NAJNOVIJE
Korejci i Poljaci pretekli razvijena tržišta
Svet više nije podeljen ideologijom, već pristupom računarskoj snazi
Koji sektor pokreće evropsku ekonomiju?
Za paušalce produženo ograničenje rasta poreske osnovice od 10%...
Danska pošta prestaje s dostavom pisama nakon više od...
Koja javna preduzeća zvanično prelaze u društva sa ograničenom...
Evropski berzanski indeksi u blagom padu, zlato i srebro...
Milton Fridman: Država nema svoj novac, samo ljudi imaju...
U trećem kvartalu prosečna neto zarada nominalno veća za...
Čak 87,8 odsto ukupnog izvoza je iz prerađivačke industrije
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
Ekonomija

Pao broj ljudi koji u Srbiji zarađuju preko 3.400 evra mesečno

by bifadmin 18. јул 2025.

Poreska uprava Srbije primila je 29.533 prijava o obračunatom godišnjem porezu na dohodak građana za 2024. godinu, dok je u 2023. taj broj iznosio 29.667.

Da podsetimo, obavezu prijavljivanja godišnjeg poreza na dohodak imali su građani koji su u 2024. godini ostvarili dohodak veći od 4.874.508 dinara, odnosno veći od trostruke prosečne godišnje zarade po zaposlenom isplaćene u Republici Srbiji u toj godini. Dakle, oni koji su na mesečnom nivou zarađivali u proseku preko 406.000 dinara. To su najčešće bili menadžeri, direktori, inženjeri, ekonomiste i pravnici, i 83% njih bilo je muškog pola.

Najviše prijava podneto je od fizičkih lica iz Beograda, ukupno 19.526, zatim iz Novog Sada, 5.859 prijava, i iz Kragujevca – ukupno 2.173 prijava.

Prijavljeni prihodi za prvih sto podnosilaca poreskih prijava sa najvećim iskazanim prihodima kreću se u rasponu od oko 260 miliona dinara do oko 1,4 milijarde dinara.

Foto: loufre, Pixabay

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

S&P: OTP Grupa među najuspešnijim evropskim bankama drugu godinu zaredom

by bifadmin 18. јул 2025.

S&P Global Market Intelligence objavio je svoju najnoviju rang listu najboljih evropskih banaka, a OTP Grupa je osvojila prestižno drugo mesto za 2025. godinu. Ovo priznanje potvrđuje status OTP-a kao jedne od vodećih finansijskih institucija na kontinentu.

Nadovezujući se na prvo mesto iz 2024. godine, OTP grupa je još jednom pokazala finansijsku snagu i strateško izvršenje i očuvala vodeću poziciju među 50 najvećih banaka u Evropi kojima se javno trguje.

„Kontinuirano priznanje OTP Grupe od strane S&P Global Market Intelligence odražava našu nepokolebljivu posvećenost održivom rastu, uslugama usmerenim na klijente i finansijsku stabilnost“, rekao je Péter Csány, generalni direktor OTP banke Mađarska, u reakciji na rang listu za 2025. godinu. „Uz prisustvo u 11 zemalja, naša bankarska grupa ostaje fokusirana na pružanje sigurnih, inovativnih i finansijskih usluga usmerenih na klijente, uz aktivnu podršku održivom ekonomskom razvoju regiona Centralne i Istočne Evrope.“

Godišnja rang lista S&P Global Market Intelligence ocenjuje 50 najvećih banaka u Evropi kojima se javno trguje. Rangiranje se zasniva na kompozitnom rezultatu izvedenom iz ključnih finansijskih pokazatelja, kao što su: povraćaj na prosečan kapital, neto kamatna marža, nekamatni prihodi u odnosu na prosečnu aktivu, odnos troškova i prihoda, racio problematičnih kredita, racio neto stabilnih finansiranja i CET1 racio.

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

Kako se zakupljuju tezge na beogradskim pijacama i čemu služi početna cena?

by bifadmin 18. јул 2025.

JKP „Beogradske pijace” obavestilo je javnost da se od 18. jula pijačne tezge i radnjice mogu zakupiti neposrednom pogodbom.

Da podsetimo, neposredna pogodba je specifičan metod prodaje stvari, najčešće korišćen u izvršnom postupku, stečaju, ili u vezi sa hipotekama i založnim pravima na pokretnim stvarima. U osnovi, to je dogovor između poverilaca i dužnika ili drugih zainteresovanih strana o prodaji imovine van uobičajenog javnog nadmetanja.

Prema Pravilniku o izdavanju poslovnog prostora na beogradskim pijacama, postoje samo tri načina za pronalaženje zakupaca pijačnih tezgi i ostalih prostora – neposredna pogodba, javna licitacija i prikupljanje pisanih ponuda o kojima odlučuje komisija koju imenuje direktor ovog preduzeća.

Kada je reč o neposrednoj pogodbi ona se primenjuje uglavnom u veoma specifičnim slučajevima, na primer kada zakupac premine i slično, ili u situaciji kada je tezga četiri puta oglašavana i još uvek nije rentirana. Dakle, verovatno se ovde radi o tezgama za koje se nije mogao naći zakupac.

Na sajtu JKP „Beogradske pijace” objavljeno je na kojim sve pijacama se nalaze slobodne tezge i drugi komercijalni prostori, kao i kolike su njihove početne cene. Primera radi, na pijacama u centru grada cene zakupa idu i iznad 2.500 dinara po kvadratu.

Međutim ono što izaziva zbunjenost je činjenica da je u pitanju “početna cena”, što je termin koji je korišćen kada su lokali na pijacama izdavani preko javnih licitacija na kojima bi se ljudi nadmetali ko će dati bolju cenu. Sada je pak najavljena mogućnost zakupa neposrednom pogodbom, a u pravilniku se kod neposredne pogodbe nigde ne pominje početna cena.

Foto: Bif

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

OMR Grupa postaje ekskluzivan distributer automobilskih brendova kompanije Changan za zapadni Balkan

by bifadmin 18. јул 2025.

Nakon potpisivanja strateškog ugovora sa jednim od najvećih i najstarijih kineskih proizvođača automobila, Changan Automobile, OMR Grupa – preko svoje članice Crossroad Asia – postaje prvi poslovni sistem iz Srbije koji je dobio ekskluzivna prava za distribuciju jednog od vodećih kineskih automobilskih brendova na tržištima Zapadnog Balkana.

„Ponosan sam na naš tim koji je uspeo da realizuje ovako značajno partnerstvo za Srbiju i ceo region Zapadnog Balkana. Potpisivanjem direktnog strateškog ugovora sa kompanijom Changan, jednim od vodećih kineskih proizvođača automobila, OMR Grupa piše novo poglavlje u razvoju auto-industrije u regionu. Naša Automotiv divizija postaje prvi distributer iz Srbije koji zastupa međunarodni automobilski brend na više tržišta Zapadnog Balkana. Zahvalni smo kompaniji Changan na ukazanom poverenju – ovo je veliki korak napred ne samo za našu Grupu, već i za auto-industriju u ovom delu Evrope. U sklopu OMR Grupe, u Automotiv diviziji koju čini tim od 200 zaposlenih, u ovom momentu posluju kompanije koje zastupaju portfolija brendova FIAT, Jeep, Alfa Romeo, Abarth, Jaguar/Land Rover, Isuzu, Subaru, Hyundai i Kawasaki“, izjavio je Ostoja Mijailović, predsednik OMR Grupe.

Povodom potpisivanja ugovora, Leevon Tian, zamenik generalnog direktora evropske poslovne jedinice kompanije Changan Automobile, izjavio je: „OMR Grupa je cenjen i brzo rastući akter u automobilskoj industriji i mobilnosti u Srbiji, sa snažnim lokalnim poznavanjem tržišta i posvećenošću inovacijama. Ponosni smo što zajedno sa OMR Grupom srpskim vozačima predstavljamo napredne tehnologije i rešenja održive mobilnosti kompanije Changan.“

Na tržištima Srbije i Zapadnog Balkana, Changan će svoje poslovanje započeti već tokom ove godine kroz mrežu novih dilerstava u najvećim gradovima regiona, sa dva potpuno električna modela: Changan Deepal S05 i Deepal S07.

Changan sprovodi strategiju „U Evropi za Evropu“, sa fokusom na lokalni razvoj i korisnički orijentisano poslovanje širom kontinenta. Kompanija upravlja Dizajn centrom u Torinu (Italija) i Istraživačko-razvojnim centrom u Birmingemu (Velika Britanija), posvećenim dizajnu, razvoju, adaptaciji i obukama prilagođenim evropskom tržištu. U Helmondu (Holandija) Changan trenutno uspostavlja evropski centar za rezervne delove. Ovaj objekat biće centralna tačka distribucije za dilersku mrežu, što omogućava brzu i efikasnu isporuku delova i značajno unapređuje korisničko iskustvo i postprodajnu podršku. U skladu sa globalnom strategijom ekspanzije, Changan je već prisutan na tržištima Norveške, Portugala i Grčke. Prodaja u Nemačkoj i Velikoj Britaniji planirana je do kraja ovog leta. Odnos cene i kvaliteta koji nudi Changan svrstava njegove modele među najkonkurentnije na tržištu.

Sa oko 82.000 zaposlenih, Changan je u 2024. godini prodao gotovo 2,7 miliona vozila, izvozeći na 90 tržišta širom sveta. Kompanija ima sedište u Čongćingu, u državnom je vlasništvu i spada među četiri najveće automobilske grupe u Kini, sa 41 godinom iskustva u automobilskoj industriji, što je svrstava među najuglednija imena kineske auto-industrije.

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Politika i društvo

Ujedinjeno Kraljevstvo će dozvoliti osobama od 16 godina da glasaju

by bifadmin 18. јул 2025.

Ujedinjeno Kraljevstvo planira da spusti starosnu granicu za glasanje na izborima na 16 godina, što su američki mediji već proglasili začetkom ere “politike sa društvenih mreža”.

Dok se naši mladi na ulicama bore za poštovanje postojećih zakona, u korist mladih na Ostrvu biće doneti neki novi zakoni. Na primer, o biračkom pravu za čije sticanje se starosna granica spušta za dve godine. To će proizvesti 1,5 milion novih birača.

Kako piše CNBC, da bi privukli nove glasače političari će morati da prate nove trendove i da budu prisutniji na društvenim mrežama, jer mladi ne veruju medijima. Oko 88% osoba starosti između 16 i 24 godine se informiše preko interneta, a 82% konkretno na društvenim mrežama.

„Ne budite krindž matorac sa TikToka“

Stiven Bakli, profesor sociologije digitalnih medija na Siti univerzitetu u Londonu, kaže da će političari ozbiljnije morati da se pozabave svojim nalozima na mrežama, ali ne tako da oponašaju mlade i da pokušavaju da budu “kul”, već pre svega vodeći računa o sadržaju koji objavljuju.

“Stariji ljudi ne bi trebalo da se nadmeću sa mladima snimajući se za TikTok ili koristeći neke mladalačke izraze. To nije autentično, to je ‘krindž’ i mladim biračima se neće svideti”, tvrdi on. Dodaje da uvreženo mišljenje da mladi nisu zainteresovani za politiku jednostavno nije tačno – oni veoma brinu o društvu u kojem žive i pogađaju ih nejednakost, uništavanje planete i odsustvo socijalne pravde.

Nešto slično smo mi mogli da primetimo posle tragedije u Novom Sadu zbog koje je 16 osoba izgubilo život. Mladi su itekako zainteresovani za situaciju u našoj zemlji i to ne samo na teoretskom nivou već su spremni i da prepešače celu državu, da pređu biciklima pola Evrope, a po svemu sudeći i da se politički angažuju kada shvate da nemaju drugog izbora.

Foto: Element5 digital, Unsplash

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Polovina svetskog bogatstva u rukama SAD i Kine

by bifadmin 18. јул 2025.

Sjedinjene Američke Države (SAD) sada čine oko 40% svetske populacije milionera, iako predstavljaju svega 4% globalne populacije, a koliko brzo najbogatija svetska ekonomija stvara bogatstvo jasno ilustruje novo izdanje UBS Global Wealth Reporta za 2025. godinu. Izveštaj donosi detaljan prikaz generisanja i raspodele bogatstva u više od 50 ključnih tržišta širom sveta, sa posebnim fokusom na pojedine regije.

Prema UBS-u, u svetu trenutno postoji gotovo 60 miliona milionera u američkim dolarima, koji zajedno poseduju imovinu vrednu oko 226,47 triliona dolara.

Nakon pada u 2022, globalno bogatstvo je snažno poraslo u 2023. i dodatno ubrzalo u 2024. godini. Ukupno lično bogatstvo u svetu poraslo je 4,6% u 2024, što je ubrzanje u odnosu na 4,2% iz prethodne godine. Rast, međutim, nije bio ravnomerno raspoređen među regionima.

SAD u vrhu – 1.000 novih milionera dnevno

Samo tokom 2024. godine, broj milionera u svetu povećan je za više od 680.000, što je rast od 1,2%. Najveći rast broja milionera zabležen je u Turskoj (8,4%) i Ujedinjenim Arapskim Emiratima (5,8%). Međutim, apsolutni lider ostaje SAD, koji je prošle godine dobio čak 379.000 novih milionera – u proseku više od 1.000 dnevno – i sada ih ima gotovo 24 miliona, više nego Zapadna Evropa i Velika Kina zajedno. Velika Kina je ekonomski termin koji obuhvata kontinentalnu Kinu, Hong Kong, Makao i Tajvan, kao povezane teritorije sa snažnim međusobnim ekonomskim vezama, napominje portal Invesititor.

Značajan rast zabeležen je i u Kini, koja je u 2024. dobila 141.000 novih milionera (oko 380 dnevno), dok je Indija dodala još 39.000 (oko 107 dnevno).

Gde bogatstvo najbrže raste?

Istočna Evropa je region sa najvećim rastom ličnog bogatstva u 2024: preko 12%

Severna Amerika, zahvaljujući SAD-u, prati sličnim tempom: skoro 12%

Velika Kina i Jugoistočna Azija bilježe umeren rast

Zapadna Evropa, Okeanija i Latinska Amerika beleže blag pad

Globalna raspodela milionera

Sjeverna Amerika: 43,2% svetskih milionera

Zapadna Evropa: 26,2%

Velika Kina: 12,9%

Jugoistočna Azija: 9,3%

Švajcarska i Luksemburg imaju najveću gustinu milionera po stanovniku – više od jednog na svakih sedam odraslih. Luksemburg prednjači i po medijalnom bogatstvu po osobi.

Dominacija SAD i Kine

Sjedinjene Američke Države i Kina zajedno čine više od polovine svetskog privatnog bogatstva, prema UBS-ovim podacima. SAD samostalno drži gotovo 35%, čime je najveći globalni centar privatnih finansijskih sredstava. Kina raspolaže sa oko 20%, sa preko 6,3 miliona milionera, i taj broj kontinuirano raste.

Ostalih 54 tržišta obuhvaćenih UBS istraživanjem dele preostalih 46% svetskog bogatstva.

Zaostale regije

Zapadna Evropa: uprkos tradiciji bogatstva, njen udeo u svetskom bogatstvu opada

Tržišta u razvoju: udeo im stagnira na oko 30%

Latinska Amerika, Okeanija i Afrika: ostaju na margini svetskog bogatstva, zbog demografskih i ekonomskih ograničenja

Prognoze: Milioneri ne staju

UBS predviđa da će do 2029. godine još 5,34 miliona ljudi postati milioneri, što je rast od skoro 9% u odnosu na 2024. Rast će biti najizraženiji u Severnoj Americi i Velikoj Kini, dok će Evropa i Jugoistočna Azija imati solidan, ali sporiji napredak.

Latinska Amerika i Okeanija bi mogle odigrati pomoćne uloge.

Izvor: Investitor.me

Foto: Pixabay

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Novi brojevi

B&F 235/236: Prvi biodistrikt u Srbiji – Bolje dobar komšija, nego dobra ograda

by bifadmin 18. јул 2025.

Kada se kaže da Srbija nije Kina, često se ne misli samo na veličinu teritorije i broj stanovnika, već i na činjenicu da Kinezi razmišljaju bar sto godina unapred, a Srbi večito od danas do sutra. Biodistrikt Kolubara pokazuje da i mi možemo da se ponašamo pametnije. To nije samo prvi ekološki region u Srbiji i jugoistočnoj Evropi, već i prvi u svetu koji je postavljen sistemski i institucionalno, kako bi se utabao put za održivi lokalni razvoj u budućim decenijama.

Da bi se to postiglo, potrebno je još nešto čemu kroz istoriju nismo bili naročito skloni – da se udružujemo. Biodistrikt Kolubara je nastao tako što se jedna grupa ljudi udružila i uložila ogromno znanje, vreme, energiju i ljubav u nešto što će doneti sreću jednom kraju. Da bi ta sreća bila održiva, umesto „aviona i kamiona“ morali su da se postave realni ciljevi koji će se ostvarivati postupno, povezati lokalno stanovništvo i uvažiti zajednički interes svih koji žive na tom području. Ovaj koncept nedavno je predstavljen i u Srpskoj akademiji nauka i umetnosti.

Periskop

6. EUTANAZIJOM PROTIV BUDŽETSKOG DEFICITA: Cijena života
Opsesija profitabilnošću po svaku cijenu odavno se poput zaraze proširila iz privatnog i na javni sektor. Ljudski životi su postali tek knjigovodstvena stavka, i to na strani troškova, dok se umiranje, pod stavkom eutanazija, uredno računa u uštede i čistu zaradu.

8. OTAPANJE ZAMRZNUTIH GRADOVA U ARKTIČKOM KRUGU Milioni ljudi gube tlo pod nogama
Zbog otapanja zamrznutog tla na kome su decenijama podizani gradovi u Arktičkom krugu, pucaju zgrade, putevi, mostovi, železničke pruge, avionske piste, a stručnjaci posebno strahuju od posledica koje mogu pretrpeti naftna i gasna polja, nuklearne elektrane i deponije opasnog otpada.

10. NESVAKIDAŠNJE LOBIRANJE ZA KINESKU INVESTICIJU U SAD: Progutaću bateriju da dokažem da nije otrovna!
Pokušaj kineskog proizvođača baterija za električna vozila da otvori fabriku u malom, siromašnom mestu Big Rapids u Mičigenu, pretvorio se u politički skandal u SAD. Za razliku od lokalnih vlasti koje su bile oduševljene projektom i ponudile subvencije kineskom investitoru, stanovništvo je pobesnelo, tvrdeći da će buduća fabrika zatrovati Ameriku komunizmom i uništiti životnu sredinu. Građane u suprotno nije ubedilo ni to što je američki direktor nesuđene fabrike Čak Telen na očigled svih popio litijum fosfat, hemijsko jedinjenje za proizvodnju baterija kako bi dokazao da nije otrovno.

Biznis

14. PROIZVODNJA PELETA UZ POMOĆ SUNČEVE ENERGIJE: Dve žene pokrenule „muški“ posao
Bez podrške velikih investitora Svetlana Božinović i Jadranka Stepanović proizvode pelet koristeći sunčevu energiju. Kapacitet njihove fabrike „Eko step pellet“ je 35.000 tona godišnje, a 100 kilograma kvalitetnog peleta od bukve okvirno daje oko 480–500 kWh toplotne energije, što zamenjuje oko 50–55 litara lož ulja, približno 45–50 kubnih metara prirodnog gasa, ili 55–60 litara dizel goriva.

16. RAZMENA ROBE ZA ROBU: Daj ono što imaš, za ono što je potrebno
Što su vremena nesigurnija, to trampa postaje aktuelnija. Trenutno, 20 do 30 odsto svetske trgovine obavlja se putem bartera, a 80 odsto kompanija sa liste Fortune 500 je osnovalo barter odeljenja. Model roba za robu primenjuje se i na domaćem tržištu, najčešće da bi se sanirala šteta od nenaplativih potraživanja. Stručnjaci procenjuju da ovaj vid trgovine učestvuje sa 15 do 20 odsto u ukupnom prometu u Srbiji.

18. TRGOVANJE POLJOPRIVREDNIM PROIZVODIMA: Posao od koga neki rastu k’o kvasac
Poljoprivrednici sve češće izbegavaju posrednike u prodaji svojih proizvoda, a prema poslednjem popisu poljoprivrede to čini čak 80% gazdinstava. Na to ih navode niske cene u otkupu, ali i poslovna logika da dok je roba kod njih, mogu i da pregovaraju za koliko novca će je prodati, kako bi uspeli da pokriju troškove proizvodnje i da nešto zarade. Najveći problem u direktnoj prodaji predstavlja žito, koje nije lako skladištiti.

Finansije

22. PORESKI TRETMAN PRIHODA OD KOCKE U SRBIJI: Na sto miliona evra ni dinar poreza
Srbija je Eldorado za kockare i kladioničare jer se na dobitke ne plaća nikakav porez. Apsolutno nikakav. Ako u Srbiji radite, platićete porez na dohodak. Ako se kockate ili kladite, na taj dohodak nećete platiti ni dinara. I to je sasvim legalno, jer srpsko zakonodavstvo kaže da su svi dobici ostvareni u igrama na sreću do iznosa od 143.872 dinara, ili oko 1.200 evra, neoporezovani. A oni ostvareni u kockarnicama, kladionicama ili na poker aparatima su potpuno neoporezovani. Teoretski, ko osvoji 100 miliona evra, nosi kući 100 miliona evra. Kako je to moguće?

24. ODGOVORNOST DIREKTORA I KOMPANIJA U POSLOVANJU: Koji deo direktorskog tereta može preuzeti osiguranje?
Preduzeća se rado hvale u javnosti kada posluju pozitivno, ali šta je sa obrnutom situacijom – kada kompanija zbog pogrešnih odluka menadžmenta zapadne u gubitke? Tada trpe uprava i zaposleni u preduzeću, akcionari, dobavljači, klijenti, a često i šira zajednica. Deo te štete mogu nadoknaditi određene vrste osiguranja, koje direktorima omogućavaju da donose odluke pod manjim pritiskom, istaknuto je na konferenciji „BeRiskProtected“.

26. KO UPRAVLJA ZABORAVLJENOM IMOVINOM U SRBIJI: Zar ste baš to morali da pitate?
Ne zna se koliko vredi imovina koju su zaboravili vlasnici ili naslednici na bankovnim računima, u sefovima, fondovima, osiguravajućim kućama ili zemljišnim knjigama širom sveta. Neke države o tome imaju precizne podatke i pravne mehanizme kako se tom imovinom upravlja, a druge, poput Srbije, čak ni okvirne rokove nakon kojih se neka vrednost smatra nepotraživanom.

Temat – Prvi biodistrikt u Srbiji

31. RURALNA PODRUČJA U EU SVE PRAZNIJA: Bitka za podmlađivanje sela
Ruralne oblasti u EU sve više upadaju u „zamke razvoja“ odnosno nisu sposobne da zaustave masovni odliv stanovništva, posebno mladih, i da privuku ljude u radnom dobu. Zbog nemogućnosti da konkurišu velikim poljoprivrednim kompanijama, za 15 godina je ugašeno dva miliona malih komercijalnih gazdinstava i sa njima 3,8 miliona radnih mesta. Bitka za podmlađivanje sela vodi se na više frontova, od predloga da se uvedu efikasniji finansijski podsticaji za manje razvijena područja, do razvoja kratkih lanaca snabdevanja i posebnih ekoloških regiona – biodistrikata.

34. KAKO JE NASTAO „PILOT“ BIODISTRIKT U SRBIJI: Kolubara nam je prvo „dete“, nameravamo da ih imamo još
Biodistrikt je sinonim za zajedništvo, a ljudi u Kolubarskom okrugu su to jako dobro razumeli. Upravo zato je baš ovde osnovan prvi biodistrikt u Srbiji, koji je za razliku od svih drugih u svetu postavljen sistemski i od starta uključuje podršku najvažnijih institucija. „Želeli smo da razmišljamo dugoročno, da izgradimo sistem i za buduće biodistrikte. Kolubara nam je prvo ’dete’ i nameravamo da ih imamo još“, najavljuju u udruženju „Serbia Organica“, koje je iniciralo ovakav koncept održivog razvoja u Srbiji.

36. BIODISTRIKT KOLUBARA U PRAKSI: I kod ljudi je važan kvalitet za rast
„Kada pričamo o kolubarskom kraju, nije samo priroda ta koja mu daje lepotu, ljudi su ti koji daju poseban kvalitet celom mestu. To su vispreni, sposobni ljudi koji žele da rade, bez takvih ljudi nije moguće praviti bilo kakve planove. Izuzetan je osećaj kada vi kao organski proizvođač stanete iza ostalih organskih proizvođača koji su iz istog kraja, to znači da verujete svakom od njih“, opisuje koordinator Biodistrikta Kolubara Pavle Đorđević šta je najveće bogatstvo prvog ekološkog regiona u Srbiji.

38. SEOSKI TURIZAM U BIODISTRIKTU: Ljudi postaju ponosni na ono što rade
Turizam u Srbiji je započeo upravo seoskim turizmom, koji danas ima šansu da doživi preporod, naročito u biodistriktu koji ne razvija samo jedno gazdinstvo, već jača celu zajednicu. „Ljudi postaju ponosni na ono što oni i njihove komšije rade i na to što nude drugima. Mi, kao porodica, imamo taj osećaj i znamo koliko je važno kada vam gost kaže ne samo koliko je zadovoljan, već i koliko mu znači to što radite za njega“, ističe Dragan Sretenović, poljoprivredni proizvođač u selu Tolić i sertifikovani turistički vodič.

40. PROMOCIJA BIODISTRIKTA: Previše toga previše često podrazumevamo
Promocija biodistrikta treba da donese sreću jednom kraju, ili ekonomski rečeno da pomogne da se obezbedi održivo poslovanje svima koji u njemu žive kroz razvoj agroturizma. To zahteva potpuno drugačije reklamiranje naše turističke ponude od načina na koji se to najčešće radi, gde se previše stvari podrazumeva. Jer ono što nama deluje obično strancima može biti neobično, a da bismo pravilno informisali turiste šta sve naš kraj može da ponudi, pre toga bismo i sami trebalo da se obavestimo o tome.

Intervju

42. MAJA SEVIĆ, PREDSEDNICA UDRUŽENJA ZA NEGOVANJE TRADICIJE „VIŠNJA“: Održivi razvoj počinje tamo gde se najmanje očekuje
Udruženje za negovanje tradicije „Višnja“ iz Niša, ove godine slavi deceniju rada, tokom kojih se održivošću bavilo svaki dan, od zanatske proizvodnje u kojoj je i otpad proizvod, do pretvaranja neplodnog zemljišta u plodno. Maja Sević, predsednica ovog udruženja i dobitnica nagrade „Lider u održivom razvoju“, objašnjava u razgovoru za B&F zašto održivi razvoj počinje tamo gde ga najmanje očekujemo.

Skener

46. POVLAČENJE NEISPRAVNE ROBE IZ PRODAVNICA: Gde je poslednja stanica?
Prema poslednjim podacima sa sajta Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine, od početka godine sa tržišta je povučeno nešto više od 70 različitih proizvoda. Trgovci tvrde da se povučeni proizvodi vraćaju proizvođačima ili uništavaju, dok u organizacijama potrošača kažu da za to ne postoje jasne garancije, već da je sve ostavljeno prodavcima „na dušu“.

48. POSLOVANJE U SKLADU SA ZAKONOM: Kaznena odgovornost preduzeća
Onog trenutka kada se preduzeće registruje, ono stiče i kaznenu odgovornost. Da li će se određena radnja kvalifikovati kao krivično delo, prekršaj ili privredni prestup zavisi od toga koliku opasnost ona predstavlja za društvo. To mogu biti kaznena dela iz oblasti privrede, finansija, rudarstva, računovodstva, zaštite životne sredine, radnih odnosa, deviznog poslovanja, platnog prometa i mnoga druga krivična dela, a sankcije koje se izriču nisu nimalo zanemarljive.

Nove tehnologije

50. MAMURLEK, SUPLEMENT KOJI UBLAŽAVA POSLEDICE PRETERANE KONZUMACIJE ALKOHOLA: Šifra za brži oporavak organizma
Dva mlada programera iz Novog Sada, nezadovoljna ponudom sredstava za lečenje mamurluka, rešila su da naprave efikasniji proizvod. Imali su poslovnu ideju, početni kapital, osnovali su firmu, ali nisu imali farmaceutsko znanje. Zato su sklopili saradnju sa drugim novosadskim preduzećem, dugogodišnjim proizvođačem suplemenata. Tako je nastao Mamurlek, koji je odmah po ulasku na tržište premašio očekivanja u prodaji.

Nauka

52. POTCENJIVAČKI ODNOS PREMA NAUČNIM I TEHNOLOŠKIM DOSTIGNUĆIMA: Odbrana napretka
Može izgledati čudno da je napretku potrebna odbrana. Ali čini se da smo došli do tačke kada je to postalo nužno. Većina stanovnika bogatih zemalja uzima zdravo za gotovo sve udobnosti koje su im na dohvat ruke. Ako već nisu u stanju da saosećaju sa onim delom čovečanstva koji i dalje grca u bedi, onda bi trebalo da se prisete kako su sve do nedavno živeli njihovi preci, opominje Džejson Kroford, predavač iz oblasti istorije i filozofije napretka i osnivač Instituta „Koreni progresa“.

Koktel

54. TITOV PLAVI VOZ: Muzej na šinama
U vreme kada je Titov Plavi voz jurio evropskim prugama, predsedničke vozove imale su samo četiri države u svetu – Velika Britanija, Nemačka, Turska i Jugoslavija. „Prema nekim procenama, kada bi se vrednost voza po izlasku iz fabričkih pogona konvertovala u današnji novac, ona bi iznosila milijardu i po dolara“, kaže Milan Budimir, koji vodi brojne domaće i strane turiste u obilazak ovog muzejskog eksponata. Posetioci su zadivljeni ne samo luksuzom, već i tehnološkom opremljenošću voza, koji je „oživeo“ i u filmovima, serijama i muzičkim spotovima snimljenim u njegovom autentičnom ambijentu.

58. HRANA U AVIONU: Prekobrojni list salate
Predstavnici firmi koje pripremaju obroke za avionske prevoznike žale se da njihovi klijenti gledaju da „uštinu“ na troškovima gde god mogu. Namirnice se prebrojavaju do „u sitna crevca“, čak i listovi salate, jer ušteda na svakoj od njih može da snizi ukupne troškove za tako velike količine hrane i po nekoliko desetina hiljada dolara.

Komunikacije

60. RASPRAVE O TOME KO JE ZAISTA BIO SMEDLI BATLER: Hrabri uzbunjivač ili penzionisani zločinac?
Smedli Batler mrtav je već 85 godina, ali je i te kako živ u aktuelnim raspravama oko toga ko je on zapravo bio – ratni heroj koji je postao antiratni aktivista i prvi savremeni uzbunjivač ili okrutni ubica i rasista kome je savest proradila tek kada je otišao u penziju? Ovaj američki general-major, autor knjige „Rat je reket“ koju je objavio nakon odlaska iz aktivne službe, postao je kamen spoticanja među naučnicima, novinarima i nevladinim aktivistima koji imaju potpuno različita mišljenja o Batlerovoj ulozi u „osvešćivanju javnosti“.

Reprint

62. LOVCI NA BLAGO U POSLERATNOJ SIRIJI: Ujedinjeni u očaju
U Siriji trenutno gladuje 90% stanovništva, pa se mnogi okreću pljačkanju vrednih arheoloških lokaliteta samo da bi preživeli. Veliki deo kulturne baštine je već razoren ili opljačkan tokom dugogodišnjeg rata u ovoj zemlji. Sada, ljudi sa lopatama i bagerima za nekoliko sati mogu dodatno uništiti vekove istorije, a da toga često nisu ni svesni.

Vremeplov

64. STRANI TURISTI U SFRJ: Nemci i nisu bili toliko škrti kao što se pričalo
Neposredno pre raspada, Jugoslavija je imala više turista nego stanovnika, čak 20,5 miliona, od kojih su skoro polovinu činili stranci. Sa ukupnom potrošnjom stranih turista od 3,5 milijardi dolara, država koja će vrlo brzo nakon toga nestati sa mape, bila je među 25 vodećih turističkih zemalja u svetu. Iako su Nemci važili za škrtice, preko 70% deviznih prihoda poticalo je od gostiju iz Nemačke, Italije, Austrije i SAD.

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Rast tržišta novih putničkih automobila, pad prodaje lakih komercijalnih vozila

by bifadmin 18. јул 2025.

Tržište novih putničkih automobila u Srbiji nastavilo je rast i tokom prvog polugodišta 2025. godine, potvrđujući da interesovanje kupaca za savremena, bezbedna, ekološki prihvatljivija i tehnološki naprednija vozila i dalje ne jenjava. Istovremeno, u istom periodu zabeležen je i ozbiljan pad prodaje lakih komercijalnih vozila, što može biti jedan od indikatora pada privredne aktivnosti. Kod „L“ kategorije tržište ostvarien je zavidan rast u svim pod-kategorijama (motocikli, skuteri, mopedi)  

Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, u periodu januar–jun 2025. godine registrovano je ukupno 18.902 nova vozila (putnička i laka komercijalna), što predstavlja rast od 3,54% u odnosu na isti period prošle godine, kada je prodato 18.256 jedinica – odnosno 646 manje.

Za poređenje, tokom prvih šest meseci 2023. godine prodato je 15.065 vozila, pa je rast u prvom polugodištu 2024-te iznosio 21,18% u odnosu na 2023.

Putnička vozila (kategorija M1)

U prvih šest meseci 2025. godine prodato je 16.473 novih putničkih vozila, što je za 1.315 jedinica više nego u istom periodu 2024. (15.158 vozila), odnosno rast od 8,68%.

Podsećanja radi, u prvoj polovini 2023. godine prodato je 12.664 putnička vozila, što je označavalo rast u prvom polugodištu 2024 od 19,69%.

Laka komercijalna vozila (kategorija N1)

Za razliku od putničkog segmenta, tržište lakih komercijalnih vozila beleži pad. U prvom polugodištu 2025. godine prodato je 2.429 LKV, dok je u istom periodu 2024. prodato 3.098 vozila, što je pad od 669 jedinica ili 21,59%.


„L“ Kategorija

U prvih šest meseci 2025. godine prodato je 2.395 novih motocikala, što je za 350 jedinica više nego u istom periodu 2024. godine (2.045), odnosno rast od 17,11%. Takođe, prodato je 2.926 skutera i u odnosu na 1.983 iz prvog polugodišta 2024.godine ostvaren rast od 48%.

 

Mesečni trendovi prodaje

Kod putničkih vozila, najuspešniji mesec u oba posmatrana perioda (2024. i 2025.) bio je april – u 2025. godini prodato je 3.786 automobila a u 2024.godini – 3.748. Najslabiji mesec u prvom polugodištu 2025. je bio januar – 1.492 a u istom periodu 2024. takođe januar  – 1.519. Ovo potvrđuje da martovski Sajam automobila u Beogradu i dalje snažno utiče na sezonski skok prodaje.

Kod lakih komercijalnih vozila, najbolji mesec u prvom polugodištu 2025. bio je jun (587 isporučenih vozila), dok je februar bio najslabiji (267 jedinica). Prošle godine, u istom posmatranom periodu, najjači mesec bio je april (603), a najslabiji februar (390).

Analiza po vrsti pogona – Putnička vozila (M1)

U prvoj polovini 2025. godine:

  • Benzin: 7.836 vozila (47,57%)
  • Dizel: 2.105 vozila (12,78%) – pad udela od gotovo trećinu
  • Hibridi (sve vrste): 6.039 vozila (36,66%) – značajan porast
  • Električni: 161 vozilo (0,98%) – blagi rast, i dalje ispod 1%
  • Ostali:  332 vozila (2,01%)

 

Analiza po vrsti pogona – Laka komercijalna vozila (N1)

U 2025. godini (januar–jun):

  • Benzin: 299 vozila (12,31%) – pad od 51,33% u odnosu na 614 iz 2024.
  • Dizel: 1.814 vozila (74,68%) – blagi rast u odnosu na 1.784 iz 2024.
  • Ostalo: 207 vozila (8,52%) – pad u odnosu na 494 iz 2024. (15,95%)
  • Hibridi: 61 vozilo (2,51%) – pad u odnosu na 97 iz 2024.
  • Električni: 48 vozila (1,98%) – pad u odnosu na 102 iz 2024.

Mopedi, skuteri i motocikli (L)

U segmentu mopeda, skutera i motocikala, pogon na benzin dominira sa preko 99% tržišnog udela (4.333 prodatih jedinica).
U prvih šest meseci 2025. godine prodato je i 8 električnih, 5 dizel motocikala i 3 sa pogonom na mešavinu.

Situacija je gotovo identična kao u istom periodu prethodne godine.

Top 10 brendova u prvom polugodištu 2025.:

  1. Škoda – 3.837
  2. Toyota – 1.908
  3. Volkswagen – 1.315
  4. Renault – 1.312
  5. FIAT – 976
  6. Dacia – 975
  7. Hyundai – 946
  8. BMW – 921
  9. Citroën – 823
  10. Audi – 583

 

Uporedno – Top 10 u prvoj polovini 2024.:

  1. Škoda – 3.573
  2. Toyota – 1.667
  3. Volkswagen – 1.333
  4. Citroën – 1.170
  5. Renault – 1.119
  6. FIAT – 1.007
  7. Hyundai – 867
  8. KIA – 822
  9. BMW – 798
  10. Dacia – 798

Zanimljivosti:

Tokom prvog polugodišta 2025. godine prodato je i 86 Porschea, 12 Maseratija, 3 Ferrarija, 3 Bentleya, 3 Tesle i jedan Lamborghini.

Obrada podataka: Cube Team 

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

MMF: Problem u Srbiji “nesklad veština”

by bifadmin 18. јул 2025.

Ako je suditi po najnovijoj analizi Međunarodnog monetarnog fonda iz jula 2025. godine, čak 40 odsto srpskih diplomaca radi poslove ispod svoje kvalifikacije, dok istovremeno četvrtina firmi navodi nedostatak adekvatno obrazovane radne snage kao glavnu prepreku za rast. To ukazuje na paradoks Srbije, fenomen koji ekonomisti nazivaju “nesklad veština” ili neusklađenost između onoga što mladi znaju i onoga što tržište rada traži.

Ovakva nelogičnost je izraženija jer Srbija danas ima veći procenat stanovništva sa visokim obrazovanjem nego što je prosek Evropske unije, što na prvi pogled deluje izuzetno.

Međutim, MMF u svom izveštaju otkriva dublje strukturne probleme koji se kriju iza statistike. Problem nije u tome što ima previše diplomaca, već što oni nemaju veštine koje tržište rada traži.

Prema analizi ove finansijske institucije, čak 25 odsto srpskih firmi navodi neadekvatno obrazovanu radnu snagu kao svoju najveću prepreku, pri čemu se posebno ističe nedostatak radnog iskustva, manjak potrebnih stručnjaka sa veštinama “nove ekonomije”, te posebno njihov nizak nivo interaktivnosti, poput rešavanja problema ili kritičkog mišljenja. U isto vreme, oko 40 odsto diplomaca je prekvalifikovano za poslove koje obavlja, što predstavlja ogromno rasipanje ljudskih resursa.

Prema podacima RZS, nezaposlenost mladih u prvom kvartalu 2025. godine,bila je 24,1 odsto, što predstavlja blago poboljšanje u odnosu na 25,8 odsto iz poslednjeg kvartala 2024. godine. Ako se uporedi naš procenat sa zemljama EU, mi smo ispred nekih država. Tako Španija ima najveću nezaposlenost mladih u EU sa 25,6 odsto, dok Nemačka ima najnižu, sa samo 6,8 odsto prema podacima Eurostata iz aprila 2025. godine.

Ono što, međutim u Srbiji brine nije toliko sama stopa nezaposlenosti, koliko njena struktura i uzroci.

Tri dimenzija „nesklada veština“ u Srbiji

Prema MMF analizi, problem neusklađenosti veština u Srbiji ima tri ključne dimenzije.

– Prva je nedostatak “mekih veština”, sposobnosti poput kritičkog mišljenja, rešavanja problema i komunikacije koje se teško uče iz udžbenika, a predstavljaju osnovu moderne ekonomije znanja. Druga je praktično iskustvo, mladi završavaju fakultete sa teorijskim znanjem, ali bez prakse u stvarnim poslovnim okruženjima. Treća dimenzija je digitalni jaz, odnosno brzina tehnoloških promena je toliko velika da univerziteti jednostavno ne mogu da prate najnovije trendove-navodi se u izveštaju MMF.

Kalkulacija ove međunarodne institucije pokazuje da bi zatvaranje samo polovine jaza u neusklađenosti veština moglo da doda 2,5 odsto BDP-a kroz reforme tržišta rada. Za zemlju čiji BDP je oko 60 milijardi evra, ovo predstavlja potencijalni dobit od 1,5 milijardi evra godišnje, suma koja bi mogla značajno da ubrza ekonomski razvoj. Pri tom podaci MMF-a pokazuju da je produktivnost rada porasla značajno brže od 2021. godine u poređenju sa prethodnim periodima, što je delom rezultat pozitivnih efekata stranih direktnih investicija i rasta sektora informacionih i komunikacionih tehnologija.

Sektor IT je prema njima ,”odgovoran” za skoro 15 odsto dodatnog zapošljavanja i 20 odsto dodatne vrednosti kreirane u 2023. godini u odnosu na 2016. godinu.

MMF preporučuje mere

Da bi se problem neusklađenosti veština rešio MMF preporučuje nekoliko mera.

– Važno je jačanje veze između visokoškolskih ustanova i poslodavaca kroz obavezne prakse, usklađivanje nastavnih programa sa zahtevima tržišta rada, te uvođenje dualnih studija po nemačkom modelu. Poseban fokus treba da bude na razvoju digitalnih kompetencija i “mekih veština” koji će biti ključni za budućnost rada – objašnjava MMF.

Taj nemački model dualnih studija je uspeo da dovede da ova država ima najmanju nezaposlenost mladih u EU. Prema njemu, čak 47,2 odsto stanovništva ima formalne stručne kvalifikacije, dok je 1,3 milion studenata upisano u programe stručnog osposobljavanja i obuke.

Ključ nemačkog uspeha leži u tome što privatne kompanije snose dve trećine ukupnih troškova stručnog osposobljavanja, prosečno 15.300 evra po učeniku godišnje. Ovaj sistem kombinuje 3-4 dana rada u kompaniji sa 1 do 2 dana teoretske nastave nedeljno, što obezbeđuje da mladi steknu praktične veštine i garantuje zapošljavanje u preko 80 odsto slučajeva.

Sličan model i Srbija je pre nekoliko godina počela da primenjuje ali rezultati još uvek nisu tako vidljivi. Da bi postali vidljiviji, reforme obrazovnog sistema predstavljaju možda najvažniju investiciju u budućnost Srbije.

Kako zaključuje najnoviji MMF izveštaj, povećanje produktivnosti će biti kritično za približavanje prihoda sa naprednim ekonomijama. Jer, u svetu gde se obrazovanje nikad ne završava, već se kontinuirano razvija, nije pitanje da li Srbija ima dovoljno diplomaca, već da li oni imaju prave veštine za ekonomiju 21. veka.

Izvor: Blic Biznis

Foto: Pixabay

18. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Koji su deset najskupljih gradova na svetu?

by bifadmin 17. јул 2025.

Singapur je zadržao prvo mesto kao najskuplji grad na svetu za pojedince sa visokim neto bogatstvom (HNWI – osobe sa imovinom većom od milion dolara), treću godinu zaredom, prema izveštaju Global Wealth and Lifestyle Report 2025 švajcarske banke Julius Baer.

Izveštaj se zasniva na Julius Baer Lifestyle Index-u, koji meri relativne troškove potrošačke korpe od 20 dobara i usluga koje imućni potrošači koriste u 25 velikih svetskih gradova — uključujući automobile, nakit, advokatske usluge i privatne škole.

Uključeni su i podaci iz ankete 360 ispitanika koji spadaju u HNWI grupu (osobe sa bankarskom imovinom od milion dolara ili više).

Šesto izdanje godišnjeg izveštaja banke dolazi u vreme globalne ekonomske neizvesnosti, rastućih geopolitičkih tenzija i usporavanja potrošnje.

Podaci prikupljeni pre carinskih previranja

Kako se navodi u izveštaju, prikupljanje podataka završeno je pre nego što je administracija SAD objavila svoje carinske planove, tako da kasnija tržišna previranja nisu uzeta u obzir u ovogodišnjim brojkama.

Zanimljivo je da je zabeležen pad troškova luksuznog životnog stila za 2% izraženo u američkim dolarima. Ovo je značajno jer su, kako izveštaj navodi, „istorijski gledano, cene luksuznih proizvoda rasle dvostruko brže od prosečnih potrošačkih cena“.

Izveštaj dodaje da pad veći od jednog procentnog poena ukazuje na izazove sa kojima se suočava sektor luksuza. „Jedan od najvećih faktora tog pada jeste smanjenje cena tehnologije, koje je zabeleženo u svim regionima.“

Nasuprot tome, cene avionskih karata u biznis klasi i luksuznih satova porasle su značajno — za 18,2%, odnosno 5,6% tokom protekle godine.

Ipak, potrošnja među HNWI osobama širom sveta je porasla, ali u manjoj meri nego prethodnih godina. Evropa je zabeležila najslabiji rast u poređenju sa Bliskim istokom, Latinskom Amerikom, Severnom Amerikom i azijsko-pacifičkim regionom.

Deset najskupljih gradova za bogate pojedince u 2025. godini su:

Singapur

London

Hongkong

Monako

Cirih

Šangaj

Dubai

Njujork

Pariz

Milano

Veliki pomaci

Ove godine, Evropa čini pet od deset najskupljih mesta za život bogatih pojedinaca, a London predvodi ovu grupu, zauzimajući drugo mesto na globalnoj listi. London je konstantno jedan od najjačih na indeksu.

„Kroz globalnu finansijsku krizu, Brexit, pandemiju Kovida i rat u Evropi, London je uvek zadržao mesto u vrhu liste,“ navodi se u izveštaju. To je delimično zbog statusa grada kao globalnog finansijskog centra koji je moderan i kosmopolitski, sa „istorijom, kvalitetom života, kulturom i šarmom.“

S druge strane, Dubai je ostvario veliki skok sa 12. na 7. mesto, što je uglavnom posledica rasta cena nekretnina, automobila i šampanjca, navodi se u izveštaju.

Šangaj je, pak, pao sa 4. na 6. mesto, što je oštar pad u odnosu na njegovo prvo mesto 2022. godine. Značajno je i to da je na listi deset najskupljih gradova samo jedan američki grad — Njujork.

Dominacija Singapura, tu je i Hong Kong

Azijsko-pacifički region predvodi po broju skupih gradova, sa Singapurom i Hongkongom na dve od tri pozicije u vrhu najskupljih gradova.

„Azijsko-pacifički region i dalje je jedan od najbrže rastućih na svetu. Realni BDP je porastao za 4,5% na godišnjem nivou u 2024. godini — blago usporavajući sa 5,1% u 2023, ali i dalje znatno brže od globalnog proseka od 3,3%,“ rekla je istraživačka analitičarka u Julius Baer banci, Jen-Ai Čua.

„Čvrsti temelji su postavili scenu za brz rast bogatstva u regionu. Broj bogatih pojedinaca u Aziji se procenjuje da je porastao za 5% na godišnjem nivou i da je u 2024. iznosio 855.000,“ dodala je Čua

Zanimljivo je da, iako je Singapur zadržao prvo mesto kao najskuplji grad za bogate pojedince, i dalje ostaje veoma prijatan za život. Prema izveštaju, zemlja je vodeći izbor za preseljenje i dobijanje prebivališta zbog stabilne političke situacije, ukupne bezbednosti i kvalitetnog zdravstvenog i obrazovnog sistema.

Grad-država takođe postaje pionir u turizmu zdravlja, „otvarajući niz terapeutski uređenih vrtova za posetioce zainteresovane za mentalno zdravlje,“ navodi se u izveštaju. Ovo je deo šireg trenda sve većeg značaja koji se pridaje dugovečnosti.

Izvor: Blic Biznis/CNBC

Foto: Pixabay

17. јул 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Inovacija pomerila granice obeležavanja jubileja
  • Fresh Corner završio 2025. godinu rekordnim rezultatima: kafa i hot-dog dostigli nove vrhunce
  • Humanitarna aukcija kauča iz serije „Prijatelji“: McDonald’s obezbedio donaciju za NURDOR
  • MaxBet i FK Partizan predstavili kalendar za 2026: Spoj tradicije i vizije budućnosti
  • Korejci i Poljaci pretekli razvijena tržišta

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit