NAJNOVIJE
Neto zarada u oktobru iznosila je 110.670 dinara, medijalna...
Sajberkriminalci koriste čak i tragediju u Novom Sadu za...
Koliko bi trebalo da zarađujete da biste mogli da...
Kako „mala“ zemlja jedina na svetu može sama sebe...
Vlasnici pumpi: Naftni derivati NIS-a skuplji od uvoznih
Pomoć protiv usamljenosti tokom praznika
Šta su sve dogovorili Vlada Srbije i MMF?
Koja nas poskupljenja očekuju u 2026. godini?
Učlanjenje zemalja Zapadnog Balkana u EU je više test...
PIO fond: Ženama uslov za penziju navršene 64 godine
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit
Promo

UNIQA novi generalni sponzor Sarajevo Film Festivala

by bifadmin 4. јун 2025.

Sarajevo Film Festival ove godine donosi novo festivalsko iskustvo – zahvaljujući UNIQA osiguranju, kao generalnom sponzoru 31. izdanja Festivala, publika će uživati u projekcijama na infrastrukturno ojačanoj festivalskoj lokaciji – UNIQA Ljetnom kinu Stari Grad, koje će sada moći da primi dvostruko više gledalaca.

Produžetak strateške saradnje na konferenciji za medije održanoj u bioskopu Meeting Point u Sarajevu, najavili su Jovan Marjanović, direktor Sarajevo Film Festivala, Adel Bahtanović, predsednik UNIQA SEE regiona i Irfan Čengić, predsednik Opšine Stari Grad, u Sarajevu.

„Sarajevo Film Festival razvija prostore za gledanje filmova na otvorenom kao mesta susreta publike i filmskih autora. Uz podršku UNIQA osiguranja, predstavljamo novu viziju Ljetnog kina Stari Grad – tehnički unapređenu, prostorno proširenu i programski snažnu. Posebno nas raduje što će regionalni naslovi u sklopu Open Air Premijera upravo ovde doživeti svoje prve festivalske trenutke i publici priuštiti novo festivalsko iskustvo na produkciono i prostorno unapređenoj lokaciji“, izjavio je Jovan Marjanović, direktor Sarajevo Film Festivala.

Partnerstvo UNIQA osiguranja i Sarajevo Film Festivala obuhvata i dodatno unapređenje festivalske infrastrukture, uključujući različite aktivnosti i edukativni program koji će se održavati u Festivalskoj bašti u organizaciji UNIQA osiguranja.

„Za UNIQA osiguranje, saradnja sa Sarajevo Film Festivalom daleko prevazilazi klasično sponzorstvo – reč je o strateškom regionalnom partnerstvu koje se zasniva na zajedničkim vrednostima poput razvoja kulture, društvene odgovornosti i podizanja svesti o važnim temama u našoj zajednici. Kroz ovu saradnju, otvorile su se brojne nove mogućnosti koje su već počele da donose konkretne rezultate. Tako smo prošle godine, upravo na Sarajevo Film Festivalu, najavili zajednički projekat Female Filmmakers u saradnji sa UNIQA SEE Fondacijom i Slano Film Days, a već ove godine ćemo imati prve dobitnice koje će moći da realizuju svoje filmske projekte zahvaljujući ovom programu. Ovo je jasan dokaz da i UNIQA i Sarajevo Film Festival dele istu viziju – stvaranje boljeg sutra i pružanje prilika mladim talentima da ostvare svoje ideje i snove. Ponosni smo što ove godine, kao generalni sponzor, imamo priliku da dodatno doprinesemo razvoju Festivala i pretvorimo popularni bioskop u Starom Gradu, u Sarajevu u još kvalitetnije i nezaboravno filmsko iskustvo za sve gledaoce“, naglasio je Adel Bahtanović, predsednik UNIQA SEE regiona.

Načelnik Opštine Stari Grad u Sarajevu, Irfan Čengić takođe je izrazio zadovoljstvo unapređenjem ove bioskopske lokacije.

„Sarajevo Film Festival daje dodatnu vrednost razvoju naše lokalne zajednice i turizma u Starom Gradu. Ponosni smo što se najvažniji festivalski trenuci dešavaju upravo ovde. Zato je posebno značajno što Ljetno kino Stari Grad ove godine dobija novi izgled, proširene kapacitete i dodatnu vrednost zahvaljujući partnerstvu sa UNIQA osiguranjem. Ovo je potvrda da je Stari Grad nezaobilazna festivalska lokacija i kulturna tačka Sarajeva. Opština Stari Grad godinama snažno podržava Sarajevo Film Festival, a ova saradnja predstavlja nastavak zajedničke vizije razvoja kulture, turizma i javnog prostora koji živi s građanima“, rekao je Čengić.

Za UNIQA osiguranje, Sarajevo Film Festival predstavlja mnogo više od filmskog događaja – reč je o prostoru za povezivanje, razmenu ideja i stvaranje novih vrednosti. Kao jedan od vodećih osiguravača u regionu, UNIQA je i ove godine zvanično osiguranje Festivala, i nastavlja svoju posvećenost sigurnosti svih učesnika – od posetilaca i filmskih radnika, do partnera i međunarodnih gostiju.

Na konferenciji za medije objavljen je i dobitnik Počasnog Srca Sarajeva i gost programa „Posvećeno“ 31. Sarajevo Film Festivala, proslavljeni italijanski autor Paolo Sorrentino. Sorrentino će na Festivalu održati i Masterclass, i u razgovoru s publikom podeliti svoja razmišljanja o umetnosti danas.

31. Sarajevo Film Festival biće održan od 15. do 22. avgusta 2025.

4. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

Zašto je Trampov „veliki prelepi zakon“ toliko problematičan?

by bifadmin 4. јун 2025.

Ilon Mask i Donald Tramp, dva dojučerašnja bliska saradnika, više nisu na istoj talasnoj dužini. Naime, Mask uporno zagovara smanjenje javne potrošnje a Tramp pokušava da progura zakon koji će povećati istu.

Istini za volju, zakon još nije potpuno usvojen, očekuje se da će se to desiti 4. jula odnosno da će tada stupiti na snagu, ali u skorije vreme nije bilo glasnije kritike nekog zakona, Mask ga je čak nazvao sramotnim. Razloga za to je više – on će smanjiti naplatu poreza za nekoliko biliona dolara i povećati potrošnju na odbranu zemlje.

Javnost nagađa da je upravo pomenuti zakon bila „kap koja je prelila čašu“ posle koje je tehnološki milijarder odlučio da napusti svoj položaj u novoj američkoj administraciji. Da podsetimo, Mask je za Belu kuću vodio Službu za efikasnu administraciju (DOGE) čiji cilj je bilo smanjenje javne potrošnje, ali je prestao sa radom krajem prošlog meseca, baš kada je ovaj zakon došao u žižu medijskog interesovanja.

Prema proračunima ekonomista, pomenuti zakon će povećati budžetski deficit za oko 600 milijardi dolara u narednoj fiskalnoj godini, čime će Maskov rad biti poništen. On sam je predvideo da će budžetski deficit dostići brojku od 2,5 biliona dolara koju smatra neodrživom. Zakon će takođe podići granicu zaduživanja države na četiri biliona dolara, što je izazvalo lavinu nezadovoljstva kod opozicije.

Njegove posledice koje bi Amerikanci vrlo brzo mogli osetiti na svojoj koži tiču su zdravstvenog osiguranja Medicaid koje omogućava milionima građana SAD, a posebno onima sa niskim primanjima, njihovoj deci, trudnim ženama i osobama sa invaliditetom, pristup zdravstvenoj nezi. Ovaj zakon, kao i većina republikanskih, predlaže smanjivanje izdvajanja za Medicaid. Zapravo predlaže smanjivanje javne potrošnje na ugrožene kategorije, ali i poreza kako bi vlasnicima preduzeća, dakle manje ugroženim kategorijama, ostajalo više novca.

Foto: mhouge, Pixabay

4. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Politika i društvoPromo

McDonald’s jedan od dobitnika Nacionalne nagrade za društvenu odgovornost „Đorđe Vajfert“

by bifadmin 4. јун 2025.

Jedan od dobitnika Nacionalne nagrade za društvenu odgovornost „Đorđe Vajfert“ za 2024. je i kompanja McDonald’s.

Nagradu dodeljuje Privredna komora Srbije, a kompanija McDonald’s je nagradu dobila za projekat „Integracija mladih sa intelektuanim teškoćama u socijalnu sredinu“, koji više od 20 godina sprovodi sa Kreativno edukativnim centrom. McDonald’s je bila prva kompanija u Srbiji koja je omogućila mladima sa intelektualnim teškoćama da ostvare pravo na rad i aktivan život u zajednici. Saradnja se godinama razvijala, pa je do danas više od 250 mladih radilo u Mek restoranima. Tokom više od dve decenije, McDonald’s kontinuirano podržava KEC – kroz zajedničke aktivnosti, donacije hrane i novčanu pomoć. U planu je dalji razvoj saradnje kako bi više mladih sa intelektualnim teškoćama dobilo priliku za rad.

Kompanija McDonald’s u Srbiji pokrenula je pre godinu dana platformu pod nazivom „Malim koracima do velikih promena“ sa ciljem da se u okviru ove platforme objedine sve inicijative i projekti koji se tiču očuvanja životne sredine, prelaska na održivu ambalažu i podrške lokalnoj zajednici. Mnogo toga je urađeno za godinu dana i kompanija će nastaviti da i dalje smanjuje emisiju ugljen dioksida kroz smanjenje emisija u radu restorana, angažovanju dobavljača koji takođe vode računa o smanjenju emisije CO2 u lancima snabdevanja, ali i da inspirišemo ostale kompanije da se aktivno uključe u akcije protiv klimatskih promena. Takođe je tokom prethodne godine u Mek restoranima u Srbiji izvršena zamena plastičnih kašičica i viljuškica drvenim, kao i zamena plastičnih čaša za sladoled kartonskom ambalažom.

McDonald’s u Srbiji nastavlja aktivno da radi i na smanjenju potrošnje energije sistemom planskog uključivanja opreme, postepeno i u terminima kada je potrebno, kao i planom održavanja opreme. Takođe, kompanija radi na reciklaži otpada, počev od reciklaže ulja do kartonske ambalaže.

Podrška koju Mek svakodnevno pruža lokalnoj zajednici ogleda se kroz donaciju obroka, donaciju novca iz „humanitarnih kasica“, stipendiranje studenata u saradnji sa Fondacijom Ana i Vlade Divac, osnaživanje mladih sa intelektualnim smetnjama u saradnji sa Kreativno edukativnim centrom.

McDonald’s volonteri, nastavljaju da kroz različite akcije pružaju pomoć svima kojima je potrebna podrška, ali se trude i da doprinesu smanjenju CO2 sadnjom drveća i ozelenjavanjem gradskih površina. Tokom prethodnih godinu dana imali smo više akcija u kojima su naše kolege, McDonald’s volonteri, pomagali u sređivanju senzornog vrta u OŠ „Radivoj Popović“ u Zemunu. Postavljena su didaktička učila i oprema u Montesori kabinet, što je bila Mek donacija, u školi „Bubanj“ u Nišu.

4. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Ako ste kupovali kod Kartijea, sada i hakeri znaju šta imate kod kuće

by bifadmin 4. јун 2025.

Čuvena juvelirska kompanija potvrdila da je bila izložena sajber napadu

Juvelirska kompanija Kartije (Cartier), koja je u vlasništvu holding kompanije Rišmon (Richemont), prijavila je da je njen vebsajt hakovan i da su neki podaci o klijentima ukradeni, preneo je Rojters.

Kompanija, koja je poznata po svojim satovima, ogrlicama i narukvicama koje nose poznate ličnosti poput pevačice Tejlor Svift, glumice Anđeline Džoli, kao i bivše prve dame Sjedinjenih Američkih Država, Mišel Obame, obavestila je svoje kupce o tom hakovanju putem imejla.

Kako je naveo Kartije „neovlašćena strana“ privremeno je imala pristup njihovim sistemima.

Prema informacijama iz imejla, ukradeni su samo „ograničeni podaci o klijentima“, uključujući imena, imejl adrese i zemlje prebivališta.

Izvor: Tanjug
Foto: Pixabay

4. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

Zašto je Evropa nova Meka za američku industriju marihuane

by bifadmin 4. јун 2025.

Kompanije u industriji marihuane u SAD imaju velika očekivanja od rasta na tržištu EU, zbog blaže regulative i nižih poreza. Evo zašto bi ono moglo da procveta i preraste u industriju vrednu 50 milijardi dolara, nadmašujući čak i Sjedinjene Države

Aleks Kvon, suosnivač i izvršni direktor proizvođača opreme za vejpove Active iz Kalifornije, počeo je da prodaje svoju tehnologiju za vejp uređaje sa THC uljem kanabisa kompanijama u Velikoj Britaniji pre oko dve godine.

„Prvo smo samo zakoračili na evropsko tržište, ali sada smo obukli kupaći. I stigli smo do stomaka,“ kaže 40-godišnji Kvon, koji je kompaniju osnovao 2018. „Uskoro ćemo zaroniti.“

Active, za koji Forbes procenjuje da ostvaruje više od 100 miliona dolara godišnjeg prihoda, prodaje vejp uređaje za ulja nekim od najvećih kanabis kompanija u SAD-u. Tu su Trulieve, Green Thumb Industries i Curaleaf.

Prodor na evropsko tržište

Pre nekoliko godina, kompanija nije imala nikakav posao u Evropi. Danas, više od pet odsto njenog prihoda dolazi od kanabis firmi iz Velike Britanije. Ta zemlja legalizovala je medicinsku marihuanu 2018. Nemačka je legalizovala medicinsku upotrebu 2017. i otvorila ograničeno rekreativno tržište 2024. Kvon trenutno pregovara o ugovoru sa jednim brendom iz EU. On bi dodatno proširio poslovanje Active-a u Evropi. „Evropa lako može postati 20 odsto našeg prihoda“, kaže on.

Ekspanziju van Amerike Kvon ne shvata olako. Evropska unija, u kojoj oko 25 zemalja ima neki oblik legalizacije ili dekriminalizacije kanabisa, mogla bi postati tržište od 50 milijardi dolara godišnje, prema podacima Whitney Economics. Uslov je proširenje reformi po celom kontinentu. A Kvon želi da Active bude deo te industrije od samog početka.

„Mislim da je Evropa bojno polje na kojem će se odlučiti sudbina kanabisa. To je kapija ka ostatku sveta“, kaže Kvon.

Očekuje se da će tržište kanabisa u SAD-u porasti sa 32 milijarde dolara godišnje prodaje na oko 46 milijardi dolara. I to u naredne tri godine. To predstavlja stopu rasta od 44 odsto, prema podacima firme BDSA.

Evropa kao nova Meka

Sa druge strane, očekivanja su da će tržište EU porasti za čak 115 odsto u istom periodu. Američke kanabis kompanije ne mogu da transportuju proizvode preko granica saveznih država. U EU je dozvoljeno da se biljka uzgaja u jednoj zemlji i izvozi širom kontinenta.

Za sada je tržište kanabisa u EU još uvek malo. Prema predstojećem izveštaju firme Prohibition Partners, očekuje se da će godišnja prodaja ove godine dostići 1,2 milijarde dolara. Prognozira se da će tržište porasti na 2,6 milijardi dolara do 2028. U narednih deset godina će se popeti na šest milijardi dolara što je više od 400 odsto rasta u odnosu na sadašnji nivo.

Nemačka, najveća ekonomija EU i najrazvijenije legalno tržište marihuane na kontinentu, prošle godine je ostvarila oko 500 miliona dolara prodaje. Očekivanja su da će do kraja 2025. dostići gotovo milijardu dolara.

Velika Britanija, koja nije deo EU od Bregzita 2020. trenutno ima medicinsko tržište vredno oko 255 miliona dolara godišnje. Holandija i Švajcarska su pokrenule pilot-programe za testiranje rekreativne upotrebe kanabisa. Poljska, Češka i druge zemlje su pokrenule medicinske programe. Malta i Luksemburg trenutno imaju programe za rekreativnu upotrebu. Francuska je predložila mere za legalizaciju medicinskog kanabisa.

U EU postoje finansijski podsticaji, u SAD ne

U SAD 38 saveznih država ima neki oblik legalizacije i one su prošle godine generisale 32 milijarde dolara legalne prodaje kanabisa. Tržište Evrope je trenutno veličine ekonomije kanabisa u saveznoj državi Nju Džerzi. Ipak, potencijal za rast i praktične regulative koje dozvoljavaju da se kanabis legalno uzgaja u zemljama poput Španije i Portugala i izvozi u druge države, stvorili su snažnu investicionu osnovu za neke američke kompanije koje su uložile stotine miliona dolara u EU tržište.

Bo Vitni, osnivač firme Whitney Economics za analizu tržišta kanabisa, kaže da je Evropa tržište koje je previše važno da bi bilo zanemareno. Dok su SAD imale veliku prednost — Kalifornija je legalizovala medicinsku marihuanu još 1996. evropsko tržište karakteriše saradnja sa vladama i finansijski podsticaji koje SAD nemaju. (Ulazak na tržište Evrope je skup i zahtevan. Firme moraju imati proizvodne pogone sa EU GMP sertifikatom, što je zapravo prednost za investitore jer smanjuje konkurenciju. Neke zemlje dozvoljavaju isključivo farmaceutske proizvode od kanabisa.)

U SAD-u, samo 27 odsto kanabis kompanija je profitabilno. Opterećeni su saveznim zabranama, preteranom regulacijom i visokim porezima na nivou saveznih država i lokalnih zajednica. Bivši predsednik Džo Bajden pokrenuo je federalni pregled s ciljem da marihuana bude prekategorizovana kao manje opasna supstanca. Podsetimo, trenutno je u istoj kategoriji kao heroin i LSD. Ipak, taj proces je Američka agencija za borbu protiv droga (DEA) zaustavila. A sada, sa Donaldom Trampom reforme su stavljene na čekanje, uprkos činjenici da je Tramp tokom kampanje podržao promene u zakonima o marihuani.

„Tržište u SAD-u funkcioniše od države do države i disfunkcionalno je“, kaže Vitni. „Iz investicione perspektive, to je visok rizik sa niskim prinosom – što je potpuno pogrešno.“

EU tržište znatno funkcionalnije

Nasuprot tome, zemlje poput Nemačke pristupile su legalizaciji na praktičan način, integrišući kanabis u postojeći medicinski sistem. U Velikoj Britaniji i Nemačkoj, pacijenti mogu otići kod svog redovnog lekara po recept za marihuanu. Mogu je podići u običnim apotekama ili naručiti iz onlajn apoteka, koje im kanabis šalju poštom na kućnu adresu.

Kompanija Curaleaf, sa sedištem u saveznoj državi Masačusets, trenutno je najveći američki igrač na evropskom tržištu. Proširila se na UK i EU 2021. kada je kupila firmu Emmac Life Sciences. Reč je o vertikalno integrisanom lancu za medicinski kanabis koji ima lokacije za uzgoj, proizvodne i distributivne pogone širom Nemačke, Italije, Portugala, Španije i Velike Britanije za 286 miliona dolara (od čega 50 miliona u gotovini i 17,5 miliona akcija Curaleafa).

Boris Džordan, osnivač i izvršni direktor kompanije Curaleaf, izjavio je tokom konferencijskog poziva povodom akvizicije firme Emmac da će evropsko tržište „na kraju parirati američkom“.

Firma Emmac je od tada integrisana u Curaleaf-ovu strategiju za inostrano poslovanje i postala je Curaleaf International. Kada se pogleda rast prihoda, međunarodno poslovanje Curaleafa daleko nadmašuje rast u SAD-u. Prošle godine, Curaleaf International je ostvario prihod od 105 miliona dolara, što je povećanje od 72 odsto u odnosu na 2023. kada je prihod iznosio 61 milion dolara. U SAD-u, s druge strane, Curaleaf je ostvario prihod od 1,2 milijarde dolara u 2024. što je 1.000 odsto više od prihoda evropskog ogranka, ali je to ipak blagi pad u odnosu na 1,3 milijarde dolara u 2023. godini.

EU će na kraju parirati Americi

Huan Pablo Martinez, izvršni direktor kompanije Curaleaf International, veruje da se Džordanova prognoza ubrzano ostvaruje. „Ukupno tržište koje možemo da obuhvatimo definitivno postoji, stope rasta su tu i uveren sam da će ovo tržište postati veće,“ kaže Martinez.

U međuvremenu, Cookies, kultni brend kanabisa koji su osnovali muzičar i preduzetnik Berner, prodaje kanabis u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Izraelu i Tajlandu, a uskoro planira lansiranje prodaje i u Australiji. Radeći po licenci, Cookies ima ugovore sa tri kompanije koje uzgajaju njihove sorte u Portugalu, Nemačkoj i Kanadi.

Parker Berling, predsednik Cookies-a, kaže da je na početku međunarodna ekspanzija bila deo strategije da budu prvi američki brend u svakoj zemlji gde je marihuana legalna. Sada, „međunarodni sektor je najbrže rastući deo naše kompanije“, kaže Berling. „Godinama prodajemo na međunarodnom nivou, ali u poslednjih nekoliko meseci i do kraja ove godine, to postaje značajan deo našeg poslovanja.“

Vil Mjuk, suosnivač londonske privatne investicione firme Artemis Growth Partners, koja upravlja imovinom vrednom skoro 400 miliona dolara, udvostručuje fokus na Evropu. Mjuk kaže da Artemis, koji je od 2018. uložio 200 miliona dolara u američke kanabis kompanije, više ne traži aktivno prilike za ulaganje u Severnoj Americi. Od 2022. godine, Artemis je uložio oko 25 miliona dolara u evropske kompanije, uključujući dansku firmu Valcon, koja se bavi ekstrakcijom kanabisa, a Mjuk smatra da postoji prilika da ulože još do 50 miliona dolara u EU.

Ima i pesimizma

„Naša [evropska] strategija stvarno daje rezultate,“ kaže on. „Razbija.“

Naravno, nisu svi optimistični po pitanju Evrope. Kristofer Inton, analitičar iz Morningstar-a koji prati kanabis kompanije, kaže da je toliki priliv interesa iz SAD i posebno Kanade, koje legalno mogu da izvoze marihuanu u EU, neodrživ.

„Perspektive za međunarodnu medicinsku marihuanu su obećavajuće, ali je to takođe mesto gde svi koji se bore vide priliku kao božiji dar,“ kaže Inton. „Ako svi vide to kao božiji dar, verovatno neće biti božiji dar ni za koga.“

Uostalom, industrija je već čula slična obećanja. Kada je Kanada 2019. federalno legalizovala kanabis, investitori su preplavili tržište kapitalom verujući da Kanada može snabdevati svoje domaće tržište, SAD i ostatak sveta. Dok su reforme u SAD stale, kanadski proizvođači su ostali sa viškom zaliha, cena kanabisa po kilogramu je pala, i kompanije se bore za opstanak od tada. Isto se može desiti i u Evropi, ali sa populacijom od 745 miliona ljudi, trebalo bi mnogo kanabisa da bi se tržište srušilo.

Izvor: Vil Jakovic, novinar Forbes
Foto: Pixabay

4. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Promo

U srcu Novog Beograda niče biznis centar koji donosi nove standarde – b40

by bifadmin 3. јун 2025.

Na atraktivnoj lokaciji u srcu Novog Beograda, na uglu Bulevara Milutina Milankovića i Omladinskih brigada, niče biznis centar b40 – prostor koji spaja dizajn, tehnologiju i održivost, postavljajući nove standarde savremenog poslovanja na srpskom tržištu.

Iako još u izgradnji i u finalnoj fazi spoljnih radova na fasadi, b40 već privlači pažnju prolaznika svojim jedinstvenim arhitektonskim izrazom – prepoznatljivim po kaskadnim terasama, jedinstvenim u poslovnim objektima u Srbiji, kao i zaobljenim uglovima koji stvaraju harmoniju sa okruženjem. Završetak radova planiran je za kraj godine, kada će objekat, okružen zelenilom i smešten u blizini parka, zasijati punim sjajem kroz minimalističku i modernu arhitekturu.

Pored inovativnog dizajna eksterijera, b40, izgrađen od ekološki prihvatljivih materijala, na srpsko tržište donosi i niz funkcionalnih rešenja i energetski efikasne tehnologije. U vreme kada tržište poslovnog prostora beleži povećanu potražnju, podržanu rastom stranih investicija i stabilnim ekonomskim pokazateljima, b40 donosi održiv odgovor na izazove urbanog razvoja.

Biznis centar b40 nalazi se na izuzetno dostupnoj, a mirnoj lokaciji, sa neposrednim pristupom autoputu, aerodromu i železničkoj stanici. Takva povezanost čini ga idealnim za zaposlene, klijente i posetioce iz svih pravaca. Dodatno, visok nivo tehnološke opremljenosti – KONE liftovi, pametni sistemi kontrole pristupa, automatizovano grejanje i osvetljenje, kao i monitoring kvaliteta vazduha – omogućiće sigurnost, udobnost i doprineti dobrobiti korisnika, a istovremeno obezbediti optimizaciju operativnih troškova.

b40 pokazuje kako novi talas gradnje poslovnih prostora u Srbiji može da ide ka održivoj transformaciji koja ne pravi kompromise kada je u pitanju kvalitet poslovanja. Više informacija možete naći na sajtu.

3. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
B&F PlusPolitika i društvo

Trgovina oranicama u Vojvodini: paori se žale na investitore

by bifadmin 3. јун 2025.

Zemljoradnici u Vojvodini se drže filozofije „neka ostane među nama“, pa se privatne oranice najviše prodaju direktnom trgovinom komšijama i lokalnim poljoprivrednicima, što potvrđuju i vlasnici agencija za nekretnine i advokatskih kancelarija. Zemljište je trenutno najskuplje u Sremu a najpovoljnije u Banatu. Do vrtoglavog poskupljenja zemljišta dovelo je više razloga, a poljoprivrednici se žale i na to da su investitori koji ulažu višak novca u oranice, primorali one koji od njih žive da podižu kredite kako bi kupili zemljište.

Groznica za zemljom trese Vojvodinu, zbog čega cene poljoprivrednog zemljišta stalno rastu. Praktično, zemlja vredi onoliko koliko je neko spreman da je plati. Pa i preplati, kao što je zabeleženo na teritoriji Sombora kada je za osam parcela površine 390 hektara plaćeno 8,15 milion evra, odnosno 20.850 evra po hektaru, iako je prosečna cena u ovom kraju 12.650 evra.

Podaci o trgovini se brzo menjaju, a trenutni pokazuju da su parcele najskuplje u Sremu. Njive pored auto-puta prelaze cifru od 30.000 evra za hektar. Rekorder po skupoći je svakako Surčin. Za to vreme u Bačkoj, cene hektara kreću se od 15.000 do 32.000 evra.

Zemlja u Banatu je još najpovoljnija. Kreće se od nekoliko hiljada do 16.000 evra za hektar u manjima katastarskim opštinama. Veće opštine imaju i više cene, pa se skuplje njive u okolini Zrenjanina prodaju za 21.000 evra, u okolini Kikinde za 20.000, dok u okolini Pančeva i Vršca koštaju i do 25.000 evra. Na cene utiče klasa zemljišta i površina, što krupniji posed, to viša i cena.

Poljoprivredno zemljište u Vojvodini je pretežno u privatnom vlasništvu. Prema zvaničnoj statistici, od 1,6 miliona hektara oranica, obrađuje se 1,4 miliona a u vlasništvu gazdinstava je 1,3 miliona. Pravna lica poseduju 298.364 hektara a preduzetnici 1.753.

Prvo se pita komšija

Njive se najčešće prodaju usmenim putem, između komšija i poljoprivrednika. Prodaja se, takođe, oglašava preko kanala koje koriste poljoprivrednici, dok drugi krug čine agencije za nekretnina i advokatske kancelarije. Iako poseduju veliki broj oglasa za prodaju poljoprivrednog zemljišta, u novosadskoj agenciji nekretnina „Solis“ kažu da oni nisu prvi izbor u ovoj vrsti kupoprodaje.

„Mi smo uvek bili drugi krug ponude, kada prodaja nije prolazila sa komšijama i lokalnim poljoprivrednicima koji imaju velike posede i otkupljuju zemlju. Prvu krug su uvek poljoprivrednici i to je prilično zatvorena priča. Klijenti nas kontaktiraju i kada neko nasledi zemlju i nije direktan korisnik, pa ne zna kako se to prodaje i nema kontakte, onda dođu kod nas“, kaže za B&F Dragan Rabatić, direktor ove agencije.

Prema njegovim rečima, trenutno beleže zastoj u interesovanju kupaca za poljoprivredno zemljište. „Ne znamo zašto je došlo do zastoja u prodaji zemljišta preko agencija, da li je to zbog stanja u poljoprivredi ili zbog činjenice da oni koji su hteli da kupuju zemljište su to već obavili i novac ulažu u nešto drugo. Istina je da trenutno velikog interesovanja nema za kupovinu zemlje ovde u Bačkoj, gde su njive i najskuplje. Ipak, ima jedna stara izreka koja kaže da zemlju treba kupovati jer se više ne proizvodi“, konstatuje Rabatić.

Prodaja zemljišta ne razlikuje se mnogo od prodaje ostalih nekretnina, osim u jednom važnom koraku koji zahteva vreme, kaže Danijela Radovančev iz zrenjaninske agencije nekretnina „Gsigma“.

„Imamo u ponudi poljoprivredno zemljište i ono se prodaje kao i druge nekretnine, samo što u tom slučaju mora da se poštuje pravo preče kupovine. To znači da se zemlja prvo ponudi komšijama, sa kojima se parcela graniči“, objašnjava Radovančev za B&F.

Šta diže cenu

S druge strane, poljoprivrednici kažu da oni između sebe razmenjuju informacije i uvek znaju ko šta prodaje.

„Kod nas u Đurđevu i Gospođincima jutro zemlje se prodaje za 12.000 a hektar za 20.000 evra“, kaže za B&F ratar Mileta Slankamenac. „U većini slučajeva su kupci poljoprivrednici. Zemlja se prodaje preko ličnih kontakata a nekad i preko oglasa. Poslednjih godina istisnuli su nas kupci koji imaju višak para a nemaju gde da plasiraju novac, nema investicionih fondova, pa kupuju zemlju i dižu nam cene. Prave nam problem, jer poljoprivrednici moraju da podignu kredit da bi kupili zemlju“, žali se Slankamenac.

U Aracu, pored Zrenjanina, zemljište košta od 5.000 do 17.000 evra za hektar, potvrđuje za B&F poljoprivrednik Dejan Rakić, dok Dalibor Paskulov iz Botoša kaže da se u njegovom ataru jutro prodaje za 8000 evra. Njive se prodaju relativno brzo, a slično važi i za najam zemljišta. Zakup omogućavaju i vlasnici i država, koja još uvek poseduje značajne količine zemljišta. Davanje velikih površina državnog zemljišta u dugoročan zakup, naročito u Banatu, potisnulo je male proizvođače i podiglo cene zakupa sa 200 na 500 evra po hektaru. Danas su te cifre mnogo više.

I sama država, preko Uprave za poljoprivredno zemljište oglašava pojedine parcele po neverovatno visokim cenama. Ali, koliko god da su visoke, ove cene uvek je neko spreman da plati, pokazuju podaci o zakupu. Svojevremeno je i Eparhija Banatska, kojoj su u restituciji vraćene oranice, baštinila visoke cene zakupa.

Upravo je tokom procesa restitucije poljoprivrednog zemljišta u Vojvodini, koja još nije završena, došlo do nekih problematičnih odluka koje su pogurale cene oranica. Posebno se raspravljalo o činjenici da je bivšim vlasnicima i naslednicima nuđena najlošija zemlja jer su na bolje državne parcele odavno oko bacili mnogi, koji su videli šansu da višak novca plasiraju u zemlju. Sve to zajedno, uz subvencije države koje su stimulativne, čini galimatijas zbog koga je slobodnih oranica sve manje a cene su sve više.


Reagovanje fondacije Login5 na informacije o kompaniji LoginEKO

„U magazinu „Biznis & Finansije” je dana 17.05.2025. godine, pod naslovom: “Trgovina oranicama u Vojvodini: paori se žale na investitore, Nema džaba njiva plodnih” objavljena informacija da je firma LoginEKO u vlasništvu slovenačkih državljana. Ta informacija je netačna, jer je LoginEKO u vlastništvu fondacije Login5, čije osnivač je Samo Login. Takođe, informacija o sudskom sporu između LoginEKO i preduzeća Kupusina je nepotpuna. LoginEKO se ne slaže sa odlukom Vrhovnog suda, te je uložena ustavna žalba pred Ustavnim sudom Republike Srbije. Zbog više različitih krivičnih dela, podneta je i krivična prijava na posebnom odeljenju za suzbijanje korupcije Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu.“


Zamke trgovanja

Da prilikom trgovine poljoprivrednim zemljištem treba otvoriti „četvore oči“, svedoči primer zrenjaninske firme „Login eko“, u vlasništvu slovenačkih državljana. Poznati kao uspešan IT par, koji je napravio video igricu „Talking Tom” i prodao je za vrtoglavu cifru, Iza i Samo Login kupili su preko 4.000 hektara zemljišta u Banatu, u nameri da se bave organskom proizvodnjom žitarica.

Od plana nisu odustali, ali zbog jedne trgovine oranicama pokrenuli su sudski spor. Bračni par je pre osam godina, za kupovinu veće površine poljoprivrednog zemljišta angažovao posrednike, koji su mu kao jednog do prodavaca ponudili i preduzeće „Kupusina” iz Novog Kneževca. Logini su sa ovom firmom zaključili dva kupoprodajna ugovora u vrednosti od 1,6 miliona evra, kao i kupovinu nepokretnosti vredne 1,4 miliona evra.

Pre postizanja dogovora, obavili su pregled zemljišta, katastarskih podataka, a zatim ga i lično obišli. Prilikom potpisivanja kupoprodajnog ugovora kod notara, izjavili su da ne traže kopiju plana i da prihvataju sav rizik i potvrđuju da su poljoprivredno zemljište videli i obišli na terenu. Potvrdili su i da su im poznati oblik i stanje nepokretnosti koje kupuju, te da se odriču bilo kakvog prigovora.

Ipak, slovenački preduzetnici su kasnije pokrenuli sudski spor, tvrdeći da su dovedeni u zabludu i da im je prodato nekvalitetno zemljište i zatražili naknadu štete od 800.000 evra. Međutim, Privredni sud u Zrenjaninu odlučio je u korist tužene firme „Kupusina“, a ovakvu odluku je potom potvrdio Privredni apelacioni sud u Beogradu i, na kraju, Vrhovni sud.

U zaključku Vrhovnog suda navodi se da je „Login eko“ u svakom momentu mogao da angažuje stručna lica koja bi proverila podatke, pogotovo kada je predmet kupovine bio ovako veliki kompleks poljoprivrednog zemljišta.

Na zamke u trgovanju oranicama nailaze i suvlasnici parcela, naročito tamo gde deoba nije moguća. Pojedini poljoprivrednici su zloupotrebili ovakve situacije, kada su shvatili da na ovaj način mogu jeftino da dođu do njiva istiskivanjem drugih vlasnika jer je sudska procedura duga i neizvesna, a kada nema dogovora, parcela završi kod izvršitelja na prodaji.

Miroslava Pudar

Biznis & finansije 233, maj 2025. 

Foto: Bernd Dittrich, Unsplash

3. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
EkonomijaVesti

DRI: Nepravilnosti oko javnih nabavki teške gotovo milijardu evra

by bifadmin 3. јун 2025.

U Narodnoj skupštini resorni odbor usvojio izveštaju o radu Državne revizorske institucije za 2024. godinu

U izveštaju o radu Državne revizorske institucije (DRI) za 2024. godinu, koji je danas usvojio skupštinski Odbor za finansije, navodi se da je iznos nepravilnosti poslovanja u oblasti javnih nabavki bio vredan 108,22 milijarde dinara (923 miliona evra).

Kroz javne nabavke u Srbji godišnje inaće prošđe vrdnot od četiri milijarde evra.

Vršilac dužnosti predsednika Državne revizorske institucije, Marija Obrenović, tokom predstavljanja izveštaja navela je da je program revizije za 2024. godinu u potpunosti ispunjen, a najznačajniji efekti su evidentiranje imovine i obaveza u vrednosti većoj od 902 milijarde dinara.

– Najznačajniji efekti po iznosima jesu evidentiranje imovina i obaveza od preko 902 milijardi dinara, kao i finansijski efekti u vidu ušteda i povećanja prihoda u iznosu od najmanje 560,9 miliona dinara. Drugi značajni efekti su izmene Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara, čime je omogućeno dobijanje tačnih podataka o obveznicima naknada, što će u narednom periodu uticati na efekasniju naplatu – rekla je Obrenović.
Tokom 2024. godine DRI je izdala ukupno 606 revizijskih izveštaja, kontrolisala je 316 subjekata revizije.

Obrenovićeva je istakla da je Državna revizorska institucija tokom 2024. godine skrenula pažnju na propise koji nisu doneti, na pitanja koja nisu uređena postojećim propisima, neusaglašenost propisa i drugih akata.

Navela je i da su nedovoljno uređeni načini evidentiranja nepokretnosti u Srbiji kao i pravila za evidentiranje promena na imovini, što značajno utiče na potpunost i pouzdanost Finansijskih izveštaja države i ukazuje na potrebu uređenja tih pitanja zakonom ili podzakonskim aktima.

Izvor: 24sedam

Foto: Pixabay

3. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Ekonomija

OECD smanjio prognozu rasta američke i svetske ekonomije

by bifadmin 3. јун 2025.

Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) snizila je prognozu rasta američke ali i globalne ekonomije, ponajviše zbog Trampovih carina.

Stopa ekonomskog rasta SAD je ponovo smanjena od strane OECD-a. Da podsetimo, ovog marta očekivalo se da će američki privedni rast u 2025. iznositi 2,2%, što je bilo manje od ranije najavljivanog. Međutim, sada su očekivanja još niža – ove godine rast bi trebalo da bude 1,5% a naredne 1,6%.

Kako se navodi u obrazloženju, usporavanje rasta američke ekonomije je posledica carinske politike SAD ali i globalne političke nesigurnosti. Takođe, prema OECD-u, u ovu zemlju dolazi sve manje imigranata zbog čega ona ima manje radne snage, što takođe predstavlja teret za ekonomiju.

Sve ovo preliće se na rast svetske ekonomije, saopštava pomenuta organizacija. Usporavanje rasta globalne privrede predvodiće SAD, Kanada i Meksiko koji se suočavaju sa velikim ekonomskim problemima, dok ostale velike ekonomije nisu u toliko lošoj situaciji.

„Rast globalnog BDP-a će sa 3,3% u 2024. pasti na 2,9% ove i naredne godine. Ova prognoza računata je na osnovu aktuelnih carina i važiće dok se ne promene ekonomski uslovi“, saopštio je OECD. Da podsetimo, ista organizacija je prethodno prognozirala da će svetska ekonomija rasti za 3,1% ove godine i za 3% naredne.

I na usporavanje globalne ekonomije uticale su trgovinske barijere sa kojima se svet trenutno suočava, ali i slabljenje poverenja potrošača i kompanija koje u vremenu ogromne nesigurnosti nisu baš ohrabrene da ulaze u velike poslovne podvige.

Izvor: CNBC

Foto: PublicDomainPictures, Pixabay

3. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Analize stručnjakaVesti

Uvođenje depozitnog sistema – korak ka održivoj budućnosti Srbije

by bifadmin 3. јун 2025.

Dok Evropa ulazi u novu eru upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom definisanih najnovijom Uredbom koja je obavezujuća za zemlje članice EU, Srbija se nalazi pred važnim izazovom – da, još uvek bez formalne obaveze ali sa jasno prepoznatim benefitima, napravi iskorak u pravcu cirkularne ekonomije, kroz uvođenje depozitnog sistema.

Iako zemljama kandidatima za članstvo ova Uredba, koja predviđa da do 2030. godine sva ambalaža mora biti reciklabilna, još ne nameće direktne obaveze, njeni zahtevi već su postali relevantni za tržišne učesnike koji žele da očuvaju konkurentnost ne samo na evropskom, već i na domaćem tržištu.

Usaglašenost sa ovim standardima šalje snažnu poruku o našoj posvećenosti zaštiti životne sredine, odgovornosti prema lokalnim zajednicama i spremnosti za zelenu transformaciju.

Ovo je jedna od ključnih tema Odbora za zaštitu životne sredine Američke privredne komore u Srbiji (AmCham) već poslednjih 6 godina. Ovaj odbor aktivno radi na uklanjanju regulatornih prepreka u vezi sa upravljanjem otpadom, i stvaranju regulatornih preduslova za cirkularno poslovanje, ali i olakšavanje ispunjavanja ESG kriterijuma lokalno i usaglašavanja sa EU standardima koji su uslov za konkurentno poslovanje.

Depozitni sistem – instrument održivog razvoja

Depozitni sistem za ambalažu od napitaka funkcioniše po principu povratne naknade – potrošač pri kupovini proizvoda u ambalaži plaća dodatni iznos koji mu se vraća pri povraćaju prazne ambalaže. Ovaj model se već godinama primenjuje u mnogim evropskim zemljama sa izuzetnim rezultatima. Litvanija, na primer, beleži stopu povraćaja od preko 90%, dok je Austrija upravo u 2025. godinu ušla sa uvođenjem ovog sistema, sa veoma obećavajućim prvim rezultatima.

Istovremeno, uspešan DRS model sprovele su skandinavske zemlje, Irska, Slovačka i Nemačka, dok rumunski model obeležava godišnjicu od početka primene.

Srbija, prema najavama Ministarstva za zaštitu životne sredine, planira da uvede depozitni sistem od 2027. godine. Iako nema zakonsku obavezu da to učini, praksa iz EU jasno pokazuje da je ovaj model najefikasniji kada je reč o povećanju stope reciklaže ambalaže od napitaka. Pored očiglednih ekoloških koristi, sistem otvara i niz ekonomskih mogućnosti – od novih „zelenih“ radnih mesta do podsticanja investicija u sektor upravljanja otpadom.

Jednake šanse i pravičan okvir za sve učesnike

Da bi depozitni sistem u Srbiji bio uspešan, neophodno je da država zakonskim okvirom podrži fer i ravnopravne uslove za sve tržišne aktere, što je jedan pod postulata za koji se zalaže Američka privredna komora. To, pored jasne legislative, podrazumeva i dovoljno vremena proizvođačima i potrošačima za prilagođavanje novom modelu, kao i pojednostavljene procedure koje će omogućiti privatnom sektoru, kao nosiocu obaveze, da pravovremeno investira u infrastrukturu, softvere i procese.

Partnerstvo države, jedinica lokalne samouprave, privatnog sektora i potrošača ključno je za postizanje željenih rezultata – visoke stope reciklaže, smanjenje ambalažnog otpada i prelazak na održiviji model ekonomije.

Odgovornost industrije i spremnost na akciju

Kao jedan od lidera u održivosti u industriji bezalkoholnih pića i Coca-Cola HBC Srbija, zajedno sa partnerskim kompanijama, zagovara uvođenje depozitnog sistema za ambalažu od napitaka. Spremni smo da kroz investicije podržimo njegovu implementaciju, ali da istovremeno podržimo i druge kompanije da se što pre osnaže za ovu ozbiljnu i zahtevnu transformaciju.

Paralelno sa tim, sistem produžene odgovornosti proizvođača (EPR), koji u Srbiji već postoji, pružiće dodatnu osnovu za izgradnju održivog sistema upravljanja ambalažom. Međutim, za još snažniji efekat, neophodno je povezivanje svih delova sistema i edukacija potrošača, koja u mnogim slučajevima kreće upravo iz lokalnih zajednica.

Saradnja svih aktera – uslov za uspeh

Uvođenje depozitnog sistema u Srbiji nije samo ekološki potez. To je strateška odluka – dobrovoljan ali promišljen korak ka održivoj budućnosti, konkurentnosti i odgovornosti. Ako želimo da budemo deo rešenja, dovoljna polazna osnova je da prepoznamo priliku, dobro isplaniramo i adekvatno se pripremimo za primenu, što na osnovu dobrih uporednih praksi verujem da možemo da sprovedemo.

Autor: Nina Elezović, predsednica odbora za zaštitu životne sredine AmCham-a

3. јун 2025. 0 komentara
0 FacebookTwitterLinkedinEmail
Noviji članci
Stariji članci

Скорашњи чланци

  • Kompanija dm nastavlja snažan doprinos razvoju zajednice: donacije i inicijative u 2025. premašile 33 miliona dinara
  • ProCredit banka nastavlja unapređenje korisničkog iskustva
  • Neto zarada u oktobru iznosila je 110.670 dinara, medijalna 86.695
  • Sajberkriminalci koriste čak i tragediju u Novom Sadu za promociju svojih proizvoda
  • Koliko bi trebalo da zarađujete da biste mogli da uzmete stambeni kredit?

Архиве

  • децембар 2025
  • новембар 2025
  • октобар 2025
  • септембар 2025
  • август 2025
  • јул 2025
  • јун 2025
  • мај 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • фебруар 2025
  • јануар 2025
  • децембар 2024
  • новембар 2024
  • октобар 2024
  • септембар 2024
  • август 2024
  • јул 2024
  • јун 2024
  • мај 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • фебруар 2024
  • јануар 2024
  • децембар 2023
  • новембар 2023
  • октобар 2023
  • септембар 2023
  • август 2023
  • јул 2023
  • јун 2023
  • мај 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • фебруар 2023
  • јануар 2023
  • децембар 2022
  • новембар 2022
  • октобар 2022
  • септембар 2022
  • август 2022
  • јул 2022
  • јун 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • фебруар 2022
  • јануар 2022
  • децембар 2021
  • новембар 2021
  • октобар 2021
  • септембар 2021
  • август 2021
  • јул 2021
  • јун 2021
  • мај 2021
  • април 2021
  • март 2021
  • фебруар 2021
  • јануар 2021
  • децембар 2020
  • новембар 2020
  • октобар 2020
  • септембар 2020
  • август 2020
  • јул 2020
  • јун 2020
  • мај 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • фебруар 2020
  • јануар 2020
  • децембар 2019
  • новембар 2019
  • октобар 2019
  • септембар 2019
  • август 2019
  • јул 2019
  • јун 2019
  • мај 2019
  • април 2019
  • март 2019
  • фебруар 2019
  • јануар 2019
  • децембар 2018
  • новембар 2018
  • октобар 2018
  • септембар 2018
  • август 2018
  • јул 2018
  • јун 2018
  • мај 2018
  • април 2018
  • март 2018
  • фебруар 2018
  • јануар 2018
  • децембар 2017
  • новембар 2017
  • октобар 2017
  • септембар 2017
  • август 2017
  • јул 2017
  • јун 2017
  • мај 2017
  • април 2017
  • март 2017
  • фебруар 2017
  • јануар 2017
  • децембар 2016
  • новембар 2016
  • октобар 2016
  • септембар 2016
  • август 2016
  • јул 2016
  • јун 2016
  • мај 2016
  • април 2016
  • март 2016
  • фебруар 2016
  • јануар 2016
  • децембар 2015
  • новембар 2015
  • октобар 2015
  • септембар 2015
  • август 2015
  • јул 2015
  • јун 2015
  • мај 2015
  • април 2015
  • март 2015
  • фебруар 2015
  • јануар 2015
  • децембар 2014
  • новембар 2014
  • октобар 2014
  • септембар 2014
  • август 2014
  • јул 2014
  • јун 2014
  • мај 2014
  • април 2014
  • март 2014
  • фебруар 2014
  • јануар 2014
  • децембар 2013
  • новембар 2013
  • октобар 2013
  • септембар 2013
  • август 2013
  • јул 2013
  • јун 2013
  • мај 2013
  • март 2013
  • фебруар 2013
  • јануар 2013
  • децембар 2012
  • новембар 2012
  • октобар 2012
  • септембар 2012
  • август 2012
  • јул 2012
  • јун 2012
  • мај 2012
  • април 2012
  • март 2012
  • фебруар 2012
  • јануар 2012
  • децембар 2011
  • новембар 2011
  • октобар 2011
  • септембар 2011
  • август 2011
  • јул 2011
  • јун 2011
  • мај 2011
  • април 2011
  • март 2011
  • фебруар 2011
  • јануар 2011
  • децембар 2010
  • новембар 2010
  • октобар 2010
  • септембар 2010
  • август 2010
  • јул 2010
  • јун 2010
  • мај 2010
  • април 2010
  • март 2010
  • фебруар 2010
  • јануар 2010
  • децембар 2009
  • новембар 2009
  • октобар 2009
  • септембар 2009
  • август 2009
  • јул 2009
  • јун 2009
  • мај 2009
  • април 2009
  • март 2009
  • фебруар 2009
  • јануар 2009
  • децембар 2008
  • новембар 2008
  • октобар 2008
  • октобар 1021

Категорије

  • Analize
  • Analize
  • Analize stručnjaka
  • B&F Plus
  • Bizlife.rs
  • Biznis
  • Biznis & Finansije
  • Blogovi
  • Brojevi B&F
  • Čitanje za dž
  • Edicije
  • Ekonomija
  • Ekonomija
  • EU mogućnosti
  • Euractiv
  • EY Preduzetnik godine
  • Features
  • Interviews
  • Intervjui
  • IT i nauka
  • IZDVAJAMO
  • Kultura
  • Novci.rs
  • Nove tehnologije
  • Novi brojevi
  • Politika i društvo
  • Posle 5
  • Posle 5
  • Presseurop
  • Promo
  • Reprint
  • Seebiz
  • Slajder
  • Specijalna izdanja
  • Tekstovi
  • Uncategorized
  • Vesti
  • Zabava
  • zlato
  • Некатегоризовано

Мета

  • Пријава
  • Довод уноса
  • Довод коментара
  • sr.WordPress.org
  • Facebook
  • Linkedin

Svi tekstovi sa portala "Biznis i finansije" su u vlasništvu "NIP BIF PRESS doo" i ne smeju se presnositi niti koristiti, delimično ni u celosti, bez izričite dozvole kompanije.

@2020 - Studio triD


vrh
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših podešavanja. Klikom na "Prihvati", prihvatate upotrebu SVIH kolačića.
Podešavanja kolačićaPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Biznis i Finansije
  • Vesti
    • Ekonomija
    • Politika i društvo
    • Nove tehnologije
    • Zabava
  • EY Preduzetnik godine
  • Tekstovi
    • Tekstovi B&F
    • Promo
  • Blogovi
  • Redakcija
  • Marketing
  • Pretplata
  • Kontakt
  • O nama
  • Media Kit