NAJNOVIJE
Neto zarada u oktobru iznosila je 110.670 dinara, medijalna...
Sajberkriminalci koriste čak i tragediju u Novom Sadu za...
Koliko bi trebalo da zarađujete da biste mogli da...
Kako „mala“ zemlja jedina na svetu može sama sebe...
Vlasnici pumpi: Naftni derivati NIS-a skuplji od uvoznih
Pomoć protiv usamljenosti tokom praznika
Šta su sve dogovorili Vlada Srbije i MMF?
Koja nas poskupljenja očekuju u 2026. godini?
Učlanjenje zemalja Zapadnog Balkana u EU je više test...
PIO fond: Ženama uslov za penziju navršene 64 godine
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
Promo

Tokom Grčkog meseca, život je kao na moru

by bifadmin 6. јун 2025.

Počinje tradicionalni Grčki mesec – period godine kada se predstavljaju novi grčki proizvodi i kada rafovi Super Vera postaju kulinarske razglednice sa obala mora.

Posetite nas od 1. do 30. juna, kupujte grčke proizvode na popustu, istražite nove ukuse i učinite da svakodnevica bude kao na moru. Članove Vero kluba očekuje i vredan kešbek!
Dok otkrivaju ukuse autentičnih grčkih proizvoda, uživajući u bogatstvu maslinovih ulja, sireva, začina i vina, članove Vero kluba očekuju poklon bodovi, koje mogu zameniti za vaučere za kupovinu u Super Veru!

Kupite proizvode iz lifleta Grčki mesec i osvojite vredne vaučere

Za kupljene proizvode iz lifleta Grčki mesec u iznosu od 1.000din dobijate bonus 100 bodova. Kupite više – dobijete više.
Na primer: 4.000din = 400 bodova = vaučer od 500 din.
• Bodovi se dobijaju čak i kad se kupuju proizvodi na akciji
• Posetite www.veroklub.rs, gde ćete videti koliko još bodova dobijate po osnovu redovnog Vero klub obračuna. To znači da se pored bodova navedenih u primeru, dobijaju i bodovi po drugim osnovama, zbog čega se može podići i više vaučera

Ukoliko niste u Vero klubu, učlanite se online ili u marketu i dodatno se registrujte na mobilnoj aplikaciji Super Vero.

Zvezde Grčkog meseca

Super Vero u kontinuitetu nastoji da obezbedi najbolje proizvode iz Grčke. Ove godine skrećemo pažnju na maslinovo ulje The Chef’s Way i druga Iliada maslinova ulja, koja godinama dobijaju nagrade, pa tako i za 2025-tu godinu. The Chef’s Way je prvo grčko maslinovo ulje u bočici koja se može okrenuti i stiskati tako da maslinovo ulje kapne baš tamo gde treba i koliko treba. Zbog toga se koristi za profesionalnu upotrebu. Kvalitet samog ulja je beskompromisan, jer masline samo 24h nakon branja prolaze proces hladnog ekstrahovanja.

Izdvajamo i ogranske proizvode kao što su: zamrznuti grašak Barba Stathis, organski sok od nara i aronije Grecials, čajevi u staklenoj ambalaži Thamma u više ukusa, maslinovo ulje The Chef’s Way.
U bogatoj grčkoj ponudi možete pronaći i najnagrađivaniji med brenda Attiki.

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

Švajcarski franak porastao za 10% u odnosu na dolar

by bifadmin 6. јун 2025.

Franak je od početka godine ojačao za 10% u odnosu na dolar, što je stvorilo veliki pritisak na švajcarsku ekonomiju.

Trampove carine nisu uticale samo na privredu zemalja koje učestvuju u trgovinskom ratu, već na ceo svet. Opšta nesigurnost ponukala je investitore da se, kao i uvek u vremenima velikih ekonomskih kriza, okrenu sigurnim lukama a to su uglavnom zlato i jake i stabilne valute poput švajcarskog franka.

To je jedan od razloga što je franak za svega pola godine porastao za 9,5% u odnosu na američki dolar. Međutim, jak franak ne odgovara svima, a ponajmanje Švajcarcima jer im uvoznu robu čini jeftinijom. Dok bi ovo odgovaralo mnoštvu svetskih ekonomija koje već mesecima ako ne i godinama ne uspevaju da obore inflaciju, švajcarskoj ne ide u prilog jer se ona već neko vreme suočava sa deflacijom.

Naime, švajcarska inflacija je u maju 2025. bila negativna, što znači da su cene u toj zemlji padale umesto da rastu. Prema Indeksu potrošačkih cena tada je vrednost robe u prodavnicama bila za 0,1% manja nego u istom periodu 2024. dok je cena uvozne robe još više pala – za 2,4%. A uvoz je značajan deo švajcarske ekonomije jer u njenoj prosečnoj potrošačkoj korpi 23% proizvoda čine oni iz inostranstva.

Izvor: CNBC

Foto: myshoun, Pixabay

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Politika i društvo

Turizam će ove godine činiti 16% španskog BDP-a

by bifadmin 6. јун 2025.

U 2025. turizam bi španskom BDP-u trebalo da doprinese sa 260,5 milijardi evra, što je skoro 16% nacionalne ekonomije, prenosi portal Daljine.rs.

Prema novoj analizi Svetskog saveta za putovanja i turizam (WTTC), španski turizam je prošle godine postigao svoj najbolji rezultat od 2019. godine, rastući od 11% i doprinoseći BDP-u od skoro 249 milijardi evra. Ove godine bi trebalo da poraste za još 4,7% u odnosu na prethodnu.

Pomenuta analiza predviđa da će sa rastom poseta rasti i broj zaposlenih u turizmu. Ove godine taj broj bi mogao da dostigne 3,2 miliona što je ekvivalentno 14,4% ukupne zaposlenosti. Očekuje se da će potrošnja međunarodnih turista u Španiji dostići 113,2 milijarde evra, sa međugodišnjim rastom od 5,7%, dok bi domaća potrošnja mogla dostići 84,9 milijardi evra, što je 2,4% više nego prethodne godine.

Poređenja radi, prema podacima Narodne banke Srbije, u prvih deset meseci 2024. godine prihodi od turizma u Srbiji iznosili su 2,31 milijardu evra, što predstavlja rast od 11 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Republički zavod za statistiku navodi da je u tom periodu Srbiju posetilo 3,8 miliona turista, što je porast od 5,3 procenata u odnosu na 2023. godinu. Strani turisti ostvarili su 2 miliona dolazaka, što predstavlja rast od 12,4 odsto. Ukupan broj noćenja dostigao je 10,9 miliona, sa rastom od 1 procenat, dok su strani turisti zabeležili 5,2 miliona noćenja, što je za 9 procenata više nego prethodne godine. Takođe, po podacima Evropske turističke komisije, Srbija je u 2024. godini ostvarila najveći procentualni rast (116 odsto) broja dolazaka inostranih turista u odnosu na 2019. godinu i to, ne samo na nivou Zapadnog Balkana, već u okviru cele Evrope.

Turizam čini 10% evropske ekonomije

Što se tiče regiona Evropske unije, tokom 2024. sektor putovanja i turizma doprineo je BDP-u bloka sa skoro 1,8 biliona evra, ili više od 10% njegove ekonomije, premašivši nivoe pre COVID-19 za skoro 6%. Zaposlenost povezana sa sektorom porasla je za 4,7% u odnosu na prethodnu godinu, na 24,6 miliona radnih mesta, što čini jedno od devet radnih mesta u regionu.

Potrošnja na domaća putovanja u EU dostigla je bilion evra, dok je potrošnja međunarodnih posetilaca dostigla 515 milijardi evra. Očekuje se da će te brojke ove godine porasti za više od 11% na 573 milijarde evra za međunarodnu potrošnju, dok će se domaća potrošnja povećati za 1,6% na više od 1,1 biliona evra, navodi Savet.

Do kraja 2025. godine, WTTC očekuje da će regionalni sektor dostići skoro 1,9 biliona evra, što predstavlja 10,5% ekonomije EU. Procenjuje se da zaposlenost povezana sa sektorom iznosi ukupno 25,7 miliona ljudi ili 12% od ukupnog broja u regionu.

Izvor: Daljine.rs

Foto: TRAVELKR, Pixabay

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Investitori se okreću srebru

by bifadmin 6. јун 2025.

Cena srebra dostigla najviši nivo za poslednjih 13 godina

Cena srebra dostigla je danas najviši nivo još od 2011. godine, potvrđujući reputaciju ovog plemenitog metala kao sigurnog utočišta za investitore u vremenima tržišne neizvesnosti.

Tokom današnjeg trgovanja na berzi Komeks, julskim fjučersima srebra trgovalo se po ceni od 36,02 dolara za uncu, što je skok od gotovo četiri odsto. Do 16.55 časova, cena se blago korigovala na 35,96 dolara.

Od početka godine, vrednost srebra porasla je za gotovo 21 odsto, prema podacima koje prenosi CNBC. Stručnjaci ukazuju da je ključni razlog za rast cena višegodišnji disbalans između ponude i potražnje.

Naime, prema izveštaju Instituta za srebro, globalna ponuda ovog metala u 2024. godini bila je čak 15 odsto manja od potražnje. Očekuje se da će i tokom 2025. tržište ostati u deficitu.

Ipak, i pored značajnog rasta, srebro još uvek kaska za zlatom, koje beleži rast od oko 25 odsto u ovoj godini. Cena zlata trenutno iznosi približno 3.400 dolara po unci.

Izvor: 24sedam
Foto: Pixabay

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EY Preduzetnik godineVesti

Dr Nataša Zlatarić i dr Nenad Zlatarić, EUROMEDIK u izboru za EY Svetskog Preduzetnika godine 2025

by bifadmin 6. јун 2025.

U četvrtak, 5. juna u Monte Karlu, Stina Ehrensvärd, Yubico, proglašena je EY Svetskim Preduzetnikom za 2025. godinu na svečanoj ceremoniji. Ove godine u trci za najprestižnije priznanje u preduzetništvu, našlo se 52 nacionalna pobednika i nosilaca priznanja EY Preduzetnik godine iz 43 zemlje, koji posluju u 30 industrija.

Našu zemlju na ovogodišnjem izboru za EY Svetskog Preduzetnika godine predstavljali su dr Nataša Zlatarić i dr Nenad Zlatarić, osnivači i vlasnici zdravstvenog sistema Euromedik, koji su poneli nacionalno priznanje EY Preduzetnik godine u našoj zemlji, u februaru mesecu u konkurenciji od 30 kandidata koji stoje ispred 24 kompanija, a izabrani su od strane nezavisnog žirija.

Euromedik je najveći privatni zdravstveni sistem u Srbiji, osnovan 2002. godine sa ciljem da korisnicima omogući najkvalitetniju medicinsku uslugu od strane vodećih specijalista i subspecijalista iz gotovo svih oblasni medicine, uz korišćenje najsavremenije i sertifikovane medicinske opreme. Nakon završene specijalizacije, bračni par dr Nenad Zlatarić i dr Nataša Zlatarić osnovali su privatnu zdravstvenu ustanovu u rangu poliklinike, registrovanu kao preduzetničku radnju. Danas, Euromedik ima između 6 i 7 hiljada pacijenata dnevno, a krajem 2024. godine, u ukupno 17 ustanova ukupan broj pregleda premašio je 1.630.000.

„Već trinaestu godinu po redu, jedna mala Srbija, ima svog predstavnika na Izboru za EY Svetskog Preduzetnika godine i stoga mi je izuzetna čast što smo ove godine bili domaćini našim fantastičnim predstavnicima dr Nataši Zlatarić i dr Nenadu Zlatariću i veliko bravo za sve njihove uspehe!“ – izjavio je Ivan Rakić, Rukovodeći Partner kompanije EY za CESA Central klaster region i Rukovodeći Partner kompanije EY za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu.

„Izuzetna nam je čast što smo imali priliku da predstavljamo Republiku Srbiju na ovogodišnjem izboru za EY Svetskog Preduzetnika godine. Biti u konkurenciji sa još 50 nacionalnih pobednika i imati priliku da se zajedno sa njima borimo za ovo priznanje zaista je neverovatna. Veliko hvala čitavom timu na podršci i atmosferi tokom ovog nezaboravnog iskustva.“ istakli su dr Nataša Zlatarić i dr Nenad Zlatarić, ispred zdravstvenog sistema EUROMEDIK, EY Preduzetnici 2024. godine u Srbiji.

Kompaniju Yubico, osnivala je Stina Ehrensvärd 2007. godine. U eri kada se vrednost digitalnih identiteta ne može potceniti, Stina Ehrensvärd se istakla kao uticajna figura u borbi za online bezbednost. Stinini ciljevi su bili ambiciozni: da stvori jedan jednostavan, siguran ključ koji bi svima, svuda, omogućio pristup svim sistemima povezanim na internet. To je dovelo do stvaranja revolucionarnog YubiKey uređaja.

Ovaj kompaktni, ali moćni uređaj postao je sinonim za jaku autentifikaciju, omogućavajući korisnicima da sigurno otključaju svoje digitalne svetove. Yubico je globalna kompanija za sajber bezbednost i izumitelj YubiKey-a, a nudi zlatni standard za autentifikaciju sa više faktora (MFA) otpornih na phishing napade. Kompanija posluje u više od 160 zemalja sveta.

Yubico rešenja omogućavaju prijavljivanje bez lozinki koristeći najbezbedniji oblik tehnologije lozinki. YubiKeys funkcionišu odmah nakon korišćenja u stotinama aplikacija i usluga za potrošače i preduzeća, pružajući visok nivo sigurnosti uz veliku fleksibilnost.

Program EY Svetski Preduzetnik godine koji organizuje međunarodna revizorsko – konsultantska kompanija EY (Ernst&Young), slavi tradiciju preduzetničkog uspeha koji veliča inovaciju, stvaranje novih radnih mesta i ekonomski rast, koji doprinosi izgradnji boljeg poslovnog okruženja što je ujedno i moto kompanije EY. Osim same dodele nagrade, program u Monte Karlu uključuje i čitav niz zanimljivih govornika, panel diskusija i drugih manifestacija od posebnog značaja za preduzetnike i druge uticajne poslovne lidere koji su prisustvovali.

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Digitalna transformacija u industriji čelika na primeru globalnog lidera

by bifadmin 6. јун 2025.

U eri kada industrijska proizvodnja sve više zavisi od podataka i automatizacije, tradicionalni sektori, poput industrije čelika, suočavaju se sa sve većim izazovom: kako kompleksne procese učiniti efikasnijim, bržim i održivijim. Ovo je posebno očigledno kada poslovanje kompanije raste, jer paralelno s tim se javlja potreba za modernizacijom i unapređenjem softverske infrastrukture.

Globalni lider u industriji čelika, Liberty Steel Group, uspeo je da optimizuje svoje poslovanje kroz promišljenu primenu digitalnih rešenja. Tako je proces upravljanja otpadom unapredio za 25%, greške u popisu materijala smanjene su čak 30 puta (sa 60 tona na 2 tone), svakodnevni rad u skladištima skraćen je za dva sata, a ostvarena je i znatna ušteda vremena na sinhronizaciji važnih dokumenata. Ovo je primer koji pokazuje kako digitalizacija može postati najjači alat, ne samo za jednog industrijskog giganta, već za svaku kompaniju koja želi da radi pametnije, brže i održivije.

Kompanija Liberty Steel Group ima integrisan SAP sistem koji uspešno pokriva finansijske aspekte poslovanja, ali postojala je potreba za većim nivoom fleksibilnosti i prilagodljivosti. Drugim rečima, rasla je potreba za softverskom infrastrukturom i rešenjem koje će to omogućiti.

Pre svega, bilo je neophodno omogućiti uvid u stanje proizvodnje u realnom vremenu. Dodatno, bilo je potrebno smanjenje manuelnog rada i eliminisanje papirne dokumentacije, optimizacija upravljanja otpadom i poluproizvodima, kao i ubrzavanje pristupa izveštajima i omogućavanje efikasnijeg odlučivanja.
Nakon detaljne analize postojećeg stanja i definisanih potreba, u Liberty Steel Group shvatili su da tragaju za rešenjem koje omogućuje skalabilnost i razvoj kroz dodatne module; koje je stabilno, pouzdano i dostupno bez zastoja; sposobno da se u potpunosti prilagodi specifičnostima njihovih procesa i isporuči lokalnu stručnu podršku na koju mogu da se oslone.

Da je tako nešto ostvarivo, pokazali su eksperti kompanije M&I Systems Co, članice Seyfor Group. Integracijom sa postojećim SAP sistemom, rešenje ove kompanije – Beyond Manufacturing, jedan od modula sistema Beyond 360 ERP – donelo je veći stepen efikasnosti kroz potpunu kontrolu proizvodnog procesa i mogućnosti da se prilagodi i odgovori na potrebe klijenta. Ovo je omogućilo potpunu sinhronizaciju podataka u realnom vremenu – bez gubitaka, kašnjenja ili dupliranja informacija. SAP je zadržao svoju primarnu ulogu u finansijskom upravljanju, dok je Beyond Manufacturing uneo novu dimenziju agilnosti i skalabilnosti u operativni deo, oslonjen na modernu, web-baziranu arhitekturu.

Zahvaljujući dodatnim BI (Business Intelligence) izveštajima, upravljanje kvalitetom, praćenje poluproizvoda i detaljna analiza tokova proizvodnje postali su brži, precizniji i dostupni na samo nekoliko klikova. To potvrđuje i Robert Ristovski, IT Manager u kompaniji Liberty Steel Group u Skoplju:

„Naši proizvodni procesi su specifični i zahtevni, a M&I Systems Co je bio jedan od retkih partnera koji je uspeo da ih u potpunosti razume. Naša saradnja traje više od decenije – za nas oni nisu samo dobavljač softvera, već strateški partner. Implementacija Beyond ERP-a za proizvodnju, u kombinaciji sa BI izveštavanjem i SAP integracijom, otvorila nam je novu dimenziju efikasnosti. Danas imamo potpunu kontrolu nad proizvodnjom, digitalizovane operacije i značajno smanjene greške. U svakom trenutku imamo pristup tačnim operativnim i finansijskim podacima, a sistem funkcioniše besprekorno.”

Kako Beyond 360 ERP to ostvaruje?

Beyond 360 ERP predstavlja napredni ERP sistem, razvijen od strane kompanije M&I Systems Co. On hiperautomatizacijom objedinjuje poslovne operacije, omogućava donošenje odluka zasnovanih na podacima i kontinuiranu optimizaciju procesa.

Lepota rešenja Beyond 360 ERP leži upravo u njegovoj izuzetnoj fleksibilnosti i prilagodljivosti, bez obzira na industriju, veličinu preduzeća ili tržište – od startapa do velikih sistema, bilo da je reč o proizvodnji, maloprodaji ili sektoru usluga. Tako je, na primer, iz aspekta tržišta dizajniran da se neprimetno prilagodi lokalnim propisima, kulturnim preferencijama i poslovnim praksama, obezbeđujući da preduzeća mogu da posluju efikasno u različitim regionima, bez gubitka relevantnosti ili usklađenosti.

Pored toga, izuzetno je jednostavan za korišćenje i ne zahteva dodatne alate. Sve funkcionalnosti potrebne za efikasno upravljanje svim poslovnim procesima su već tu, te se može objasniti kroz kratku krilaticu „Jedan sistem, bezbroj prednosti“. Upravo je to neophodno savremenim kompanijama koje žele da ostanu agilne u uslovima brzih promena.
U svetu u kom se tržišta menjaju brže nego ikad, digitalna transformacija je imperativ, a lokalizacija ERP sistema temelj agilnosti i napretka. Jer, najuspešniji su oni koji ne samo da se brzo menjaju, već koji istinski razumeju tržište na kom posluju i prilagođavaju svoje strategije u skladu sa tim. Da bi se postigao održiv rast, neophodno je kontinuirano inovirati i prilagođavati, a to je ono što pravi ERP sistemi omogućavaju – da kompanije uvek budu korak ispred.

Svi koji žele da saznaju više o tome kako izgleda savremeno ERP rešenje koje ne uvodi dodatnu složenost, već uklanja postojeće prepreke u poslovanju, moći će to da urade prijavom na besplatni webinar koji će se održati 17. juna u 9h. Liberty Steel Group podeliće svoje iskustvo iz prve ruke.

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Generali Osiguranje Srbija beleži snažan rast i visoku prepoznatljivost brenda

by bifadmin 6. јун 2025.

U periodu od januara do aprila 2025, kompanija je ostvarila snažan rast premije od 23% u odnosu na isti period prethodne godine, uz ukupnu premiju od 12,162 mln dinara, dok je u istom periodu ukupno tržište ostvarilo rast od 8%.

Prema rezultatima najnovijeg kvantitativnog istraživanja koje je sprovela agencija Smart Plus Research, Generali Osiguranje Srbija je osiguravajuća kuća u kojoj najveći broj građana – čak svaki četvrti korisnik (23%) – ima aktivnu polisu. Brend Generali zauzima drugo mesto po broju korisnika koji ga razmatraju prilikom izbora osiguranja (35%), a ujedno se nalazi i među tri najprepoznatljivije osiguravajuće kuće u zemlji, sa ukupnom poznatošću od gotovo 90%.

Ovi rezultati potvrđuju snažnu tržišnu poziciju, prepoznatljivost i visok nivo poverenja koje Generali Osiguranje Srbija uživa među korisnicima, posebno u oblastima životnog, privatnog zdravstvenog, imovinskog i putnog osiguranja.

Dodatno, Generali prednjači i kada je reč o lojalnosti klijenata – najveći procenat korisnika koji su naveli da poseduju polisu, upravo je vezan za naš brend.

Generali Grupa beleži snažan rast

Bruto fakturisana premija dostigla je 26,5 milijardi evra (+0,2%), vođena snažnim rastom u segmentu osiguranja imovine, nezgode i odgovornosti (P&C) (+8,6%), posebno u delu koji se ne odnosi na osiguranje motornih vozila

Neto priliv iz životnih osiguranja premašio je 3,0 milijarde evra zahvaljujući svim linijama poslovanja, naročito u segmentu zdravstvenog osiguranja

Kombinovani racio značajno je poboljšan na 89,7% (-1,4 p.p.). Nediskontovani kombinovani racio takođe nastavlja veoma pozitivan trend i iznosi 92,0% (-1,7 p.p.)

Operativni rezultat značajno je porastao na 2,1 milijardu evra (+8,9%), zahvaljujući doprinosu svih poslovnih segmenata, predvođenih snažnim rezultatima osiguranja imovine i nezgode (P&C)

Prilagođeni neto rezultat porastao je na 1,2 milijarde evra (+7,6%). Prilagođena zarada po akciji porasla je još više, na 0,79 evra (+9,4%)

Potvrđena je solidna kapitalna pozicija, sa koeficijentom solventnosti od 210% (210% za kraj 2024.)

Finansijski direktor Generali Grupe, Kristijano Borean, izjavio je:

„U ovom prvom kvartalu, Generali je ostvario kontinuiran snažan rast kako operativnog, tako i prilagođenog neto rezultata, pokazujući veoma pozitivan početak našeg novog strateškog plana ‘Lifetime Partner 27: Driving Excellence’, zahvaljujući doprinosu svih poslovnih segmenata. Naše poslovanje osiguranja imovine i odgovornosti imalo je koristi od zdravog rasta prihoda, uglavnom vođenog linijama poslovanja koje se ne odnose na osiguranje motornih vozila, kao i od daljeg poboljšanja kombinovanog racija. Segment životnog osiguranja zabeležio je značajan neto priliv, pri čemu je naš prioritetni sektor – zaštite i zdravstvenog osiguranja, kao i hibridni i unit-linked proizvodi – ostvario snažne rezultate. Upravljanje imovinom dalo je solidan doprinos operativnom rezultatu Grupe, uglavnom zahvaljujući konsolidaciji kompanije Conning Holdings Limited. Naši diverzifikovani izvori profita i solidna kapitalna pozicija, podržani izuzetnim generisanjem gotovine, omogućiće Grupi uspešnu realizaciju novog strateškog plana i stvaranje vrednosti za sve naše zainteresovane strane.”

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
BlogoviVesti

Poslovne banke sve značajniji poverioci javnog duga

by bifadmin 6. јун 2025.

Nakon rekordnog profita od 1,3 milijarde evra u čitavoj prošloj godini, banke su u prva tri meseca 2025. nastavile ovaj trend sa postignutim profitom od preko 400 miliona evra (rast od 42 odsto).

I u periodu januar-mart zadržane su visoke kamatne marže, a dobroj profitabilnosti banaka doprineli su i rekordni neto prihod od naknada i provizija i niski troškovi po kreditnim gubicima.

U senci visokih profita ostala je pojava da se država sve više oslanja na kreditni potencijal ovih finansijskih institucija. Nije bilo dovoljno što su banke najveći kupci državnih obveznica, sada se njihovim kreditima direktno finansiraju i državni projekti. Samo u poslednje dve godine banke su plasmane državi više nego duplirale na 4,1 milijardu evra na kraju marta.

Ovi krediti su po pravilu skuplji od planiranog zaduživanja putem emisija obveznica, a osim ovog dodatnog troška po budžet sa kreditnog tržišta istiskuje se i privreda na kojem uglavnom tavori i vuče sredstva za likvidnost.

Ova „praktičnost“ države u povlačenju kredita nije primećena na polju animiranja likvidnosti građana, čak ni kada je većina zemalja u okruženju, u uslovima minornih bankarskih kamata, emitovala obveznice namenjene stanovništvu.

Ko će se uostalom cimati, taj isti novac, preko bankarskog šaltera uz pečat republičke skupštine, sad redovno stiže u državnu kasu.

Autor: Nenad Gujaničić, glavni broker  Momentum Securities ad Novi Sad

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Evropska centralna banka spustila kamatnu stopu

by bifadmin 6. јун 2025.

Evropska centralna banka (ECB) je osmi put smanjila referentnu kamatnu stopu, u cilju da podrži preduzeća i potrošače pristupačnijim zaduživanjem, jer trgovinski rat američkog predsednika Donalda Trampa preti da uspori rast. U sedištu ECB u Frankfurtu, nadležni odbor doneo odluku da smanji kamatne stope za četvrtinu poena.

Od 11. juna ključne kamatne stope Evropske centralne banke biće niže za 0,25 procentnih poena. Tako će kamatna stopa na depozitne olakšice biti smanjena na dva odsto, stopa na glavne operacije refinansiranja biće 2,15 odsto, dok će kamatna stopa na marginalne kreditne olakšice biti 2,40 odsto, objavila je ECB.

Analitičari su očekivali smanjenje, s obzirom na lošije izglede za rast otkako je Tramp 2. aprila najavio niz novih carina, a potom zapretio da će uvesti porez na uvoz na evropsku robu.

Pitanje ostaje koliko će daleko banka ići na narednim sastancima.

Ekonomija treba da dobije dodatan podsticaj

Predsednica ECB Kristin Lagard je na konferenciji za novinare nakon odluke rekla da mnogo toga zavisi od toga da li se trgovinske tenzije sa SAD mogu rešiti.

„Dalja eskalacija globalnih trgovinskih tenzija i povezanih neizvesnosti mogla bi da smanji rast evrozone smanjenjem izvoza i smanjenjem investicija i potrošnje. Nasuprot tome, ako bi se trgovinske i geopolitičke tenzije brzo rešile, to bi moglo da podigne raspoloženje i podstakne aktivnost. Dalje povećanje potrošnje na odbranu i infrastrukturu, zajedno sa reformama koje povećavaju produktivnost, takođe bi doprineli rastu“, rekla je Lagard.

Iako trgovinski rat i neizvesnost koja ga prati koče rast, ECB je saopštila da bi ekonomija trebalo da dobije dodatni podsticaj od veće državne potrošnje na odbranu i infrastrukturu.

Evropske vlade pojačavaju planove za kupovinu odbrambene opreme kako bi se suprotstavile Rusiji i njenoj invaziji na Ukrajinu.

Povećanje potrošnje dolazi usred zabrinutosti da SAD više nisu potpuno posvećen saveznik u podršci Ukrajini.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay

6. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Bosch u Srbiji beleži stabilne rezultate uprkos neizvesnim tržišnim uslovima

by bifadmin 5. јун 2025.

Bosch, vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završio je 2024. fiskalnu godinu u Srbiji ukupnom neto prodajom od oko 480 miliona evra, uključujući prodaju nekonsolidovanih kompanija i interne isporuke povezanim kompanijama, što u poređenju sa prethodnom godinom predstavlja povećanje od 8 odsto.

Prodaja trećim licima ostala je na stabilnom nivou i iznosila 85,1 milion evra. Na dan 31. decembar 2024. godine kompanija je zapošljavala nešto više od 4.000 ljudi, što je sličan broj kao i u prethodnoj godini.

Uprkos globalnim izazovima, pre svega u automobilskoj industriji, kompanija je stabilno poslovala u sve tri oblasti u Srbiji – proizvodnji, prodaji i pružanju usluga, i zadržala mesto na listi 10 najvećih izvoznika. „Prethodna godina bila je obeležena neizvesnošću koja je prouzrokovana aktuelnom ekonomsko-političkom situacijom, što je imalo uticaj ne samo na međunarodno, već i lokalno poslovanje. Uprkos izazovima kroz koje smo prošli, pre svega kada je u pitanju automobilska industrija, a koji su zahtevali određena prilagođavanja u poslovanju, Bosch u Srbiji je 2024. godinu završio sa dobrim rezultatima, na koje ceo naš tim može da bude ponosan“, rekla je Jovanka Jovanović, generalna direktorka i predstavnica Bosch Grupe u Srbiji.

Ona je istakla da su u tekućoj godini ekonomska situacija i uslovi poslovanja do sada slični kao i u 2024, ali da Bosch svakako planira da dalje razvija poslovanje na obe lokacije u Srbiji: „Ostajemo posvećeni lokalnom tržištu i nastavljamo da težimo korišćenju potencijala u oblastima poslovanja i nivou odgovornosti koji imamo u sva četiri poslovna sektora u kojima Bosch posluje globalno“, istakla je ona.

Fabrika u Pećincima nastavlja sa stabilnom proizvodnjom auto-delova

Bosch fabrika u Pećincima od 2013. godine proizvodi i razvija nekoliko proizvoda koji su esencijalni delovi svakog automobila – od sistema brisača, metlica i motora brisača, do podizača stakala. Zahvaljujući ovom proizvodnom pogonu, Bosch je godinama među 10 najvećih izvoznika u Srbiji, a uprkos izazovima u oblasti automobilskog sektora, uz određena prilagođavanja i u 2024. godini zadržani su uspešni proizvodno/poslovni rezultati. Takođe, fabrika i dalje predstavlja najveću Bosch fabriku za proizvodnju sistema brisača u Evropi i trenutno raspolaže sa više od 100.000 metara kvadratnih proizvodnog i magacinskog prostora.

Rezultati sektora prodaje slični kao i u prethodnoj godini

Kada je u pitanju sektor prodaje, Bosch se u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji bavi distribucijom opreme i rezervnih delova za automobilsku industriju, kao i robe široke potrošnje poput električnih ručnih alata, aparata za domaćinstvo i opreme za grejanje i hlađenje. Asortiman Bosch proizvoda prisutan je i na velikim lokalnim i regionalnim infrastrukturnim projektima za izgradnju puteva i železnica, u fabrikama, poslovnim i hotelskim kompleksima i tržnim centrima.

Očekuje se dalje širenje sektora usluga u domenu IT i automobilske industrije

Zajedno sa proizvodnjom, kompanija već godinama u Srbiji razvija i sektor usluga, koje se odnose pre svega na informacione tehnologije, digitalizaciju poslovanja u oblasti električnih ručnih alata i podršku različitim procesima u Mobility Aftermarket diviziji, poput logističkih procesa i integrisanih aktivnosti u oblasti marketinga, produkt menadžmenta i tehničke podrške. Zajedno sa sektorom prodaje, odeljenja iz sektora usluga čine novobeogradsku lokaciju, gde je ujedno i centrala kompanije u Srbiji u kojoj je zaposleno oko 1.000 ljudi. Bosch u Beogradu nastavlja da razvija ovaj sektor i spreman je da pruži širi nivo odgovornosti i usluga.

Društveno odgovorno poslovanje: realizovano više desetina inicijativa i projekata

Kroz više desetina društveno odgovornih inicijativa i projekata, Bosch u Srbiji je i u prethodnoj godini podržao značajan broj institucija i organizacija koje su fokusirane na oblasti obrazovanja, zdravstva, bezbednosti u saobraćaju i zaštite životne sredine. Među najznačajnijim aktivnostima iz 2024. godine ističu se sadnja više od 3200 sadnica na Novom Beogradu i Fruškoj gori, kao i proširenje saradnje sa Grupom za obrazovanje, koja je posvećena unapređivanju obrazovanja srednjoškolaca širom Srbije kroz multidisciplinarne inovativne prostore, „mejkerslabove”.

Bosch je kao partner i donator svojim proizvodima opremio škole u Pirotu, Šapcu, Bajinoj Bašti, Kraljevu, Vršcu, Novom Sadu, Baču, Svilajincu, Žitorađi, Kraljevu, Gornjem Milanovcu, pre svega električnim ručnim alatima i uređajima za grejanje i hlađenje, gde srednjoškolci sada mogu da uče u boljim uslovima i istražuju STEAM oblasti.

Veliki fokus kompanija stavlja i na deljenje znanjima sa mladima kroz nekoliko mentorskih programa u oblasti veštačke inteligencije, preduzetništva, ICT oblasti i inženjeringa. Takođe, zaposleni kompanije aktivno su učestvovali u velikom broju humanitarnih akcija, događaja i donacija, a posebna podrška je pružena organizacijama koje se bave decom i mladima, odraslima iz ugroženih kategorija, kao i životinjama.

 

5. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Kompanija dm nastavlja snažan doprinos razvoju zajednice: donacije i inicijative u 2025. premašile 33 miliona dinara
  • ProCredit banka nastavlja unapređenje korisničkog iskustva
  • Neto zarada u oktobru iznosila je 110.670 dinara, medijalna 86.695
  • Sajberkriminalci koriste čak i tragediju u Novom Sadu za promociju svojih proizvoda
  • Koliko bi trebalo da zarađujete da biste mogli da uzmete stambeni kredit?

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit