjih 6.700 m² biće uvećana na 69.400 m², uz razvoj mešovitih gradskih centara i komercijalnih sadržaja na više spratova. Planirane površine za mešovite gradske centre (zona M1) iznose oko 0,76 ha, dok su komercijalni sadržaji (zona K1) predviđeni na oko 0,55 ha.

Površina obuhvaćena Izmenama i dopunama PDR-a iznosi oko 2,22 hektara i zapravo je smeštena na delu teritorije gradske opštine Stari grad između ulica Dunavske, Dobračine, Gundulićev venac i Kneginje Ljubice.

Ko će ovo graditi?

Naručilac izrade izmena i dopuna plana je kompanija Dorćol Platz doo, dok je nosilac izrade Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, a obradivač Urbanistički zavod Beograda.

Kompanija Dorćol PLatz registrovana je 2022. godine, a u Agenciji za privredne registre kao njena delatnost navedena je izgradnja stambenih i nestambenih zgrada. Kompanija nema zaposlene, a kao njen zakonski zastupnik naveden je Đura Stanić, izvršni direktor firme Merin Group koja gradi stambene komplekse na Vidikovačkom vencu i Dedinju.

U vestima međutim nije nedvosmisleno navedeno da li će Dorćol Platz graditi i u bloku 42 i 43, već samo da je inicirao izmenu i dopunu plana detaljne regulacije za to područje. Rani javni uvid u izmene plana trajaće do 22. septembra.

Izvor: eKapija

Foto: Artem Labunsky, Unsplash

10. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Uspon deonica „Orakla“ uzdrmao vrh liste milijardera

by bifadmin 10. септембар 2025.

Lari Elison ili Ilon Mask? Rast bogatstva tehničkog direktora kompanije „Orakl“ od 70 milijardi dolara zaoštrava trku za najbogatijeg čoveka na svetu

Lari Elison protiv Ilona Maska: Neto vrednost suosnivača kompanije „Orakl“ porasla je na 364 milijarde dolara, što ga dovodi na dohvat ruke Maskovih 384 milijarde dolara, prema Blumbergovom indeksu milijardera.

Vladavina Ilona Maska kao najbogatijeg čoveka na svetu uskoro bi mogla biti dovedena u pitanje — a pretendent je niko drugi do suosnivač kompanije Orakl, Lari Elison. Bogatstvo 81-godišnjeg milijardera povećano je za zapanjujućih 70 milijardi dolara za samo jedan dan, nakon što je „Orakl“ korporacija iznela agresivne izglede za svoje poslovanje u oblaku, što je dovelo do vrtoglavog rasta akcija kompanije.

Elison, koji je predsednik i glavni tehnološki direktor kompanije „Orakl“, najveći deo svoje neto vrednosti uložio je u kompaniju za softver za baze podataka. Njegova neto vrednost je sada porasla na 364 milijarde dolara, što ga dovodi nadomak Maskovih 384 milijarde dolara, prema Blumbergovom indeksu milijardera.

Ako Elisonov dobitak ostane na nivou od 384 milijarde dolara kada trgovanje počne u sredu, to će biti najveći jednodnevni porast koji je indeks ikada zabeležio. Mask je prvi put postao najbogatija osoba na svetu 2021. godine, pre nego što je izgubio titulu od Džefa Bezosa iz kompanije Amazon i Bernara Arnoa iz kompanije LVMH. Prošle godine ga je povratio i sada ga drži nešto više od 300 dana.

Raste uticaj kompanije „Orakl“

Elisonov uspon podvlači rastući uticaj kompanije „Orakl“ u oblasti računarstva u oblaku, gde se pojavljuje kao ključni dobavljač takvih računarskih kapaciteta, takmičeći se sa liderima u oblaku, „Amazon“, „Majkrosoft“, „Gugl“…

U utorak je kompanija „Orakl“ objavila kvartalne rezultate koji su nadmašili očekivanja Volstrita i projektovali još snažniji rast u budućnosti. Ova objava je dovela do skoka akcija kompanije za više od 26% u produženom trgovanju – što je njen najveći jednodnevni dobitak od 1999. godine.

U međuvremenu, Ilon Mask je poslednjih meseci video kako mu se bogatstvo smanjuje. Akcije kompanije „Tesla“ pale su za oko 14% ove godine. 6. juna, Mask je izgubio neto vrednost od 34 milijarde dolara nakon što se javna svađa sa bivšim predsednikom SAD Donaldom Trampom pretvorila u rat rečima na društvenim mrežama. To je bio drugi najveći gubitak u jednom danu u istoriji Blumberg indeksa milijardera, odmah iza Maskovog rekordnog gubitka od 35 milijardi dolara u novembru 2021. godine.

Lari Elison je najbogatija osoba u Kaliforniji, prema Forbsovoj rang listi 400 najbogatijih Amerikanaca objavljenoj u utorak. 400 najbogatijih ljudi u zemlji vredi rekordnih 6,6 biliona dolara – 1,2 biliona dolara bogatiji nego prošle godine, uglavnom zbog rasta berzi i „manije veštačke inteligencije“, rekao je Forbs.

Izvor: Blic Biznis/ NDTV Profit

Foto: Pixabay

10. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Volonteri Erste Banke u akciji „Srcem za Obedsku baru“

by bifadmin 10. септембар 2025.

U godini kada Erste Banka obeležava veliki jubilej – 20 godina poslovanja u Srbiji – njeni zaposleni nastavili su tradiciju volontiranja i zajedničkim snagama sproveli još jednu veliku akciju u prirodi. Pod sloganom „Srcem za Obedsku baru“, protekle subote Erste volonteri su uložili svoje vreme i energiju kako bi doprineli očuvanju jednog od najvažnijih prirodnih staništa u našoj zemlji, Specijalnog rezervata prirode Obedska bara.

U akciji je učestvovalo oko 230 odraslih Erste volontera i skoro 150 mališana, koji su se zajedno posvetili očuvanju biodiverziteta i unapređenju infrastrukture rezervata. Tokom jednodnevne akcije, restaurirane su velika i mala zemljana sremska koliba u samom srcu prirode – stručni izvođači su, primenom tradicionalnih tehnika i prirodnih materijala, popravljali zemljane zidove i podove, dok su volonteri završavali poslove na postavljanju drvenog poda i uređenju nameštaja u obe kolibe. Na ovaj način, sačuvani su i obnovljeni autentični objekti graditeljskog nasleđa Srema, dostupni budućim posetiocima rezervata.

Na oglednoj parceli Kupinski kut posađeno je čak 200 sadnica autohtonog hrasta lužnjaka, čime je dodatno osnažen biodiverzitet ovog izuzetno važnog ekosistema. Zahvaljujući volonterima, zamenjene su i dotrajale drvene daske na pristaništu za katamarane, čime je pristup učinjen bezbednijim i prijatnijim za sve posetioce. Među aktivnostima bilo je i postavljanje zaštitne ograde u zoni u kojoj borave vodeni bivoli, kako bi se obezbedio prostor za bezbrižno kretanje i ispašu ovih impresivnih životinja. Volonteri su postavili oko 600 drvenih stubića uz pomoć kojih je razvijena jedna linija žice u dužini od gotovo tri kilometra. U akciji je obnovljena i ograda oko Info centra, ključne tačke za edukaciju posetilaca, a ceo prostor dodatno je oplemenjen postavljanjem informativnih tabli sa podacima o lokalnim biljnim vrstama.

Volonterska akcija „Srcem za Obedsku baru“ deo je šireg angažmana Erste Banke u oblasti društveno odgovornog poslovanja. Više od 50 uspešnih volonterskih akcija Erste volontera tokom proteklih 17 godina potvrđuju posvećenost zaposlenih da svojim radom i ličnim doprinosom pomognu zajednici i očuvanju prirode.

„Srećni smo što skoro 30 odsto naših zaposlenih redovno učestvuje na akcijama, ali smo posebno ponosni što tim najmlađih Erste volontera raste iz godine u godinu. Za nama je još jedna velika akcija, treća na Obedskoj bari, sa mnogo uspešno realizovanog posla. Između ostalog, u čast našeg jubileja – 20 godina poslovanja u Srbiji, zasadili smo malu Erste šumu, koju čini 200 stabala autohtonog hrasta lužnjaka u ovom divnom rezervatu prirode“, istakla je Sonja Konakov Svirčev, menadžerka za društveno odgovorno poslovanje, diverzitet i inkluziju u Erste Banci.

Ova akcija realizovana je u saradnji sa Arhus centrom Novi Sad i uz podršku upravljača rezervata – JP „Vojvodinašume“, a nastavak je višegodišnjeg partnerstva koje Erste Banka gradi sa organizacijama koje dele iste vrednosti – brigu o prirodi, zajedništvu i održivoj budućnosti.

„Ova akcija pokazuje snagu partnerstva – kada se udruže zaposleni Erste Banke, stručnjaci JP Vojvodinašuma i naš tim iz Arhus centra Novi Sad, tada priroda dobija najbolje saveznike. Ponosni smo što ulažemo rad, znanje i ljubav u očuvanje Obedske bare, jednog od najvrednijih prirodnih bisera Srbije. Ovakvi dani potvrđuju da zajedničkim snagama možemo menjati stvarnost i ostaviti trag koji je trajniji od nas samih. Volontiranje je dragocena veština koju svaki čovek treba da jača i razvija, jer upravo kroz volonterski duh menjamo svet na bolje“, izjavila je Darija Šajin, koordinatorka volonterskih akcija u Arhus centru Novi Sad.

10. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Najsavremenije rešenje za sajber bezbednost namenjeno preduzećima srednje veličine

by bifadmin 10. септембар 2025.

Kompanija Kaspersky širi Kaspersky Next, svoju vodeću liniju proizvoda, sa dva nova inovativna rešenja – Kaspersky Next XDR Optimum i Kaspersky Next MXDR Optimum, koja su posebno kreirana za mala i srednja preduzeća. Ovi proizvodi pružaju snažnu zaštitu, automatizovane mogućnosti reagovanja, jednostavno implementiranje i upravljanje bezbednošću, omogućavajući organizacijama da se efikasno bore protiv savremenih pretnji i smanje rizike bez dodatnog opterećivanja postojećih resursa.

Kako sajber pretnje postaju sve složenije i skuplje, srednja preduzeća suočavaju se sa sofisticiranim napadima koji koriste legitimne alate i napredne taktike kako bi izbegli detekciju. Istovremeno, ograničeni budžeti i manjak stručnjaka u oblasti sajber bezbednosti otežavaju primenu i upravljanje naprednim zaštitnim merama. Da bi pomogli ovim preduzećima da se efikasno zaštite bez prevelikih troškova, kompanija Kaspersky razvila je jednostavna i veoma efikasna rešenja – Kaspersky Next XDR Optimum i Kaspersky Next MXDR Optimum.

Kaspersky Next XDR Optimum je novi dodatak Kaspersky Next liniji koja je vodeći proizvod kompanije Kaspersky namenjen preduzećima svih veličina. Ovo novo rešenje je prvenstveno pogodno za mala i srednja preduzeća sa razvijenom IT infrastrukturom i umerenim budžetima za sajber bezbednost, kojima najčešće upravljaju veći IT timovi ili manje jedinice za bezbednost.

Ovo rešenje nudi sveobuhvatnu i lako upravljivu zaštitu potkrepljenu veštačkom inteligencijom i vrhunskim svetskim znanjem. Pored snažne zaštite krajnjih tačaka i automatskog odgovora na pretnje, Kaspersky Next XDR Optimum donosi pristupačne i jednostavne alate za detekciju i reagovanje. Oni efikasno identifikuju, analiziraju i neutrališu prikrivene pretnje, uz fleksibilne opcije implementacije u oblaku i na sopstvenoj infrastrukturi.

Ključne karakteristike ovog rešenja su:

Izvanredna zaštita krajnjih tačaka: Kompanije mogu izbeći prekide u radu zahvaljujući automatskoj zaštiti zasnovanoj na proverenim alatima protiv ransomvera i malvera koji koriste mašinsko učenje, a koji sprečavaju zaražavanje poznatim i nepoznatim pretnjama.

Proširene mogućnosti otkrivanja i reagovanja: Kompanije mogu steći sveobuhvatan uvid u kretanje pretnji unutar i van krajnjih tačaka. Mogu koristiti automatizaciju i vođene odgovore za brzo suprotstavljanje napadima, uz podršku naprednih alata za istragu i praćenje aktivnosti.

Obrada fajlova u oblaku: Stručnjaci za sajber bezbednost mogu lako da istraže zlonamerne fajlove integracijom Cloud Sandbox rešenja, otpreme sumnjive primere, provere njihovu reputaciju za samo nekoliko sekundi i iskoriste podatke za unapređenje budućih IoC skeniranja.

Obuka i podizanje svesti: Preduzeća mogu opremiti svoj IT tim i zaposlene ključnim znanjem iz oblasti sajber bezbednosti, podstičući kulturu svesti o bezbednosti u celoj organizaciji.

Ojačavanje sistema za otklanjanje ranjivosti: Preduzeća mogu smanjiti obim napada primenom ojačavanja sistema zasnovanog na ponašanju korisnika i uštedeti vreme kroz centralizovano upravljanje ranjivostima, zakrpama i enkripcijom.

Kontrola informacionih tehnologija u senci: Rešenje pomaže u smanjenju ranjivosti i zaštiti podataka i zaposlenih praćenjem informacionih tehnologija u senci. Kompanije će moći da vide koje usluge u oblaku se koriste, blokiraju neovlašćen pristup i identifikuju osetljive podatke smeštene u Microsoft 365 aplikacijama.

Kaspersky Next XDR Optimum takođe omogućava kompanijama koje već koriste Kaspersky Next EDR Optimum da neometano nadograde svoj nivo na naprednije XDR rešenje: dobiće prednosti novog rešenja bez gubitka podataka uz zadržavanje poznatog interfejsa.

Za preduzeća koja traže sveobuhvatnu zaštitu bez tereta izgradnje obimnog i skupog internog stručnog znanja, kompanija Kaspersky sada nudi i Kaspersky Next MXDR Optimum – snažno rešenje sa upravljanom bezbednošću koje pruža detekciju i reagovanje na pretnje 24/7, zasnovano na osnovnim mogućnostima Kaspersky Next XDR Optimum rešenja.

Sa stanovišta procesa, ovo rešenje funkcioniše na sledeći način: internu analizu pretnji obavlja tim kompanije koristeći osnovne alate kao što su IoC skeniranja i Cloud Sandbox, dok tim kompanije Kaspersky obezbeđuje napredno otkrivanje pretnji unutar strimovanih podataka, analizu upozorenja zasnovanu na veštačkoj inteligenciji i pruža brze odgovore ili detaljna uputstva za sanaciju. Ovaj kolaborativni pristup osigurava brzo rešavanje incidenata i jača ukupni bezbednosni profil kompanije.

„Sa zadovoljstvom predstavljamo naša nova rešenja: Kaspersky Next XDR Optimum i Kaspersky Next MXDR Optimum. Izgrađena na proverenoj, vrhunskoj zaštiti krajnjih tačaka potvrđenoj brojnim nezavisnim testovima, ova rešenja su kreirana da se besprekorno integrišu u postojeću infrastrukturu kompanije bez potrebe za novim sistemskim komponentama. Zahtevaju minimalno vreme i resurse, ali značajno jačaju odbranu kompanije od prikrivenih napada. Sa ovim novim proizvodima, naši korisnici mogu biti sigurni u visokokvalitetnu zaštitu, bilo kroz usluge nadzora i reagovanja koje pružaju stručnjaci kompanije Kaspersky u okviru Kaspersky Next MXDR Optimum, ili samostalno uz Kaspersky Next XDR Optimum, po njihovoj želji“, komentariše Ilja Markelov, šef Unified Platform linije proizvoda u kompaniji Kaspersky.

10. септембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Fejsbuk testira naplaćivanje deljenja linkova
  • Globalni kapital sve češće ima prezime
  • Privreda i građani zbog kredita stavili pod hipoteku 70 milijardi evra
  • Za metalsku i elektroindustriju dolaze teži dani
  • Država subvencioniše i ekskluzivni hotel u Expo zoni

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit