NAJNOVIJE
Ko će spašavati budžete Francuske i Velike Britanije?
Koje kupac deo poslovnog prostora Palate Albanije?
Od sledeće godine počinje sa radom sistem e-bolovanje
Kako bi poskupljenje goriva promenilo tržište polovnjaka?
Zašto opada radna migracija u bogate zemlje?
Farma muva u Beču proizvodi đubrivo
Kina oporezuje prezervative zbog niske stope prirodnog priraštaja
CEVES: Ne ulaže se u ljude, već u vladanje...
Kako rešiti periode bez uplaćenih doprinosa kako bi penzija...
Đorđe Đukić: Strane banke neće sebi dozvoliti blokadu platnog...
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
EkonomijaVesti

Rashodi domaćinstava u Srbiji u toku 2024. premašili prihode

by bifadmin 24. новембар 2025.

Prosečni prihodi domaćinstava u Srbiji u 2024. godini iznosili su 95.050 dinara, dok lična potrošnja domaćinstava prelazi prihode i iznosi 98.165 dinara, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku u najnovijoj Anketi o potrošnji domaćinstava, a prenosi Nova ekonomija.

Kada su u pitanju prihodi, oni iz redovnog radnog odnosa iznose 52.153 dinara u proseku, van redovnog radnog odnosa 2.249 dinara, prosečne penzije 29.937 dinara, dok su prihodi od poljoprivrede, lova i ribolova u proseku 3.824 dinara, piše Nova ekonomija.

U toku 2024. godine lična potrošnja u proseku iznosila je 98.165 dinara po domaćinstvu, od čega su na hranu i bezalkoholna pića porodice davale u proseku 35.919 dinara, na alkoholna pića i duvan 4.363 dinara, a na odeću i obuću 4.601 dinar.

Na stanovanje, vodu, struju, gas i ostala goriva porodice su u proseku davale 16.027 dinara mesečno, na zdravlje 4.053 dinara, rekreaciju i kulturu 5.104 dinara, a na restorane i hotele 3.199 dinara.

Prosečna primanja domaćinstava na mesečnom nivou deljena po regionima izgledala je ovako:

Beogradski 111.728

Vojvodina 91.310

Šumadija i Zapadna Srbija 87.744

Južna i Istočna Srbija 86.988

Kada su u pitanju primanja iz inostranstva, region Beograda i Šumadije i Zapadne Srbije ima najmanja primanja. Region Vojvodine i Južne i Istočne Srbije ima skoro duplo više primanja iz inostranstva.

Beograđani troše najmanje na alkohol i duvan

U najnovijem statističkom izveštaju RZS-a navodi se i podatak na šta stanovnici različitih regiona Srbije troše najviše novca.

Tako je zanimljivo da na alkoholna pića i duvan stanovnici Beogradskog regiona troše u proseku na mesečnom nivou 3.722 dinara, dok stanovništvo drugih regiona troši mnogo više.

Stanovništvo Južne i Istočne Srbije u proseku 813 dinara mesečno potroši na pivo, 362 dinara na vino, 283 dinara na žestoka alkoholna pića, a na cigarete i duvan 3.271 dinar.

Stanovnici Zapadne Srbije i Šumadije potroše 4.165 dinara na cigarete i duvan, 533 dinara na pivo, 152 vino i 179 dinara na žestoka alkoholna pića.

Vojvođani mesečno u proseku za cigarete i duvan daju 2.959 dinara, za pivo 560 dinara, za vino 252 dinara i žestoka alkoholna pića 323 dinara.

U Beogradu se na žestoka alkoholna pića da mesečno u proseku 304 dinara, na vino 187 dinara, pivo 298 dinara i cigarete i duvan 2.933 dinara.

U kategoriji restorani i kafei, najviše u proseku troše porodice u Beogradskom regionu 4.402 dinara, dok domaćinstva u drugim regionima troše skoro duplo manje- Vojvodina 2.770 dinara, Zapadna Srbija i Šumadija 2.450 dinara i Južna i Istočna Srbija 2.321 dinar.

Za ostale predmete za ličnu negu (sapun, četkica za zube, šampon) najmanje troše Vojvođani 2.655 dinara u proseku mesečno, dok stanovnici Južne i Istočne troše najviše 3.578 dinara.

Kada su u pitanju troškovi stanovanja, koji podrazumevaju i vodu, struju, gas i ostala goriva, za to mesečno u proseku najviše novca izdvajaju stanovnici Beogradskog regiona 17.4612 dinar. Iza njih su stanovnici Šumadije i Zapadne Srbije 15.811 dinara, Vojvodine 15.565 dinara i na kraju Istočne i Južne Srbije 14.995 dinara.

Najviše se jedu piletina, suhomesnato i krompir

Na godišnjem nivou, u proseku se po domaćinstvu u 2024. godini jelo oko 163 kilograma hleba i peciva, 581 jaje i popilo 83,6 litara mleka, kažu podaci.

Kiselog mleka, jogurta i sličnih proizvoda domaćinstva u Srbiji su u toku 2024. godine popila u proseku 83,6 litara.

U kategoriji povrća 76,3 kilograma krompira je prosečna porodica pojela u toku 2024. godine, kupusa 38,1 kilograma, paradajza 32,6 kilograma, paprike 24 kilograma, pasulja 10,3 kilograma, šargarepe, peršuna, cvekle i celera 22 kilograma, dok su crnog i belog luka i praziluka pojedene količine od 34,3 kilograma.

Od navedenih podataka može se zaključiti da su porodice u Srbiji najviše jele pileće meso, suhomesnate proizvode i prerađevine od mesa a od povrća najviše krompira, zaključuje Nova ekonomija.

Izvor: Nova ekonomija

Foto: Pixabay

24. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Šta znače sekundarne sankcije za Srbiju?

by bifadmin 24. новембар 2025.

Prvo priznanje da američka Kancelarija za kontrolu inostrane imovine (OFAC) ozbiljno preti uvođenjem sekundarnih sankcija stiglo je iz Narodne banke Srbije.

Guvernerka Jorgovanka Tabaković izjavila je pre nekoliko dana prilikom predstavljanja poslednjeg izveštaja o inflaciji kako je upozorenje iz Vašingtona NBS shvatila ozbiljno. I da ne želi ni da misli kako bi se to odrazilo na Srbiju, njenu ekonomiju i finansijski sistem.

Dvadesetak dana ranije, guvernerka je tvrdilo suprotno. Tada je spekulacije da bi plaćanje dina karticom na NIS-ovom pumpama moglo da izazove sekunardne sankcije NBS-u ocenila kao nepotrebno širenje panike.

Danas, pak, kaže da je ovo ozbiljna pretnja. Jer je „NBS agent države Srbije, operator svih platnih sistema domaćih i međunarodnih kliringa“. Iako bi uvođenje sekundarnih sankcija imalo više nego ozbiljne posledice, guvernerka kaže da nije od OFAC-a dobila preciznija objašnjenja šta bi sekundarne sankcije tačno značile i kako bi se sprovodile.

Forbes Srbija istraživao je šta bi uvođenje sekundarnih sankcija moglo doneti u praksi. Da li se upozorenje koje je dobila Narodna banka odnosi samo na tu instituciju? Ili bi sankcije mogle pogoditi, osim finansijskog sistema i privredu?

Devizne rezerve i devizno tržište u opasnosti

Profesor beogradskog Ekonomskog fakulteta i bivši guverner NBS Dejan Šoškić kaže za Forbes Srbija da je teško komentarisati navode o sankcijama bez objavljivanja dokumenta koji je NBS primila od državnih organa SAD-a. Ipak, kaže da bi te sankcije mogle imati ogromne negativne posledice i na upravljanje deviznim rezervama i na funkcionisanje deviznog tržišta.

„Potencijalno i na prihode Srbije od finansijskih plasmana u inostranstvu. Otuda, bilo kakvo upozorenje američke administracije u ovom domenu treba razumeti krajnje ozbiljno. Potrebno je bez odlaganja učiniti ono što je neophodno da bi se izbeglo bilo kakvo uvođenje sekundarnih sankcija“, kaže ovaj sagovornik.

Šoškić objašnjava da svetski bankarski sistem globalno vrši ozbiljan broj transakcija u američkom dolaru i te se transakcije u najvećoj meri saldiraju kroz platni sistem SAD. Nad tim sistemom američka administracija može imati direktnu kontrolu.

„Otuda, daleko najveći broj banaka u svetu ne želi da ugrozi svoju sposobnost plaćanja i primanja uplata u dolarima. U praksi je bezrezervno spreman da sprovede u delo zahteve američke administracije u vezi ograničenja ili obustave plaćanja u dolarima za svoje klijente“, kaže Šoškić.

Sankcije za svako pravno i fizičko lice

Šoškić smatra da uvođenje sekundarnih sankcija može da se primeni na svako pravno i/ili fizičko lice koje poseduje račune u bilo kojoj banci koja želi da zadrži svoju sposobnost plaćanja i primanja uplata u dolarima.

„To je najveći broj banaka u svetu. S obzirom na to da NBS poseduje čitav niz računa u inostranstvu, na kojima se drže devizna sredstva i hartije od vrednosti, ‘sekundarne sankcije’ mogle bi se odnositi na slobodu raspolaganja tim sredstvima. Osim na funkcionisanje NBS i deviznog sistema Srbije, sekundarne sankcije mogle bi uticati i na poziciju Srbije na međunarodnom tržištu javnog duga. Isto se odnosi i na poziciju Srbije kao destinacije za strane direktne investicije. Sve to može imati ozbiljne posledice na fiskalnu i ukupnu stabilnost Srbije“, tvrdi bivši guverner NBS.

I banke i privreda mogli bi platiti ceh

Analitičar Privredne komore Srbije Bojan Stanić kaže da je ovo upozorenje koje je stiglo NBS zapravo pritisak da se situacija sa NIS-om reši što pre. Tačnije, da vreme za rešenje i izlazak Rusa iz vlasništva u NIS-u ističe.

On podseća da su američke vlasti još pre nekoliko meseci upozoravale na mogućnost uvođenja sekundarnih sankcija. Ukoliko se privreda i država ogluše na sankcije uvedene NIS-u. U praksi bi to, kaže Stanić, moglo da zahvati i finansijski sistem. Odnosno NBS i poslovne banke, ali hipotetički i privredu.

„Ako je cela ideja sa uvođenjem sankcija onemogućavanje da se ostvaruje profit i zarađuje novac i time finansira rat u Ukrajini, onda bi sankcije mogle da se odnose na sve. Dakle, ne samo na NBS i na poslovne banke koje posluju sa NIS-om, nego i na privredu koja to isto čini“, objašnjava Stanić.

U praksi to zapravo znači da se pod sankcijama ne bi našla samo Poštanska štedionica (preko nje se trenutno uredno obavlja plaćanje goriva), nego i sve firme u Srbiji koje NIS-u isporučuju robu ili uslugu. Na primer, svi oni proizvođači čija roba se nalazi na rafovima benzinskih stanica NIS-a.

Moguće i tercijarne sankcije

I dok javnost u Srbiji još nije dobila konkretan odgovor šta bi sekundarne sankcije značile, Stanić kaže da to može da se širi i dalje. U smislu da ako Poštanska štedionica bude pod sankcijama, a neke firme i dalje obavljaju plaćanja preko nje, i one bi mogle biti sankcionisane.

Izvor: Forbes Srbija

Foto: Pixabay

24. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Slovenija upisala keš u Ustav: Gotovi novac dobio najviši nivo zaštite

by bifadmin 23. новембар 2025.

Slovenački parlament usvojio je ustavne amandmane kojima se pravo na korišćenje fizičke gotovine unosi direktno u Ustav, čime Slovenija postaje jedna od retkih evropskih država koja ustavno štiti keš u doba ubrzane digitalizacije novca. Odluka je donesena dvotrećinskom većinom, uz snažnu javnu podršku.

Narodna skupština odobrila je Ustavni zakon o izmjeni trećeg poglavlja Ustava sa 67 glasova za i jednim protiv, na temelju kojeg će se pravo plaćanja gotovinom upisati u Ustav. Inicijativu za to dalo je udruženje “Povezani smo”, koja je u novembru 2023. skupštini predala 56.267 potpisa za unošenje ovog prava u Ustav. Očekuje se da će Narodna skupština zakon proglasiti 1. decembra.

Kako objašnjavaju iz udruženja, žele jasno zaštititi fizičku gotovinu. Po njihovom uverenju, pojam gotovina uvijek se mora odnositi na novac u fizičkom obliku. To sprečava da se digitalni oblici novca, poput elektronskog novca, kriptovaluta ili digitalnog eura, u budućnosti shvataju kao gotovina.

Ustavna komisija Narodne skupštine potom je pripremilo radni tekst prijedloga ustavnog zakona. Nakon odobrenja, Ustavu će se dodati novi članak 74. koji će glasiti da svako ima pravo koristiti gotovinu u bankarskim i drugim oblicima pravnog prometa u skladu sa zakonom.

Za odobrenje je bila potrebna dvotrećinska većina svih zastupnika. U današnjoj raspravi zastupnici su, između ostalog, naglasili važnost gotovine u kriznim situacijama i s gledišta zaštite privatnosti, prenosi SEEbiz.

U tom procesu vlada je skrenula pažnju na pravne aspekte koji se tiču isključive nadležnosti Evropske unije u području monetarne politike. Stoga je pozdravila odluku skupštine da najnoviji predlog pošalje Evropskoj centralnoj banci (ECB) na mišljenje, te činjenicu da je ECB prepoznao glavni cilj prijedloga, a to je jačanje dostupnosti i prihvatanja gotovine u Sloveniji.

“Ovo je pravo koje uživa široku javnu i političku podršku te ima značajnu simboličku i praktičnu vrijednost”, naglasila je državna sekretarka u Ministarstvu financija Gordana Pipan.

Izvor: Investitor.me

Foto: Pixabay

23. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Počinje nova era nadzora nad novcem

by bifadmin 22. новембар 2025.

Digitalizacija novca postaje ključni trend: stroži limiti za gotovinu, jasna pravila za kripto transakcije i priprema terena za digitalni euro.

Evropska unija počela je da oblikuje novi okvir finansijskog nadzora koji obuhvata gotovinske transakcije, transfere kriptovaluta i koncept digitalnog eura. Stručnjaci ocenjuju da je centralni trend — ubrzana digitalizacija novca i jačanje kontrole tokova — iako se regulativa oslanja na nekoliko odvojenih mehanizama.

Šta se menja kod keša?

Trenutna pravila o prenosu novca preko granice ostaju ista: svaka suma od 10.000 eura mora biti prijavljena pri ulasku ili izlasku iz EU.

Istovremeno se uvodi jedinstveni limit od 10.000 eura za velike gotovinske uplate u komercijalnim transakcijama širom Unije, dok države članice mogu propisati i niže pragove.

Ove mere su dio novog paketa za borbu protiv pranja novca (AML) usvojenog u proleće 2024. godine, a primena ključnih odredbi očekuje se nakon prelaznog perioda — približno od 2027. godine.

Kriptovalute pod posebnim režimom

Za digitalnu imovinu uvodi se odvojeni sistem. Prag od 1.000 eura odnosi se isključivo na transakcije sa kriptovalutama.

Prema AML paketu i regulativi o transferu sredstava (TFR): svi pružaoci kripto usluga moraće da sprovode KYC identifikaciju za transakcije vrijedne 1.000 eura i više, obaveza važi i za transfere ka self-hosted (privatnim) novčanicima – nije reč o zabrani, već o pooštrenom mehanizmu transparentnosti i nadzora

Digitalni euro: priprema, ali bez konačne odluke

ECB i Evropska komisija nastavljaju pripremnu fazu za moguće uvođenje digitalnog eura.

Razmatra se prelimitarni limit od 3.000 eura po korisniku u digitalnom obliku, ali konačna odluka o pokretanju projekta još nije doneta.

Cilj je proceniti tehnološke, ekonomske i regulatorne posledice ovakvog instrumenta i njegov uticaj na finansijsku stabilnost.

EU intenzivno jača mehanizme protiv pranja novca, povećava transparentnost gotovinskih i kripto transakcija i paralelno gradi regulatorne temelje za digitalni euro — bez uvođenja novih barijera u okviru jedinstvenog tržišta.

Izvor: Investitor.me

Foto: Pixabay

22. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
VestiZabava

Da li su naši snovi crno-beli ili u boji

by bifadmin 22. новембар 2025.

Svake noći sanjamo, ali se svojih snova najčešće ne sećamo. Ponekad ujutru jasno možemo da prizovemo slike i događaje iz sna, dok se drugog dana trudimo da uhvatimo samo nejasne delove. Ipak, postavlja se pitanje — kakvi su naši snovi po boji? Da li većina ljudi sanja u bojama ili u crno-belim tonovima?

Mnogi bi mogli biti iznenađeni kad saznaju da je ovo zapravo pitanje o kojem se naučnici dugo ne slažu. Savremena istraživanja pokazuju da televizija i filmovi imaju veliki uticaj na to kako doživljavamo snove i koliko toga iz njih možemo da zapamtimo kad se probudimo, prenosi rts.rs.

Crno-beli ili u boji – kakvi su snovi

„Pošto smo navikli na medije u boji, mislimo da su snovi slični gledanju filma ili nečega na Jutjubu. Ti sadržaji su u boji, pa pretpostavljamo da su i snovi takvi“, rekao je Erik Švicgebel, profesor filozofije na Univerzitetu Kalifornije u Riversajdu za Lajv sajens.

Ali to nije uvek bilo tako. Do 60-ih godina, istraživači su smatrali da ljudi uglavnom sanjaju crno-belo, a ankete su podržavale tu pretpostavku. U jednoj manjoj studiji iz 1942. godine, sprovedenoj na 277 studenata, čak 70,7 odsto ispitanika je izjavilo da retko ili nikada ne vidi boje u snovima. Skoro 60 godina kasnije, Švicgebel je postavio ista pitanja grupi od 124 studenta i rezultati su se drastično promenili. U novijem istraživanju, manje od 20 odsto studenata je reklo da retko ili nikada ne sanja u boji.

Slične rezultate dale su i novije studije. Istraživači su uočili zanimljiv obrazac – ljudi rođeni pre pojave televizije i filmova u boji mnogo češće su izveštavali da sanjaju monohromatske (crno-bele) snove od onih rođenih kasnije. To ukazuje da način na koji tumačimo svoje snove zavisi i od vrsta medija koje konzumiramo.

Naravno, zabava nije jedini faktor. Mnogo toga što pamtimo iz svojih noćnih snova zavisi od tačnosti sećanja i od toga koji nam se detalji najviše urežu u svest.

„Snovi su definisani kao subjektivna iskustva tokom sna, a jedini način da im pristupimo jeste ako ih osoba zapamti nakon buđenja. Glavno pitanje je: Koliko ste zapravo dobri u prisećanju?“, rekao je Mihail Šredl, direktor laboratorije za proučavanje sna u Centralnom institutu za mentalno zdravlje u Nemačkoj.

Kao i u budnom stanju, boje predmeta mogu lako biti zaboravljene ako su očekivane. Na primer, žuta banana u snu verovatno neće ostaviti poseban utisak.

„Ne razmišljate o tome, i teško je zapamtiti. Ali ako se u snu pojavi neonsko ružičasta banana, to bi verovatno ostalo u sećanju“, rekao je Šredl.

Pored toga, ako određena boja ima lično značenje za osobu, veća je verovatnoća da će je zapamtiti.

„Ako boja ima specifično značenje za osobu u njenom svakodnevnom životu, onda ta boja može ukazivati na nešto. Nije stvar u samoj boji, već u tome kako ona utiče na osobu“, dodao je Šredl.

Međutim, Švicgebel smatra da je pitanje da li sanjamo u boji ili crno-belo možda pogrešno postavljeno. Kada zamišljamo scenu u kojoj boje nisu važne, mentalna slika ne mora biti ni crno-bela ni u boji. Može biti zamagljena i neodređena.

Moguće je i da ono čega se sećamo ujutru nije potpuno isto kao slika koju smo imali dok smo sanjali, već da je više oblikovano pretpostavkama nego stvarnim sećanjem.

Snovi, kako kaže, možda nisu toliko vizuelni i filmski kao što mislimo. Umesto toga, moguće je da naša medijska kultura oblikuje način na koji ih pamtimo.

„Mnogi ljudi ne mogu da pojme šta bi značilo da iskustvo sna nije ni u boji ni crno-belo“, zaključio je on.

Izvor: Danas Online

Foto: Pixabay

22. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
VestiZabava

Naučnici: Ljubljenje nije počelo s ljudima, već s primatima

by bifadmin 22. новембар 2025.

Ljubljenje nije počelo s ljudima, već s primatima, precima velikih majmuna, pre otprilike 20 miliona godina, tvrdi se u novoj studiji.

Ljudi, šimpanze, bonobi, orangutani i gorile se ljube, što snažno sugeriše da je navika nasleđena od zajedničkog pretka.

Nalazi su objavljeni u časopisu „Evolution and Human Behavior“.

Naučnici su neromantično definisali ljubljenje kao „neagresivan kontakt usta na usta koji nije uključivao prenos hrane“. To je uključivalo seksualno ljubljenje, kao i platonske poljupce poput onih između članova porodica ili u prijateljskim pozdravima.

Kako se ljubljenje pojavilo, ostaje predmet rasprave, kao i zašto se održalo.

„Neki ljudi smatraju da je seksualno ljubljenje koristan način procene kvaliteta ili prikladnosti partnera. Alternativno, ljubljenje bi mogla biti vrsta predigre, povećavajući seksualno uzbuđenje i povećavajući šanse za oplodnju“, rekla je glavna autorka dr Matilda Brindl s Odeljenja za biologiju na Oksfordu.

Dodaje da se smatra da su se platonski poljupci koristili za snalaženje u složenim društvenim odnosima ili povećanje povezanosti.

Studija je tvrdila da su neandertalci i ljudi verovatno takođe spajali usne, s obzirom na dokaze da su se ukrštali i delili oralni mikrob – znak da su razmenjivali pljuvačku – dugo nakon što su se dve vrste razišle pre 450.000-750.000 godina.

Izvor: Hina/021.rs

Foto: Pixabay

22. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

Proglašene jubilarne KAMPANJE SA SVRHOM 2025

by bifadmin 21. новембар 2025.

Sinoć je održano 5. izdanje Festivala „Kampanje sa svrhom“, manifestacije koja od 2021. godine nagrađuje društveno odgovorne kampanje u Srbiji. Jubilarni Festival proglasio je dobitnike u tri kategorije: GENDER, ECO i SOCIAL, i prvi put dodelio ZLATNI GRAND PRIX – najveće priznanje Festivala.

Festival se tradicionalno organizuje 20. novembra, na Međunarodni dan deteta, inspirisan rečenicom Marije Montesori: „Sva naša nastojanja za dobrobit čovečanstva znače da to prvenstveno radimo za dete“, koja naglašava obrazovnu, društvenu i održivu misiju Festivala.

Pozdravna reč osnivačice

Tijana Adamov Ignjatović, osnivačica Festivala, obratila se prisutnima:

„Dragi dobitnici, dragi članovi žirija, želim nam svima ono što je najvažnije – dobro zdravlje, dobre odnose, zajednicu koja nas drži i planetu koju čuvamo.

Pre pet godina uočila sam da jedna kategorija društveno odgovornih kampanja može da postane ceo Festival. Danas, kada nas je sve više, jasno je da je ta odluka bila tačna.

Za to vreme ESG je postao ključna tema poslovanja, Agenda 2030 – neodložna, a komunikacija alat koji ima moć da menja svet na bolje. Hvala svima koji verujete u to i dokazujete svojim kampanjama da je to moguće.

Festival KAMPANJE SA SVRHOM nastaviće da raste i da, zajedno sa svojim učesnicima, postavlja nove standarde i postaje referentna tačka za društveno odgovornu komunikaciju.“

Obraćanje predsednice Tima počasnih selektora

Sonja Dragojević, Chief Collaboration Officer, New Strategy i predsednica Tima počasnih selektora Kampanje sa svrhom 2025, istakla je:

„Drago mi je što se i ove godine okupljamo u prostoru koji je postao dom kampanjama sa svrhom. Hvala svima koji ste ovde – vaša podrška potvrđuje da komunikacija može da pokrene stvarne promene.

Veliko hvala Tijani na vizionarskoj hrabrosti da pre pet godina pokrene Festival koji je danas prepoznat kao relevantno mesto za kampanje koje doprinose zajednici.

Posebno zahvaljujem žiriju. Naš sastav godinama ostaje stabilan, a kontinuitet sedam članova koji su uz Festival od prvog dana daje našim odlukama posebnu snagu i kredibilitet. Upravo ta raznolikost perspektiva omogućava nam da svaki rad vrednujemo promišljeno i odgovorno.

Ove godine Festival je nastavio svoj prirodan rast. U tri kategorije – SOCIAL, ECO i GENDER – kampanje smo ocenjivali prema jasno definisanim kriterijumima modelovanim po uzoru na Cannes Lions standarde. Po prvi put dodeljen je i ZLATNI GRAND PRIX, kao najveće priznanje Festivala.

Sve kampanje u užem izboru prešle su propisani prag bodova i time zaslužile naziv „kampanja sa svrhom“. Svaka je unela nešto posebno – emociju, hrabrost, edukaciju ili aktivizam – i potvrdila da svrha nije trend, već suština.

Hvala svima koji ulažu trud u ovakve kampanje. Vaš rad pokazuje da kreativnost ima najveći smisao onda kada služi ljudima.“

Misija i vizija Festivala

Festival „Kampanje sa svrhom“ promoviše društveno odgovornu komunikaciju koja stvara merljiv i dugoročan pozitivan uticaj. Misija Festivala je da inspiriše kompanije i organizacije da kroz svoje kampanje doprinose dobrobiti zajednice i budućih generacija.

Kroz nagrađivanje kampanja koje imaju stvarni društveni efekat, Festival pokazuje da komunikacija može biti snažno sredstvo pozitivne promene – posebno u oblastima obrazovanja, inkluzije, održivog razvoja i kulture brige.

________________________________________

Dobitnici KAMPANJE SA SVRHOM 2025

ZLATNI GRAND PRIX

• LEO – A1 – Mreža najvažnijih influensera

________________________________________

KAMPANJE SA SVRHOM 2025 GRAND PRIX – SOCIAL

• Hemofarm fondacija – Jazavac&Utorak – „Najvažniji poziv u životu”

• Next Game Digital – Narodni muzej Srbije – „Tvoje telo je umetničko delo”

• Luna TBWA – Grand Kafa – „Hajde da imamo vremena za pregled”

KAMPANJE SA SVRHOM 2025 GRAND PRIX – ECO

• Mladi istraživači Srbije – „Kornjača Spornjaća”

• Smart Vision – Treesury – „Moć zelenih inovativnih investicija”

• NLB Komercijalna banka – „NLB Organic Konkurs”

KAMPANJE SA SVRHOM 2025 GRAND PRIX – GENDER

• Ovation – Essity (Libresse) – „Neka pitanja čuju samo žene”

• New Moment New Ideas Company – Procter & Gamble – „Dom je kad sve delimo”

• dm drogerie markt – „Žensko zdravlje”

________________________________________

KAMPANJE SA SVRHOM 2025 – SOCIAL

• Ženski centar Milica – We Can – „Ne bez nje”

• RNIDS – „Lokalac na internetu”

• Generali – TheHumanSafetyNet

• Žiška – A1 – „Inclusio”

• Chapter 4 PR – Galenika – „Zdravo dvadesete”

• MK Group – „Otkrijte svet bezgraničnog”

• Represent communication – Hronos – „Ko ti jede džigericu”

• NLB Komercijalna banka – „Svet pun srca je svet pun prilika”

• Hemofarm ad – „ESG Festival”

• Delta Holding – „Poslušaj srce”

• Chapter 4 PR – McDonald’s & KEC

• Daikin Srbija – „Stručnjaci budućnosti”

• OTP Banka Srbija – „Generator Edu”

• Mondo Inc – „Mondo želja”

• Henkel Srbija – Schauma – „Vreme je za porodicu”

• Air Serbia – Right PR – „Moj prvi let”

• ProCredit Bank, EFSE DF i ENECA – „Pokreni se za posao”

• Coca-Cola HBC Srbija – Creative Disorder Studio – „My Place”

• Red Communication – „Love is Red”

________________________________________

KAMPANJE SA SVRHOM 2025 – ECO

• Henkel Srbija – „Volim reku, a ti?”

• dm drogerie markt – „Konkurs za održive ideje”

• ProCredit Bank – „NetZero Kalkulator”

• MPC Properties / Ušće Shopping Center – „Ušće Eko Fest”

• Daikin Srbija – „Održivo grejanje za bolju budućnost”

________________________________________

KAMPANJE SA SVRHOM 2025 – GENDER

• Henkel Srbija – „Schwarzkopf Gliss Program samopouzdanja”

• Erste Bank – „#VerujUSeBe Priče naših koleginica”

• Telekom Srbija – „Priča svih nas”

________________________________________

Zahvalnost sponzorima i medijima

Festival su podržali: Coca-Cola HBC Srbija, NLB Komercijalna banka, Henkel Srbija i Yuhor.

Posebna zahvalnost upućuje se i medijskim prijateljima koji su doprineli vidljivosti Festivala. Ove kompanije i organizacije svojim kampanjama i projektima pokazuju da je moguće povezati poslovne ciljeve sa društveno odgovornim delovanjem.

21. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
B&F PlusEkonomija

Produktivnost rada u Srbiji: Težak rad nije uvek i pametan

by bifadmin 21. новембар 2025.

U poređenju sa Srbijom, radnici u Evropskoj uniji rade u proseku pet sati kraće, za naknade koje su po satu veće tri do 3,5 puta, ali su zato po času rada produktivniji 4,2 puta. Poljoprivreda EU je produktivnija 8,7 puta, a IT sektor tri puta, u Irskoj čak 12 puta u odnosu na Srbiju. Razlika u zaradama između Srbije i Evropske unije se smanjuje a jaz u produktivnosti povećava, što domaću privredu čini sve nekonkurentnijom. Ključni problem je u načinu na koji se radi, naročito u državi.

Izjava američkog profesora i autora knjiga na listi bestselera Njujork tajmsa Bajrona Dorgana da težak rad i pametan rad ponekad mogu biti dve različite stvari, prilično dobro opisuje problem koji Srbija ima – mnogo truda za mršave rezultate. Eurostat je lansirao Srbiju na drugo mesto u Evropi, odmah iza Turske, po količini vremena koje njeni građani provode na poslu. Radnici u Srbiji su tokom 2024. godine u proseku radili 41,3 sata nedeljno, što je preko pet sati duže od proseka Evropske unije. Ako se gleda dužina radnog vremena, mi smo daleko vredniji od stanovnika najbogatijih evropskih zemalja, koji prosečno rade oko 34 sata nedeljno, a Holanđani ni toliko.

Zašto, onda, nismo podjednako imućni? Zato što prosečan radnik u bogatijim zemljama uradi mnogo više za znatno kraće vreme, pokazuje analiza Aleksandre Anić, vanredne profesorke Ekonomskog fakulteta u Beogradu o produktivnosti rada u Srbiji i Evropskoj uniji. Prosečna radna nedelja u EU traje 36 sati, ali je produktivnost po času rada 4,2 puta veća nego u Srbiji, dok je u evrozoni 4,7 puta veća. Norvežani rade prosečno ispod 34 sata nedeljno, međutim, produktivniji su preko osam puta po času rada od nas.

Razlika je najmanja u poređenju sa Bugarskom i Rumunijom. Bugari rade 39 sati nedeljno i za 20% su produktivniji po času rada nego mi, dok Rumuni tokom nedelje provedu na poslu 38,8 sati, ali su zato 50% produktivniji po satu od prosečnog radnika u Srbiji.

Nezadovoljni i radnici i poslodavci

Koliko je srpski radnik plaćen za to što obara rekorde u dužini vremena koje provodi na poslu? Prosečna naknada po času rada u 2024. iznosila je 9,6 evra u Srbiji, dok je u Centralnoj i Istočnoj Evropi dostigla 14,2, u Evropskoj uniji 30 a u evrozoni 34 evra po satu. To znači da je naknada po času rada u EU i evrozoni u proseku bila veća za tri do 3,5 puta, ali ta razlika u nadnicama nije toliko velika kao razlika u produktivnosti po satu rada u korist Unije.

Autorka analize skreće pažnju da je razlika u naknadama između Srbije i najrazvijenijih članica EU, Skandinavije i Zapadne Evrope, veća kada se posmatra naknada po času rada u odnosu na naknadu po zaposlenom, upravo zato što se u tim zemljama radi kraće.

Ukoliko se naknade uporede prema paritetu kupovne moći, zaostajanje Srbije boli još više. Uporedni podaci pokazuju da mereno paritetom kupovne moći, naknade u EU su u proseku 80% veće po zaposlenom i čak 89% veće po času rada u odnosu na Srbiju. Te razlike su manje u poređenju sa prosekom CIE, gde su naknade veće 40% po zaposlenom i 29% po času rada nego u Srbiji. Grčka je jedina zemlja EU koja je imala čak manju naknadu po času rada prema paritetu kupovne moći u odnosu na nas i to za 9%, dok je naknada u Bugarskoj, Mađarskoj i Poljskoj veća za oko 10%.

Iz navedenih podataka o nadnicama i produktivnosti jasno je zašto nisu zadovoljni ni radnici ni poslodavci u Srbiji. Radnici smatraju da su potplaćeni za toliki rad, a poslodavci da su zaposleni preplaćeni imajući u vidu njihovu produktivnost, ali nemaju mnogo izbora osim da dižu zarade u situaciji kada posla ima više nego radnika. Međutim, u problemu je celokupna srpska privreda, jer kako upozorava Anić, neopravdano visoki jedinični troškovi rada u Srbiji u odnosu na zemlje EU dodatno umanjuju konkurentnost domaćih preduzeća.

Produktivnost škripi u celoj Evropi

Produktivnost rada u Srbiji jeste značajnije porasla u poslednjoj deceniji, od 2015. ona se povećala za trećinu, ali je u dužem vremenskom periodu sveukupno porasla manje nego u većini zemalja Centralne i Istočne Evrope. Poljska, Rumunija, Bugarska, Letonija i Litvanija su ostvarile veći rast produktivnosti u odnosu na Srbiju od 2010. do 2024. godine. Rast je u Rumuniji iznosio preko 56%, dok je u ostalim navedenim zemljama bio oko 40%.

Rad očigledno postaje manje „plodan“ u celoj Evropi, što potvrđuju i podaci da su tokom prethodne decenije naknade po času rada rasle više od produktivnosti u većini evropskih zemalja, a ne samo u Srbiji. Takav trend je, ipak, mnogo izraženiji u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Zarade u pomenutom periodu porasle su više od dva puta u Bugarskoj, Estoniji, Letoniji, Litvaniji, Rumuniji i Srbiji i skoro dva puta u Poljskoj.

Osnovni razlog je manjak radne snage koji je izraženiji u CIE nego na zapadu i severu Evrope. Iako ceo Stari kontinent zabrinjavajuće stari, bogate zemlje ublažavaju lošu demografiju uvozom radne snage, od koje dobar deo pristiže upravo iz manje bogatog dela Evrope.

Izgladnjivanje poljoprivrede

Ako se produktivnost poredi na nivou sektora, rak rana Srbije je poljoprivreda. Produktivnost poljoprivrednika po času rada u EU je 8,7 puta veća, a u CIE 3,7 puta veća nego u Srbiji. Koliko loša državna strategija „izgladnjuje“ domaću poljoprivredu – u kojoj su od zastarele mehanizacije još stariji proizvođači jer mladi sreću traže u profitabilnijim profesijama – pokazuje paradoks da pojedine evropske zemlje koje imaju manje plodnog zemljišta nego mi proizvedu mnogo više sa manje radnika i časova rada, ukazuje Anić.

Kada je u pitanju industrija, Centralna i Istočna Evropa je u proseku za 40% produktivnija u odnosu na Srbiju. Nemačka industrija je skoro šest puta produktivnija od naše, a ako je za utehu, industrija u pojedinim zemljama CIE, poput Bugarske, Rumunije i Hrvatske kuburi sa produktivnošću isto kao i naša.

Najmanje zaostajemo u IT sektoru, koji je po produktivnosti na nivou Bugarske, Hrvatske, Litvanije, Poljske i Mađarske. Ipak, produktivnost u ovoj delatnosti je skoro tri puta veća u Evropskoj uniji i evrozoni, dok je u zemljama CIE u proseku 1,2 puta veća. Najviše zaostajemo za Irskom, koja je u IT sektoru čak 12 puta produktivnija od Srbije.

Za pametnu privredu potrebna pametna država

Poslednjih nekoliko godina, IT uz građevinarstvo i rudarstvo najviše doprinosi rastu srpske privrede, ali sva tri sektora imaju značajna strukturna ograničenja i nedostatke. Građevinarstvo je previše zavisno od javnih ulaganja, a još već problem je to što država često ulaže u projekte koji nisu ekonomski i društveno korisni. Rudarstvo je pretežno u rukama stranih firmi koje iskorišćavaju prirodne resurse uz nisku rudnu rentu i bez značajnijeg prenosa znanja i tehnologija na domaću privredu. IT sektor, iako je brzorastući i veoma produktivan, najviše radi za strana tržišta a veoma malo na tehnološkom razvoju u zemlji.

Dakle, ključni problem je u načinu na koji se radi, na prvom mestu kako radi država koja svojom ekonomskom politikom neproduktivno koristi ljudske i materijalne resurse. Prelazak sa teškog na pametan rad zahteva radikalno drugačiju strategiju razvoja, usmerenu na ulaganja u zdrave preduzetničke inicijative i visoke tehnologije, a pre svega u ljude koji će doneti napredak, zaključuje Anić.

Iz toga proizilazi da je za razvoj pametne privrede potrebna pametna država. To je, po svoj prilici, najmukotrpniji rad koji predstoji Srbiji, posebno u situaciji kada u celom svetu pametne i ljude od integriteta iz javnog života proteruju siledžije.

Zorica Žarković

Biznis Top 2024/25 u izdanju časopisa Biznis i finansije, novembar 2025.

Foto: stockasso, Depositphotos

21. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

Saobraćajno preduzeće “Lasta” je pred stečajem

by bifadmin 21. новембар 2025.

Očekuje se da će za nešto više od tri nedelje biti doneta odluka da saobraćajno preduzeće “Lasta” ode u stečaj.

Naime, kako je objavljeno na sajtu Beogradske berze, za 15. decembar se sazvana vanredna sednica Skupštine akcionara “Laste” na kojoj bi trebalo da se donese odluka kojom se odobrava podnošenje predloga za pokretanje stečajnog postupka, reorganizacijom u skladu sa Unapred pripremljenim planom reorganizacije (UPPR) društva, i da se izabere predsednik skupštine ovog preduzeća. Kao dan akcionara utvrđen je 5. decembar, što znači da samo akcionari koji su akcionari društva na taj dan imaju pravo da učestvuju u radu skupštine.

Da podsetimo, najveći akcionar ovog preduzeća je kompanija „Strela-Obrenovac“ koja ima 84,8% udela u njemu. “Lasta” inače već godinama negativno posluje, ali ima vrednu imovinu u svom vlasništvu, koja je krajem prošle godine procenjena na 8,9 milijardi dinara. Vrednost njene imovine je porasla kada je konvertovala pravo korišćenja zemljišta koje poseduje u pravo svojine, a dobar deo tog zemljišta nalazi se uz auto-put.

Međutim, za razliku od vrednosti imovine, njeno poslovanje u prethodnim godinama nije raslo. Gotovo sve njene stanice su zatvorene a kompanija je opterećena i brojnim tužbama. Naime, stotine radnika “Laste”, premda neki kažu i 1.000, tužilo je ovo preduzeće zato što im nije isplaćivalo zarade i doprinose. Ukoliko kompanija ode u stečaj ti radnici neće uspeti da naplate pune iznose.

Foto: Gudella, Depositphotos

21. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Italijanska pravila „zlatne sile“ uplašile EU

by bifadmin 21. новембар 2025.

Evropska komisija će uskoro da pošalje formalno upozorenje Italiji zbog zabrinutosti da bi italijanska pravila „zlatne sile“ mogla da budu u suprotnosti sa pravom EU, objavio je list „Fajnenšel tajms„, pozivajući se na dva evropska zvaničnika.

Italijanske odredbe „zlatne sile“ osmišljene su da zaštite nacionalne interese u strateškim sektorima, uključujući odbranu i telekomunikacije, a zakon se primenjuje i na bankarski sektor.

Italija nije jedina članica EU sa takvim regulativama, ali Brisel smatra da neka od italijanskih pravila mogu da ograniče slobodno tržište i da krše evropske propise.

Slanje takozvanog „pisma obaveštenja“ označava početak formalnog postupka za prekršaj protiv Rima.

Prošlog meseca italijanski ministar ekonomije Đankarlo Đorđeti najavio je da će da traži pojašnjenje od šefice EU za finansijske usluge Marije Luis Albukerke u vezi sa mogućim disciplinskim merama Komisije.

Evropska komisija u oktobru je takođe signalizirala da će da deluje protiv italijanskog zakona o „zlatnoj sili“ kao deo pritiska na zemlje EU koje ometaju konsolidaciju banaka u regionu.

Šta je pravilo „zlatene sile“

Izraz „zlatna sila“ (Golden Power) odnosi se na poseban set zakonskih ovlašćenja koja omogućavaju državi da interveniše, stavi veto ili postavi posebne uslove prilikom prodaje, spajanja ili preuzimanja kompanija i imovine koje se smatraju strateški važnim za nacionalne interese.

Osnovni cilj ovih pravila je da se spreči da ključni nacionalni resursi, infrastruktura ili tehnologija dođu pod kontrolu stranih subjekata (posebno onih van Evropske unije) na način koji bi mogao da ugrozi nacionalnu bezbednost, javni red ili funkcionisanje države.

Koji sektori su obuhvaćeni?

Država unapred definiše strateške sektore u kojima može da primeni ova ovlašćenja. To su najčešće:

Energetika: Naftovodi, gasovodi, električne mreže, rafinerije.

Odbrana i bezbednost: Kompanije koje proizvode vojnu opremu i tehnologiju.

Telekomunikacije: Mrežna infrastruktura (5G mreža), telekomunikacione kompanije.

Transport: Ključne luke, aerodromi, železnička infrastruktura.

Zdravstvo: Proizvodnja lekova, vakcina i ključne medicinske opreme.

Visoka tehnologija: Veštačka inteligencija (AI), robotika, poluprovodnici, sajber bezbednost.

Finansijski sektor i mediji.

Koja ovlašćenja država dobija?

Kada strana kompanija želi da preuzme značajan udeo ili potpunu kontrolu nad kompanijom iz strateškog sektora, država može da iskoristi svoja „zlatna“ ovlašćenja, koja uključuju:

Pravo veta: Potpuno blokiranje i zabrana transakcije.

Postavljanje posebnih uslova: Odobravanje prodaje, ali pod određenim uslovima (npr. da sedište kompanije ostane u zemlji, da se ne otpuštaju radnici, da se garantuje snabdevanje domaćeg tržišta).

Ograničavanje prava glasa: Dozvoljava se sticanje vlasništva, ali se ograničava uticaj novog vlasnika u upravnom odboru.

Zahtev za dodatnim informacijama: Država može tražiti sve detalje o kupcu i njegovim namerama.

Kada se pravila aktiviraju?

Pravila se aktiviraju kada postoji namera preuzimanja od strane stranog investitora. Kompanija koja je predmet prodaje, ili sam investitor, obično ima zakonsku obavezu da prijavi nameru o transakciji nadležnom državnom telu (najčešće ministarstvu privrede ili finansija), koje zatim sprovodi proveru (screening).

Kontekst unutar Evropske Unije

Iako države članice imaju pravo da štite svoje interese, „zlatna sila“ unutar EU mora biti u skladu sa osnovnim principima jedinstvenog tržišta, pre svega sa slobodnim kretanjem kapitala.

Zbog toga je EU donela Uredbu o proveri stranih direktnih investicija (FDI Screening Regulation), koja uspostavlja okvir za kontrolu. Prema pravilima EU, primena „zlatne sile“ mora biti:

Nediskriminatorna: Pravila se ne smeju primenjivati drugačije na investitore iz različitih država članica.

Opravdana: Sme se koristiti samo radi zaštite legitimnih javnih interesa, kao što su javni red i bezbednost.

Proporcionalna: Preduzeta mera mora biti najmanje restriktivna moguća da bi se postigao željeni cilj zaštite.

Ukratko, pravila „zlatne sile“ su odbrambeni mehanizam države kojim ona štiti svoju ekonomsku i bezbednosnu kičmu od potencijalno štetnih stranih preuzimanja, ali ta primena, posebno u EU, mora biti strogo kontrolisana i opravdana.

Izvor: Tanjug

Foto: Pixabay

21. новембар 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Ko će spašavati budžete Francuske i Velike Britanije?
  • Koje kupac deo poslovnog prostora Palate Albanije?
  • CEFTA nedelja 2025: Trgujemo zajedno, ka Evropi
  • UniCredit Banka predstavlja rešenja za Bolji Biznis malih i srednjih preduzeća
  • Digitalizacija poslovanja u praksi: kako izbeći zablude i postići održive rezultate

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit